Citas ziņas

Atspēriena grantus saņems vēl 8 uzņēmēji, tostarp Apple datorsomu ražošanas un bērnu apģērba zīmola idejas autori

Gunta Kursiša,01.06.2012

Jaunākais izdevums

Jauno uzņēmēju atbalsta programmas Atspēriens 50,7 tūkstošu Ls finansējumu paredzēts piešķirt astoņiem biznesa plānu autoriem.

Jaunākajā grantu programmā Atspēriens atbalstītas šādas biznesa idejas:

1. Mēbeļu iepakošanas stūrīšu izciršanas automātiskā iekārta (Vadims Šakels). Piešķirtais finansējums tiks izlietots iekārtu iegādei, mājaslapas izstrādei, grāmatvedības pakalpojumiem, iekārtas prototipa izgatavošanai dabā.

2. Makšķernieku ekipējuma glabāšanas un transportēšanas ekipējuma ražošana (Sanita Grigorjeva). Grantu progrmmas piešķirtais finansējums paredzēts iekārtu, darbagalda un programmatūras iegādei, mājaslapas izstrādei un grāmatvedības pakalpojumiem.

3. Dizaina produktu izstrāde sadarbībā ar SIA PAA un radošo kvartālu Tabakas fabrika (Liene Kuplā), un finansiālais atbalsts tiks novirzīts grāmatvedības un juridiskajiem pakalpojumiem, mājaslapas izstrādei un tehnisko prototipu izveidei dabā.

4. Bērnu apģērbu zīmola Leny Tomy Factory ražošanas attīstība un eksporta veicināšana (SIA LK Fashion Pro) – finansējums paredzēts iekārtu iegādei, interneta veikala izveidei, grāmatvedības, dizaineres - konstruktores sniegtajiem pakalpojumiem, kā arī juridisko pakalpojumu iegādei.

5. Individualizētu datorsomu ražošana Apple datoriem (SIA iD2) – iPad aplikācijas izveide, presformu izstrāde, dizaina un preču zīmes reģistrācija, jaunu somas prototipu izstrāde un cirtņu izveide un specifisku iekārtu iegāde.

6. Stikla skulptūru, pieminekļu, mākslas un sadzīves objektu ražošana (SIA Ernesto Design) – iekārtu iegāde, grāmatvedības pakalpojumi.

7. Oriģināla dizaina fotosomu un aksesuāru ražošana (SIA Pompidoo) –programmatūras iegāde, grāmatvedības pakalpojumi, iekārtu iegāde, mājaslapas uzlabošana.

8. Transfēra pakalpojumu konkurētspējas uzlabošana, ieviešot klientu vadības sistēmu un datu apmaiņas sistēmu XML formātā (SIA Internet marketing services) – CRM (klientu vadības sistēma) ieviešana, XML datu plūsmas sistēmas izstrāde un ieviešana.

Šoreiz Rīgas domes un Swedbank grantu konkursa Atspēriens pirmajā kārtā tika iesniegtas 116 uzņēmējdarbības projektu idejas, kas ir rekordliels skaits grantu programmas vēsturē.

Konkurss Atspēriens notiek ceturto gadu. Kopš 2009. gada atbalstītas 77 uzņēmējdarbības idejas, piešķirot kopējo līdzfinansējumu 364 tūkst. Ls apmērā.

Pieteikšanās šā gada Atspēriena otrajam konkursam tiks izsludināta šā gada septembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc teju 20 gadiem AS «Sadales tīkls» pieņēmusi lēmumu mainīt darbinieku darba apģērbu un līdz šim tik ierastais bordo krāsas darba apģērbs tiks nomainīts uz spilgti dzeltenu, augstas redzamības darba apģērbu, kas kalpos darbiniekiem visos laika apstākļos un nodrošinās arī aizsardzību pret elektriskā loka iedarbību, informē uzņēmumā.

Šogad AS «Sadales tīkls» elektromontieriem plāno iegādāties 750 darba apģērbu komplektus ar aizsardzību pret elektrisko loku. Vidējās darba apģērba komplekta izmaksas ir 503 eiro vienam darbiniekam, kas ir par 10% mazāk kā līdz šim, kad vienam darbiniekam bija nepieciešams darba apģērba komplekts ar 15 dažādām apģērba vienībām. Kopumā elektromontieru vajadzībām paredzēts iegādāties aptuveni 1 315 darba apģērbu komplektus ar aizsardzību pret elektrisko loku, ko AS «Sadales tīkls» iegādāsies līdz 2020. gada beigām, Db.lv informēja uzņēmuma preses sekretāre Tatjana Smirnova.

