Lai arī pērn alus tirgus sarucis, šogad aldari turpina investēt un gaidāma jaunu brūžu atvēršana.
Kopējais alus kategorijas kritums pagājušajā gadā bijis ievērojams - saskaņā ar The Nielsen Company datiem - par 4,8%, salīdzinot ar 2011.gadu.
«Vasara bija ļoti auksta, kopējais alus tirgus no jūnija līdz augustam bija par 9% mazāks nekā iepriekšējā vasarā, kad laiks bija ļoti silts. Tirgus turpināja kristies arī rudens un ziemas mēnešos vidēji par 6.5%,» informē Aldara pārstāve Laura Krastiņa.
Arī a/s Cēsu alus vadība norāda, ka pagājušais gads nozarei nav bijis pats veiksmīgākais. «Pamatā kritums saistāms ar nelabvēlīgiem laika apstākļiem vasaras periodā,» skaidro Cēsu alus valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone – Zatlere.
Lai arī kopējais alus tirgus sarucis, vairāki mazie ražotāji norāda uz realizācijas apjomu stabilizēšanos un kāpumu. Tā Valmiermuižas alus pērn strādāja ar 1,1 miljonu latu apgrozījumu, kas audzis par 30 %.
Miestiņa brūvētāji šogad sola realizēt vērienīgus investīciju projektus. Šogad Cēsu alus realizēs lielāko investīciju apjomu kopš 2008.gada, kad ražotnē Cēsīs tika uzstādīta jauna alus skārdeņu pildīšanas līnija, kas vēl aizvien ir vienīgā Latvijā. Šogad investīcijas ražošanas attīstībā kopā veido 1,8 miljonus eiro un galvenie investīciju virzieni ir ražotnes paplašināšana un alus raudzēšanas tvertņu izbūve un ildīšanas un laboratorijas iekārtu modernizācija un loģistikas noliktavu paplašināšana.
Savukārt Aldaris šogad uzņēmums attīstībā plāno ieguldīt vairāk kā 1.7 reizes vairāk nekā pērn jeb gandrīz 2.6 miljonus latu. No tiem ap 70% plānots ieguldīt alus brūvēšanas attīstībā, bet pārējās investīcijas lielākoties paredzēt ieguldīt inovāciju ieviešanā un izstrādē.
Tas, ka nozares vērsta uz attīstību un plāno investīcijas, apliecina fakts, ka šogad paredzēta vairāku nelielo alusdarītavu atklāšana. Kā zina teikt biedrības Alus brālība valdes priekšsēdētājs Andrejs Šikors, šogad darbu varētu sākt viena jauna alusdarītava Rīgā un vēl viena Kurzemē.