Ražošana

Latvijas vannu ražotājs iekaros Āziju

Jānis Rancāns,12.11.2012

Jaunākais izdevums

Latvijas vannu ražotājs PAA ar Honkongas korporācijas Yan’s Group uzņēmumu Asia Wise noslēdzis ekskluzīvās pārstāvniecības līgumu par PAA ražotās produkcijas izplatīšanu visā Āzijas reģionā.

Kā norāda ražotājs, teritoriāli tas ietver Ķīnas TR, Honkongu, Makao, Japānu, Dienvidkoreju un Indonēziju.

«Āzijas reģionā PAA galvenokārt piedāvās piedāvās vannas istabas iekārtas no jaunā materiāla Silk Stone, kuru dizains speciāli veidots, ņemot vērā Āzijas tirgus specifiku un prasības. PAA izstrādājumus plānots iebūvēt jaunos viesnīcu un daudzstāvu dzīvojamo namu projektos,» informē uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Pēteris Trencis.

Db.lv jau vēstīja, ka Latvijas uzņēmums PAA uzsācis produkcijas izgatavošanu no jauna luksus materiāla Solid Surface ar preču zīmi Silk Stone. Solid Surface tiek dēvēts par jaunās paaudzes akmens masu, kas pēc savas struktūras ir blīvāks un viendabīgāks, vieglāk apstrādājams un izturīgāks nekā akmens masa, skaidro uzņēmums.

«Silk Stone ieviešana ražošanā ir mērķtiecīgi plānots investīciju projekts, lai palielinātu ražošanas jaudu un konkurētspēju Rietumeiropas, Austrumeiropas, Skandināvijas un Krievijas tirgos,» iepriekš sacīja P. Trencis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Zīmola stāsts: Latvijas vannu ražotājam PAA - 25 gadi

Lelde Petrāne,16.10.2018

Pirmā «PAA» ražotne atradās Rīgā, Kalnciema ielā. Deviņdesmito gadu beigās uzņēmuma piedāvātās vannas bija Latvijas tirgū jauns un iekārojams produkts.

Foto: no uzņēmuma arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad Latvijas vannu ražotājs «PAA» svin 25. dzimšanas dienu. Pirmo vannu uzņēmuma vadītājs izgatavoja kopā ar draugiem, bet šodien «PAA» sniedz darbu teju 100 cilvēkiem. Uzņēmuma rūpnīcā, kas atrodas Ķekavas novadā, dienā vidēji tiek saražotas 20 vannas, 20 izlietnes un 120 dušas paliktņi.

Zīmola stāsts skatāms raksta galerijā!

Pie sasniegtā uzņēmums nedomā apstāties – iecerēta jauna ceha būvniecība un esošo ražošanas telpu modernizēšana. «Plānojam iegādāties ražošanas iekārtas, aprīkot un modernizēt esošās fabrikas telpas un darba vidi padarīt mūsdienīgāku, tuvāko pāris gadu laikā attīstībā investējot vairāk nekā miljonu eiro,» nodomus atklāj «PAA» dibinātājs un īpašnieks Pēteris Treicis.

Uzņēmums ražo vairāk nekā trīsdesmit modeļu vannas no trīs dažādiem materiāliem – akrila, akmens masas un «PAA» patentētā cēlā materiāla SilkStone. «Ražojam tikai pēc pasūtījuma, gatavo produkciju tikpat kā neuzglabājot noliktavā. Mūsu galvenā priekšrocība ir elastība – varam piedāvāt vannu, izlietni vai dušas paliktni gandrīz jebkuram mājoklim vai komercobjektam,» stāsta ražotnes vadītāja Diana Imaka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas dizaina vannu ražotājs SIA PAA pabeidzis modernizācijas projektu ražotnē Ķekavā, kā rezultātā apgūta jauna tehnoloģija un radīts materiāls Silkstone, kuram ir augsts eksporta potenciāls, informē uzņēmums.

SIA PAA uzsver, ka modernizācija ir nozīmīgs solis uzņēmuma attīstībā un ļaus paplašināt darbību gan Latvijā, gan ārvalstu tirgos un palielināt ražošanas jaudas. Kopējās modernizācijas projektā ieguldītās investīcijas veido ap 400 tūkstošiem eiro. Uzņēmums produkciju eksportē uz 16 valstīm pasaulē.

Silkstone ir kompozītu materiāls, kura pamatā ir alumīnija trihidrāts, kas vakuumā tiek jaukts ar poliesteru sveķiem un nocietināts speciālā temperatūras režīmā. Uzņēmums norāda, ka, pateicoties šai tehnoloģijai, paveras jaunas iespējas rūpnieciskajā dizainā, apvienojot vienā izstrādājumā divus pretstatus – maigu virsmu un akmens cietību, kas nodrošina materiāla kalpošanas ilgmūžību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir lietas, ar kurām joko, un ir tādas, kur joki nevietā. Redz, piekārt draiskus aizkarus istabā vai atvēzēties drosmīgākam interjeram un mēbelēm ir viena lieta, bet vannas istaba...

Vannas istaba ir savā ziņā nopietna un konservatīva vieta, kurā uzticamība, pamatīgums un kvalitāte gūst virsroku pār mirkļa vājību uz ārišķībām. -Kāpēc? –Laikam jau tāpēc, ka tā ir tā telpa mājoklī, kurā cenšamies ielaist pēc iespējas mazāk ārpasaules – kur gan citur mēs esam mēs paši, ja ne tur? Tā ir vieta gan nesteidzīgai meditācijai, gan tikai pašam sev domātai dziesmai, gan noskaņai, sākot ar domu sakārtošanu ikdienā un relaksējošu fantāzijas lidojumu tad, kad vēlamies.

Un gluži, kā Čiekurs – Egles dēls mežā, televizors viesistabā un plīts virtuvē, vannas istabā galvenais ir vanna. Un, lai arī kā mēs to vēlētos, tās izvēle nebūt nav vienkārša lieta. Sāksim kaut vai ar to, ka, lai vanna būtu izmantojama, tai ir nepieciešams ūdens, un, saprotams, arī iespēja šo ūdeni no vannas izlaist. Lai neiedzīvotos liekos (un salīdzinoši lielos) tēriņos, ir nepieciešams visai skrupulozi ņemt vērā vannas istabas plānojuma iespējas, un, ja pavisam atklāti – ir visai prātīgi šos jautājumus izrunāt ar speciālistu, jo ne jau ūdens iekšā – ūdens ārā ir vienīgais, kas jāpatur prātā – ir virkne citu, nespeciālistam uzreiz nepamanāmu, jautājumu, uz kuriem ir jāatrod atbildes un pareizie risinājumi. Tāpēc – sākam ar vannas istabas pēc iespējas precīzu plānu, pieliekam klāt savas vēlmes, un ejam konsultēties. Lieki teikt, ka jo tuvāk būs speciālists un jo pieredzējušāks tas ir, jo ātrāks, vieglāks un veiksmīgāks būs ceļš uz jūsu vannas istabu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

PAA vannu bizness sasniedzis maksimālās ražošanas jaudas

Kristīne Stepiņa,29.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA PAA ir vannu biznesa pionieris Latvijā, kuru uz priekšu dzen vēlme pierādīt savu varēšanu gan vietējā, gan eksporta tirgos

SIA PAA darbojas jau teju 25 gadus; šobrīd uzņēmums ir sasniedzis maksimālās ražošanas jaudas, tāpēc ir iecerējis uzbūvēt jaunu cehu un modernizēt esošās ražošanas telpas, kā arī iegādāties modernas iekārtas. Tuvākajos pāris gados uzņēmuma attīstībā paredzēts investēt teju divus miljonus eiro.

Investēs attīstībā

PAA ražo vairāk nekā 10 dažādu krāsu vannas. «Mums ir drosmīga kolekcija, kuras nosaukums ir Juisy, kurā ir pat koši sarkanas vannas. Tās bieži vien izvēlas bērnu vannasistabās. Strādājam tikai pēc pasūtījuma, neko neražojam noliktavai. Parasti krāsaino vannu iekšpuse ir balta, jo tādā ūdens izskatās vislabāk,» norāda SIA PAA izveidotājs, valdes priekšsēdētājs Pēteris Treicis. Vannas tiek izgatavotas no četriem dažādiem materiāliem – stiklplasta, akrila, akmens masas un silkstones (veidota no alumīnija trihidrāta un sintētiskajiem sveķiem). Populārākais materiāls ir akmens masa un silkstone, kas ir dārgākais no materiāliem. «Tas sniedz dabiskuma sajūtu, tas ir matēts, nav kliedzošs – nelec acīs un neuzbudina. Šobrīd hromētus krānus un spīdīgas vannas augstākā sabiedrība vairs nelieto,» zina stāstīt uzņēmējs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz pārdošanas apjomu pieaugumu Latvijā par 9%, ko nodrošināja lielā būvniecības aktivitāte, pagājušajā gadā santehnikas ražotāja SIA «PAA» agrozījums samazinājās par 3,2%, salīdzinot ar 2017. gadu, un bija 4,450 miljoni eiro, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Lai gan apgrozījums kritis, uzņēmumam izdevies palielināt peļņu par 17,6% un tā pērn sasniedza 219 tūkstošus eiro.

SIA «PAA» finanšu dati liecina, ka uzņēmuma apgrozījums Latvijā pērn bija 1,889 miljoni eiro, bet ārpus Latvijas realizētās produkcijas kopējais apjoms pērns sasniedza 2,561 miljonu eiro, kas bija par 10,5% mazāk nekā gadu iepriekš.

