Jaunākais izdevums

«Ļoti bieži grūtos laikos mode ir daudz interesantāka nekā laikos, kad viss ir pārāk forši, pārāk droši,» BBC sacījis dizaineris Karls Lāgerfelds.

Lāgerfelds, kurš ir Chanel radošais direktors, uzskata - tas skaidrojams ar faktu, ka dizaineri šādos periodos ir gatavi vairāk riskēt.

«Sliktos brīžos pārmaiņas ir labākais, kas var notikt,» viņš piebildis.

77 gadus vecais dizaineris arī atklājis, ka Ķīna un citi jaunie tirgi tagad Chanel skatījumā ir tikpat svarīgi kā ASV. Viņš piebildis, ka augošie pārdošanas apjomi Ķīnā, Krievijā un Latīņamerikā kompensē vājumu Rietumos.

Pēc Lāgerfelda domām, nav pareizi tādas valstis kā Ķīna raksturot ar vārdiem jaunās ekonomikas, jo «dažām no tām veicas labāk nekā mums». Viņš piebildis: «Amerika bija vissvarīgākais tirgus, un joprojām ir svarīgs tirgus, bet pasaules krīze luksusa nozarei ir nedaudz mazāk bīstama, jo ir Ķīna... Tuvie Austrumi, Persijas līča valstis un Krievija.» «Pasaule mainās, un pārmaiņām seko nauda,» sacījis populārais dizaineris.

Pēc viņa domām, ir svarīgi neveidot speciālas kolekcijas jaunajiem tirgiem, jo tie to nevēlas.

Lāgerfelds pensijā doties neplānojot, un turpinot nākt klajā ar jaunām idejām.

«Smadzenes ir muskulis, un ar to ir jāstrādā,» viņš sacījis, turpinot: «Francijā saka - jūs kļūstat izsalcis ēdot, un jums rodas idejas domājot.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizsaulē devies pasaules slavu ieguvušais modes mākslinieks Karls Lagerfelds (Karl Lagerfeld), ziņo BBC.

Viņš 85 gadu vecumā miris Parīzē.

Vācu dizaineris, kurš strādāja kā Chanel radošais direktors, bija viens no modes industrijas pasaulē zināmākajiem pārstāvjiem un strādāja līdz pat savai nāves dienai.

K. Lagerfelds izstrādāja kolekcijas arī savam zīmolam un modes namam Fendi.

Viņš slikti juties jau vairākas nedēļas, tādēļ bijis spiests izlaist modes skates.

(Foto avots: REUTERS/SCANPIX/LETA)

K. Lagerfelds dzimis 1933. gadā pirmskara Vācijā ar īsto vārdu Karl Otto Lagerfeldt. Vēlāk viņš nedaudz mainīja savu uzvārdu, lai tas izklausītos komerciālāk.

Viņš emigrēja uz Parīzi kā jauns pusaudzis, savu ilgo karjeru Chanel sākot 1983. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Karla Lāgerfelda (Karl Lagerfeld), modes namu Chanel un Fendi radošā direktora, jaunākais projekts ir cenu ziņā plaši pieejama sieviešu apģērbu kolekcija, vēsta The Associated Press.

To viņš radījis amerikāņu apģērbu veikalu tīklam Macy's.

Kolekcija ietver, piemēram, kleitas, kreklus un bikses, un apģērbu cena svārstās no 50 līdz 170 ASV dolāriem.

«Šī ir dažādu tēlu kompozīcija dažādām dienas stundām, dažādiem dzīvesveidiem,» intervijā sacījis mākslinieks, piebilstot: «Tā ir elementu kolekcija, ar kuriem sievietei vajadzētu spēlēties.»

