Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No dienas, kad lietuvieši izveidoja tiešās piegādes risinājumu e-komercijai Oberlo, līdz apvienošanās piedāvājumam no Shopify pagāja vien 11 mēneši

Oberlo ir izveidots 2015. gadā. «No pirmās dienas tas bija masu «hits». Kļuvām par Nr.1 risinājumu Shopify platformā, palīdzējām rasties daudziem jauniem tirgotājiem, ļoti ātri daudzi sāka izmantot šo risinājumu. No Oberlo izveides līdz brīdim, kad Shopify mūs uzrunāja, pagāja 11 mēneši. Nebija pagājis pat gads. Tas nedaudz mainīja uzņēmuma dinamiku – precīzi nezinājām, ko nākotne nesīs,» atzīst Andrjus Šlims (Andrius Šlimas), Oberlo UAB līdzdibinātājs. Vienlaikus uzņēmumam bija saruna par finansējuma piesaisti ar InReach Ventures, kas ir Londonā bāzēts riska kapitāla fonds. Viņš teic, ka kompānija nepiesaistīja investīcijas, bet sadarbojās ar šo fondu, kas bija padomdevējs un instruments panākumos. «Reizēm cilvēkus vietējā tirgū mulsina tas, ka neesam piesaistījuši finansējumu, kas tehniski ir tiesa, jo mēs ieguvām līdzekļus pašā pēdējā brīdī, tieši pirms tam, kad noslēdzās apvienošanās,» saka A. Šlims.

Oberlo īpašnieka, starptautiskās e-komercijas spēlētāja Shopify 2018. gada apgrozījums pārsniedza vienu miljardu dolāru, kas ir par 59% vairāk nekā 2017. gadā, bet 2019. gadā prognozētais apgrozījums ir robežās no 1,48 līdz 1,5 miljardiem dolāru.

150 cilvēku komanda

Oberlo joprojām ir atsevišķa kompānija, kuras īpašnieks ir pieminētā e-komercijas platforma. Oberlo strādā 150 cilvēki četros birojos Viļņā, Berlīnē, Kanādā un Ķīnā. Gan Viļņā, gan Berlīnē strādā ap 50 cilvēku, aptuveni 10 – Ķīnā un virs 30 – Kanādas birojā. Birojs Ķīnā nepieciešams, lai būtu tuvu piegādes ķēdei. Berlīnes birojs atvērts, jo vajadzēja speciālistus, kuri Lietuvā nebija pieejami. Savukārt Kanādā strādā klientu atbalsta komanda, jo liela daļa klientu ir ASV un vajadzīgs nepārtraukts klientu atbalsts. «Trīsarpus gados esam attīstījušies, investējuši piegādes ķēdē, nodrošinot labus produktus, kvalitātes kontroli, uzlabojot loģistiku, infrastruktūru, nodrošinot, ka produktus nesūta no Ķīnas, bet arī no ASV un Eiropas, piedāvājot Rietumu zīmolus. Izaugsme ir bijusi tik strauja, un bija izaicinājums efektīvi audzēt mārketinga budžetu, efektīvi pieņemt darbā cilvēkus. Taču domāju, ka mums tas izdevās diezgan labi, nostiprinām savu pozīciju tirgū,» saka A. Šlims.

Atbalsts un finanses

Reizēm jaunuzņēmumi gaida vērtīgāku piedāvājumu vai citu partneri. A. Šlims spriež, ka daudzi par savas kompānijas pārdošanu domā kā par naudas maisu, ko šis darījums var atnest, un to, ka cits partneris varētu piedāvāt vairāk naudas. «Mūsu gadījumā Shopify bija īstais partneris, jo tā ir īstā kompānija ar atbilstošu kultūru, turklāt 11 mēnešu vecumā iegūt 15 miljonu dolāru piedāvājumu nebija slikts rezultāts. Bija skaidrs, ka tajā stadijā, kurā bijām, un ar globāla spēlētāja spēku tirgū un finansēm varam paveikt trakas lietas. Nebija divu domu, ka jāsadarbojas. Ja tā būtu bijusi cita kompānija ar to pašu naudas daudzumu, iespējams, mēs nebūtu piekrituši. Pusgads pagāja pārrunās, kā tas varētu īstenoties un kāda būtu pareizā pieeja no abām pusēm. Taču mums bija patiesa apbrīna pret Shopify kā kompāniju, kas ar e-komercijas palīdzību attīsta uzņēmējdarbību visā pasaulē. Joprojām esam priecīgi būt daļa no šīs kompānijas,» viņš saka.

Visu rakstu lasiet 10. jūnija laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru