Jaunākais izdevums

Centrālās statistikas pārvaldes dati liecina, ka šā gada otrajā ceturksnī Latvijas viesnīcu un citu kolektīvo tūristu mītņu pakalpojumus no ārzemju tūristiem visvairāk izmantojuši tūristi no Vācijas.

Viesnīcās un citās kolektīvās tūristu mītnēs apkalpoto cilvēku skaits šā gada 2.ceturksnī salīdzinājumā ar 2006. gada 2. ceturksnī bija pieaudzis par 14% un sasniedza 395 300 cilvēku. No tiem 43% bija Latvijas iedzīvotāji un 57% ārzemju tūristi. Visvairāk Latvijas iedzīvotāju bija apmetušies Rīgā – 33%, Ventspilī – 8% un Liepājā – 6%.

2007. gada 2. ceturksnī tika apsekotas 401 darbojošās viesnīcas un citas kolektīvas tūristu mītnes, tai skaitā 163 viesnīcas. Rīgā tika apsekotas 101 kolektīvās tūristu mītnes, tai skaitā 73 viesnīcas; Jūrmalā – 31 kolektīva tūristu mītne, tai skaitā 11 viesnīcas.

Latvijā viesnīcu numuru noslogojums jūnija beigās² veidoja 60% un gultas vietu noslogojums – 50%, Rīgā viesnīcu numuru noslogojums sasniedza 71% un gultas vietu noslogojums – 60%.

Otrā ceturkšņa beigās bija pieejami 11,6 tūkstoši numuri un 26,3 tūkst. gultas vietas.

No kopēja apkalpotā ārzemju tūristu skaita 76% tika uzņemti viesnīcās un citās kolektīvās tūristu mītnēs Rīgā. Jūrmalas kolektīvās tūristu mītnēs nakš��ojuši 10% no visiem ārvalstu tūristiem. Visvairāk uzņemto ārzemju tūristu bija no Vācijas –14,0%, Somijas – 10,3%, Igaunijas 7,7%, Norvēģijas – 7,6%, Lietuvas – 5,6% Lielbritānijas – 7,4%, Zviedrijas – 7,3% un Krievijas – 6,3%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Top jaunas viesnīcas; Rīgas tirgus tuvu piesātinājumam

Lāsma Vaivare,07.05.2014

Vaļņu ielā 49 iepretim Rīgas autoostai top jau sestā viesnīca, kas strādās ar Welton zīmolu.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc iepriekšējo gadu aktīvajiem nekustamā īpašuma darījumiem Rīgā tiek rekonstruētas, būvētas un atvērtas jaunas viesnīcas; eksperti lēš – tirgus ir tuvu piesātinājumam.

Bez pašreizējiem viesnīcu projektiem Rīgā, kas jau ir vai tūlīt tiks pabeigti, vēl tiek plānoti vairāki jauni; kad tie būs pabeigti, tirgus būs piesātināts, norāda nekustamo īpašumu kompānijas Newsec Latvija direktors Valdis Mitenbergs. Ja investors šobrīd sāktu apsvērt viesnīcas projekta īstenošanu Rīgā – iegādātos īpašumu, sāktu projektēt –, iespējams, būtu jau nokavēts.

Ja nepalielināsies tūristu skaits, konkurence viesnīcu biznesā būtiski saasināsies, pauž Latvijas viesnīcu un restorānu asociācijas izpilddirektore Santa Graikste. Viņasprāt, pie esošās viesnīcu noslodzes, kas pēc asociācijas datiem pērn bija ap 48%, nav īstas vajadzības pēc jaunu viesnīcu būvniecības. Vienlaikus šobrīd tirgū vērojamā aktivitāte, rekonstruējot un no jauna būvējot viesnīcas, ir sakritība, nevis apzināts plāns. «Viesnīcas izveide nav īstermiņa projekts,» viņa norāda, stāstot, ka, piemēram, vēsturiskas ēkas pārveide par viesnīcu var būt ļoti laikietilpīga, kas liek pagarināt būvniecības termiņus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Viesnīcas Relais le Chevalier izveidē investēti aptuveni 5 miljoni eiro

LETA,09.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunās Vecrīgā esošās viesnīcas «Relais le Chevalier» izveidē kopumā investēti aptuveni pieci miljoni eiro, šodien žurnālistiem pastāstīja viesnīcas direktors Jevgēņijs Nahmans.

Viņš norādīja, ka viesnīcas ēka iegādāta 2008.gadā, bet «Relais le Chevalier» projekta īstenošana sākta 2009.gadā. Viesnīcas īpašnieku mērķis bija izveidot «boutique» tipa viesnīcu ar nelielu numuriņu skaitu, tādējādi nodrošinot viesiem ekskluzivitātes atmosfēru.

Kopumā viesnīcā izvietoti 23 numuri, kuru platība variē no 15 kvadrātmetriem līdz 24 kvadrātmetriem. Savukārt viesnīcas luksusa numura platība ir 45 kvadrātmetri.

Nahmans sacīja, ka viesnīcas ēka ir vēsturiska, projekta laikā viesnīcai tika piebūvēts sestais stāvs.

Pēc viesnīcas vadītāja teiktā, projekta būvniecību veica būvuzņēmums SIA «Merks», savukārt projekta būvuzraudzību veica SIA «Firma L4».

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Hotel de Rome ēkas jaunie īpašnieki mēģina pārņemt viesnīcas darbību

Gunta Kursiša,29.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā mainījās ēkas Kaļķu ielā 28, kurā atrodas viesnīca Hotel de Rome, īpašnieks. Jaunais īpašnieks Baltic Investment Group vēlas izdzīt pašreizējo viesnīcas Hotel de Rome operatoru Riga-Hotel-GmbH.&Co Betriebs-KG, kurš, savukārt, solās turpināt strādāt viesnīcā, «cik ilgi vien varēs».

Ēka, kur atrodas viesnīca Hotel de Rome, partiju apvienības Vienotība birojs, Narvesen veikals, Citadeles banka un veikals Andrew’s Ties un citi nomnieki, tika nodota jaunajam īpašniekam Baltic Investment Group pagājušajā nedēļā.

Jau 18. jūlijā – dienā, kad ēka tika pārdota, jaunie īpašnieki esot pilnībā vēlējušies pārņemt arī viesnīcas pārvaldīšanu, taču piektdienas rītā konfliktā iesaistījās jauno īpašnieku nolīgta apsardzes firma. Pašreizējā viesnīcas ēkas nomnieka advokāts norādījis, ka šāda attiecību kārtošana nav Rietumvalstīm raksturīga un vēlas, lai viesnīcas operētāja maiņa notiktu «civilizētā veidā». Pašreizējais Hotel de Rome viesnīcas operators ir aicinājis konfliktā iesaistīties arī Valsts Policiju (VP).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban slēgtās viesnīcas Hotel de Rome ēkas ieradušies vairāki apsardzes firmas Koblenz darbinieki, lai palīdzētu bijušajiem īpašniekiem no restorāna Paulinger alus dārzs iznest mantas. «Tā ir laupīšana skaidrā dienas laikā. Bez kriminālprocesa šeit neiztikt,» atzīmēja jauno ēkas īpašnieku SIA Baltic Investments Group pārstāvis, zvērināts advokāts Armands Liberts.

Šādu tiesības bijušajiem ēkas nomniekiem neesot, jo pārdošanas līgumā minēts, ka ēka tiek pārdota ar visu tās aprīkojumu.

Ar restorāna un viesnīcas ēkas bijušo nomnieku Riga-Hotel-GmbH. & Co. Betriebs-KG un Roehlinger Beteiligungs- und Vermögensverwaltungs GmbH pārstāvjiem portālam Nozare.lv pagaidām nav izdevies sazināties.

Kā ziņots, 29.jūlijā viesnīcas Hotel de Rome ēkas jaunais īpašnieks SIA Baltic Investments Group, atslēdzot elektrību, pārtrauca viesnīcas darbību.

Nomnieku Riga-Hotel-GmbH. & Co. Betriebs-KG un Roehlinger Beteiligungs- und Vermögensverwaltungs GmbH direktors un īpašnieks Jurgens Rēlingers klāstīja, ka pieczvaigžņu viesnīcas Hotel de Rome operatoram no atceltajām rezervācijām un negūtajiem ienākumiem viesu apkalpošanā līdz šī gada beigām radīti zaudējumi vairāk nekā 1,13 miljonu eiro (791 000 latu) apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Vecrīgas četrvaigžņu viesnīca Hotel Garden Palace pārtrauks darbību

Lelde Petrāne,31.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 1.februārī četrzvaigžņu viesnīca Hotel Garden Palace pārtraukšot savu darbību, jo pašreizējai viesnīcas operētājkompānijai SIA Garden Palace beidzies viesnīcas apsaimniekošanas līgums un tas netikšot pagarināts, šādu informāciju medijiem izplatījis zvērināts advokāts Aigars Laizāns.

Viesnīcas ēkas īpašniekiem esot tapis zināms, ka operētājkompānija vairs nenodrošina tādu servisu, kādu prasa četrzvaigžņu viesnīcas statuss, un tas radot būtisku kaitējumu ne vien viesnīcas tēlam, bet arī tās klientiem un viesnīcas mantai. Tādēļ ēkas īpašnieki vērš Latvijas iedzīvotāju, sadarbības partneru un tūristu uzmanību – viesnīcas operators nedrīkstēja un turpmāk nedrīkstēs pieņemt viesnīcas rezervācijas pēc 31. janvāra, jo operatoram nav nekādu tiesību izmantot ēku turpmākai viesnīcas pakalpojumu sniegšanai.

Viesnīcas Hotel Garden Palace ēkas īpašnieku SIA 966 Freecom pārstāvis A. Laizāns informē, ka viesnīcas ēkas īpašnieki kopš decembra vidus rūpīgi sekojuši līdzi notikumiem, kas saistās ar viesnīcas operētājkompānijas SIA Garden Palace darbību, jo šī kompānija vienlaicīgi apsaimniekoja arī viesnīcu Royal Square Hotel & Suites Vecrīgā, kas, kā zināms no publiski izskanējušās informācijas, ir cietusi no reiderisma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Krīzes laikā viesnīcās pavadīto nakšu skaits ES sasniedz rekordu

Gunta Kursiša,25.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad Eiropas Savienību (ES) skārusi krīze, pērn ES viesnīcās pavadīto nakšu skaits ir sasniedzis rekordu – 1,6 miljardus, kas ir par 3,6% vairāk nekā 2010. gadā, turklāt visvairāk viesnīcās pavadīto nakšu skaits ir pieaudzis Baltijas valstīs, Bulgārijā un Rumānijā, liecina Eurostat apkopotie dati.

Pēdējās desmitgades laikā viesnīcās pavadīto nakšu skaits ES dalībvalstīs ir gan pieaudzis, gan samazinājies. 2003. gadā viesnīcās pavadīto nakšu skaits bija sasniedzis zemāko punktu, bet turpmākos četrus gadus pēc kārtas tas pieauga. 2008. un 2009. gadā viesnīcās pavadīto nakšu skaits ES dalībvasltīs samazinājās, bet 2010. gadā sāka pamazām atkopties, 2011. gadā sasniedzot jaunu rekordu kā rezidentu, tā nerezidentu viesnīcās pavadīto nakšu skaitā.