Jaunie darba apģērbi tiks ieviesti pakāpeniski līdz 2022. gadam un līdz tam laikam tiks izmantoti abi – gan jaunie spilgti dzeltenie, gan arī līdz šim izmantotie bordo krāsas darba apģērbi. AS «Sadales tīkls» darbiniekus jaunajā darba apģērbā var identificēt pēc uzņēmuma logo, kas melnā krāsā izvietots krūšu zonā un uz muguras, darbinieka apliecības, kas šaubu gadījumā jālūdz uzrādīt, un uzņēmuma transportlīdzekļa, uz kura jābūt AS «Sadales tīkls» logo.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedpulksteņi rada draudus tradicionālajai pulksteņu industrijai

Dažkārt, izvērtējot kādu tendenču ietekmi, vieglāk ir noteikt zaudētājus nekā uzvarētājus. Līdzīgi, runājot par investīcijām tehnoloģiju kompānijās, teicis arī pasaulslavenais investors Vorens Bafets. Proti, leģendārais investors, uzstājoties ar retu lekciju kādā ASV universitātē, norādīja, ka pagājušā gadsimta pirmajā pusē bija faktiski neiespējami pateikt, kura ASV autoražotāja akcijās ieguldījumi varētu būt perspektīvākie. Spēkratu ražotāju un dažādu zīmolu bija pārāk daudz, un bija zināms, ka izdzīvot visi nespēs. Pasakot šo, V. Bafets izmeta asprātīgu padomu, ka tajā brīdī bija skaidrs, ka zaudētāji būs zirgi, un tādēļ investoram vajadzēja «šortot zirgus» (šortošana ir īso pozīciju atvēršana jeb spēlēšana uz vērtspapīru cenu kritumu).

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināta - iPhone 5 dzen Apple jaunās virsotnēs; tehnoloģiju pasaule sajūsmā

Jānis Rancāns,19.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānijas Apple akciju cena pārsniegusi 700 ASV dolāru robežu pēc tam, kad kļuva zināms, ka jaunākā viedtālruņa iPhone 5 rezervāciju skaits pirmajā dienā pārsniedzis divus miljonus.

[Papildināta no 5. līdz 9. rindkopai]

Jaunā viedtālruņa rezervāciju skaits nedēļas nogalē bijis tik milzīgs, ka Apple bija spiesta pat noteikt vēlāku piegādes laiku. «iPhone 5 rezervāciju skaits ievērojami pārsniedza iPhone 4S rekordu. Klientu reakcija bija fenomenāla,» sacīja Apple viceprezidents Filips Šillers (Philip Schiller).

Savukārt tirgus analītiķu kompānija Baird Equity Research prognozē, ka Apple, visticamāk, pirmajās trijās dienās būs izdevies pārdot vairāk nekā piecus miljonus iPhone 5.

Milzīgā iPhone 5 popularitāte likusi Apple akciju vērtībai sasniegt galvu reibinošus augstumus. Trešdienas pēcpusdienā Apple akciju vērtība pārsniedza 701 ASV dolārus, uzkāpjot līdz 701,91 ASV dolāram.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Tele2 piedāvā jauno iPad; LMT konkurentu nodēvē par zema līmeņa e-veikalu

Sanita Igaune,19.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan pirms pāris dienām bija informācija, ka jaunākais Apple planšetdators iPad Latvijā būs pieejams sākot no 27.aprīļa, mobilo sakaru operators Tele2 šo modeli saviem klientiem Latvijā piedāvā iegādāties no aprīļa sākuma, DB apliecina Tele2 sabiedrisko attiecību konsultante Egita Māliņa.

Tas skaidrojams ar to, ka Tele2 iegādājas jauno iPad valstīs, kur tas ir jau pieejams.

Lai arī planšetdators vairāk tiek uztverts kā ierīce personīgai lietošanai, kuras pamatfunkcija ir izklaide, Latvijā par jaunāko iPad vislielāko interesi izrāda tieši uzņēmumi, secinājis Tele2, tomēr precīzus pārdošanas apmērus operators nesniedz.

«Mūsuprāt tieši planšetdatoru segmentam ir lielākais tirgus potenciāls gan pasaulē kopumā, gan Latvijā. Lai arī pašlaik Latvijā tos lieto mazāk kā 1% iedzīvotāju, redzam, ka interese pakāpeniski pieaug gan no uzņēmumu, gan iedzīvotāju puses. Pieaugošais pieprasījums pēc planšetdatoriem ir skaidrojams gan ar mobilā interneta lietotāju skaita pieaugumu, gan pieejamākām cenām. Kopumā planšetdatoru lietošanā pieredzēsim līdzīgas izmaiņas kā mobilo telefonu jomā, kurā viedtelefons no ekskluzīva produkta ir kļuvis par plaša patēriņa preci,» DB skaidro Tele2 komercdirektors Jānis Spoģis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Radošās izcilības festivāla ADWARDS ceremonijā noskaidroti labākie reklāmas, dizaina un citu radošo industriju darbi.

Starptautiskas žūrijas vadībā tika izvērtēti dažādās radošajās disciplīnās tapuši 256 darbi, kopumā tika piešķirti 18 pirmās pakāpes ordeņi un 32 otrās pakāpes ordeņi.

Festivāla ADWARDS darbi tika iesniegti un vērtēti vairākās kategorijās: integrētās kampaņas, TV & radio, interaktīvie un digitālie risinājumi, drukas māksla & dizaina meistarība, preses un vides reklāma, zīmola stāsts, sabiedriskās attiecības, netradicionālā komunikācija, pasākumi un sponsorēšana, zīmola saturs un izklaide, radošās izcilības eksports.

