Populārā video straumēšanas pakalpojuma ienākšana Latvijā pārāko viļņošanos uzreiz neizraisīs, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
ASV kompānija Netflix šonedēļ Lasvegasas Patērētāju elektronikas šova ietvaros savā globālajā kartē ir iezīmējusi arī Latviju. Saprotams, ka mēs esam ļoti mazs globālās video straumēšanas biznesa mērķis starp kopumā veselām 130 papildu valstīm, kurās savu klātbūtni kopš trešdienas ir pieteikusi Netflix. Lattelecom valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis DB komentē, ka «Latvijas uzņēmumiem jau šodien reāli ir jākonkurē globālā tirgū ar spēlētājiem, kuriem ir pieejami milzīgi resursi, un šī konkurence pieaugs ļoti strauji. Netflix ienākšana Latvijas tirgū to uzskatāmi demonstrē».
Netflix sprādzienveidīgā izvēršanās tiek vērtēta kā atbilde globālajai konkurencei galvenokārt no Amazon puses. Investīciju konsultāciju kompānijas Porta Finance partneris Mikus Janvars sarunā ar DB neparedz, ka Netflix ienākšanas dēļ «Baltcom, Lattelecom un pārējie TV operatori sāks strauji zaudēt tirgus daļu, tomēr viņi visi noteikti arī apzinās, ka satura straumēšana internetā tieši klientam bez kabeļoperatoru starpniecības (angl. over the top content) ilgtermiņā ir izaicinājums tradicionālajai lietu kārtībai».
Tiesa, jau pašlaik ir pieejami līdzīgi pakalpojumi, piemēram, Amazon u.c., arī pašu Netflix nadzīgākie entuziasti ir izmantojuši, lai gan tas ir prasījis žonglēšanu ar dažādām virtuālajām manipulācijām. Ilgu laiku (kompānija ir radīta 2007. gadā Losgatosā, Kalifornijā) Netflix ekspansiju kavēja ASV autortiesību likumdošana, tāpēc tās pakalpojumi oficiāli bija pieejami tikai Savienotajās Valstīs. Tas gan nekavēja miljoniem lietotāju pakalpojumu pirkt, izmantojot virtuālos privātos tīklus (angl. VPN), tā maskējot savu atrašanās vietu, un maksājumu līdzekļus, kas arī neļāva identificēt, kurp precīzi straumējuma pakalpojums tiek piegādāts. Tiešsaistē lasāmi padomi, ka ar American Express karti tam esot pieticis.
Visu rakstu Straumēšanā gluži krāču vēl nav lasiet 8. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.