Vaicāts, kādēļ vēlējies izstrādāt lētāku aģērbu līniju, Lāgerfelds norādījis, ka iepriekš ir sadarbojies arī ar tirgotāju H&M un uzskata, ka, viņaprāt, tas ir ļoti moderni. Viņš arī akcentējis, ka Macy 's ir ļoti slavens tirgotājs, un šāda sadarbība ir interesanta abām pusēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lāgerfelds mīl Merkeles «skaistās, zilās acis» un iesaka atpogāt žaketi

Lelde Petrāne,27.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vadošais dizainers Karls Lāgerfelds (Karl Lagerfeld), kurš pazīstams ar viltīgiem komentāriem par citu slavenību izskatu, izteicies arī par Vācijas kancleri Angelu Merkeli (Angela Merkel), uzslavējot viņas «skaistās, zilās acis», vēsta thelocal.de.

Merkele, kura bieži nēsā vienas krāsas bikses un žaketi, arī saņēmusi modes padomu no Vācijā dzimušā dizainera, kurš ieteicis viņai apakšdaļā uzvilkt kaut ko ar labāku dizainu, kā arī atpogāt žaketi.

57 gadus vecā kanclere arī iepriekš saņēmusi kritiku par savu stilu, tomēr 2008. gadā viņa daudzus pārsteidza, uz operu Oslo ierodoties drēbēs ar prāvu kakla izgriezumu.

«Kopumā viņas dreskods ir okei, bet griezumam vajadzētu būt precīzākam,» Parīzē dzīvojošais Lāgerfelds teicis izdevumam Focus.

Viņš bijis mazāk kritisks par Merkeles matu griezumu un krāsu, kas perfekti saskanot ar «viņas skaistajām, zilajām acīm».

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Chanel dod triecienu viltotas produkcijas tirgotājiem

Jānis Rancāns,01.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas modes nams Chanel ASV tiesā guvis uzvaru pār interneta vietnēm, kas pārdevušas viltotu zīmola produkciju.

Interneta vietnes, kuras pārdevušas viltotu Chanel produkciju tiks slēgtas, kā arī nedrīkstēs turpmāk parādīties lielāko interneta meklētāju rezultātos, nolēmusi ASV Nevadas pavalsts tiesa. Kopumā izmeklēta vairāk nekā 600 vietņu darbība, kuras pārdevuši viltotu Chanel produkciju.

Informāciju par šādām interneta vietnēm likts izdzēst arī no sociālajiem portāliem, - piemēram, Facebook un Twitter.

Chanel uzstāja, ka vienkārša interneta vietņu slēgšana nav pietiekams veids kā cīnīties ar viltoto preču pārdevējiem, tāpēc tiesa nolēma ļaut Francijas modes namam arī konfiscēt vietņu domēnu vārdus, savukārt to agrākajiem īpašniekiem nākamos piecus gadus liegt reģistrēt jaunus domēnu vārdus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar Pirelli oficiālā pārstāvja Latvijā Latakko gādību Latviju sasniedzis jau trīsdesmit astotais Pirelli kalendārs, kas 9. februārī tiks prezentēts Domenikss Auto tirdzniecības centrā.

Šā gada Pirelli kalendāru pavada īpaša intriga – to veidojis pasaulslavenais dizainers Karls Lāgerfelds. Kā ierasts, kalendāra pamata tēma ir sievietes ķermeņa skaistums, kas šoreiz ved ceļojumā uz Grieķijas un Romas varoņu un dievību pasauli.

«Mēs ar lielu nepacietību gaidījām šī fotomākslas šedevra radīšanu. Esmu pārliecināts, ka 36 kontrastainais melnbaltās fotogrāfijas, vienaldzīgu neatstās nevienu,» stāsta uzņēmuma Latakko direktors Jevgēnijs Kopilkovs. Viņš norāda, ka «prezentācijas vietas izvēle – Domenikss Auto tirdzniecības centrs - nav nejaušība. Mercedes-Benz ir viens no vecākajiem autoražotājiem ar bagātu vēsturi un joprojām ir uzskatāms par stila un modes noteicēju auto nozarē visā pasaulē. Šāda ideoloģija perfekti sakrīt ar Pirelli ideoloģiju».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē slavenās smaržas Chanel No 5 un Miss Dior satur vielas, ko nākotnē varētu aizliegt saskaņā ar jaunu Eiropas Savienības regulu, lai samazinātu alerģijas risku, raksta telegraph.co.uk.