Viesnīcās pavadīto nakšu skaits pērn pieaudzis visās 27 ES valstīs, izņemot Itāliju. 2011. gadā visvairāk viesnīcās pavadīto nakšu ir bijis Spānijā (288 miljons nakšu, kas ir 7,8% pieaugums, salīdzinot ar 2010. gadu), Itālijā (249 miljoni nakšu, kas ir par 1,2% mazāk nekā gadu iepriekš), Vācijā, Francijā un Lielbritānijā. Šajās piecās ES dalībvalstīs pavadīto nakšu skaits apjoma ziņā veido 70% no kopējā viesnīcās pavadīto nakšu skaita visās ES dalībvalstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rezervāciju skaits "Mogotel" tīkla viesnīcās turpmākajiem mēnešiem ir salīdzinoši neliels, bet tas rada sajūtu, ka ceļotāji sāk mosties un kāds plāno arī atpūsties, portālam db.lv sacīja "Mogotel" mārketinga nodaļas vadītajs Igors Porohs.

"Mogotel" tīklā līdz 2020. gada marta vidum veiksmīgi darbojās 16 viesnīcas, no kurām 14 atrodas Rīgā. Pēc ārkārtas situācijas pasludināšanas valstī 14 viesnīcas tika slēgtas, un visā krīzes periodā turpināja darboties divas viesnīcas – "Wellton Riverside SPA Hotel" un "Rixwell Terrace Design Hotel". Šobrīd atsācis darboties arī "Wellton Riga Hotel & SPA".

Tāpat nu jau var sākt domāt par papildus ēku korpusu atvēršanu, kuri sākotnēji bija ciet, saka I. Porohs. Atvērtajās viesnīcās šobrīd vēl ir ierobežots pakalpojumu klāsts, jo pārsvarā visus papildu pakalpojumus nācās apturēt, ņemot vērā valstī noteiktos ierobežojumus. SPA centru un ēdināšanas pakalpojumu apjoms ir samazināts līdz minimumam, lai izvairītos no kontakta ar viesnīcas personālu un citiem viesiem, kā arī nodrošinātu atbilstošu drošības līmeni viesnīcā. Tomēr pakāpeniski, līdz ar Baltijas valstu un Eiropas robežu atvēršanu, viesnīcas pārstāvji sāk plānot daļēju pakalpojumu atsākšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Tele2 jaunā klientu apkalpošanas – tehnoloģiju centrā iegulda 90 tūkstošus

Lelde Petrāne,02.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tele2 atklājis jaunu klientu apkalpošanas centru Rīgā, Merķeļa ielā 19/17, tā izveidē investējot vairāk nekā 90 000 latu. Tas ir otrais Tele2 klientu apkalpošanas centrs Latvijā, kas veidots saskaņā ar Zviedrijā radīto un Latvijas tirgum pieskaņoto dizaina konceptu un kurā ar jaunāko tehnoloģiju palīdzību klienti varot gūt jaunu iepirkšanās pieredzi.

Tele2 valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs sacīja: «Klienti arvien vairāk vēlas ikdienā izmantot jaunāko tehnoloģiju sniegtās priekšrocības, tajā skaitā arī iepērkoties. Šādu iespēju varam piedāvāt divos Tele2 klientu apkalpošanas centros – t/p Alfa un no šodienas arī pašā Rīgas centrā Merķeļa ielā.»

Kā akcentē mobilo sakaru operators, ar jauno konceptu tas esot radījis paraugu jaunas paaudzes klientu apkalpošanas centriem jebkurā nozarē. Veidojot tos kā tehnoloģiju centrus, klienti uz skārienjutīgiem ekrāniem var izvēlēties telefona numuru, noteikt saviem mobilo sakaru lietošanas paradumiem piemērotāko tarifu plānu, kā arī salīdzināt mobilos tālruņus. Tāpat klienti var izmēģināt ap 20 jaunāko modeļu telefonus. Centrā ir iespējams arī lietot MansTele2 pašapkalpošanās portālu un saņemt pārdevēja-speciālista konsultācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Investējot 70 tūkstošus eiro, atklātas pašapkalpošanās kases vēl vienā Maxima veikalā

Dienas Bizness,21.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot 70 tūkstošus eiro, piecas pašapkalpošanās kases izveidotas vēl vienā Maxima XX veikalā Rīgā, Mūkusalas ielā 73. Līdz ar to pašapkalpošanās kases ieviestas jau kopumā pieces Maxima Latvija veikalos, informē uzņēmumā.

Veikalā Mūkusalas ielā 73 izvietotas 5 pašapkalpošanās kases, no kurām divās kasēs par pirkumiem var norēķināties ar maksājumu kartēm, bet trijās – gan ar skaidru naudu, gan maksājumu kartēm.

«Šis ir jau piektais Maxima Latvija veikals, kurā ir izveidotas pašapkalpošanās kases. Redzam, ka šīs kases, kurās iedzīvotāji paši noskenē preces un veic apmaksu par pirkumiem, kļūst arvien populārākas. Piemēram, Slokas ielas veikalā Imantā, kur šādas kases atklājām septembra sākumā, jau aptuveni 18% klientu par saviem pirkumiem izvēlas norēķināties tieši pašapkalpošanās kasēs, » stāsta Maxima Latvija Mārketinga vadītāja Zane Kaktiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maxima Latvija uzstādījusi pašapkalpošanās kases jau sestajā veikalā Rīgā, Vienības gatvē 113, tādējādi uzņēmums šogad pašapkalpošanās kasu izveidē kopumā investējis vairāk nekā 300 tūkstošus eiro, informē uzņēmumā.

Pašapkalpošanās kasēs iedzīvotāji paši noskenē preces un veic apmaksu par pirkumiem. Veikalā Vienības gatvē 113 izvietotas piecas pašapkalpošanās kases, no kurām divās kasēs par pirkumiem var norēķināties ar maksājumu kartēm, bet trijās – gan ar skaidru naudu, gan maksājumu kartēm.

