Citas ziņas

Latvieši svinēs Jāņus arī ārpus Latvijas

,21.06.2007

Jaunākais izdevums

Interneta portāls latviešiem ārzemēs www.latviesi.com jau otro gadu aicina Latvijas pārstāvniecības, latviešu organizācijas un kopienas iesūtīt informāciju par Jāņu svinību pasākumiem ārpus Latvijas. Šogad apkopota informācija par 31 svinību vietu 13 pasaules valstīs un zināms, ka viens no lielākajiem Jāņu pasākumiem notiks Krievijā - Bobrovkā.

Latvieši ārzemēs Jāņu pasākumus vairākumā gadījumu rīko, ievērojot latviskās tradīcijas - pinot vainagus, gatavojot cienastu, aizdedzot Jāņu ugunis, dziedot līgo dziesmas un gada visīsāko nakti pavada kopā ar ģimenēm, draugiem un kaimiņiem, informēja Latvieši.com galvenais redaktors Indulis Bērziņš.

Pēc iesūtīto datu apkopošanas, jau šobrīd ir zināms, ka viens no lielākajiem Jāņu pasākumiem notiks Krievijā - Bobrovkā, kur kopā ar Līgo svētkiem, rīkojot vērienīgas svinības, tiks atzīmēta arī latviešu Augšbebru ciema 110 gadu pastāvēšanas jubileja, kurā piedalīsies arī Latvijas vēstnieks Krievijā Andris Teikmanis, Īpašu uzdevumu ministrs sabiedrības integrācijas lietās Oskars Kastēns un delegācija no Latvijas.

Vērienīgs pasākums tiek plānots arī baltiešu centrā Annaberga Vācijā, ko organizē Latvijas konsulāts Bonnā sadarbībā ar Baltiešu Kristīgo Studentu Apvienību. Līgotāji varēs noskatīties Briseles Latvijas diplomātu, ierēdņu un brīvmākslinieku teātra izrādi Skroderdienas Silmačos, bet pēc tam svinības turpināt pie Jāņu ugunskura, baudot alu un latviešu pavāra gatavotas tradicionālās Jāņu uzkodas.

Interesantas svinības solās būt Beļģijas latviešiem, kam svētkus radīt palīdzēs latviešu studenti no Latvijas kultūras koledžas un līgotājiem piedāvās plašu, uz latviskām tradīcijām balstītu svētku programmu. Paredzams, ka kopā ar Beļģijas latviešiem Jāņus turp dosies svinēt arī latvieši no Francijas.

Arī Īrijas latvieši Jāņus sagaidīs kopīgi rīkotā pasākumā, kam speciāli rezervēta atpūtas vieta tuvu dabai ārpus Dublinas. Pasākuma organizatori līgotājiem sola jautrību un dažādas izklaides, latviskus ēdienus un dzērienus, kā arī mūziķus no Latvijas.

Teatrāli uzvedumi, dažādi deju un dziesmu priekšnesumi, kā arī līgošana pie Jāņu ugunskuriem ieplānota arī latviešiem Lielbritānijā, Nīderlandē, ASV, Austrālijā un citās valstīs.

Līdzīgas akcijas portāla redakcija veikusi arī iepriekš. Pagājušajā gadā tika apkopota informācija par 37 Jāņu svinēšanas vietām 14 pasaules valstīs. Tuvojoties Latvijas Republikas proklamēšanas dienai - 18.novembrim, tika apzinātas 69 svinību vietas 26 pasaules valstīs. Savukārt gada nogalē portāls apkopoja informāciju par 32 Ziemassvētku un Jaunā gada svinību vietām 14 pasaules valstīs, bet šī gada pavasarī piedāvāja informāciju par 53 Lieldienu pasākumu vietām 13 pasaules valstīs.

Interneta portāls www.latviesi.com ir izveidots ar mērķi rosināt informācijas apmaiņu un sadarbību starp latviešiem ārzemēs un apkopot visu informāciju, kas varētu būt noderīga latviešiem ārpus Latvijas, kā arī tiem Latvijā, kam ir interese par studēšanu, strādāšanu vai latvisko vidi ārpus Latvijas.

Vairāk lasiet www.latviesi.com/notikumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biznesa cilvēku pieredze, kā Līgo svētkos izvairīties no domām par darbu!

Lelde Petrāne, [email protected], Valdis Vikmanis, [email protected], Db.lv žurnālisti,22.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā Latvijas biznesa vidē strādājošo aptauju par to, kurā vietā šie cilvēki svinēs Līgo svētkus un kāda ir viņu metode, kā svētkos nedomāt par darbu.

Arco Real Estate Valdes priekšsēdētājs Aigars Šmits:

Kā un kurā vietā šogad svinēsiet Līgo svētkus un Jāņus?

Jāņi lielākai daļai latviešu saistās ar lielu izēšanos un alus dzeršanu. Tie galvenokārt tiek gaidīti kā reize, lai kārtīgi pieēstos, dzertu alu un satiktu draugus. Tomēr visas šīs lietas var darīt arī jebkurā citā dienā, tāpēc, lai arī tas skanēs nedaudz nežēlīgi - Jāņi man vairs nav tik liels notikums, kā agrāk. Šajos Jāņos domāju doties uz Aizkraukles rajonu un pavadīt brīvās dienas ar jaukiem cilvēkiem.