Tādējādi pastāv iespēja, ka nākotnē Merilinas Monro mīļāko smaržu Chanel No 5 sastāvs varētu tikt mainīts. Šīs ir pasaulē populārākās smaržas un tiek tirgotas jau 93 gadus. Katrās 30 sekundēs pasaulē tiek pārdota viena šo smaržu pudelīte.

Smaržās tiek kombinēts jasmīns, roze, sandalkoks, vaniļa kopā ar citiem pamataromātiem.

Smaržu ražotāji patlaban izmisīgi mēģina pārveidot šos aromātus, lai piemērotos jaunajām prasībām.

«Piemērošanās ir izaicinājums, bet ir svarīgi arī saglabāt kvalitāti un identitāti, ņemot vērā arī jaunās prasības,» sacījis Chanel pārstāvis.

Jaunās marķējuma prasības nosaka, ka tam jāiekļauj arī brīdinājumus par alerģijām, tāpat kā medikamentiem, kas var palielināt smaržu cenas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Modes zīmola Narciss dizainere atver veikalu Ņujorkā

Anda Asere,24.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modes zīmola Narciss dizainere Alise Trautmane kopā ar biznesa partneri Sai Kong atver veikalu Dreams on Air Ņujorkā, kas pārstāv 25 Ņujorkā bāzētus modes zīmolus

«Kopā ar biznesa partneri Sai Kong atvērām veikalu Dreams on Air lieliskā vietā Soho – uz vienas ielas ar Chanel un Balmain veikaliem. Atradu, uzrunāju un apvienoju 25 Ņujorkā bāzētus modes zīmolus un februāra sākumā atvēru veikalu. Protams, pārstāvēts ir arī Narciss,» stāsta Alise Trautmane, Narciss dizainere un Dreams on Air līdzdibinātāja.

Veikala biznesa modelis ir sekojošs – zīmoli maksā noteiktu fiksētu ikmēneša maksu par mazumtirdzniecības un sabiedrisko attiecību pakalpojumiem. Veikals darbojas kā veikals, showroom un zināmā mērā arī kā inkubators, jo palīdz modes zīmoliem spert nākamos soļus un konsultē par mārketingu, sociālajiem tīkliem, stila veidošanu, pārdošanu utt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

CreativeLatvia.com sper pirmos soļus ārpus Latvijas

Anda Asere,11.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms trim gadiem atvērtais Latvijas dizaineru internetveikals CreativeLatvia.com sper pirmos apzinātos soļus ārpus mūsu valsts robežām

Internetveikala pirmie darbības gadi lielākoties bija vērsti uz Latviju. Taču vietējais tirgus ir mazs, pirktspēja – samērā zema, bet Latvijas dizaineru preces ir gana ekskluzīvas un dārgas. «Tāpēc no šī gada esam vairāk pievērsušies tirdzniecībai ārzemēs. Mēs te joprojām esam, bet ir laiks spert soli tālāk,» saka Līga Bizune, CreativeLatvia.com vadītāja.

Jau tagad uzņēmumam ir pirkumi no ārzemēm, bet to ir salīdzinoši maz – 15–20% no kopējā pirkumu skaita. Tie vairāk ir gadījuma rakstura pirkumi, nevis sistemātiska darba rezultāts. Tāpēc tagad uzņēmums ir izvēlējies savas mērķa valstis – Angliju un Franciju, un uz tām fokusējas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Arī Burberry ievieš jaunu kolekciju izplatīšanas modeli

LETA,20.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu modes nams Burberry sācis tirgot jauno kolekciju uzreiz pēc skates Londonas modes nedēļā, turpinot zīmolu Tom Ford un Tommy Hilfiger Ņujorkā aizsākto tendenci.

Modes industrijā ierasts, ka kolekcija pārdošanā nonāk vairākus mēnešus pēc izrādīšanas modes nedēļā. Taču interneta laikmetā, kad fotogrāfijas no skates uzreiz nonāk atklātībā un «ātrās modes» zīmoli tērpus nokopē vēl pirms oriģinālu parādīšanās veikalu plauktos, parastā kārtība tiek mainīta.

