Valstij būtu vairāk jāatbalsta komercmediji kvalitatīva vietējā satura veidošanā, jo tas ir vienīgais veids, kā nacionālie mediji spēj konkurēt ar globāliem tirgus spēlētājiem.
To intervijā DB norāda TV3 Group uzņēmuma SIA All Media Latvia vadītājs Mindaugs Rakausks (Mindaugas Rakauskas). Viņš uzsver, ka pasaules līmeņa medijiem satura veidošanai pieejams milzīgs budžets, ar kuru finansiāli nespēj konkurēt neviens Baltijas medijs.
Tajā pašā laikā jāsaprot, ka globālie uzņēmumi nepievērsīsies latviešu satura veidošanai un nerunās par mūsu valstij nozīmīgām tēmām, tāpēc vietējo mediju saglabāšana ir nacionālās identitātes jautājums.
Fragments no intervijas
Mediju lietošanas paradumi pēdējos gados ir būtiski mainījušies. Ko tas nozīmē satura veidotājiem?
Patērētāju paradumi mainās, taču tas tā ir bijis vienmēr. Kad tikko parādījās televīzija, tika uzskatīts, ka radio ar laiku izzudīs, taču, kā redzam, tas nav noticis. Pēdējos gados satura veidotāju lielākie izaicinājumi saistās ar konkurences paplašināšanos – šobrīd mums jākonkurē ne tikai ar vietējiem medijiem, bet arī ar pasaules līmeņa spēlētājiem. Pieejamo platformu loks ir ļoti plašs – pasaules tirgū nemitīgi ienāk gan jaunas straumēšanas platformas, gan internacionāli sociālie tīkli. Dabiski, ka cilvēki, sevišķi jaunā paaudze, bieži izvēlas patērēt arī ārzemju saturu, taču es neteiktu, ka šī iemesla dēļ mūsu auditorija ir sarukusi. Ir daudz izmaiņu, bet mūsu mediju lietotāju skaits nav dramatiski samazinājies.
Kas ir jādara, lai nepazaudētu auditoriju?
Primāri ir jāsaprot, ka mēs nespējam konkurēt ar globāla mēroga satura radītājiem, piemēram, Netflix, kas ir viena no plašāk izmantotajām straumēšanas platformām pasaulē. Viņiem satura veidošanai ir pieejams milzīgs budžets. Ja Latvija, Lietuva, Igaunija, Somija un Zviedrija apvienotos, mēs tik un tā finansiāli nespētu konkurēt, jo Netflix varētu atļauties ieguldīt vairāk. Tajā pašā laikā jāsaprot, ka šāda mēroga uzņēmums nepievērsīsies latviešu satura veidošanai, kas patiesībā šobrīd mūsu valstī ir ļoti pieprasīts. Mūsu rīcībā esošie dati liecina, ka vietējais saturs tiešsaistē un televīzijā pašlaik ir populārākais, ja neskaita lielu sporta un kultūras notikumu atspoguļojumus. Tātad recepte ir vienkārša – ja negrib pazaudēt auditoriju, ir jārada augstas kvalitātes vietējais saturs.
Visu rakstu lasiet 27.jūlija žurnālā Dienas Bizness!
ABONĒJIET, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās!