Latvijas Balzams (LB) pārgājis uz fleksitankiem vīnmateriālu piegādēs, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Pēdējos gados arī Latvijā noteiktu izejvielu pārvadāšanai tiek izmantoti fleksitanki jeb speciāli gumijveida trauki, kas tiek ievietoti standarta jūras konteineros. Tos var izmantot gan pārtikas, gan nepārtikas preču ražošanai šķidro materiālu transportēšanai. Viens no zināmajiem uzņēmumiem, kas importē izejvielas, izmantojot fleksitankus, ir LB.
Pamudinājums meklēt jaunus risinājumus dzirkstošo vīnu ražošanā izmantojamā vīnmateriāla piegādē bija 2008. gada aukstā ziema, stāsta LB loģistikas direktora vietnieks Artūrs Pumpurs. Tobrīd radies risks, ka varētu aizsalt savulaik kopā ar spāņu piegādātāju ostā izveidotā Rīgas vīnu pieņemšanas punkta cauruļu sistēma. Reizi vai divas gadā no tankera ar vīnmateriālu uz LB noliktavu tika pārsūknēti līdz trim milj. litru otrreizējai raudzēšanai paredzētās produkcijas. Taču aukstās ziemas dēļ kuģis bija spiests veselu mēnesi gaidīt līcī. Ja vīnmateriālu nevarētu nogādāt krastā, to nāktos vest no Spānijas ar autotransportu, kas izmaksātu piecreiz dārgāk nekā ar jūras transportu.
Daudz izdevīgāk
Tobrīd iezīmējusies tendence pārvadājumos izmantot fleksitankus jeb speciālus gumijveida traukus, kas ievietoti standarta jūras konteineros. Sākotnēji gan tie bijuši salīdzinoši dārgi. Kuģī atvestā produkcija maksāja seši eiro par hektolitru, fleksitankos piegādātās cena bija 13 eiro, bet ar autotransportu – 30 eiro par hektolitru, saka A. Pumpurs. Savukārt tehnologus uztraucis jautājums par to, vai fleksitanki nodrošinās viendabīgu kvalitāti. Taču septiņos gados ir uzlabojusies to kvalitāte, pārvadājumi kļuvuši lētāki, pietuvojoties vīna kuģa izmaksām.
Visu rakstu Maina loģistikas paradumus lasiet 18. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.