Kāda ir Jūsu metode, kā svinību laikā izvairīties no domām par darbu?

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jāņi – vairākumam iedzīvotāju individuāls pasākums kopā ar draugiem

,19.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divas trešdaļas Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem šogad Jāņus un Līgo svētkus plāno pavadīt kādā individuālā pasākumā kopā ar draugiem. Šādu iezīmi atklāj mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia šā gada maija beigās – jūnija sākumā veiktā iedzīvotāju aptauja.

Lielākā daļa jeb 76 % no Latvijas iedzīvotājiem vecumā no 15 līdz 74 gadiem atzīst, ka Jāņi un Līgo svētki viņiem ir ļoti nozīmīgi un viņi tos vienmēr vai gandrīz vienmēr svin. Kopumā var secināt, ka absolūtajam vairākumam Latvijas iedzīvotāju Jāņi un Līgo svētki ir lielākā vai mazākā mērā nozīmīgs pasākums, kuru viņi mēdz svinēt, jo tikai 5% iedzīvotāju šie svētki nepavisam nav nozīmīgi un viņos tos nesvin.

TNS Latvia iekšējo projektu vadītāja Dace Zolberga norāda, ka, salīdzinot ar pagājušo gadu, nedaudz ir palielinājies to Latvijas iedzīvotāju skaits, kam Līgo svētki ir ļoti nozīmīgi. Attiecīgi 70 % no Latvijas iedzīvotājiem pagājušajā gadā bija norādījuši, ka Jāņi viņiem ir ļoti nozīmīgi un tos vienmēr atzīmē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvieši.com apkopotās Jāņu svinību vietas pasaulē

,21.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Beļģija

Grez-Doiceau

Jāņu svinēšana Grez-Doiceau

23.jūnijā no 20:00 uz kopīgu Jāņu svinēšanu pļavā pie Grez-Doiceau visus aicina Latviešu biedrība Beļģijā ar LR pastāvīgās pārstāvniecības NATO atbalstu un Latvijas Kultūras koledžas līdzdalību.

20:00-21:00 Līgotāju sagaidīšana, vainagu vīšana, siera un medalus darīšana, Līgo tērpu skate, rotaļas bērniem.

21:00-22:30 Jāņu tēva un mātes godināšana, vakarēšana, sadziedāšanās un apdziedāšanās.

22:30-2:30 Jāņuguns aizdegšana, dejas un rotaļas pie ugunskura.

2:30-3:30 teatralizēta spēle un papardes zieda meklēšana.

3:30-4:00 saullēkta sagaidīšana

Vakarēšanas laikā būs Latvijas alus un uzkodas, beļģu sieru galds (par atsevišķu samaksu: 6 EUR) un pašu cienasts (pēc ieskatiem).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Portālā Latviesi.com apkopota informācija par 104 pasākumiem 18 pasaules valstīs, kur latvieši atzīmē Ziemassvētkus un Jauno gadu. Visplašākās svinības šogad notiek ASV, kam seko Lielbritānija, Vācija un Brazīlija. Daudzviet svētku ieskandināšana notiek jau no decembra sākuma.

Latvieši Adventes laikā organizē tradicionālos Ziemassvētku tirdziņus, daudzviet notiek īpaši pasākumi tieši bērniem, bet pieaugušajiem tiek rīkotas svinīgas balles.

Plaša svētku pasākumu programma šogad sarīkota Brazīlijas latviešiem, kur lielākajos latviešu centros notiks jauniešu koru un latviešu ansambļa koncerti. Savukārt Nova Odessas pilsētā sarīkota pat īpaša svētku apsveikumu izstāde, kurā tiks izstādīti Jelgavas bērnu sūtītie Ziemassvētku apsveikumi vietējiem Brazīlijas latviešu bērniem, kuri savukārt zīmēja un sūtīja apsveikumus uz Jelgavu.

Lielbritānijā latvieši tiek aicināti uz kopīgiem Ziemassvētku dievkalpojumiem visos lielākajos latviešu centros – Derbijā, Notinghamā, Korbijā, Līdsā, Bradfordā, Londonā un Rovfantā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

¾ no Latvijas iedzīvotājiem plāno svinēt Jāņus un Līgo svētkus

,20.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

¾, jeb 73% no Latvijas iedzīvotājiem iecerējuši svinēt Jāņus un Līgo svētkus. Par to liecina tirgus un sabiedriskās domas izpētes uzņēmuma SIA Euro Data pētījumu veikšanas sistēmas eSample aptaujas rezultāti.

Pētījumā secināts, ka aktīvākie svinētāji būs tieši gados jaunie cilvēki. Starp gados vecākiem cilvēkiem ir vairāk tādu, kuri nesvinēs, Db.lv informē Sintija Grasberga SIA Euro Data valdes locekle.