Uzņēmums pagājušajā gadā turpināja pilnveidot ražošanas procesus. Salīdzinājumā ar 2017.gadu, ražošanas apjomi pieauguši visās ražošanas līnijās akmens masas un solid surface produktiem, taču nokritušies akrila vannu pārdošanas un ražošanas apjomi, sacīts tā gada pārskatā.

Kaut arī sarežģīts, iepriekšējais gads bijis SIA «PAA» veiksmīgs, jo tam izdevies palielināt peļņu, vērtē uzņēmuma vadība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā portāls db.lv saviem lasītājiem piedāvā ielūkoties SIA PAA ražotnē, kur top vannas, izlietnes un dušas paliktņi.

Uzņēmums ir dibināts 1993.gadā. «Biznesa pirmsākumi ir tipisks studentu variants – ienāca prāta doma, ka varam sākt ražot vannas,» atminas SIA PAA vadītājs Pēteris Treicis. «Tolaik es strādāju uzņēmumā, taču tajā man maksāja mazu algu, bet bija arī jāstrādā vien pāris stundas. Reiz aizgāju pie drauga, kurš strādāja veikalā, kur tirgo vannas. Ieraudzīju vienu vannu, kas iepatikās, un nolēmu pamēģināt tādu izgatavot. No veikala dabūju šo vannu paraugam, aizņēmāmies aptuveni 400 dolārus, un pēc kāda laika savu izgatavoto vannu arī tajā pašā veikalā pārdevām. Ta aizsākās mūsu bizness.»

Vannu ražošanā tiek izmantotas četras dažādas tehnoloģijas – akrila, kompozītmateriāla, lietā akmens un Silkstone.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Analizē Zviedrijas vannu tirgu

Anda Asere,25.05.2015

Viens no uzņēmumiem, kur studenti šogad strādāja, bija sanitārās tehnikas ražotājs PAA.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piesaistot ārzemju biznesa virziena studentus, Latvijas uzņēmumi iegūst svaigu skatījumu un rekomendācijas, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Eksporta konsultāciju un tirgus izpētes kompānija GatewayBaltic sadarbībā ar Stokholmas Ekonomikas augstskolu Zviedrijā jau otro gadu piedāvā iespēju Latvijas uzņēmumiem izmantot Zviedrijas maģistrantūras programmas studentu zināšanas sava biznesa attīstībai. Šogad programmā piedalījās desmit uzņēmumi, kuri divas nedēļas sadarbojās ar studentiem. «Šo programmu iniciēja Stockholm School of Economics Maģistra programmas vadība, lai saviem studentiem dotu iespēju strādāt ar reāliem uzņēmumiem, kas vēlas attīstīties starptautiski. Studentu komandas divu nedēļu laikā strādā desmit Latvijas eksportējošos uzņēmumos. GatewayBaltic uzdevums bija atrast tās desmit kompānijas, kas vēlas uzņemt studentu komandas un kam ir aktuāli jautājumi, ko risināt – tirgus identificēšana, biznesa modeļa izveide jaunam tirgum, mārketinga stratēģija un citas,» stāsta Inese Andersone, GatewayBaltic direktore. Viņasprāt, šāda veida sadarbības projekti būtu nepieciešami lielākā mērogā, jo tas ir izdevīgi visām pusēm – jaunie talanti mācās reālos apstākļos, tai pašā laikā uzņēmumi saņem konsultācijas un padomus jaunu tirgu apguvē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijas vannu ražotājs nostājas blakus vadošiem pasaules santehnikas zīmoliem

Jānis Rancāns,01.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmums PAA, kas nodarbojas ar vannu, izlietņu un dušas paliktņu ražošanu, uzsācis produkcijas izgatavošanu no jauna luksus materiāla Solid Surface ar preču zīmi Silk Stone.

Solid Surface tiek dēvēts par jaunās paaudzes akmens masu, kas pēc savas struktūras ir blīvāks un viendabīgāks, vieglāk apstrādājams un izturīgāks nekā akmens masa, skaidro uzņēmums.

«Materiāls ir ļoti patīkams, radot siltu un zīdam līdzīgu efektu. Virsmai iespējams piešķirt gan matētu, gan spīdīgu apdari. Silk Stone ir izturīgs un higiēnisks, nodrošinot augstu izturību pret traipiem, skrāpējumiem un nodilumu. PAA ir vienīgais Latvijas santehnikas ražotājs, kurš piedāvā produkciju no šī jaunā materiāla,» sacīja valdes priekšsēdētājs Pēteris Treicis.

Kopumā projekta Solid Surface tehnoloģijas ieviešana ražošanā īstenošanai tikuši investēti 130 tūkstoši latu, no kuriem aptuveni 36,5 tūkstoši latu tikuši līdzfinansēti no Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) ES fonda, norāda uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijas uzņēmums izstrādā un uzsāk jauna dizaina vannas ražošanu

Lelde Petrāne,06.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā dibināts un eksportējošs uzņēmums "PAA", kas ir pazīstams kā vannu un izlietņu ražotājs, izstrādājis un piedāvā jauna dizaina vannu – "Bella".