Darbus vērtēja 15 žūrijas locekļi no 11 valstīm, intensīvākajām diskusijām notiekot klātienē Rīgā. Žūrijas prezidents – Huans Garsia Eskudero (Juan García-Escudero) no aģentūras TBWA ESPAÑA, kurš ir strādājis vairāku pasaules līmeņa festivālu žūrijās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Intervija: Ieviešot Luminor zīmolu, diezgan bieži dzirdējām, ka neizskatāmies pēc bankas

Dienas Bizness,04.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmola maiņa nav ne vienkāršs, ne īss process, tas reizē ir arī emocionāls process, jo izjauc lietu ierasto kārtību, intervijā db.lv stāsta Luminor grupas mārketinga un komunikācijas vadītāja Signe Lonerte.

Kad sākās Luminor zīmola maiņa?

Domāju, ka pirmais vērienīgais atskaites punkts zīmola maiņai bija jau pagājušā gada martā, kad paziņojām par plānoto apvienotās bankas nosaukumu un vizuālo identitāti - krietni pirms tika saņemts apstiprinājums atļaujai apvienot bankas. Apzināti izvēlējāmies komunicēt Luminor stāstu, skaidrot jaunās bankas nosaukumu, vērtības un identitāti vairāku iemeslu dēļ. Uz rebrendingu jeb zīmola maiņu nevar skatīties kā uz vienu atsevišķu aktivitāti, kas īstenota ārpus pārējā procesa. Tas notiek cieši roku rokā ar pilnīgi jaunas iekšējās kultūras veidošanu, ar visu kopējo procesu pārmaiņām. Zīmola maiņa nebeidzas ar ēku izkārtnēm un jaunām vizītkartēm. Mums bija svarīgi, ka vēl pirms banku apvienošanas gan mūsu klienti, gan darbinieki saprot, kas būs Luminor un ar ko mēs atšķirsimies no citiem. Pavisam praktisku iemeslu dēļ arī vēlējāmies būt pirmie, kas paziņo šīs izmaiņas, jo tika uzsākts preču zīmju reģistrācijas process. Būtiski arī tas, ka visi lēmumi attiecībā uz zīmolu balstījās biznesa lēmumos – nekas netika darīts atsevišķi no kopējā plāna. Tādējādi arī fizisko zīmola elementu nomaiņa – jaunas izkārtnes, bankomātu un maksājumu karšu un digitālo platformu dizains – bija pakāpenisks process, kas sekoja biznesa lēmumiem. Pasaules prakse un pozitīvie zīmola maiņas piemēri runā par «zīmola maiņu nakts laikā». Luminor gadījumā velējāmies būt pragmatiski un darīt to soli pa solim. Brīdī, kad tiek veikta sešu banku apvienošana ar mērķi izveidot vienu, spēcīgu Baltijas finanšu uzņēmumu, arī zīmola maiņas procesa plānošanai ir «savi griesti». No 1. aprīļa mūsu klienti mūs redz kā vienu Luminor visās Baltijas valstīs un viens svarīgs posms savā ziņā ir noslēdzies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Ar datorsomu konstruktoru klauvē pie Apple durvīm

Anda Asere,10.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jāņa Berdigana komanda izstrādājusi individualizētu datorsomu konstruktoru ID-Infinite, ar kuru cer iekarot ASV tirgu

Pērkot datoru, pārdevējs neizlaidīs klientu ārā no veikala, kamēr viņš nebūs nopircis somu, kur to ielikt, vai kādu citu aksesuāru. Mapītes un datorsomas ir laba iespēja nopelnīt vēl, spriež Jānis Berdigans, individualizētu ādas aksesuāru ražošanas uzņēmuma ID-Infinite (SIA ID2) īpašnieks. Taču, kad viņš pirms kāda laika pats sev pircis datoru, nav varējis tā pārnēsāšanai atrast atbilstošu mapīti.

«Piedāvājumā ir visdažādākās mapītes, taču, ja gribi sev ko īpašu, nav pārāk liela izvēle,» viņš uzskata. J. Berdigana uzņēmums ir izstrādājis MacBook klēpjdatoru somu konstruktoru ID-Infinite, kur klients var izvēlēties aksesuāra krāsu, oderi un krāsu katrai detaļai, tāpat ir iespēja iegravēt savus iniciāļus. Kopējais kombināciju skaits mērāms tūkstošos. Somu dizainu pēc Jāņa iecerēm izstrādājusi produktu dizainere Evija Berga, bet zīmola vizuālo identitāti – mākslinieks Toms Kampars. «Galvenais, ar ko atšķiramies no citiem datorsomu zīmoliem, – klientam ir iespējams individualizēt savu somu,» saka E. Berga.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Lindstrom Prodem audzē saražotā darba apģērba apjomus

Db.lv,16.02.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lindstrom Tukumā izvietotajā darba apģērba ražotnē Prodem 2021. gadā saražotas 300 000 apģērba vienību. 95% no saražotā apjoma pērn eksportēts, bet 5% tiek realizēts vietējā tirgū.

Vienlaikus tekstila nozarē šī gada lielākie izaicinājumi saistīti ar izejvielu deficītu un piegāžu kavēšanos.

Neskatoties uz to, ka jau vairāk nekā divus gadus pasaulē plosās pandēmija un uzņēmumi piedzīvo vēl nepieredzētu krīzi, savulaik laicīgi pieņemtie lēmumi Lindstrom darba apģērba ražotnei Prodem ļāvuši ne tikai noturēt veiksmīgu uzņēmuma darbību, bet arī audzēt saražotā darba apģērba apjomus.

Lielākais Prodem eksporta tirgus ir Somija, kur tiek eksportētas trīs ceturtdaļas no saražotā sortimenta, tāpat nozīmīgs ir arī Baltijas tirgus. Savukārt, vērtējot uz vietas Prodem ražotā darba apģērba pieprasījumu Latvijas tirgū, aizvadīto divu gadu laikā realizētais darba apģērba apjoms palicis nemainīgs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iecienīta zīmola vārda maiņa ne vienmēr tiek uztverta ar sajūsmu, tādēļ uzņēmuma vadības un darbinieku uzdevums ir likt patērētājiem iemīlēt jaunpienācēju

Šī gada «skaļākais» zīmola maiņas piemērs Latvijā ir Statoil pārtapšana par Circle K. Tuvākajos mēnešos sagaidāma divu banku DNB un Nordea apvienošanās, kļūstot par Luminor.

Nordea komunikācijas departamenta vadītāja Baltijas valstīs Signe Lonerte norāda: darbs pie banku apvienošanas turpinās, tostarp sagatavošanās zīmola maiņai, bet šobrīd līdz regulatoru atļauju saņemšanai plašāki komentāri netiek sniegti.

«Zīmola maiņu uzņēmumi apsver gadījumos, ja esošais zīmols vai tā elementi ir novecojuši, vairs neatbilst auditorijas prasībām vai arī uzņēmuma vērtības ir mainījušās, kā rezultātā ir loģiski mainīt arī pašu vizuālo identitāti,» skaidro stratēģijas aģentūras White Label partnere Tatjana Baranovska. Izmaiņas zīmolā var būt divējādas – gan tādas, kad tiek aizstāts vecais vārds ar jaunu, gan tādas, kad jau ierastais produkta vai uzņēmuma nosaukums iegūst jaunus vaibstus jeb uzlabojumus vizuālajā identitātē. Nereti līdz ar jauna zīmola nosaukuma izveidi tiek mainīts arī uzņēmuma juridiskais nosaukums. «Zīmola maiņa paredz lielas pārmaiņas organizācijā, un bieži tas ir saistīts ar kardinālu iekšējo procesu maiņu, jaunu vērtību vai pozicionējuma ieviešanu, orientāciju uz citām vai papildu biznesa nišām. Kopumā zīmola maiņas funkcija ir spēcīgi signalizēt ārējai un iekšējai publikai par pārmaiņām organizācijā. Logotipa maiņa vai pilnveidošana var būt viena no pēdējām, bet patērētājiem redzamākajām pārmaiņām,» skaidro Dr.sc.comm., komunikācijas aģentūras A.W.Olsen & Partners partnere, Latvijas Universitātes lektore Olga Kazaka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Pieci iemesli, kas padara iPhone par kulta preci

Dainis Dembovskis - mobilo sakaru operatora «BITE» tehnoloģiju eksperts,27.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Funkcionalitāte, ātrdarbība, stabilitāte - ar šīm lietām mēdz lepoties teju ikviens viedtālruņu ražotājs, tomēr tikai daži no zīmoliem iekļūst kulta preču statusā. Kā tehnoloģiju gigantam «Apple» nemainīgi izdodas saglabāt līderpozīcijas?

«iPhone» lietotāji visā pasaulē ar entuziasmu gaida ziņas par jauniem modeļiem, atjauninājumiem vai programmatūras versijām. Arī Latvijā šīm viedierīcēm ir prāvs cienītāju pulks.

Drosme un paļaušanās

Stīvs Džobs iedibināja tradīciju, ka «Apple» inženieri produktus rada, primāri domājot par sevi, tāpēc tiem jābūt īpaši inovatīviem, kvalitatīviem - tādiem, kurus viņi paši gribētu pirkt un lietot.

Interesanti, ka teju visus jaunos programmproduktus «Apple» drosmīgi nodod lietotājiem beta versijās, tā ļaujot viņiem iesaistīties to pilnveidošanā. Piemēram, operētājsistēmas «iOS12» beta versija lietotājiem pieejama jau kopš šā gada jūnija, lai gan oficiālā tās «pirmizrāde» plānota tikai rudenī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apple turpmāk ik ceturksni saviem investoriem izmaksās dividendes 2,65 ASV dolāru apjomā. Pirmā dividenžu izmaksa notiks šā gada ceturtajā ceturksnī, ziņo kompānija.

