Atašejiem naudu neatrod, bet Latvijas kā koordinatora lomu lobēs, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Tas, cik varētu izmaksāt Latvijas vēlme koordinēt transporta un loģistikas jomu Ķīnas un Centrālās un Austrumeiropas valstu sadarbības formātā 16+1, vēl tikai tiks rēķināts, taču vispirms jāiegūst pārējo valstu atbalsts šādu funkciju uzticēšanai, medijiem norādīja Satiksmes ministrijas (SM) Tranzīta politikas departamenta direktors Andris Maldups. DB jau rakstījis, ka Latvija grib uzņemties koordinējošo lomu transporta jomā izstrādātajā Jaunā Zīda ceļa iniciatīvā One Belt, One Road (Viena josla, viens ceļš). Tas nozīmē, ka jau nākamā gada pirmajā pusē mūsu valstij būtu, piemēram, jāsarīko par transporta nozari atbildīgo ministru konference.
Speciālais SM koordinējošais sekretariāts cita starpā vēl arī plānotu praktiskās sadarbības pasākumus, sniegtu nepieciešamo informāciju publiskiem un privātiem partneriem, izveidotu un uzturētu interneta mājas lapu ar informāciju par 16+1 dalībvalstīm un to piedāvātām iespējām sadarbībai ar Ķīnu transporta un loģistikas jomā. Latvijai ir būtiski, ka tās transporta infrastruktūra parādītos Ķīnas izstrādātajās Vienas joslas, viena ceļa koridoru kartēs, akcentējot Latvijas iespējas kravu distribūcijā. Tikmēr Latvijas loģistiķi norāda, ka šajā sadarbības formātā gan Ķīnas, gan Latvijas pusei būtu izdevīgi izveidot preču gala komplektācijas centrus mūsu valstī, ņemot vērā atšķirīgās ievedmuitas gatavai un vēl pilnībā nesaliktai produkcijai. Tādējādi abas puses varētu sadalīt papildu peļņu līdz 10% apmērā no preces vērtības.
Visu rakstu Naudu transporta jomas koordinēšanai meklēs vēlāk lasiet 14. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.