Alkoholisko dzērienu ražotājam «Latvijas balzams» Rīgas pilsētas būvvalde pirmdien izsniegusi būvatļauju esošās ražotnes paplašināšanai Aleksandra Čaka ielā 160, aģentūrai LETA apstiprināja kompānijā.
Uzņēmuma pārstāvji norādīja, ka izsniegtā būvatļauja attiecas uz kompānijas uzsākto ražotnes rekonstrukcijas un paplašināšanas projektu, kura kopējās izmaksas ir plānotas 23 miljonu eiro apmērā. Pērn rudenī Ministru kabinets (MK) novērtēja šī projekta nozīmi Latvijas tautsaimniecības attīstībā, piešķirot 4,1 miljona eiro uzņēmuma ienākuma nodokļa (UIN) atlaidi.
Kompānijas pārstāvji atzīmēja, ka vēsturiskās «Latvijas balzams» ražošanas ēkas rekonstrukcijas un paplašināšanas projekts ir uzsākts ar mērķi paaugstināt uzņēmuma konkurētspējas un eksporta potenciālu. Lai to nodrošinātu, «Latvijas balzamam» nepieciešams palielināt ražošanas jaudu un samazināt produkcijas pašizmaksu, kas pašlaik ir augstāka nekā vairākiem reģiona vadošajiem ražotājiem. «Ņemot vērā strauji augošās darbaspēka izmaksas Latvijā, produkcijas pašizmaksas samazināšana iespējama galvenokārt kāpinot produktivitāti (automatizējot ražošanas procesus, uzlabojot materiālu un preču plūsmu), kā arī samazinot energoresursu patēriņu,» norādīja kompānijā.
«Latvijas balzams» pārstāvji arī uzsvēra, ka projekta īstenošana būtiski audzēs uzņēmuma produktivitāti, kā arī nodrošinās iespēju saglabāt vairāk nekā 500 esošo darba vietu, kas nebūtu iespējams neinvestējot ražošanā. Tāpat uzņēmumā atgādināja, ka «Latvijas balzams» katru gadu nodokļos valsts budžetā ieskaita apmēram 50 miljonus eiro. Realizējot projektu, desmit gadu laikā valsts nodokļos saņemtu vēl papildu 6,4 miljonus eiro.
Jau vēstīts, ka «Latvijas balzams» apgrozījums pagājušajā gadā, pēc provizoriskiem datiem, bija 78,263 miljoni eiro, kas ir par 3,4% vairāk nekā 2016.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa pieaugusi par 14,3% - līdz 8,583 miljoniem eiro.
«Latvijas balzama» akcijas kotē biržas «Nasdaq Riga» otrajā sarakstā. AS «Latvijas balzams» ir vadošais alkoholisko dzērienu ražotājs Baltijas valstīs, kas ražo vairāk nekā 100 dažādu zīmolu dzērienus. Uzņēmums produkciju realizē vairāk nekā 170 eksporta tirgos ar «SPI Group» starpniecību, kā arī vairāk nekā 42 tirgos «Latvijas balzams» tiešā eksportā.