Brīvstāvošā vanna (izmēri: 1700*800*550) ir veidota no uzņēmumā radītā materiāla "Silkstone®", kas ir mūsdienīgs marmora pēctecis.

Dizaina ideja ir radīta uzņēmumā, analizējot vannasistabu iekārtojuma tendences. "PAA" dibinātājs un vadītājs Pēteris Treicis stāsta: "Jau pāris gadus vērojām, ka vairums klientu izvēlas ļoti "vannīgas vannas" – nepretenciozas, ovālas, ar aicinošu formu. Daudzi ražotāji ir radījuši savu variāciju par šo tēmu ar niansētām atšķirībām. Mēs radījām savu īpašo formu, piešķīrām "PAA" raksturojošās nianses. Ja "Bellas" dizaina izstrādē ietveram gan speciālistu atalgojumu, gan materiālus, gan citas izmaksas, tai skaitā formas, tad izmaksas tuvojas 20 000 eiro."

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Eksportspēja: Ar jaunajām vannām iespraucas augstākajā klasē

Žanete Hāka,22.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA PAA ar SilkStone izstrādājumiem centīsies iekarot augstākās klases produktu pircēju uzticību Latvijā un aizvietot ārzemju produktus, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Kompānijā ir izstrādāts materiāls SilkStone vannu, izlietņu un citu interjera elementu izgatavošanai, stāsta uzņēmuma SIA PAA vadītājs Pēteris Treicis. Kompānija apguvusi jaunas tehnoloģijas un sākusi ražot jaunākās paaudzes mākslīgā akmens Solid Surface kompozītmateriāla SilkStone produkciju, un tehnoloģijā iespējams apvienot divus pretējus elementus – maigi zīdainu virsmu un akmens cietību. Pēc P. Treiča sacītā, ar šī materiāla palīdzību līdz maksimumam ir samazināta arī vannas dzeltēšana un tā varēs kalpot cilvēkam visu mūžu.

SilkStone ļauj uzņēmumam paplašināt sortimentu un startēt premium jeb augstākās kvalitātes preču segmentā, piemēram, vannas cena ir sākot no diviem tūkstošiem eiro. To ražošanā izmantotās izejvielas tiek iepirktas no Eiropas ražotnēm, iespēju robežās – arī no Latvijas piegādātājiem. SilkStone esot analogs tādiem pasaulē pazīstamiem akmens materiāliem kā Corian by DuPont un Kerrock. PAA pārstāvji skaidro, ka, ražojot izstrādājumus SilkStone tehnoloģijā, nav nepieciešams ražošanas formu vispirms noklāt ar krāsu, jo masa ir viendabīga un vienādā krāsā visā tās biezumā, līdz ar to par 70% samazinās ražošanas brāķu iespēja un par 30% – tiešā darba izmaksas, sarūk arī kaitīgo izgarojumu daudzums un izejvielu apjoms.

Komentāri

Pievienot komentāru
Latvijas eksportspēja

Papildināta ar FOTO - Noskaidroti inovatori un veiksmīgākie eksportētāji

Anda Asere,05.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paziņoti Ekonomikas ministrijas un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotā konkursa Eksporta un inovācijas balva 2014 laureāti

Sešās kategorijās sadalītas balvas Latvijas uzņēmumiem, kas sasnieguši labus rezultātus jaunu un eksportspējīgu produktu ražošanā, vietējā tirgus nodrošināšanā ar augstas kvalitātes pašmāju ražojumiem, inovāciju ieviešanā un rūpnieciskā dizaina izstrādē.

Šogad par eksporta čempionu atzīts a/s Olainfarm. Kategorijā Eksportspējīgākais komersants lielo/vidējo komercsabiedrību grupā uzvarēja SIA Karavela. Otrajā vietā ierindojas a/s Sidrabe un trešajā – a/s Rīgas piena kombināts.

Par Eksportspējīgāko komersantu mazo komercsabiedrību grupā atzina SIA X Infotech. Otrajā vietā ir SIA Skan-Tooling, bet trešajā SIA Latgales Stabu konstrukcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Nedēļas nogalē notiks Baltijas vadošā būvniecības industrijas izstāde Māja I 2019

Žanete Hāka,12.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 14. līdz 17. martam starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā notiks Baltijas vadošā būvniecības industrijas izstāde «Māja I 2019», kurā būs aplūkojamas jaunākās būvniecības tehnoloģijas un risinājumi, informē starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība BT 1.

Izstādē būs aplūkojami būvinstrumenti un būvtehnika, būvmateriāli, apkures sistēmas, santehnikas ierīces, kā arī teritoriju labiekārtošanas un interjera risinājumi.

Izstādē varēs iepazīties ar jaunākajiem būvmateriāliem un tendencēm būvniecībā – sākot no betonēšanas palīgmateriāliem un ēku būvniecības no dabīgiem materiāliem līdz pat cementa-skaidu apdares plāksnēm ventilējamām fasādēm un modernai izolācijas ieklāšanas sistēmai. Plašā klāstā būs arī apdares materiāli – dažādu veidu iekšdurvis un ārdurvis, bīdāmo durvju sistēmas, vinila un koka grīdas, dažādi koka, mākslīgā akmens un stikla elementi gan iekšējai apdarei, gan elegantām māju fasādēm. Mājokļa iekārtošanai varēs atrast kā klasiskus, tā arī šobrīd aktuālus interjera elementus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atspēriena grantus saņems vēl 8 uzņēmēji, tostarp Apple datorsomu ražošanas un bērnu apģērba zīmola idejas autori

Gunta Kursiša,01.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauno uzņēmēju atbalsta programmas Atspēriens 50,7 tūkstošu Ls finansējumu paredzēts piešķirt astoņiem biznesa plānu autoriem.

Jaunākajā grantu programmā Atspēriens atbalstītas šādas biznesa idejas:

1. Mēbeļu iepakošanas stūrīšu izciršanas automātiskā iekārta (Vadims Šakels). Piešķirtais finansējums tiks izlietots iekārtu iegādei, mājaslapas izstrādei, grāmatvedības pakalpojumiem, iekārtas prototipa izgatavošanai dabā.

2. Makšķernieku ekipējuma glabāšanas un transportēšanas ekipējuma ražošana (Sanita Grigorjeva). Grantu progrmmas piešķirtais finansējums paredzēts iekārtu, darbagalda un programmatūras iegādei, mājaslapas izstrādei un grāmatvedības pakalpojumiem.

3. Dizaina produktu izstrāde sadarbībā ar SIA PAA un radošo kvartālu Tabakas fabrika (Liene Kuplā), un finansiālais atbalsts tiks novirzīts grāmatvedības un juridiskajiem pakalpojumiem, mājaslapas izstrādei un tehnisko prototipu izveidei dabā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas intelektuālās eksportpreces ražotājs a/s Grindeks šogad diskutēs ar Pasaules Antidopinga aģentūru par meldonija izņemšanu no aizliegto vielu saraksta, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Globālo farmācijas grandu spiediens, iespējams, ir veicinājis Pasaules Antidopinga aģentūru (PAA) iekļaut sportistiem aizliegto vielu sastāvā meldoniju – tā var domāt, izanalizējot notikumu gaitu saistībā ar šā aizlieguma tapšanu. Meldonijs ir aktīvā viela vienam no Latvijas eksporta lepnumiem – Grindeks ražotajam mildronātam, un, kā lasāms plašsaziņā, kopš pērnā gada rudens šā sportistu vidū populārā preparāta lietošanas dēļ ne viens vien jau ir iekūlies nepatikšanās ar antidopinga regulatoriem.

AS Grindeks valdes priekšsēdētājs Juris Bundulis DB saka: «Protams, esam sarūgtināti, ka pēc mūsu sniegtajiem argumentiem, pierādījumiem un pamatojumiem, mildronāts ir iekļauts sportistiem aizliegto vielu sarakstā, jo, pamatojoties uz padziļinātu izpēti, uzskatām, ka meldonijam šajā sarakstā nav jābūt. Taču mildronāta iekļaušana sarakstā nekādā mērā neietekmē faktu, ka tas ir kvalitatīvs, drošs un efektīvs preparāts. Līdz šim tas ir bijis pieejams visiem, kam vajadzīgs, t.sk. sportistiem paaugstinātu psihoemocionālu un fizisku slodžu izraisītu traucējumu novēršanai.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 12. līdz 15.martam Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā norisināsies izstāde "Māja I 2020", kurā varēs uzzināt par jaunumiem būvniecībā un vērot jaunāko produktu demonstrēšanu.

Četrās izstādes dienās divās hallēs un āra ekspozīcijā ar jaunākajām būvniecības tehnoloģijām un risinājumiem mājas būvniecībai no pamatiem līdz jumtam iepazīstinās vadošie ražotāji, tiešie piegādātāji un lielākie būvmateriālu tirdzniecības lielveikali.

Savus aktuālos piedāvājumus "Mājā I" prezentēs vairāk nekā 400 uzņēmumu no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Polijas, Baltkrievijas, Krievijas, Šveices, Čehijas un Lielbritānijas.

Būvmateriālus piedāvās ekovates ražotājs "Balticfloc", gāzbetona ražotājs "Bauroc", dabai draudzīgo, cementēto koka ēveļskaidu plātņu ražotājs "CEWOOD", "PAROC", "VASmann" un citi.