Starp krievvalodīgajiem Latvijas iedzīvotājiem ir vairāk tādu, kas zina, ka nesvinēs Jāņus, bet samērā daudzi latvieši vēl nav izlēmuši.

Starp iedzīvotājiem ar zemiem ienākumiem vairāk tādu, kas nesvinēs. Iespējams, to nosaka ekonomiskā situācija. Aktīvākie Jāņu svinētāji dzīvo Zemgalē.

83.1% no visiem svinētājiem atzinuši, ka svētkos kurinās ugunskuru, kamēr 64.4% dzers alu un ēdis Jāņu sieru. 46% iecerējuši izpušķot māju ar Jāņu zālēm, kamēr trešā daļa, jeb 36.7% dziedās Līgo dziesmas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strādājusi par dizaineri citiem zīmoliem, lietuviete Jūlija Janus (Julia Janus) saskatīja iespēju izveidot savējo. Lai gan uzņēmums nosaukts viņas vārdā, šodien tas ir pārtapis platformā, kurā apvienojušies vairāki Baltijas dizaineri. Šogad Jūlija atvēra veikalu arī Latvijā, kas ir pirmais ķēdes veikals ārpus Lietuvas.

Pati Jūlija ar zīmolu Julia Janus rada apģērbu cilvēkiem, kurus pati raksturo kā laimīgā vidējā izmēra valkātājus, kuri nesmādējot ne glāzi vīna, ne garšīgu ēdienu.

Kā izlēmāt strādāt kopā ar citiem dizaineriem, nevis viena pati?

Zīmols sākās kā viena dizainera apģērbu līnija, bet sešu gadu laikā uzņēmums ir attīstījies par modes un kultūras platformu, kur sadarbojas dažādi mākslinieki un kompānijas – keramika top sadarbībā ar mākslinieku Roku Dovidenu (Rokas Dovydenas) un NUC keramikas darbnīcu Viļņā, bet mūsu veikalu mūzikas skaņu celiņš ir radīts kopā ar komponistu un skaņu mākslinieku Vilius Gerai Gerai, savukārt juvelierizstrādājumi tiks gatavoti kopā ar lietuviešu mākslinieci Ausru Bankauskaiti (Ausra Bankauskaite) no Ņujorkas,

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas biļešu pārdošanas uzņēmums pēc mātes uzņēmuma Baltic Ticket Holdings AS datiem 2008. gadā Latvijā pārdeva 756 tūkstošus biļešu un Igaunijā – 810 tūkstošus biļešu.

Pagājušā gada rudenī šis biļešu iepriekšpārdošanas tīkls paplašinājās un sāka darbību arī Lietuvas tirgū.

"Neraugoties uz pesimistiskajiem apstākļiem un daudzos ekonomikas sektorus piemeklējušo straujo lejupslīdi, Biļešu servisa un tā Igaunijas māsas uzņēmuma Piletilevi sasniegtos rezultātus var uzskatīt par ļoti labiem. Pārdotais biļešu skaits Latvijā vairāk vai mazāk ir saglabājies tādā pašā līmenī, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, un papildus uzņēmumam izdevies spert pirmos spēcīgos soļus Lietuvas tirgū, kur pašlaik pēc biļešu punktu aprēķiniem esam kļuvuši par lielāko biļešu pārdevēju," apgalvo Baltic Ticket Holdings AS attīstības vadītājs Jānus Beilmans (Jaanus Beilmann).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vistaupīgāk eiropiešu vidū šovasar ceļojuši lietuvieši, tērējot aptuveni 518 eiro, bet visvairāk – šveicieši, vidēji veltot tam 1114 eiro, liecina finanšu tehnoloģiju jaunuzņēmuma «Revolut» analītiķu aprēķini.

«Revolut» analītiķi izvērtējuši datus periodā no 1. jūnija līdz 20. augustam par to, cik Eiropas iedzīvotāji šajā vasarā tērējuši lidojumiem, naktsmītnēm, transportam, pārtikai un dzērieniem ārvalstīs. Baltijas valstu starpā visvairāk ceļojumiem tērējuši igauņi, latvieši palikuši otrajā vietā, bet vislētāk ceļojuši lietuvieši.

Igauņi vidēji iztērēja 704 eiro un tie ir lielākie Izdevumi Baltijas valstu starpā. Sasummējot galvenos ceļojumu izdevumus, «Revolut» analītiķi secinājuši, ka viens latviešu ceļotājs vidēji iztērēja 597 eiro. Latvieši arvien biežāk ceļo uz ārvalstīm un tur iztērē arvien vairāk naudas. 2017. gadā latvieši ceļojot iztērēja par 18% vairāk, nekā 2016. gadā, un šī summa sasniedza 930 miljonus eiro, liecina Latvijas centrālā statistikas pārvaldes dati.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas valstu iedzīvotāji ļoti labprāt iepērkas ārzemēs, visbiežāk kaimiņvalstīs, tam kopumā tērējot vairāk nekā miljardu eiro gada laikā. Šādi dati iegūti pētījumā par Baltijas valstu patērētāju izvēlēm, ko veica Nīderlandē dibinātais pētījumu institūts «Regionplan Policy Research» un profesionālo pakalpojumu kompānija «EY».

Pēc ekspertu skaidrojuma, šāda mēroga iepirkšanās ārzemēs skaidrojama ar zemiem ienākumiem un produktu cenu atšķirībām dažādās valstīs.

Katrs otrais Baltijas valstu iedzīvotājs pērk produktus vai mājsaimniecības preces ārzemēs vismaz reizi gadā. Visvairāk ārzemēs iepērkas Igaunijas iedzīvotāji – 56%, bet latvieši un lietuvieši dodas uz kaimiņvalstīm nedaudz retāk - attiecīgi 52% un 49%.

«Iemesli tam, ka Baltijas valstu iedzīvotāji iepērkas ārzemēs ir dažādi. Ienākumiem palielinoties, Baltijas valstu iedzīvotāji kļūst aizvien mobilāki. Palielinās arī tiešo avioreisu un attiecīgi lidojumu skaits no Baltijas valstīm, kas ir attīstīto valstu iezīme. Tomēr pētījums atklāja vēl kādu fenomenu - Baltijas valstis izceļas ar lielu skaitu «ekonomisko tūristu». Liela daļa Baltijas valstu iedzīvotāju regulāri dodas uz ārzemēm, lai iegādātos lētākas preces un pakalpojumus,» uzsver «Regionplan» pētnieks Ježijs Strātmeijers (Jerzy Straatmeijer), kura vadībā veikts šis pētījums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ziemassvētku galdā Latvijas iedzīvotāji liks salātus, saldumus un piparkūkas

Gunta Kursiša,23.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visvairāk jeb 58% Latvijas iedzīvotāju Ziemassvētkus svinēs 24. decembrī, 8% Ziemassvētkus svinēs 7. janvārī pēc Pareizticīgās baznīcas kalendāra, bet ceturtā daļa Ziemassvētkus svinēs gan 24. decembrī, gan 7. janvārī. Savukārt Ziemassvētku galdā lielākā daļa iecerējuši likt dažādus salātus, saldumus un piparkūkas.

Vairāk nekā puse (68%) to Latvijas iedzīvotāju, kas plāno svinēt Ziemassvētkus, piedalīsies gan svētku ēdienu pagatavošanā, gan arī produktu iegādē. Biežāk par pārtikas iegādi un ēdienu pagatavošanu Ziemassvētku galdam rūpēsies sievietes, kuras vecākas par 55 gadiem un tie, kuru personīgie ienākumi ir līdz 200 latiem, liecina pētījumu aģentūras TNS veiktās aptaujas rezultāti.

Tas, ka jaunieši retāk iegādāsies un gatavos ēdienus svētku galdam, varētu būt apliecinājums tam, ka Ziemassvētki tiks svinēti kopā ar vecākiem ģimenes lokā, norāda patērētāju uzvedības pētījumu eksprete Sigita Kalnakārkle.

Svētku galdam Latvijas iedzīvotāji vidēji plāno tērēt 20-30 latus, apmeklējot trīs dažādas tirdzniecības vietas. Vairāk nekā puse aptaujāto plāno iepirkties veikalā Maxima (60,8%) un Rimi (54%), gandrīz trešdaļa (31%) pirkumu svētku galdam veiks tirgū, savukārt aptuveni desmitā daļa Latvijas iedzīvotāju produktus svētku galdam plāno iegādāties Top! (11%), Iki (11%) un Elvi (11%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Svētkus ielīgo Jāņi un Līgas: Nordea vadītājam par tradīciju kļuvusi līgošana ārpus Latvijas

Jānis Buks, Nordea bankas vadītājs Latvijā,22.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vasaras saulgriežu tāpat kā Ziemassvētku atnākšana liecina, ka viens posms gadā ir noslēdzies. Domāju – līdzīgi kā dabā, arī cilvēka dzīvē līdz ar šo gadskārtu maiņu notiek pārmaiņas.

Un lai gan man patīk Līgo svētku tradīcijas un arī paši svētki, daudz nozīmīgāk es tomēr uztveru šos, varētu pat teikt, maģiskos procesus, kas notiek vasaras saulgriežu laikā. Tā kā esmu viens no droši vien retajiem, kam nav savu lauku, labprāt Jāņus pavadu pie saviem draugiem.