«Lai gan iedzīvotāji uz pašapkalpošanās kasēm sākotnēji skatījās ļoti piesardzīgi, tad tagad tās ikdienā lieto arvien vairāk pircēju. Tajos veikalos, kur pieejamas pašapkalpošanās kases, tās izmanto aptuveni katrs septītais klients,» norāda Maxima Latvija Mārketinga vadītāja Zane Kaktiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Naktskluba Coyote Fly un restorāna Bibliotēka No.1 īpašnieki izlemj nodalīt saimniecisko darbību

NOZARE.LV,22.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naktskluba Coyote Fly un restorāna Bibliotēka No.1 īpašnieki izlēmuši nodalīt saimniecisko darbību, informēja Coyote Fly mārketinga komunikāciju vadītāja Kristīne Dombrovska.

Lai nodalītu naktskluba un restorāna saimniecisko darbību, šī gada maijā veiktas izmaiņas uzņēmuma SIA Pasākumu apkalpošana īpašnieku un amatpersonu sastāvā. «Izmaiņas Pasākumu apkalpošanā, kas nodrošina nakts kluba Coyote Fly un restorāna Bibliotēka No.1 ikdienas darbu, tika plānotas jau sen,» atzīmē Dombrovska.

Firmas.lv informācija liecina, ka 27.maijā par uzņēmuma Pasākumu apkalpošana vienīgo īpašnieci un vienīgo valdes locekli kļuvusi Madara Maulvurfa, kas iepriekš bijusi Coyote Fly direktore. Līdz tam vienīgais uzņēmuma īpašnieks bija Oskars Skara, bet vienīgais valdes loceklis bija Jānis Paeglītis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viesnīca “Hotel Jūrmala SPA” pēc gandrīz divu mēnešu dīkstāves, ievērojot papildus drošības pasākumus, atkal ir atvērta apmeklētājiem. Nepadodoties pandēmijas izaicinājumiem, tā durvis ver līdz ar atjaunoto restorānu “Jūrmala”.

Restorāna “Jūrmala” atjaunošanas projektā tika ieguldīti 1,5 miljoni eiro. Remontdarbi tika uzsākti 2020.gada janvāra beigās un pabeigti pandēmijas uzliesmojuma laikā, kad viesnīca jau bija slēgta valsts ārkārtas stāvokļa dēļ. Atjaunotais restorāns durvis apmeklētājiem vēra līdz ar viesnīcas darbības atsākšanos 15.maijā.

Atskatoties uz situāciju pavasarī, viesnīcas pārstāve Kristīne Štāla-Bula stāsta, ka pēc Covid-19 izplatīšanās sākuma, viesu skaits strauji sāka samazināties, līdz kļuva jau tik zems, ka nācies pieņemt lēmumu par viesnīcas slēgšanu, lai neradītu uzņēmumam vēl lielākus zaudējumus.

Daļa viesnīcu meklē risinājumus, lai nebūtu jāaptur darbība 

Arvien vairāk Latvijas viesnīcu pēdējo dienu laikā lemj par darbības apturēšanu uz...

“Rezervāciju atteikumi nāca katru dienu un lielos apmēros. Tika atceltas visas konferences un semināri, visas tūristu grupas - viss tika anulēts un zaudētas tika lielas naudas summas. Tāpat cilvēki vairs neapmeklēja spa un skaistumkopšanas salonu, nemaz nerunājot par saunu un baseinu centru. Papildus tam valdīja neziņa par to, kādi lēmumi tiks pieņemti no valdības puses. Šodien, atskatoties saprotam, ka tika pieņemts pareizais lēmums - gan par viesnīcas slēgšanu, gan par to, ka darbiniekus neatlaižam un gaidam valdības lēmumu pabalstu sakarā,” teic K. Štāla-Bula.

Šovasar sezona būs citādāka

K. Štāla-Bula ir pārliecināta, ka šī gada vasara apmeklējuma ziņā būs pavisam citāda. “Ja iepriekšējos gadus šis bija “karstās sezonas” periods, kad viesnīcas galvenie viesi ieradās no Krievijas, Izraēlas un Skandināvijas, tad tagad tie būs Baltijas valstu iedzīvotāji,” prognozē viesnīcas pārstāve. Tā kā joprojām ir valstis, starp kurām robežas nav atvērtas, pastāv iespēja, ka liela daļa cilvēku šovasar tomēr centīsies nekur tālu savā atvaļinājumā nedoties.

“Sagaidām, ka palikšanas laiks viesnīcā saīsināsies uz vienu vai divām naktīm, ar lielāku koncentrāciju tieši uz nedēļas nogalēm,” prognozē K. Štāla-Bula. Tā kā rezervācijas tiekot veiktas īsi pirms pašas atpūtas, reālo noslogojuma “bildi” savlaicīgi redzēt nav iespējams.

Tāpat viņa norāda, ka Baltijas valstu maksātspēja ir krietni zemāka, kā ārvalstu tūristiem. Viesnīcas komanda gatavojas tam, ka sezona tā pa īstam varētu arī nesākties, un līdz ar to nebūs arī iespējas “uzkrāt ietaupījumus” garajai ziemai.

Šogad “Hotel Jūrmala SPA” svin 15 gadu jubileju. Tās viesu skaits viesnīcas pastāvēšanas laikā no 2005. līdz 2019.gadam ir pieaudzis par 14%.

Viena no lielākajām viesnīcas mērķauditorijām, jau kopš tās atvēršanas, ir Krievijas tūristi. Tūristu skaits no Krievijas gadu laikā esot mainījies dēļ dažādiem politiskiem faktoriem, taču joprojām Jūrmalā spēlē lielu lomu. Viesu skaits no Baltijas valstīm esot palielinājies, savukārt no Somijas un Skandināvijas - samazinājies, stāsta K.Štāla-Bula.

“Esam novērojuši, ka arī atpūtas ilgums ir samazinājies. Ja kādreiz vidējais uzturēšanās laiks vasaras sezonā bija piecas naktis, tad tagad tas ir sarucis līdz divām vai trīs naktīm. Novērojam arī to, ka šodien brauc vairāk ģimenes ar bērniem, un tās ir kļuvušas lielākas. Ja kādreiz tās bija ģimenes ar 1-2 bērniem, tad tagad brauc arvien vairāk lielas ģimenes ar 3-4 bērniem. Un arī viesu prasības ir augušas. Iespēja ceļot un salīdzināt viesus dara prasīgākus pret sniegtā pakalpojuma kvalitāti,” uzskata “Hotel Jūrmala SPA” pārstāve.

Papildus tam, viesnīcas kopējo darbību ietekmē tas, ka arī pasākumi netiek plānoti tik daudz un tādā apjomā, kā tas bijis iepriekš. Sakarā ar ierobežojumiem un piesardzību, daudzi ir izlēmuši atcelt izlaidumus, kāzas, seminārus un konferences, piebilst K. Štāla-Bula.

Renovācijas plānus nākas atlikt

2020. gadā viesnīcā tika plānoti vairāki vērienīgi pasākumi: restorāna “Jūrmala” atjaunošana, 15.gadu jubilejas svinības, kā arī viesu numuru remonta uzsākšana. Ja restorānu izdevās atjaunot līdz pavasarim, ieguldot tikai viesnīcas uzkrātos līdzekļus, tad jubilejas svinības, kā arī numuru renovāciju nācās nedaudz atlikt.

Pusi no uzņēmuma kopējiem ienākumiem veido nakšņošanas pakalpojumi, un otru pusi - restorāna un SPA un “Wellness” centra ienākumi, pastāsta K. Štāla-Bula. Šonedēļ, atzīmējot viesnīcas 15.gadu jubilejas svinības, viesiem tiek piedāvātas arī īpašas atlaides SPA apmeklējumam.

FOTO: Atklāts rekonstruētais Welness Oasis saunu un baseinu centrs 

Pēc rekonstrukcijas oficiāli atklāts viesnīcas Hotel Jūrmala SPA saunu un baseinu centrs Welness...

“Šī noteikti būs šīs vasaras tendence – apceļot Latviju un tuvās kaimiņvalstis – Lietuvu un Igauniju,” teic “Hotel Jūrmala SPA” pārstāve Kristīne Štāla-Bula.

Šobrīd viesnīca nodarbina 150 darbiniekus, un, sākoties ārkārtas situācijai, atlaisti tika tikai daži no tiem. Pārējie saņēma dīkstāves pabalstu un lielākā daļa nu jau ir atsākusi strādāt. Esot arī daži darbinieki, kas dīkstāvē atradīsies līdz pat jūnija beigām, sakarā ar to, ka viesnīca dotajā brīdī vēl nav sākusi strādāt uz pilnu jaudu. Noslogojums esot stipri zems – apmēram uz pusi mazāks, kā tam vajadzētu būt, stāsta uzņēmuma pārstāve.

“Skatoties tā reāli uz šīs vasaras iespējām, plānojam, ka viesnīcas noslogojums varētu būt līdzīgs 2009.gada līmenim, kad pārdzīvojām iepriekšējo krīzi, kas ir aptuveni 25-30% zemāks, kā tika plānots pirms aizsākās Covid-19 notikumi. Arī cenu politika šovasar būs cita,” pauž K.Štāla-Bula.

“Hotel Jūrmala SPA” ir 4 zvaigžņu viesnīca, kas atrodas Jūrmalā. Viesnīca piedāvā 190 viesu numurus, saunu un baseinu centru “Wellness Oasis”, spa un skaistuma kopšanas procedūras, kā arī maltītes restorānā “Jūrmala” un kokteiļus “Seaside” kokteiļu bārā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viesnīca Tallink City, kas atrodas Igaunijas galvaspilsētas sirdī, A. Laikmaa ielā, kas nepilna gada laikā tika pilnībā renovēta un modernizēta, atkal atvērs durvis viesiem.

Pēc apjomīgiem atjaunošanas darbiem izveidots pavisam jauns viesnīcas interjera dizains.

"Veiksmīgi izmantojot pandēmijas perioda priekšrocības, mums izdevās efektīvi un lietderīgi izmantot šo laiku un pabeigt tik apjomīgu un iespaidīgu viesnīcas rekonstrukcijas projektu. Noslēdzot viesnīcas remontdarbus, tiek atjaunota arī viesnīcas koncepcija, kuras pamatā ir Tallink stiprās puses, apvienojot labi zināmās un iecienītās biznesa jomas un zīmolus, kā arī pievienojot pilnīgi jaunus pakalpojumu risinājumus," komentē Tallink Hotels valdes locekle Ave Svarta.

Desmit stāvu viesnīcā ir pilnībā atjaunoti 324 numuri ar dažādu komforta līmeni: klasiski divvietīgie numuri, ģimenes numuri, kā arī luksusa klases numuri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Viesmīlības bizness mainās, jo ir daudz variantu, kur pārnakšņot

Anda Asere,25.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd piecu pārvaldīto viesnīcu portfeli Igaunijas kompānija Legendhotels tuvākajā laikā plāno papildināt ar vēl divām.