Eksperti norāda, ka dividenžu izmaksa Apple akcijas padarīs tikai pievilcīgākas. Jāteic, ka šogad Apple akcijas cenas kāpums ir bijis iespaidīgs – par 45% un šobrīd kompānijas akcijas vērtība atrodas 600 ASV dolāru atzīmes tuvumā. Turklāt vēl iespaidīgāks Apple akcijas cenas kāpums izskatās nedaudz ilgākā termiņā. Piemēram, kopš pagājušā gada jūlija kompānijas akcijas vērtība ir pieaugusi vairāk nekā par 75%. Jāteic, ka 2009. gada sākumā vienas Apple akcijas cena atradās zem 100 ASV dolāru atzīmes. Kopš tā laika slavenās kompānijas akcijas cena ir faktiski tikai pieaugusi - procentuālajā izteiksmē par 550%. ASV akciju tirgus S&P 500 indeksa vērtība kopš tā laika ir pieaugusi par 55%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar iPhone X Apple pierāda, ka nav aizmirsis, kā izstrādāt inovatīvus risinājumus

Viedtelefonu tirgus izveidošanā nenovērtējamu pienesumu devušā iPhone desmit gadu jubilejā Apple savus cienītājus aplaimojis ne vien ar ikgadējo «āboltelefona» uzlabojumu iPhone 8 veidolā, bet arī krietni pārveidotu jubilejas versiju iPhone X. Un, ja «astotnieka» pirmajā tirdzniecības dienā pircēju attieksme bija neierasti vēsa, tad X jeb «desmitnieks» parādīja, ka fanātisko Apple lietotāju entuziasms joprojām nav pagaisis. Kilometriem garas rindas metropolēs, un arī Rīgā prezentācijas pasākumā Euronics veikalā visi pieejamie eksemplāri tika izķerti dažās minūtēs.

Vai tiešām tādai ažiotāžai ir pamatots iemesls? Jāsāk ar to, ka iPhone X iestrādātas vairākas tehnoloģijas, kas vismaz Apple ir jaunums. Ārpus kaliforniešu apjūsmotāju pulka gan lielākā daļa no tām jau labu laiku ir redzētas un aptaustītas. Tomēr pieminēšanas vērtas tās ir.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas valdības konkurences regulators veicis kratīšanas Apple pārstāvniecībā šajā valstī. Kratīšanu laikā, kuras ilgušas 24 stundas, izņemti dokumenti, un tās ir daļa no Francijas valdības pretmonopola izmeklēšanām.

Izmeklētājus interesējot attiecības starp Apple un tās produkcijas izplatītājiem. Kompānija apsūdzēta priekšrokas došanā saviem veikaliem, nevis izplatītājiem, kā, piemēram, uzņēmumam eBizcuss, kas nodarbojies tikai ar Apple produktu tirdzniecību, vēsta ārvalstu plašsaziņas līdzekļi. Uzņēmums norādījis, ka bijis sarežģīti tikt pie jaunākajiem Apple produktiem, kamēr tajā pašā laikā Apple veikaliem šādu problēmu neesot bijis.

Apple Francijā savu veikalu atvēra 2009. gada novembrī. Tas vietējam uzņēmumam eBizcuss izraisījis tirdzniecības apjomu strauju samazināšanos. Uzņēmums arī apgalvo, ka nesot spējis izveidot saprātīgus iPad un MacBook Air piegādes kanālus no Apple. Tāpat uzņēmums apgalvojis, ka Apple ne tikai apgrūtina produktu tirdzniecību, bet arī ar zemām cenām cenšas pārvilināt klientus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Apple aizvadītā gada pēdējo ceturksni noslēgusi ar peļņu 13,1 miljarda ASV dolāru apmērā, kā arī minētajā laikā spējusi par 28% audzēt iPhone un par 48% iPad pārdošanas apjomus.

Tomēr šādi rezultāti izraisījuši investoru vilšanos, kuri bija cerējuši uz augstāku un straujāku peļņas kāpumu. Salīdzinot ar gadu iepriekš, Apple peļņa augusi tikai par nepilnu vienu miljardu ASV dolāru.

Investoru satraukums veicinājis Apple akciju kritumu. Trešdien Apple akcijas vērtība bija samazinājusies līdz 461,3 ASV dolāriem, kas ir kritums 34% apmērā, kopš aizvadītā gada septembra, kad Apple akciju vērtība bija pārsniegusi 700 dolāru atzīmi.

Akciju kritums ceturtdien, pirms regulārās biržas tirdzniecības sesijas sākuma, «noslaucījis» 54,9 miljardus ASV dolārus no Apple tirgus vērtības. Kopš septembra Apple akciju tirgus kapitalizācija samazinājusies par 175 miljardiem ASV dolāru. Tas nozīmē, ka Apple drīzumā varētu zaudēt savu pasaules vērtīgākās kompānijas statusu. Apple tuvākā sekotāja Exxon Mobil Corp. tirgus vērtība trešdien bija 413,5 miljardi ASV dolāri, savukārt Apple – 482,7 miljardi ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Apple kārtējā prāvā nepaveicas ar skeptisku tiesnesi

Jānis Rancāns,07.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānijai Apple sarežģījies uzvaras gājiens pa pasaules tiesas zālēm, kurās tā aizstāv savas tiesības uz patentiem un preču zīmēm. Jaunākajā strīdā Apple sanācis «uzrauties» uz skeptiskas tiesneses.