Pēdējo gadu laikā gan par tradīciju kļuvis pavadīt Līgo svētkus ārpus Latvijas – arī šogad ar draugiem Jāņus svinēsim Luksemburgā. Lai gan īpaši nasks uz tradīciju ievērošanu Jāņu svinību laikā neesmu, līdzīgi kā, droši vien, liela daļa citu Jāņu, dāvanas, kuras saņemu visbiežāk, ir tradicionālās – alus, ozollapu vainags vai ķimeņu siers. Tādējādi nereti mans darba galds pēc darbā pavadītas pirmssvētku dienas dažkārt līdzinās brangi uzklātam un bagātam ar tradīcijām Līgo svētku galdam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Lai gan saka – trakiem pieder pasaule, tomēr neviens negrib būt traks, – vismaz es ne," apliecina Viesturs Rudzītis.

picturegallery.33e003a6-fe4b-49b8-bac2-651d588546eb

Pazīstamais psihoterapeits nule kā klajā laidis savu pēdējo gara darbu, fundamentālo pētījumu Pie tēva, kurā veicis veselu jūru zinātnisku secinājumu par cilvēka psihes darbību, tai skaidrojumu meklējot sengrieķu mitoloģijā. Kā domā Viesturs Rudzītis, tur atspoguļojas cilvēka dzīve un attiecību modeļi, kas darbojas joprojām, arī Latvijas sabiedrībā. Un mums, latviešiem, viss vēl tikai priekšā, uzskata Viesturs Rudzītis: Latvieši baidās nosaukt lietas īstajos vārdospsihoterapeits.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvieši un lietuvieši uz nākotni ekonomiskās krīzes situācijā raugās pesimistiskāk nekā igaiņi.

Latvijā indekss, kas parāda iedzīvotāju noskaņojumu, gada laikā noslīdējis no 72 līdz 67 punktiem, arī Lietuvā tas ir 67, bet Igaunijā – 75.

Tikai trešā daļa Latvijā un Igaunijā aptaujāto uzskata, ka šobrīd ir piemērots mirklis dzīvokļa, zemes, automašīnas vai mēbeļu iegādei. Lietuvieši šajā ziņā ir optimistiskāki, raksta Diena.

Kā norāda speciālisti, Igaunija ir par vienu līdz diviem ceturkšņiem priekšā Latvijai ekonomiskās attīstības ciklā. Tomēr jāņem vērā, ka ārējais ekonomiskais šoks nav beidzies un eksporta tirgi aug lēnāk, bet finansējums sadārdzinās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Dzērumā braukuši 494 Jāņi un trīs Līgas

Lelde Petrāne,22.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Transportlīdzekļu un to vadītāju reģistra datiem patlaban vadītāju apliecības ir 32081 Jānim un 4788 Līgām.

Tieši pirms vasaras saulgriežiem apkopotā informācija vēsta, ka arī šo vārdu īpašnieki ir pamanījušies «nopelnīt» pārkāpumu uzskaites punktus – gandrīz seši tūkstoši (5928) Jāņu un 337 Līgas par likuma pārkāpumiem kopā «nopelnījuši» 6265 pārkāpumu uzskaites punktus.

Lielākai daļai svētku gaviļnieku ir 1-4 punkti, tomēr likumsargu īpašu vērību izpelnījušies 14 Jāņi, kuri katrs jau uzkrājuši 16 punktus un viņiem ir atņemtas tiesības vadīt transportlīdzekli. Salīdzinot ar Jāņiem, Līgas ir prātīgākas braucējas – maksimālais punktu skaits kādai no Līgām ir sasniedzis desmit.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas tūres ietvaros Rīgā ar paraugdemonstrējumiem šodien, 12. septembrī, viesojās Igauņu start-up veiksmes stāsta Starship Technologies piegādes roboti. Izmēģinājumu laikā roboti jau ir nobraukuši vairāk nekā 6500 km 38 pilsētās un 12 valstīs, teikts paziņojumā medijiem.

Starship Technologies ir izveidojis pirmos komerciāli pieejamos autonomās piegādes robotus. Roboti ir veidoti tā, lai lokālā mērogā varētu piegādāt sūtījumus, pārtikas preces un ēdienu. Robota pašmasa ir 18 kg un tā piegādes nodalījumā iespējams pārvest līdz pat 10 kg smagu pārvedumu. Tā maksimālais braukšanas ātrums var sasniegt pat 16 km/h, bet šobrīd, izmēģinājuma periodā, tas tiek limitēts līdz 6 km/h. Robots galvenokārt pārvietojas pa ietvēm, bet var šķērsot ielas pa gājēju pārejām. Tas ir daļēji automatizēts – līdz pat 90% gadījumos robots pats veic savas funkcijas, neiesaistoties cilvēkam.

Starship Technologies roboti piegādes nozari padarīs daudz efektīvāku – gan izmaksu ziņā, gan daudz pieņemamāku patērētājiem un uzņēmumiem. Ilgtermiņā piegāde pēc pieprasījuma var mainīt patērētāju uzvedību. Tāpat varētu tikt ietekmēta preču atgriešanas nozare. Robotus iespējams izsaukt izmantojot mobilo aplikāciju, tādējādi nodrošinot piegādi jebkurā diennakts laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas modes zīmola Julia Janus dizainere Jūlija Janulaitīte (Julija Janulaitytė) nākotni saskata e-komercijā un iespējā sev tīkamu apģērbu iegādāties jebkuram neatkarīgi no tā, kādu apģērba izmēru nēsā

Dizainere Jūlija Janulaitīte uzskata, ka modes pasaules radītā ilūzija par to, kā cilvēkam jāizskatās, neatbilst realitātei, tāpēc Julia Janus apģērbu zīmola izmēru skalā ir apģērbi arī lielāka auguma cilvēkiem. Viņas koncepcijai ir panākumi.

