SIA PAA ir vannu biznesa pionieris Latvijā, kuru uz priekšu dzen vēlme pierādīt savu varēšanu gan vietējā, gan eksporta tirgos
SIA PAA darbojas jau teju 25 gadus; šobrīd uzņēmums ir sasniedzis maksimālās ražošanas jaudas, tāpēc ir iecerējis uzbūvēt jaunu cehu un modernizēt esošās ražošanas telpas, kā arī iegādāties modernas iekārtas. Tuvākajos pāris gados uzņēmuma attīstībā paredzēts investēt teju divus miljonus eiro.
Investēs attīstībā
PAA ražo vairāk nekā 10 dažādu krāsu vannas. «Mums ir drosmīga kolekcija, kuras nosaukums ir Juisy, kurā ir pat koši sarkanas vannas. Tās bieži vien izvēlas bērnu vannasistabās. Strādājam tikai pēc pasūtījuma, neko neražojam noliktavai. Parasti krāsaino vannu iekšpuse ir balta, jo tādā ūdens izskatās vislabāk,» norāda SIA PAA izveidotājs, valdes priekšsēdētājs Pēteris Treicis. Vannas tiek izgatavotas no četriem dažādiem materiāliem – stiklplasta, akrila, akmens masas un silkstones (veidota no alumīnija trihidrāta un sintētiskajiem sveķiem). Populārākais materiāls ir akmens masa un silkstone, kas ir dārgākais no materiāliem. «Tas sniedz dabiskuma sajūtu, tas ir matēts, nav kliedzošs – nelec acīs un neuzbudina. Šobrīd hromētus krānus un spīdīgas vannas augstākā sabiedrība vairs nelieto,» zina stāstīt uzņēmējs.
Turpmākajos gados SIA PAA plāno investīcijas ražošanas attīstībā. «Šobrīd ražojam skaistas un kvalitatīvas lietas, mums ir elegants salons, ar ko lepojamies, taču vēlamies lepoties arī ar vidi, kurā notiek ražošana,» saka P. Treicis. Piecos gados uzņēmums plāno dubultot apgrozījumu un palielināt darbinieku skaitu līdz 120 cilvēkiem. «Nedomāju, ka pāriesim uz absolūtu robotizāciju, taču ražošana ir jāorientē nevis uz rokām, bet vairāk uz galvām,» secina uzņēmējs. Uzņēmums ir sasniedzis maksimālās ražošanas jaudas, dienā tiek saražotas 20 vannas, 120 dušas paliktņi un 20 izlietnes. Pēdējos trīs gados izejmateriālu (sintētisko poliestera sveķu un alumīnija trihidrāta) cenas ir palielinājušās par 20%, tāpēc pieaugusi arī PAA produkcijas cena. Šī gada martā tā vidēji cēlās par 10%.
Visu rakstu Toni nosaka elegance lasiet 29. marta laikrakstā Dienas Bizness.