Meklē naudu atašejiem; loģistiķi sadarbībai ar Ķīnu piedāvā industrializācijas kārti, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Atbalstīt Latvijas aktīvu līdzdalību Ķīnas izstrādātajā Jaunā Zīda ceļa iniciatīvā – One Belt, One Road (Viena josla, viens ceļš) – un Satiksmes ministrijai (SM) uzņemties koordinējošo lomu transporta jomā Ķīnas un Centrālās un Austrumeiropas valstu sadarbības formātā 16+1 paredz SM virzītais Ministru kabineta sēdes protokllēmums. Par šo jautājumu valdība lems jau tuvākajā laikā. Nauda šo funkciju veikšanai gan pagaidām vēl nav atrasta. Šis formāts ir domāts biznesa interešu attīstībai Jaunā Zīda ceļa iniciatīvas iedzīvināšanai, sarunā ar Dienas Biznesu norāda SM valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš.
Roku uz pulsa
Minētais formāts paredz veicināt Ķīnas sadarbību ar 16 Eiropas valstīm (Čehija, Igaunija, Ungārija, Latvija, Lietuva, Rumānija, Slovākija, Slovēnija, Bulgārija, Horvātija, Polija, Maķedonija, Melnkalne, Serbija, Albānija, Bosnija un Hercegovina) dažādās jomās, tai skaitā transportā, skaidrots SM sagatavotajā ziņojumā. Latvija jau iepriekš ir paudusi vēlmi uzņemties koordinējošās valsts statusu transporta jomā. Taču mūsu valsts nebūt nav vienīgā, kam par transporta un loģistikas (T&L) jautājumu koordinēšanu ir liela interese, norāda K. Ozoliņš. Proti, arī Serbija, Polija un Lietuva gribētu ar to nodarboties. Piemēram, Serbija grib koordinēt ar infrastruktūras projektu ieviešanu saistītos jautājumus. Savukārt Latvija vēlas koordinēt informācijas plūsmu par notiekošo T&L jomā, izveidot informācijas platformu (mājas lapu), kur šie dati (esošie, veidojamie tranzīta koridori, piegāžu ķēdes) apkopotā veidā būtu pieejami, kā arī organizēt diskusiju platformas par šiem jautājumiem.
Piemēram, organizēt par transporta nozari atbildīgo ministru sanāksmes rīkošanu Rīgā nākamā gada pirmajā pusē, ņemot vērā Latvijas pieredzi ASEM (Āzijas un Eiropas) transporta ministru konferences noturēšanā. Pēc K. Ozoliņa teiktā, pastāv iespēja sadalīt T&L jomas pārraudzību vairākos moduļos, lai valstis savā starpā nekonkurētu, tādēļ arī paredzētas sarunas ar Polijas kolēģiem. Latvijas iesaistīšanās, viņaprāt, būtu ieguvums arī mūsu komersantiem, kuri potenciālo ārzemju sadarbības partneru uztverē asociētos ar valsti, kas koordinē T&L jautājumus 16+1 formāta ietvaros. Lai kādai valstij tiktu uzticēta kādas jomas koordinācija, nepieciešama pārējo piekrišana.
Visu rakstu Latvija gatava koordinēt transporta jomu lasiet 1. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.