Fragments no intervijas:

Pirms pusotra gada jūs sākāt piedāvāt arī apģērbus vīriešiem. Kā izlēmāt par šādu soli?

Ideja par to bija jau no zīmola pirmsākumiem – es domāju par nobeigtu zīmola identitāti, veidojot apģērbu sievietēm un vīriešiem virs 30 gadiem. Pēdējo desmit gadu laikā vīriešu mode ir daudzējādā ziņā mainījusies. Vīriešiem vairs gandrīz nav vajadzīgs formālais apģērbs – uzvalks. Tos vairs nēsā tikai baņķieri un politiķi – cik daudz tādus cilvēkus mēs katrs zinām? Manā kontaktu tīklā tādu nav daudz. Tā vietā vīriešiem vajag ikdienas apģērbu (smart casual), kas nav sporta apģērbs. Vīrieši ir daudz konservatīvāki nekā sievietes. Es domāju, ka mans darbs ar vīriešu kolekciju ir arī viņu izglītošana. Vīrieši ģērbjas tik līdzīgi! Mēģināt iegūt vīriešu uzmanību ir tiešām liels izaicinājums. Joprojām ir daudz vīrieši, kuri nezina par mums, jo nav sasniedzami, neseko modei. Ir liels izaicinājums, kā veidot mārketingu vīriešiem vecumā virs 30 gadiem, lai viņi atpazītu mūsu zīmolu. Tagad tā ir organiska reklāma. Sievietes pamana mūsu apģērbus vīriešiem un rāda saviem draugiem vai pērk viņiem dāvanas. Vīrieši mūs pēta un ar lielu pārsteigumu secina, ka šīs drēbes viņiem der un ir ērtas. Viņi atgriežas. Pirmais solis, kāpēc es sāku šo biznesu, bija manas dusmas – es biju kļuvusi dusmīga. Pirms izveidoju savu zīmolu, es strādāju šajā biznesā 15 gadus. Es biju strādājusi citiem zīmoliem kā ārštata dizainere, un man bija savs ateljē, kur šuvu apģērbu klientiem pēc individuāla pasūtījuma. Tiekoties ar klientiem, es sapratu, ka mēs visi esam tik dažādi un atšķirību mērogs ir milzīgs. Ir ļoti grūti standartizēt cilvēkus. Modes pasaule mēģina radīt skaistums noteikumus, kā cilvēkam jāizskatās – cik tievam vai jaunam jābūt. Tā ir absolūta «buļļa kaka». Tā ir ilūzija, kas reālajā pasaulē neeksistē. Oficiālā mode rādīja un 97% gadījumu reklāmās joprojām rāda jaunus un tievus pusaudžu ķermeņus. Pieaugušajam, kuri ir beiguši augt, kam mainās vielmaiņa, un sievietēm, kuras ir dzemdējušas, nav iespējams tā izskatīties. Mode pārdod bailes kļūt vecam. Protams, ir lētāk ražot trīs četrus izmērus, nevis 10. Es nolēmu veidot šo zīmolu, piedāvājot daudzus izmērus un progresīvu stilu. Mēs strādājam pēc britu izmēriem un mazākais ir 6., kas atbilst eiropiešu 34. izmēram, un lielākais ir 26., kas atbilst eiropiešu 54. Mums ir arī seši vīriešu izmēri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Dividendes kļuvušas brangākas; tām gan tāpat var izrādīties arvien grūtāk konkurēt ar augošajām fiksētā ienesīguma likmēm.

Dividendes kļuvušas brangākas; tām gan tāpat var izrādīties arvien grūtāk konkurēt ar augošajām fiksētā ienesīguma likmēm

Investoriem pēdējo gadu laikā atmaksājies likt likmes uz akciju cenu izaugsmi. Tiesa gan, šajā tirgū iespējams pelnīt ne tikai ar uzņēmumu akciju vērtību pieaugumu. Daudzas kompānijas savus akcionārus atalgo arī ar dividendēm.

Šajā ziņā 2017. bija rekordgads - Janus Henderson Global Dividend Index apkopotie dati liecina, ka globālā mērogā uzņēmumi pērn izmaksājuši dividendes 1,3 triljonu ASV dolāru apmērā, kas ir jauns vēsturiskais maksimums un par 7,7% vairāk nekā vēl iepriekšējā gadā. Rezultātā dividenžu apmērs audzis straujākajos tempos kopš 2014. gada, kam palīdzējusi straujāka pasaules ekonomikas izaugsme un uzņēmēju pārliecības par nākotni palielināšanās. Tiek norādīts, ka sevišķi strauji audzis biznesa optimisms Āzijā un ASV.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Igaunijas premjers pazemojot bezdarbniekus

,12.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallinas vicemērs Janus Mutli uzskata, ka premjers Andrus Ansips ir pārēdies un pazemo bezdarbniekus, raksta dv.ee.