Divas no Legendhotels viesnīcām ir Igaunijā, viena – Latvijā un divas – Polijā, kur tapšanas stadijā ir vēl divas. Vaicāts, cik vēl viesnīcu vēlētos savā ķēdē, Legend H & S OÜ vadītājs Tarmo Sumbergs (Tarmo Sumberg) teic, ka nav izvirzījis skaitlisku mērķi. «Augam dinamiski, mums patīk tas, ko mēs darām. Iespēju ir daudz,» viņš uzskata. Uzņēmums apsver iespēju atvērt arī kādu viesnīcu ārpus Baltijas un Polijas.

Kopš 1991. gada

«Viesnīcu biznesā nonācu 1991. gadā, pēc Padomju Savienības sabrukšanas. Tolaik tirgus bija brīvs, ēkas bija sliktā stāvoklī. Pirmos gadus savā karjerā strādāju viesnīcā Olümpia Tallinā, mēs veidojām viesnīcu grupu Reval Hotel Group. Beigās mums bija četras viesnīcas Tallinā un plānojām attīstīties arī Latvijā un Lietuvā. Atradām partneri, lielu nekustamā īpašuma kompāniju Linstow, kas pārņēma viesnīcu Latvija Rīgā un viesnīcu Lithuania Viļņā, uzņēmums mums piedāvāja operacionālo partnerību, vēlāk nopirka Reval Hotel Group. Es biju rīkotājdirektors un pēdējais privātais kapitāldaļu īpašnieks kompānijā. Man darbs lielā grupā šķita diezgan garlaicīgs un pārāk lēns. Esmu uzņēmējs un vienmēr vēlos ātrus lēmumus, strauji virzīties uz priekšu. Kad aizgāju, paņēmu viena gada pauzi, iesaistījos darbā publiskajā sektorā, bet 2002. gadā sāku veidot jaunu viesnīcu kompāniju,» stāsta T. Sumbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot 13,8 miljonus eiro, Lietuvas aktīvu pārvaldīšanas kompānija I Asset Management, kuru pārrauga Lietuvas Banka, ir sākusi būvēt ekonomiskās klases zīmola Hampton by Hilton lidostas viesnīcu.

Viesnīcā būs 189 istabas, tā atradīsies viena kilometra attālumā no nozīmīga transporta mezgla - Starptautiskās lidostas Rīga. Šī ir pirmā starptautiskās ķēdes viesnīca, kas top šīs lidostas tuvumā.

Plānots, ka Hampton by Hilton atvērsies nākamā gada otrajā ceturksnī. Projekta kopējā vērtība ir 13,8 miljoni eiro. Ģenerāluzņēmējs - Latvijas būvniecības uzņēmums UPB.

I Asset Management pārvaldītā ieguldījumu fonda Airport Hotels Fund direktors Laurynas Antropikas ir gandarīts, ka viesnīcas celtniecība tika sākta, neraugoties uz visām bažām par pasažieru skaita samazināšanos pašreizējās Covid-19 situācijas dēļ.

"Projeks ir nišas ieguldījums reģionā - ap Rīgas lidostas teritoriju nav zīmolu viesnīcu, līdz ar to pašlaik konkurence nav liela. Starptautiskās lidostas Rīga potenciāls ir milzīgs - tā apkalpo gandrīz 50% Baltijas reģiona pasažieru, tās mērķis ir kļūt par lidostu centru Ziemeļvalstu reģionā. Turklāt projekta Rail Baltica ietvaros 2026. gadā starptautiskajā lidostā Rīga tiks atvērta jauna dzelzceļa stacija. Lidostas stacija būs pirmais ātrgaitas dzelzceļa un gaisa satiksmes savienojuma centrs Baltijā. Pandēmija mūs nebiedē sākt jaunās viesnīcas celtniecību, jo esam pārliecināti, ka pieprasījums pēc viesnīcas šajā apkaimē būs," saka L.Antropikas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rekonstruēs Rīgas satiksmes klientu apkalpošanas centru Brīvības ielā

Dienas Bizness,14.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmuma Rīgas satiksme (RS) klientu apkalpošanas centrs Brīvības ielā 191 tiek slēgts uz rekonstrukciju, informē RS Klientu apkalpošanas un komunikācijas daļas vadītājs Viktors Zaķis.

No 15. maija uz rekonstrukciju tiek slēgts klientu apkalpošanas centrs Brīvības ielā 191. No 18. maija pie klientu centra ārpusē tiks izvietots pagaidu klientu apkalpošanas centrs, kurā tiks pieņemti klienti līdz rekonstrukcijas beigām augusta vidū.

Pagaidu klientu apkalpošanas centrs darba dienās strādās no plkst. 9.00 līdz 19.00, sestdienās no plkst. 10.00 līdz 16.00, bet svētdienās tas būs slēgts. V. Zaķis skaidro, ka klientiem būs pieejami visi pakalpojumi, kas līdz šim tika nodrošināti klientu centrā Brīvības ielā 191 - personalizēto un nepersonalizēto e-talonu noformēšana un saņemšana, atlaižu saņēmēja statusa pagarināšana un citi pakalpojumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas nekustamo īpašumu projektu attīstītājs Nevertel jaunajā viesnīcā Grēcinieku ielā 25, Vecrīgā, investēs desmit līdz 11 miljonus eiro, šodien diskusijā par jauno viesnīcu sacīja Nevertel pārstāve Latvijā Ramona Miglāne.

Pie Melngalvju nama paredzētās viesnīcas celtniecība sāksies ne ātrāk par 2015.gada beigām, jo līdz tam, kamēr Melngalvju namā atrodas Valsts prezidenta rezidence, nekādi būvdarbi tā tuvumā nav atļauti.

Miglāne norādīja, ka patlaban vēl būtu pāragri atklāt topošās viesnīcas operatora nosaukumu un, visticamāk, tas tiks atklāts brīdī, kad sāksies viesnīcas būvdarbi.

«Kopumā projekts būs ievērojams pienesums Latvijas ekonomikai, jo jaunajā viesnīcā tiks radītas 45 līdz 50 jaunas darbavietas. Celtniecībā tiks piesaistīti desmit līdz 15 vietējie būvuzņēmumi, bet pēc viesnīcas darbības sākšanas tā piesaistīs vietējos pakalpojumu sniedzējus,» skaidroja Miglāne.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas Universitātes dienesta viesnīcas tiek gatavotas rudens semestrim

,26.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Universitāte jau gatavojas jauno studentu pieplūdumam dienesta viesnīcās, kas sāksies nākamajā, 2007./2008.mācību gada rudens semestrī. Vasaras laikā Latvijas Universitātes dienesta viesnīcās paredzēts veikt vairākus uzlabojumus.

Līdz jaunā mācību gada sākumam dienesta viesnīcās Jūrmalas ielā 74/76, Buļļu ielā 5, Tālivalža ielā 1b, Zeļļu ielā 8 gaiteņos tiks uzstādīti dūmu detektori. Jau uz šo brīdi tie darbojas Rēznas ielas 10c un Burtnieku ielas 1 dienesta viesnīcās. Dūmu detektoru uzstādīšana ievērojami paaugstinās ugunsdrošību Latvijas Universitātes dienesta viesnīcās.

Paredzēts, ka visās istabiņās no jaunā mācību semestra būs pieejams arī interneta pieslēgums. Interneta pakalpojumi dienesta viesnīcās ir iekļauti mēneša īres maksā par gultas vietu.

Četrās dienesta viesnīcās (Jūrmalas ielā 74/76, Buļļu ielā 5, Burtnieku ielā 1, Tālivalža ielā 1b) līdz 1.septembrim paredzēta logu nomaiņa, kas uzlabos siltumizolāciju istabiņās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Palīdz restorāniem pievilināt klientus

Anda Asere,22.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiešsaistes rezervācijas platformā An-host radīta, lai viesnīcu darbinieki klientiem varētu rezervēt galdiņu restorānā, saņemot par to komisijas maksu

Tieši viesnīcu uzņemšanas darbinieki ir tie, kam tūristi lielākoties vaicā, kur aiziet paēst. Jebkuram labam viesnīcas darbiniekam ir jāreklamē savs restorāns, tomēr liela daļa klientu vēlas izmēģināt arī citus restorānus un hoteļa personālam lūdz ieteikumu. Parasti par to, ka viesnīcas darbinieki apmeklētāju aizsūta uz kādu konkrētu restorānu, tiek atlīdzināts. Lai šo jomu sakārtotu un sistematizētu un lai viesnīcas varētu kontrolēt, uz kurieni aizsūtīti viņu klienti, Jānis Riežnieks ir izveidojis tiešsaistes rezervācijas platformu sistēmu An-host, kur satiekas viesnīcas un restorāni.

Iesaka piemērotāko

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar solītajiem palīdzības pasākumiem Latvijas viesnīcām vien nepietiek - ar ārkārtējā stāvokļa ieviešanu to darbība ir paralizēta, lielākajai daļai darbinieku nav darba gandrīz mēnesi, informācija par dīkstāves pabalstiem ir mainīga, viesnīcas viena pēc otras tiek slēgtas un tukšās ēkas jau sāk piesaistīt zagļus, pauž viesnīcu tīkla "Mogotel" izpilddirektore Jeļena Stirna.

"Otrais Covid-19 vilnis Latvijas viesnīcas piemeklēja vēl nežēlīgāk nekā pirmais. Apstaigājiet šodien Vecrīgu un redzēsiet, kā tā pārvēršas par "spoku pilsētu" - slēgtas tādas viesnīcas kā "Avalon hotel & Conferences", "Pullman Riga Old Town", "Semarah Hotel Metropole", "Radisson Blu Rīdzene", "Tallink Hotel Riga", "Park Inn by Radisson Riga Valdemara", "Hotel Bergs", "Opera Hotel", "Hotel Roma", "Justus" un daudzas citas Rīgas viesnīcas. Kopš 2020.gada septembra "Mogotel" ir jāslēdz viena viesnīca ik pēc divām nedēļām. Šobrīd no trīspadsmit martā atvērtajām viesnīcām darbojas tikai piecas", komentē J. Stirna.

"Mūsu klients ir ārzemju tūrists. Tagad viņu vienkārši nav. Mēs nevaram nodrošināt viesmīlības pakalpojumus bez viesiem, lai gan viesnīcu darbība formāli nav aizliegta. Tas ir tāpat kā izvilkt grīdas lupatu no apkopējas rokām un teikt: "Turpini tīrīt grīdu!"" pauž "Mogotel" izpilddirektore.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Investējot 105 000 eiro, Maxima Latvija izveido vēl septiņas pašapkalpošanās kases

Dienas Bizness,08.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau trešajā Maxima Latvija veikalā Rīgā, Slokas ielā 115, atklātas pašapkalpošanās kases, kuru izveidē investēti 105 000 eiro. Veikalā izvietotas 7 pašapkalpošanās kases, no kurām četrās kasēs par pirkumiem var norēķināties ar maksājumu kartēm, bet trijās – gan ar skaidru naudu, gan maksājumu kartēm.

«Šāda veida pašapkalpošanās kases iedzīvotāji citur Eiropā lieto jau kādu laiku. Sekojot tirgus tendencēm, pašapkalpošanās kases no 2009. gada pamazām ieviešam arī mūsu veikalos. Šobrīd tajos Maxima Latvija veikalos, kuros pašapkalpošanās kases ir ieviestas, tās izmanto jau aptuveni 16% pircēju,» norāda Maxima Latvija Mārketinga vadītāja Zane Kaktiņa.

Līdz gada beigām uzņēmums plāno atklāt pašapkalpošanās kases vēl vairākos lielāka formāta Maxima veikalos galvaspilsētā.

«Šo kasu ieviešana ir arī viens no soļiem, kā cenšamies samazināt arī mūsu darbinieku slodzi, jo vidēji dienā viens kasieris apkalpo aptuveni 400-600 klientus. Savukārt vienas dienas laikā Maxima Latvija visos veikalos iepērkas aptuveni 300 tūkstoši iedzīvotāju» turpina Z. Kaktiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdienas rītā apturēta viesnīcas Garden Palace darbība, kā arī no viesnīcas telpām izlikti visi tās viesi un darbinieki, aģentūrai LETA apliecināja strīdā par viesnīcu iesaistīto uzņēmumu pārstāvji - SIA 966 Freecom pārstāvis Uldis Skudra, kā arī SIA Garden Palace pārstāvis Mārtiņš Šmits.

7.augusta rītā viesnīcas telpā ieradušies apsardzes darbinieki, kuri lūguši atstāt telpas viesnīcas viesiem, kuriem tikusi nodrošināta palikšana apkārtesošajās viesnīcās, kā arī lielākajai daļai darbinieku, liecina LETA rīcībā esošā informācija.

Skudra norāda, ka šīs darbības veiktas 966 Freecom interesēs, lai, atbilstoši Rīgas apgabaltiesas 12.jūnija lēmumam, no 966 Freecom īpašumā esošajām telpām izliktu Garden Palace.

Turpretim 9.augusta rītā viesnīcas telpās ieradās 966 Freecom apakšīrnieka SIA Sun Seasons pārstāvji un Garden Palace pārstāvji, kuri ar apsardzes darbinieku palīdzību izlika no viesnīcas 966 Freecom cilvēkus un apsardzes darbiniekus, atsaucoties uz 31.jūlija Jelgavas tiesas lēmumu, kurā norādīts, ka Skudra nevar pārstāvēt 966 Freecom tiesā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Iespējams, nākamnedēļ noslēgsies Hotel de Rome privatizācija

LETA,17.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajās nedēļās bez liekas uzmanības noslēgumam pietuvojies vairākus gadus ilgušais Rīgas pašvaldībai piederošās Hotel de Rome ēkas privatizācijas process, šovakar vēsta LTV raidījums De facto.

Rīgas dome vēl vasarā lēma, ka viesnīcu pārdos izsolē. Taču nu rādās, ka viesnīcas ēku pašā Rīgas centrā, visticamāk, iegūs uzņēmēja Jāņa Lasmaņa vadītais SIA Reho, kurš viesnīcas telpas līdz šim nomāja.

De facto rīcībā esošā informācija liecina, ka Hotel de Rome privatizācija varētu noslēgties nākamnedēļ un viesnīcas ēku par 6,8 miljoniem latu iegūs tās iepriekšējais nomnieks Reho. Pastāv gan šaubas, vai pašvaldība ir izmantojusi visas iespējas iegūt sev maksimālo labumu no šī darījuma, norāda raidījums, jo darījuma summa ir krietni zemāka, nekā varēja iegūt par šo ēku vēl pirms pāris gadiem, turklāt pašvaldība ēku pārdod ar nomaksu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kurš ir uzņēmuma boss?

Gusts Muzikants, Lattelecom Biznesa klientu daļas direktors,20.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma pamatvērtība ir darbinieki. Taču kurš ir uzņēmuma boss? Kompānijas īpašnieks, valdes priekšsēdētājs vai izpilddirektors? Neviena kompānija un bizness, sākot ar saplākšņa ražotni un puķu tirdzniecības kiosku mikrorajonā, beidzot ar augstas pievienotās vērtības uzņēmumiem un mākslas galerijām nevarēs izdzīvot, ja tiem nebūs klientu. Uzņēmuma boss ir klients.

Liela daļa Latvijas uzņēmēju atceras plānveida ekonomikas laikus, kad veikalnieku rokās bija neizmērojama vara – rindas un drūzmēšanās, klientu konkurence un pat fiziska cīņa par pēdējo desas gabalu vai kurpju pāri. Veikalnieku rokās bija vara. Tomēr laiki ir mainījušies (un labi, ka tā).

Pasaules otras lielākās privātās korporācijās Wal-Mart dibinātājs Sems Valtons (Sam Walton) ir teicis: «Ir tikai viens boss. Klients. Un viņš var atlaist jebkuru jūsu uzņēmuma cilvēku, vienkārši tērējot savu naudu citur»1. It kā pašsaprotami, tomēr Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) biznesa vidē šī realitāte vēl nav līdz galam apjausta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bankas pamazām atsakās no skaidras naudas darījumiem filiālēs, un nākotnē visdrīzāk turpinās samazināties to filiāļu skaits, kur veiks šādus darījumus, norāda banku pārstāvji.

Tā, UniCredit Bank, izvērtējot skaidras naudas darījumu apjomus bankā, konstatējusi, ka klientu ikdienā arvien lielāku daļu aizņem bezskaidras naudas norēķini, tādēļ nolemts pārtraukt skaidras naudas darījumiem filiālēs, stāsta bankas pārstāve Dace Straume. Saskaņā ar UniCredit stratēģisko plānu par izmaksu optimizāciju, šobrīd arī UniCredit Itālijā veic filiāļu darba pārveidi, kas ietver arī izmaiņas skaidras naudas darījumos.

Arī citu banku pārstāvji uzsver, ka nākotnē pakāpeniski turpinās samazināt to filiāļu skaitu, kurās veic skaidras naudas darījumus un prognozējams, ka ar laiku filiāles kļūs par konsultāciju centriem, savukārt norēķinus un skaidras naudas iemaksas vai izmaksas varēs veikt elektroniski.

Komentāri

Pievienot komentāru