Plašā klāstā būs arī apdares materiāli - dažādu veidu iekšdurvis un ārdurvis, logi, vinila un koka grīdas, dažādi koka, mākslīgā akmens un stikla elementi gan iekšējai apdarei, gan māju fasādēm. Izstādē būs sastopami uzņēmumi "AKB Būve", "Brodoor", "Estēts", "i2", "Kāpņu stils", "PATA kokmateriāli", "Reaton", "Velux" un citi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

25 Latvijas uzņēmumi saņēmuši eksportējošo uzņēmumu atbalsta kustības apbalvojumu The Red Jackets jeb Sarkanās žaketes.

Latvijas spēcīgāko eksportējošo uzņēmumu Top 25 iekļuvusi a/s Air Baltic Coropration, SIA Biosan, SIA Deac, a/s Dobeles dzirnavnieks, SIA Evopipes, a/s Grindeks, SIA Hanzas elektronika, a/s Latvijas balzams, a/s Latvijas dzelzceļš / SIA LDz cargo, a/s Latvijas finieris, SIA Lauma fabrics, SIA Lauma lingerie, SIA Livonia print, SIA Madara cosmetics, SIA New Rosme, SIA NP Foods, SIA PAA, a/s PET Baltija, SIA Primekss, a/s SAF Tehnika, SIA Stenders, SIA Tilde, a/s UPB, a/s Valmieras stikla šķiedra, SIA Valpro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Nodota ekspluatācijā dzīvojamā projekta Solitūdes parks ēka Pārdaugavā

Dienas Bizness,21.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekspluatācijā nodota dzīvojamā projekta Solitūdes parks pirmā ēka Pārdaugavā, Jāņa Endzelīna ielā 32. Rīgas pilsētas būvinspekcijas priekšnieks Jānis Palamarčuks attiecīgu aktu (kods 14 02439 0010095) apstiprinājis šā gada 17.jūlijā.

Dzīvojamā projekta Solitūdes parks piecu stāvu mājā ir 40 dzīvokļi ar balkoniem, lodžijām un terasēm. Vienas, divu, trīs un četru istabu dzīvokļu platība ir no 46,4 līdz 95,5 kvadrātmetriem. Dzīvokļos ir Grohe un Gustavsberg sanitārtehnika, PAA vannas, apsildāmas grīdas vannas istabās, Boen koka grīdu segumi, siltuma un ūdens skaitītāji. Ēkai ir individuāla gāzes apkure, ventilācijas sistēma ar gaisa un tvaika nosūcēju katrā mājoklī un garāžā. Ēkas pagrabstāvā izvietotas mantu novietnes katram dzīvoklim, kā arī 13 pazemes garāžas. Ēkā ir lifts. Pie mājas izveidots atpūtas parks un spēļu laukums, ierīkotas 76 piemājas autostāvvietas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Uzņēmumiem būs nepieciešams valsts atbalsts

Lelde Petrāne,12.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumi novēro negatīvu vīrusa ietekmi uz biznesu, norāda Latvijas Eksportētāju Asociācija "The Red Jackets", kas ir apzinājusi eksportējošos uzņēmumus. Daļai uzņēmumu vīruss var būt kritisks un būs nepieciešams valsts atbalsts nodokļu brīvdienu formā.

Šobrīd lielākā problēma ir nevis darbinieku prombūtne, bet fakts, ka ir kritušies pārdošanas apjomi uz vīrusa skartajiem eksporta tirgiem vai ir sarežģījumi produktu komplektācijas un piegādes ķēdē. Lai gan uzņēmumi komplektē vai ražo produkciju Latvijā, bieži sastāvdaļas vai izejmateriāli tika iepirkti no Ķīnas vai citām vīrusa skartajām valstīm. Ja šīs piegādes kavējas, tad nav iespēju nokomplektēt produkciju un kavējas piegādes, kas attiecīgi ietekmē uzņēmuma finanšu plūsmu.

Daudzi uzņēmumi ir sajutuši pārdošanas apjomu kritumu, kas iespaido arī ražošanai nepieciešamās jaudas. "Mūsu biznesu vīruss skar negatīvi, jo mūsu klientiem krīt pārdošanas apjomi, kas ietekmē to, vai klients no mums var pirkt iekārtas un pakalpojumus. Valsts atbalsts būtu svarīgs, ja situācija uzņēmumā kļūs kritiska," pauž Kristiāns Vēbers, "Vendon" vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā radīto labumu izrādīšanai organizētā Latvijas Labumu parāde, kas notiks jau sestdien, 27.septembrī, gan gājienā, gan izstādē - gadatirgū piedalīsies vairāk nekā 100 dalībnieku, starp kuriem ir gan atpazīstami un ilggadēji ražotāji un pakalpojumu sniedzēji, gan jaunu, skanīgu zīmolu nesēji, informē Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras Sabiedrisko attiecību dienests.