Igaunijā tēma par sociālajām darba vietām saasinās un izraisa arvien vairāk emociju. Par šo tēmu viedokļi valstī ir dažādi, tomēr Igaunijas premjera Andrus Ansipa viedoklis esot bijis apkaunojošs, stāstījis Tallinas vicemērs Janus Mutli. «Viņš uzskata, ka sociālo darba vietu izveidošana ir neproduktīva un tādējādi tiek izšķiesta nauda. Citiem vārdiem runājot, premjers vēlas pateikt, lai bezdarbnieki tiek galā paši un naudas ieguldīšana darba vietu radīšanā bezdarbniekiem, ir nepareiza rīcība,» pastāstījis J. Mutli.

J. Mutli esot radies iespaids, ka valdība ir no citas planētas un nesaprot, kāda ir situācija Igaunijas darba tirgū. J. Mutli arī teica: «Ar katru dienu arvien vairāk parādās īstā valdības būtība – iedzīvotāji kalpo viņiem, nevis otrādi.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paredzams, ka Covid-19 krīzes ietekmē pasaules lielākās kompānijas savas dividendes varētu samazināt par 17-23%, prognozē fondu pārvaldīšanas kompānijas "Janus Henderson" eksperti.

Šā gada otrajā ceturksnī dividenžu maksājumi sarukuši par 108 miljardiem dolāru līdz 382 miljardiem dolāru. Tādējādi kopējais apjoms gada laikā samazinājies par 22%, kas ir sliktākais rādītājs kopš vismaz 2009.gada.

Dividenžu maksājumi sarukuši visos pasaules reģionos, izņemot Ziemeļameriku, jo Kanādā krīze tos nav ietekmējusi. Pasaulē kopumā dividendes samazinājuši 27% uzņēmumu, taču vissliktākā situācija vērojama Eiropā, kur vairāk nekā puse kompāniju samazinājušas dividendes, bet divas trešdaļas no tām dividendes atcēlušas vispār.

Maksājumi atšķiras arī nozaru griezumā. Samazinājums banku un citu finanšu kompāniju segmentā, kur Eiropas Centrālā banka aicināja atcelt dividendes, veido aptuveni pusi no 45% lielā krituma Eiropā otrajā ceturksnī, kopējam reģionā izmaksāto dividenžu apjomam sasniedzot 77 miljardus dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Zagļi pabijuši katra septītā Latvijas iedzīvotāja mājoklī

,20.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

16% Latvijas iedzīvotāju jeb katra septītā iedzīvotāja mājoklis reiz ir apzagts, liecina If Latvia veiktais pētījums. No zagļiem prombūtnes laikā biežāk cieš tieši rīdzinieki.

Vairāk nekā puse (44%) Latvijas iedzīvotāju atzinuši, ka viņi nenodrošinās pret sava mājokļa apzagšanu prombūtnes laikā un paļaujas uz to, ka ar viņu īpašumu nekas slikts nenotiks. Pētījumā iegūtie rezultāti norāda, ka no zagļiem prombūtnes laikā biežāk cieš tieši rīdzinieki – 19%, bet mazāk citu pilsētu un lauku iedzīvotāji – aptuveni 15%. Visbiežāk apzagti tiek sociāli un ekonomiski aktīvu Latvijas iedzīvotāju mājokļi, turpretī vecāka gadu gājuma (50 un vairāk) iedzīvotāji ar zagļu apciemojumiem saskaras 3 reizes retāk.

Pētījumā noskaidrotas populārākās metodes, kas tiek izmantotas mājokļa pasargāšanai no zagļiem. 31% respondentu atzinuši, ka viņi aprīko sava mājokļa ārdurvis ar drošām slēdzenēm vai uzstāda dzels durvis, 29% aptaujāto vienmēr lūdz kaimiņiem vai radiniekiem pieskatīt savu mājokli prombūtnes laikā, 17% izvēlas apdrošināt savu īpašumu un gandrīz tikpat liels procents respondentu (14%) mājokļa pasargāšanai iegādājušies sargsuni. 22% respondentu, kas mājokļa pasargāšanai iegādājas sargsuni, ir rīdzinieki. Latvijas iedzīvotāji mājokļa nosargāšanai daudz retāk pielietot tādas metodes kā logu un lodžiju aprīkošanu ar metāla restēm (3%) un apsardzes firmu pakalpojumu izmantošana (5%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pirms Lieldienām ar gavēšanu nenodarbojas

,19.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Puse jeb 50% no Latvijas iedzīvotājiem iecerējuši Lieldienas pavadīt ārpus mājas. Par to liecina tirgus un sabiedriskās domas izpētes uzņēmuma SIA EuroData pētījumu veikšanas sistēmas eSample aptaujas rezultāti.

50% no respondentiem atbildējuši, ka Lieldienas pavadīs mājās, kamēr 40% svētkos iecerējuši apmeklēt radus vai draugus. 3% Latvijas iedzīvotāji svētkus pavadīs apmeklējot masu pasākumus, saistītus ar Lieldienām. Tikpat respondentu – 3% Lieldienās dosies ceļojumā pa Latviju, kamēr 4% Lieldienas svinēs ārpus Latvijas robežām.

