Latvijas uzņēmēju interese par Ķīnu aug, eksperti iesaka izmēģināt spēkus mazākās – otrā un trešā līmeņa – pilsētās
«No Latvijas puses interese par Ķīnas tirgu vienmēr ir bijusi augsta, tā īpaši pastiprinājusies pēc Krievijas sankcijām pret ES ražotājiem. Latvijas uzņēmējiem pamatā ir vispārīgas zināšanas par Ķīnu – kopumā esam informēti, ka tirgus ir liels, ka Ķīna ļoti daudz ko ražo. Pastāv vairāki stereotipi, piemēram, «Ķīnā viss ir lēts» vai arī «Ķīnā ir iespējams pārdot jebko par jebkuru cenu, ja tikai tas satur bioloģisko marķējumu». No savas pieredzes varu teikt, ka tā nemaz nav,» stāsta Kaspars Rožkalns, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras ārējās ekonomiskās pārstāvniecības vadītājs Šanhajā.
Arī tulkošanas biroja Linearis Translations un konsultāciju kompānijas Linearis IBC projektu vadītājas Agneses Stūrmanes novērojumi, strādājot Ķīnā, liecina, ka Latvijas uzņēmēju interese par šo lielvalsti pieaug. «Sadarbība starp Ķīnu un Latviju tikai pieaug. Ne tikai Latvijas uzņēmumiem ir daudz jautājumu, arī ķīniešiem ir lielāka interese par mūsu reģionu. Pirms četriem gadiem man bija jāpaskaidro, kas ir Latvija un kur tā atrodas, bet šobrīd cilvēkiem ir zināms priekšstats,» viņa apgalvo.
Daudziem uzņēmumiem šķiet, ka tiem jābūt pārstāvētiem Pekinā vai Šanhajā, kur jau ir ļoti daudz kompāniju. Taču A. Stūrmanes skatījumā Latvijas uzņēmumiem lielāks potenciāls meklējams mazākās – otrā vai trešā līmeņa pilsētās.
Importa/eksporta menedžmenta kompānijas Sino Business Links Latvia mārketinga un pārdošanas direktors Jānis Arbidāns piekrīt tam, ka uzņēmējiem būtu ieteicams fokusēties uz otrā līmeņa pilsētām.
Aptuveni gadu Šanhajā darbojas Latvijas un Ķīnas sadarbības centra veryLatvia uzturētā Latvijas dizaina ekspozīcija (showroom), kur pārstāvēti Munio Candela sveces, Mint mēbeles, an&angel trauki, Ars Tela linu izstrādājumi, Mamma Lampa u.c. Vaicāts par Latvijas produktu potenciālu Ķīnā, šā centra vadītājs Krists Solovejs uzskata, ka Latvijas produkti var konkurēt tirgus segmentā, ko pārstāv produkti ar augstu pievienoto vērtību.
Visu rakstu Latviešiem atveras arī Ķīna lasiet 6. jūlija laikrakstā Dienas Bizness.