Parāde sāksies 27.septembra rītā plkst. 10.30 ar Latvijas uzņēmēju svētku gājienu pa Tērbatas ielu, tālāk nogriežoties uz Brīvības bulvāri un dodoties garām Ministru kabinetam. Parāde tiks turpināta pa Elizabetes ielu, gājienu noslēdzot ar ieiešanu Vērmanes dārzā. Gājiena laikā uzņēmēji aicināti prezentēt savus produktus, pakalpojumus un uzņēmumus.

Parādē dosies un savus ražojumus vai pakalpojumus atraktīvā veidā pieteiks tādi Latvijā mīlēti un labi atpazīstami uzņēmumi kā LIDO, Dzintars, Lattelecom, Rimi Latvia, Maxima, Elvi, Dobeles dzirnavnieks, Putnu Fabrika Ķekava, Lu Lū Pica, Stenders, PAA, Sakret, Eco Baltia, biznesa augstskola Turība un daudzi citi. Parāde būšot ļoti daudzveidīga un lieliska vieta, kur ieraudzīt arī jaunus, līdz šim vēl tirdzniecībā nebijušus produktus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmola Mammalampa radītāja, SIA Mammastudio radošā direktore Ieva Kalēja, kas ir ierindota starp pasaules vadošajām dizainerēm, izveidojusi jauna formāta interjera aksesuāru dizaina zīmolu "DeTales".

Produktu izstrādē tiek izmantoti materiālu pārpalikumi, kas rodas vannu ražošanas procesā, tādējādi samazinot rūpniecisko atkritumu daudzumu un radot jaunu vērtību atbilstoši aprites ekonomikas principiem.

Mammalampa grezno telpas visā pasaulē 

Mammalampa dizaina lampas grezno telpas teju vai visā pasaulē - no Jordānijas...

"Pasaulei nevajag vairāk jaunu lietu, kuras kļūst nederīgas vai nolietojas jau pāris gadu laikā, tāpēc savās kolekcijās "DeTales" plāno eksperimentēt ar kvalitatīviem un ilgtspējīgiem materiāliem," zīmola koncepciju skaidro SIA "Design Tales" valdes locekle I. Kalēja.

Pirmā produktu sērija ir veidota no uzņēmuma "PAA Vannas" izstrādātās un vannu ražošanā izmantotās mākslīgās akmens masas "Silkstone" pārpalikumiem.

"Mēs sekojam idejai par aprites ekonomiku, tāpēc ražošanā tiek likts uzsvars uz ilgtspējīgu resursu izmantošanu," uzsver zīmola "DeTales" attīstības vadītāja un organizācijas "Latvian Art Directors Club" vadītāja Annija Mežgaile.

Mammalampa radītāja gūst starptautisku atzinību 

Ietekmīgais Ņujorkas dizaina žurnāls "ELLE Decor" janvāra/februāra izdevumu ir veltījis tēmai...

"Interjera aksesuāru kolekcijas dizainu raksturo dabīgā akmens estētiskās kvalitātes pārnešana uz mākslīgā akmens masu. Tādējādi rūpnieciskā procesā iespējams tiražēt produktus ar spēcīgu vizuālo identitāti, piešķirot produktu sērijai filosofisku skatījumu par mākslīgā un dabīgā attiecībām mūsdienās," secina I. Kalēja.

Zīmola nosaukums "DeTales" radies, savienojot divus angļu valodas vārdus — Design (dizains) un Tales (stāsti). "Šajos dizaina stāstos nav vietas nejaušībām, un katrai detaļai ir nozīme. Dievs ir sīkumos - tā varētu tulkot zīmola devīzi, " klāsta I. Kalēja.

Zīmola pirmā kolekcija "Snow Tale" ir mūsdienīgi dizaina objekti — svečturi, ikebana vāzes, ēterisko eļļu difuzori un trauki, kas veidoti no akmens masas. Kolekcija veltīta sniegam kalnu galotnēs, kas nekad neizkūst. Tas ir stāsts par ilgām pēc sniega un Ziemassvētku smaržas, par sapni, kuru glabājam savās sirdīs.

"Uzņēmuma darbības modelis paredz Latvijas mērogā novatorisku pieeju dizainam un ražošanas procesam — sadarbību starp dažādām nozarēm. Veiksmīga produktu dizaina īstenošanā nepieciešama cieša sazobe starp dizaina estētiskajām un funkcionālajām kvalitātēm, ražošanas tehnoloģiskajiem aspektiem un mārketingu jeb tirgus un potenciālo produktu lietošanas scenāriju izpēti," ir pārliecināta zīmola "DeTales" radītāja.

Uzņēmums "Design Tales" ir Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras dalībnieks, kas ir drošs garants uzņēmuma izaugsmei un spējai īstenot nospraustos mērķus, secina I. Kalēja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Konkursa Eksporta un inovācijas balva 2014 otrajā kārtā izvirzīts 31 uzņēmums

Lelde Petrāne,08.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministrijas un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotā konkursa Eksporta un inovācijas balva 2014 četrās kategorijās iesniegts 101 pieteikums no uzņēmumiem visā Latvijā. Noslēgusies konkursa pirmās kārtas rezultātu apkopošana un izvērtēšana, un konkursa 2. kārtai ir izvirzīts 31 uzņēmums.