Gandrīz puse jeb 47% no aptaujātajiem Lieldienas pavadīs ievērojot latviskās tradīcijas – šūpošanos un olu ēšanu, kamēr dievkalpojumu apmeklēs tikai 6% no Latvijas iedzīvotājiem. Vēl 18% ir iecerējuši Lieldienās apvienot gan latviskās, gan arī kristiešu tradīcijas. Gandrīz katrs piektais jeb 17% Lieldienas svinēs kā jebkurus citus svētkus, neievērojot īpašas tradīcijas. 7% norādījuši, ka šī nedēļas nogale tiem neatšķirsies no citām, bet vēl 5% iecerējuši Lieldienas pavadīt pavisam citādāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Žurnāla Nedēļa un portāla nozare.lv galveno redaktoru Māri Zanderu droši vien var dēvēt par intelektuālo huligānu, par kura izdarībām tā arī īstas skaidrības nav – viņš vispirms runā un tad domā vai arī katrs viņa pateiktais teikums tiek pausts ar zināmu aprēķinu.

Katrā ziņā salīdzināt Latvijā notiekošos procesus ar Miloševiča režīmu Serbijā vai arī Reihstāga dedzināšanu, Zanderam īpašas problēmas nesagādā. Nu jau viņam arī piezvanīt vai aizsūtīt īsziņu varēs katrs, kurš to vēlas.

picturegallery.aaa8b81d-90bd-4df8-a636-a5777505e141

Parasti tu visai ironiski vērsies pret dažādiem Latvijā notiekošiem ekonomiskiem un politiskiem procesiem. Kāda tad, tavuprāt, šodien ir situācija mūsu valstī?

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

FOTO: Birštonas sanatorijās iegulda desmitiem miljonu eiro

Monta Glumane,12.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plašs pakalpojumu klāsts un demokrātiskas cenas ir galvenie iemesli, kāpēc Lietuvas medicīnas kūrortu mazpilsēta Birštona kļuvusi par ārvalstu un Latvijas tūristu magnētu.

Lai gan pilsētas platība ir nieka 13 kvadrātkilometri un tās iedzīvotāju skaits sasniedz vien 4000, taču tajā atrodas vairākas sanatorijas un spa centri, piemēram, Royal Spa Residence,Medical SPA Eglės sanatorija,Vermes un Tulpes, kuras aktīvi uzņem gan atpūtniekus, gan cilvēkus ar veselības problēmām. Šobrīd notiek gan esošo sanatoriju un spa centru rekonstrukcija, gan jaunu būvniecība un uzņēmumi vēlas piesaistīt vēl vairāk ārvalstu tūristus, tajā skaitā arī no Latvijas.

Kā biznesa portālam db.lv apstiprināja spa centru vadītāji, tad veselības un medicīnas pakalpojumu joma attīstījusies, pateicoties pašvaldības un uzņēmēju sadarbībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī latvieši paši sevi uzskata par lieliem alus dzērējiem, Baltijas alus indeksa pētījums liecina, ka Latvijā alu dzer mazāk nekā Lietuvā un Igaunijā.

Baltijas jeb Cēsu alus indekss izveidots, nosakot alus popularitāti starp citiem alkoholiskajiem dzērieniem, alus lietošanas biežumu un citas izmērāmas alus lietošanas īpatnības. Latvijā alus indekss ir 47.6, Lietuvā – 51.7, bet Igaunijā – 52.2.

A/s Cēsu alus valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone – Zatlere šodien atzina, ka indekss ir izmērāms lielums, kas nosaka katras Baltijas valsts alus kultūras attīstības pakāpi. Uzņēmēja uzsvēra, ka indeksam būtu jādod stimuls sacensties ar pārējām Baltijas valstīm. Indeksu plānots noteikt arī turpmākajos gados un tad varēs salīdzināt, kādas izmaiņas notikušas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latviešus ārzemēs informēs par darba iespējām Latvijā

,11.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vakar, 10. oktobrī biedrības Mēs - latvieši pasaulē valdes priekšsēdis Indulis Bērziņš un Latvijas Personāla vadīšanas asociācijas prezidente Eva Selga parakstījuši sadarbības līgumu, kas paredz ar interneta portāla www.latviesi.com starpniecību informēt latviešus ārzemēs par Latvijas Personāla vadīšanas asociācijas biedru piedāvātajām darba iespējām Latvijā, informēja I. Bērziņš.

Darba sludinājumi tiks apkopoti portāla www.latviesi.com speciāli izveidotā sadaļā - Darbs Latvijā. Šis ir arī viens no pirmajiem soļiem nākotnē paredzētai mājas lapai, kuras mērķis būs informēt latviešus ārzemēs par atgriešanās iespējām Latvijā, sniedzot daudzpusīgu, kvalitatīvu un aktuālu informāciju par ekonomisko situāciju valstī, kā arī sociāliem, nodarbinātības un citiem ar atgriešanos saistītiem jautājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru