«Es ar šiem projektiem neesmu darbojies, tādēļ, iespējams, kaut ko līdz galam nezinu, taču man ir palikuši vairāki neatbildēti jautājumi par to, kā šie projekti īsti strādās,» teic Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) pārstāvniecības Krievijā vadītājs Olafs Slūtiņš.
Viņš paskaidroja, ka projektu veiksmīgai reklamēšanai ir nepieciešami lieli finanšu resursi. «Ja šī projekta mērķis ir attīstīt atzītu zīmolu, tur ir jāliek iekšā ļoti liela nauda. Kas to naudu maksās? Uzņēmēji? Es ļoti šaubos, vai varēs savākt 200, 100 vai pat 50 Latvijas uzņēmumu, kas būs gatavi katrs ieguldīt daudzus tūkstošus latu šī zīmola popularizēšanas kampaņās,» skeptisks bija LIAA pārstāvniecības Krievijā vadītājs.
Slūtiņš pastāstīja, ka, piemēram, Rīgas šprotes ir tik zināms zīmols, ka tur nekādu Rīgas marku nevajag. «Rīgas marka šādu zīmolu pārspļaut nevarēs, līdz ar to zivju ražotājiem šis jaunais zīmols īsti nav vajadzīgs. Ja parādās šāds jauns zīmols, visiem ražotājiem ir jāmaina iepakojums, kas atkal ir papildu izmaksas,» atzina LIAA pārstāvis.
Viņš piebilda, ka ir arī politiskais moments. «Ja kaut kādā brīdī ar Krieviju mums attiecības atkal pasliktināsies, kas periodiski notiek, un vienkārši jāskatās pēc ciparnīcas, kad atkal būs mūsu kārta, pēc šīs markas ļoti labi varēs redzēt, kas ir Latvijas prece un kas nav,» norādīja Slūtiņš.
Jau vēstīts, ka Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) savā paspārnē pārņēmusi preču zīmi Rīgas marka. Kopīgu preču zīmi - Rīgas tirdzniecības marka - izveidoja Rīgas dome un lielākie Latvijas uzņēmēji Latvijas preču piedāvājumam Krievijas galvaspilsētas Maskavas tirdzniecības tīklos.
Savukārt uzņēmējs Vasilijs Meļņiks un viens no Rēzeknes gaļas kombināta īpašniekiem Bislans Abdulmuslimovs Latvijas produktu virzīšanai Krievijas tirgū nodibināja preču zīmi Baltijas marka. Iepriekš šīs preču zīmes konsultants Vinets Veldre aģentūrai BNS minēja - plānots, ka ap jauno gadu Baltijas markas eksporta apmēri pieaugs, jo ir atrasts liels produktu izplatītājs no Krievijas, kas palīdzēs pārdot Baltijas markas produktus gan Krievijā, gan arī Ukrainā.
Lursoft datubāze liecina, ka Abdulmuslimovs un Meļņiks šogad 8.martā nodibinājuši kopīgu uzņēmumu Baltijas marka. Meļņiks tajā ir valdes priekšsēdētājs, bet Abdulmuslimovs - valdes loceklis. Uzņēmuma īpašnieki ir Rēzeknes gaļas kombināts un Meļņika firma Eiroholdings.