Saskaņā ar konkursa nolikumu, iesniegto pieteikumu izvērtēšana notiek divās kārtās. Konkursa pirmajā kārtā tika izvērtēti dalībnieku pieteikumi un žūrijas komisija izvirzīja dalībai konkursa otrajā kārtā visvairāk punktus ieguvušos pretendentus katrā kategorijā. Otrajā kārtā ietilpst uzņēmumu apmeklējumi un konkursam pieteikto produktu vai pakalpojumu prezentācijas, kā arī intervijas ar uzņēmējiem.

Konkursa kategorijā Eksportspējīgākais komersants lielo/ vidējo komercsabiedrību grupā, apkopojot un izvērtējot 1. kārtas rezultātus, 2. kārtā izvirzīti uzņēmumi:

• 66 NORTH BALTIC, SIA

• COMPAQPEAT, SIA

• KARAVELA, SIA

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Šī gada martā ekspluatācijā nodots 42 dzīvokļu projekts Siguldā, kurš izvietots skaista parka teritorijā un līdz ar to zīmīgi nosaukts par "Siguldas parku". "Siguldas parks" piedāvā mūsdienīgus un elegantus apartamentus ģimenēm, kuru prioritāte ir labi attīstīta infrastruktūra un komforts, bet kuras tajā pašā laikā ir nogurušas no lielo pilsētu drūzmas vai arī nekad nav pēc tās tiekušās.

"Siguldas parka" apkaimē, pāris minūšu attālumā, atrodas bērnudārzi, skolas un interešu izglītības pulciņi, kā arī viss nepieciešamais aktīvam dzīvesveidam. Tāpat apkaimē ir arī iepirkšanās centri, dažādi veikali, kā arī kafejnīcas un restorāni. Savukārt piemājas parkā izveidotajās grila zonās iespējams baudīt pikniku svaigā gaisā. Blakus mājai iedzīvotājiem iegādei ir pieejamas 60 bruģētas un norobežotas autostāvvietas, kā arī auto novietnes viesiem. Šī projekta lepnums ir arī sešas elektroauto uzlādes stacijas, kā arī saules paneļi uz jumta, kas ievērojami samazinās iedzīvotāju elektroenerģijas patēriņu.

"Siguldas parka" projektā pieejami gan studio tipa vienistabas, gan divistabu, gan trīsistabu dzīvokļi. To vidējā cena ir aptuveni 2000–2300 eiro par kvadrātmetru. Pašlaik dzīvošanai ir gatavi 18 no 42 dzīvokļiem. Atlikušie ir virtuvju uzstādīšanas darbu procesā, un attīstītājs tos plāno pabeigt līdz šī gada jūnijam, bet neatkarīgi no tā rezervācijām un iegādei jau ir pieejami visi – 42 – dzīvokļi. Visi projekta dzīvokļi tiek pārdoti ar pilnu apdari, aprīkotu virtuvi un vannas istabu. Mājas pagrabā iedzīvotājiem ir pieejamas arī mantu novietnes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no Latvijas uzņēmumiem, kas var stāstīt pozitīvu stāstu par izstādi Salone del Mobile un eksportu uz Itāliju, ir Vispool akmens masas vannu (arī izlietņu, dušas paliktņu, WC u.c.) ražotājs.

Uzņēmums dibināts 2001. gadā un patlaban nodarbina ap 30 cilvēku, ražošanas procesā lietojot Marmoryl tehnoloģiju, Eiropā zināmu kopš 60. gadiem. Ilmārs Briksnis, Vispool attīstības menedžeris, kurš ar interesentiem brīvi komunicē arī itāliešu valodā, stāsta: «Lai nodrošinātu kvalitāti un dotu vannām 25 gadu garantiju, esam pilnveidojuši ražošanas tehnoloģiju. Kā pildvielu izmantojam marmora pulveri, emalju iepērkam Vācijā, kur pēc pieprasījuma izveidoti mums nepieciešamie toņi un nodrošināta vajadzīgā kvalitāte. Tehnoloģiju esam standartizējuši, mums ir Latvijas un Eiropas standarts, higiēnas sertifikāti.» Pēdējos gados Vispool attīstījis arī otru preču zīmi – Aura, kas piedāvā kolekciju itāļu un citiem eksporta tirgiem. Uzņēmums strādā visās trīs Baltijas valstīs, Krievijā, Baltkrievijā, Itālijā, pastāv neliela sadarbība ar Vāciju, epizodiski ar Norvēģiju, kā arī parādās individuālie klienti, piemēram, no Zviedrijas.

Komentāri

Pievienot komentāru