Sociālo tīklu popularitāte un viedtālruņu izplatība nezāģē īsziņu biznesu Latvijā.
Lai arī globālā mērogā kopumā novērojama tendence, ka robus mobilo sakaru operatoru īsziņu (SMS) biznesā ir iecirtušas mobilās aplikācijas, sociālie tīkli un saziņas kanāli, Latvijā īsziņu sūtīšanas apmērs nav sarucis. Gluži pretēji – SMS tiek sūtītas vairāk. Latvijas Mobilā telefona (LMT) provizoriskas aplēses liecina, ka Latvijā ik dienu iedzīvotāji nosūta vidēji 3,5 milj. īsziņu.
«Nav tā, ka sociālie mediji mainījuši īsziņu sūtīšanas popularitāti. Turklāt kopumā LMT tīklā izsūtīto īsziņu skaits nevis samazinās, bet pat pieaug,» stāsta LMT Biznesa vadības dienesta direktors Vīgants Radziņš.
Arī Tele2 komercdirektors Jānis Spoģis min līdzīgu tendenci: «Sociālie tīkli nav samazinājuši īsziņu sūtīšanu, bet veicinājuši vēl lielāku mobilā interneta patēriņu. Turklāt ik ceturksni nosūtīto īsziņu skaits, lai arī minimāli, bet turpina pieaugt.»
Tiesa gan, komunikācijas forma sociālo mediju un dažādu aplikāciju ietekmē mainās. Proti, īsziņu vai ziņu sūtīšana internetā arvien saplūst. Lietojot tērzēšanas aplikācijas kā WhatsApp vai iMessage iPhone telefons izvēlas, kurā konkrētajā gadījumā īsziņu sūtīt kā SMS vai kā datu pārraidi internetā, atkarībā no tā, vai lietotājs, kam sūta, lieto tādas pašas aplikācijas, piebilst V. Radziņš.