Kopš aizvadītā gada Apple cenšas pierādīt, ka tās tiešsaistes veikala App Store nosaukums ir ar autortiesībām aizsargājama frāze un citām kompānijām jāpārtrauc izmantot līdzīgi nosaukumi. Aizvadītā gada martā Apple tiesā iesūdzēja kompāniju Amazon, kura neilgi pirms tam bija atvērusi Android operētājsistēmas tiešsaistes veikalu Amazon Appstore.

Kalifornijas tiesā Apple sanācis saskarties ar visai skeptisku tiesnesi Filisu Hamiltoni (Phyllis Hamilton), kura paudusi šaubas, ka Apple vispār izdosies pierādīt, ka Amazon ar savu tiešsaistes veikalu var maldināt patērētājus, raksta Ars Technica. Tiesnesi neesot pārliecinājuši Apple izvēlētie argumenti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apple līdzdibinātājs Stīvs Džobss jau 1984. gadā, kad Apple nāca klajā ar Macintosh personālo datoru, apsvēris mobilā tālruņa izgatavošanu ar kompānijas zīmolu, atklājis bijušais tehnoloģiju giganta izpilddirektors Džons Skullejs (John Sculley).

«Es atceros, ka mēs pie Mac tālruņiem strādājām 1984. gada nogalē. Stīvs jau tobrīd domāja par šādiem produktiem,» sarunā ar CNBC sacīja Dž. Skullejs. «Viņš mēdza sacīt, ka svarīgākās lietas nav tās, kuras tiek ražotas, bet gan tādas, kuras netiek. Viņš stingri iestājās par [tehnoloģiju] vienkāršošanu,» atzina bijušais Apple izpilddirektors.

Viņš arī norādīja, ka lētāku produktu izstrāde nav uzskatāma par atteikšanos no S. Džobsa vīzijas. «Es neuzskatu, ka nākšana klajā ar plašāku produktu klāstu ir kompromisa meklēšana. Es nedomāju, ka viņi ķersies pie simts dolārus vērtiem viedtālruņiem. Esmu pārliecināts, un to arī apstiprina mani avoti, ka viņi uzlabos savus galvenos produktus,» sacīja Dž. Skullejs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) zinātnieki izstrādājuši prototipu sensoru matricai, kas palīdz objektīvi novērtēt apģērba lielumatbilstību.

Glābšanas dienestos strādājošajiem, karavīriem un sportistiem ir būtiski, lai formastērps ir ērts un netraucē kustēties. Pirmo reizi apģērba lielumatbilstības noteikšanai izmantoti šķiedru optiskie sensori.

RTU Elektronikas un vides inženierzinātņu fakultātes (EVIF) un Elektronikas un telekomunikāciju fakultātes (ETF) zinātnieku sadarbībā izstrādāta jauna metode sensoru iestrādei tekstila izstrādājumos apģērba lielumatbilstības noteikšanai, salīdzinot dažāda tipa elektriskos un optiskos sensorus un novērtējot sensoru lietojamību šādam mērķim.

Projektā iesaistīts arī industriālais partneris – SIA «AFFOC Solutions», kas veic tirgus analīzi un izskata tehnoloģijas tālāku lietojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Apple vēlas aizliegt arī Samsung Galaxy S3 viedtālruņa tirdzniecību

Gunta Kursiša,03.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Astoņu Samsung ierīču sarakstam, kuriem uz patentu pārkāpšanas pamata konkurents Apple vēlas panākt tirdzniecības aizliegumu, ASV tehnoloģiju uzņēmums pievienojis vēl 13, ieskaitot patlaban vislabāk pārdoto Samsung mobilo tālruni Galaxy S3, vēsta BBC.

Apple Kalifornijas tiesā iesniedzis sarakstu ar 21 Samsung ierīci, kas, pēc kompānijas domām, kopē Apple produkciju. Līdz šimt tiesai tika prasīts astoņu Samsung ierīču pārdošanas aizliegums.

Papildinātajā sarakstā ir gan Samsung patlaban visvairāk pārdotais Galaxy S3 viedtālrunis, gan planšetdators Galaxy Note.

Šis saraksts nav iesniegts tajā pašā tiesā, kas augusta beigās atzina, ka Samsung pārkāpis Apple patentus un piesprieda Samsug 1,05 miljardu ASV dolāru sodu, kas tai jāizmaksā kompānijai Apple.

«Tā vietā, lai attīstītu pašu tehnoloģijas un Samsung oriģinālu dizainu kompānijas ražotājiem viedtālruņiem un planšetdatoriem, Samsung izvēlējies kopēt Apple tehnoloģijas, inovatīvo dizainu un lietotāju saskarni,» iesniegumā norādīja Apple.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Krišjāņa Kariņa (JV) topošā Ministru kabineta iecerēto darbību, par ko vienojušās koalīcijas partijas.

Saeima šodien lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru veidotu partiju apvienība "Jaunā Vienotība", partiju apvienība "Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība.

Ievads

Krišjāņa Kariņa valdības mērķis: Latvijas ekonomikas transformācija labākai dzīvei Latvijā

Kopš Latvijas valsts neatkarības atgūšanas valsts un tās iedzīvotāji ir piedzīvojuši milzu pārmaiņas - pāreju no komandekonomikas uz tirgus ekonomiku, valsts un pašvaldību īpašuma privatizāciju, demokrātisko institūciju izveidošanu un nostiprināšanos, naudas un zemes reformas īstenošanu, pievienošanos Eiropas Savienībai (ES) un NATO militārajai aliansei.Šajā ceļā ir pārvarēti dažādi izaicinājumi, šobrīd sastopamies ar Krievijas agresīvo karadarbību Ukrainā, kura grauj likuma varā balstīto starptautisko kārtību un ir lielākais drošības apdraudējums Eiropai, radot milzīgas cilvēku ciešanas. Karadarbība ir izraisīju

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paplašinot pakalpojumu klāstu 13 Eiropas valstīs, sākot no 26. jūnija Visa kartes lietotāji Latvijā var norēķināties izmantojot Apple Pay, informē Visa.

Tiesa, izvēloties šo norēķinu iespēju, redzams, ka pašlaik Apple pay pieejams tikai Monese un Revolut karšu īpašniekiem (skatīt galerijā).

«Revolut» saviem klientiem ir ieviesis «Apple Pay» ne vien Latvijā, bet vēl 27 valstīs, informē Revolut. Salāgot savu «Revolut» karti ar «Apple Pay» funkciju klienti var gan caur «Revolut» sīklietotni, gan caur «Wallet» sīklietotni.

«Mūsu galvenais mērķis – sniegt klientiem lietderīgu rīku, kas palīdzētu pārvaldīt ikvienu viņu personīgo finanšu jomu. Iespēja norēķināties ātri, ērti un droši ir neatdalāma no šī mērķa. Šī funkcija ir būtiska mūsu klientiem visā Eiropā, tādēļ priecājamies, ka šodien to varam piedāvāt jau 28 valstīs. Tas ir svarīgs solis, sniedzot mūsu klientiem iespēju pārvaldīt savas finanses tā, ka viņi paši vēlas», apgalvo Arthur Johanet, «Revolut» maksājumu ar kartēm vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swedbank ieviesusi Apple Pay norēķinu iespējas tiešsaistes tirgotājiem visās trīs Baltijas valstīs.

Tagad iepērkoties internetā, pircējiem ir iespēja veikt apmaksu ne tikai ar bankas maksājumu kartēm vai internetbankas risinājumu, bet arī caur e-maku - Apple Pay. Šobrīd šādu iespēju var izmantot visi e-komercijas lietotāji savās Apple ierīcēs, iepērkoties pie tirgotājiem, kuri izmanto Swedbank EveryPay risinājumu.

Kā norāda Valdis Vaišļa, Swedbank Naudas pārvaldības daļas vadītājs: “Pēdējo trīs gadu laikā klientu interese veikt maksājumus caur Apple e-maku ir bijusi ļoti augsta. Maksājumu skaits 2022. gadā pieaudzis 3,5 reizes un sasniedzis 50 miljonus maksājumu. No kopējiem Swedbank apkalpotajiem maksājumiem tirdzniecības vietās, tie jau aizņem 20%. Un īpaši straujš pieaugums novērots tieši pagājušajā gadā, kad ar Apple e-maka starpniecību pārskaitīti 627 miljoni eiro. Tagad ieviestā iespēja arī tirgotājiem ļauj iekļaut Apple Pay savās e-komercijas platformās, kas palīdzēs klientiem vēl vienkāršāk samaksāt par precēm un pakalpojumiem.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Analītiķi: Apple kļūst «miegaina», tomēr iPhone 5 būs sensācija

Jānis Rancāns,13.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan kopš Apple jaunākā viedtālruņa iPhone 5 prezentācijas pagājis tikai pavisam neilgs laika sprīdis, tomēr tehnoloģiju nozares eksperti to jau vērtē neviennozīmīgi. Analītiķi norāda, ka jaunā ierīce nav aprīkota ar inovācijām un Apple riskē kļūt garlaicīga, tomēr tajā pat laikā viņi atzīst, ka, visticamāk, viedtālrunis baudīs augstus pārdošanas apjomus.

Db.lv jau vēstīja, trešdien Apple nāca klajā ar jaunāko iPhone 5, kas padarīts plānāks un spēj izmantot jaunākās paaudzes komunikāciju tīklus, kā arī aprīkots ar jaudīgāku procesoru.

Tomēr ierīce nav aprīkota ar tehnoloģijām, kas kļuvušas par ikdienu citu kompāniju viedtālruņos, un pat stingri pārliecināti Apple fani sākuši uzdot jautājumus, vai tehnoloģiju milzis nav kļuvis «miegains», savā interneta vietnē raksta laikraksts Wall Street Journal. Jaunā Apple ierīce, pretstatā jaunākiem Android un Nokia tālruņu modeļiem, neatbalsta NFC bezvadu komunikāciju tehnoloģijas. Ar zināmu vilšanos uzņēmts arī Apple lēmums neieviest bezvadu uzlādi un tas, ka Apple pieturējusies pie četru collu displeja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Latvijā jauno iPad sāks tirgot aprīļa beigās

Gunta Kursiša,17.04.2012

Jaunākā iPad pirmajā tirgošanas dienā, 16. martā, garas rindas veidojās pie Apple veikaliem vairākās pasaules pilsētās. Attēlā redzamie cilvēki gaida Apple veikala atvēršanu Londonā, Lielbritānijā.

Foto: Reuters/SCANPIX

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šomēnes sāksies ASV tehnoloģiju kompānijas Apple trešās paaudzes iPad tirgošana vēl 21 pasaules valstī, tostarp arī Latvijā.

Kompānija Apple paziņojusi, ka, sākot no 20. aprīļa jauno iPad varēs iegādāties Dienvidkorejas, Brunejas, Horvātijas, Kipras, Dominikānas Republikas, Salvadoras, Gvatemalas, Malaizijas, Panamas, Sanmartēnas, Uragvajas un Venecuēlas pircēji.

Latvijas tirgū jaunais iPad nonāks vēl pēc vienas nedēļas – 27. aprīlī. Līdztekus tirgošana sāksies arī Indijā, Izraēlā, Kolumbijā, Igaunijā, Lietuvā, Melnkalnē, Dienvidāfrikā un Taizemē.

Jaunā planšetdatora iPad tirgošanu desmit pasaules valstīs Apple sāka šā gada 16. martā. Pirmie, kas varēja iegādāties jaunākās paaudzes iPad bija ASV, Francijas, Kanādas, Austrālijas, Vācijas, Japānas, Singapūras, Šveices, Lielbritānijas un Ķīnas pircēji. Šajās valstīs Apple veikalos pirmajā iPad tirgošanas dienā veidojās garas rindas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu tirgus dalībnieki šobrīd aktīvi mēģina izzīlēt to, kāda varētu būt ASV un Irānas saasinājumu attīstība. Pagaidām joprojām lielākajai daļai Volstrītā bāzes scenārijs paredz to, ka tālāki asumi būs, lai gan tie tomēr nepāraugs plašākā jaunā karadarbībā.

Tādējādi, neskatoties uz dažādiem nemierīgiem jaunumiem, gada sākums daudzām populārām akcijām ir bijis visai veiksmīgs. Turpina pieaugt, piemēram, lielo ASV tehnoloģiju līderu akciju vērtība. Apple akcijas cena kopš gada sākuma palielinājusies par 1,6%, Alphabet (Google mātes uzņēmums) pat par 4,1% līdz 1395 ASV dolāru atzīmei un Facebook - par 3,8%.

Liela daļa aptaujāto finanšu ekspertu teic, ka, ģeopolitikai esot sakarsētai, finanšu tirgū sagaidāmas palielinātas svārstības. Viedokļi par nepieciešamajām darbībām ar naudu šādos laikos gan ir visai dažādi. Visai daudzi turpina norādīt, ka jebkuru straujāku akciju atkāpšanos drīzāk derētu izmantot, lai šos vērtspapīrus iegādātos lētāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Pirmajā dienā Apple varētu izdoties pārdot miljonu jauno iPad

Jānis Rancāns,13.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan jaunais Apple planšetdators vēl nav nonācis tirdzniecībā, analītiķi cenšas paredzēt, cik veiksmīgs tas būs. Atsevišķi nozares eksperti norāda, ka tirdzniecības uzsākšanas dienā, Apple varētu izdoties pārdot pat miljonu jauno iPad. Par to liecina arī milzīgā interese par ierīces iepriekšpasūtīšanu.

Piektdien paredzētajā tirdzniecības uzsākšanas dienā Apple izdosies pārdot vismaz vienu miljonu iPad planšetdatoru, uzskata ASV investīciju bankas Piper Jaffray analītiķis Džīns Munsters. Kad Apple debitēja planšetdatoru jomā – tās ierīci tirdzniecības pirmajā dienā tika iegādāti 300 tūkstošus šo ierīču, savukārt pirmajā dienā pārdoto iPad 2 skaitu kompānija nekad nav nodevusi atklātībai, vēsta Mashable.

Kopš pirmā iPad tirdzniecības uzsākšanas Apple izdevies pārdot kopumā 55 miljonus šo ierīču. Dž. Munsters salīdzināja jaunā iPad tirdzniecības uzsākšanu ar iPhone 4 nonākšanu pārdošanā pērn. Saskaņā ar Apple datiem – minēto viedtālruni pirmajās trīs dienās iegādājās 1,7 miljonus reižu.

Komentāri

Pievienot komentāru