Pat ar spēlēšanu pēc vietējiem noteikumiem Silīcija ielejas grandu veiksme Ķīnā ir mainīga, trešvien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Lai tiktu pie kārotā tirgus kumosa, piemērošanās Pekinas cenzūrai un datu regulējumiem Rietumu pasaules lielos IT kompāniju zīmolus neglābj no cīkstēšanās par savu vietu un ne gluži piepildītām cerībām.
Šovasar jau divas rietumvalstu IT un interneta dižkompānijas Ķīnā ir veikušas ievērojamas pārmaiņas vadošos amatos. Apple nesen paziņoja par jaunu amatu – kompānijas viceprezidentu Ķīnai. Tajā iecelta Ķīnā dzimusī un Apple bezvadu tehnoloģiju inženieru komandas līdz šim vadījusī Izabela Ge Mahe.
Tas noticis reizē ar miljardu dolāru lielu investīcijas apsolījumu Dienvidķīnā Apple datu centrā, tā pakļaujoties vietējiem regulējumiem. Vairāki viedo rīku un pakalpojumu eksperti izsaka šaubas, vai šādi pastiprinātas uzmanības pasākumi spēs līdzēt kompānijas rūkošajai izaugsmei milzīgajā un vēl nesen tik daudzsološajā tirgū. Apple vadītājs Tims Kuks gan pastāvīgi turpina pozitīvu retoriku par Ķīnu kā Apple nozīmīgu tirgu, kāds tas neapšaubāmi ir kļuvis, lai gan Ķīnā gūto ieņēmumu, pārdoto apjomu un tirgus daļas dati liecina par pamatīgiem izaicinājumiem.
Otrs Silīcija ielejas vārds, kas Ķīnā ir pamainījis reprezentatīvo seju, ir Microsoft piederošais sociālais tīkls profesionāļiem LinkedIn.
Visu rakstu Rietumniekiem Ķīnā sīksta garoza lasiet 26. jūlija laikrakstā Dienas Bizness.