«Man patīk tradicionāla, skaista, lēni tapusi amatniecība, bet mēs dzīvojam laikā, kad viss mainās. Ātrums ir ļoti nozīmīgs,» norāda Burberry radošais direktors Kristofers Beilijs. «Mēs mainām veidu, kādā strādājam, domājam un dzīvojam.»

Londonas un Ņujorkas modes nedēļās vērstas uz modes biznesa veicināšanu, kamēr Milānā un Parīzē lielākais uzsvars likts uz māksliniecisko izpaušanos. Tādi luksusa zīmoli kā Dior un Chanel uzstāj, ka acumirklīga kolekcijas nonākšana pārdošanā varētu izjaukt radošo procesu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hermès Horizons komanda (kas parasti attīsta luksusa interjerus automašīnām un privātajām lidmašīnām) Francijas modes un aksesuāru zīmolam Hermès radījusi divus jaunus luksusa velosipēdus: Le Flâneur d'Hermès (braucienam pa pilsētu) un Le Flâneur sportif d'Hermès (sportiskāku sacensību velosipēda modeli), vēsta Relaxnews.

Abi modeļi pieejami trīs krāsās: ogļu, sarkanā un baltā. Sēdekļi darināti no vēršu ādas. Velosipēdi aprīkoti ar hidrauliskajām bremzēm un superviegliem rāmjiem, kurus radījis Francijas velo uzņēmums Time.

«Mūsu mērķis bija radīt reālu velosipēdu, nevis dekoratīvu objektu. Tam bija jābūt vienkāršam, efektīvam, viegli lietojamam, patīkamam un elegantam,» teicis projekta vadītājs Fransuā Dorē.

Luksusa velosipēdi gan vairs nav nekāds jaunums. Lai gan, iespējams, visekskluzīvākie līdz šim bijuši Chanel radītie. Tie tika laisti klajā 2008. gadā un maksāja 17 tūkstošus ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skaistumkonkursu krāšņuma iedvesmota, kādreizējā to dalībniece Agnese Eiduka atradusi biznesa iespējas svētku tērpu darināšanā.

«Es radot sapņus, ir teikušas manas klientes,» saka svētku tērpu šuvēja Agnese Eiduka, i/k Halarah īpašniece. Sākumā šī nodarbe viņai bijusi hobijs. Sevi par dizaineri viņa nesauc, taču pieskaita pie modes māksliniekiem. Pēc viņas teiktā, atšķirība esot tā, ka modes dizainers rada ikgadējas sezonālās kolekcijas pavasaris/vasara un rudens/ziema, bet modes māksliniekam kolekciju skaits nav noteikts. Taču Agnese strādā gan ar individuāliem klientiem, gan rada kolekcijas, vairāk tās esot t.s. kapsulkolekcijas.

Viņas pirmā tērpu kapsulkolekcijas skate notikusi Milānā 2004. gadā, pēc kāda laika – arī Latvijā. Nopietnāk ar tērpu izgatavošanu Agnese sāka nodarboties 2012. gadā, savu kolekciju Royal Illusion izrādot pasākumā Vidzeme Fashion. «Tas bija pieteikums – es esmu, es daru,» saka Agnese.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada sākumā Valsts policija, veicot plānotās pārbaudes, Daugavpilī konstatēja tirdzniecību ar pasaulē populāru smaržu viltojumiem. Pārbaudes laikā tika izņemtas 99 pudelītes ar viltotām smaržām, kuru vērtība lēšama aptuveni 5 000 eiro apmērā, informē VP.

Visām smaržām ir nozīmēta ekspertīze. Ja ekspertīzes rezultāti apstiprinās, ka tika realizētas viltotas smaržas, individuālajam komersantam var tikt uzlikts naudas sods līdz pat 14 000 eiro.

Valsts policijas Galvenās Kriminālpolicijas pārvaldes Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvaldes amatpersonas 11. janvārī veica pārbaudi kāda individuālā komersanta tirdzniecības vietā Daugavpilī, ar mērķi apkarot preču zīmju nelikumīgu izmantošanu. Likumsargi pārbaudes laikā izņēma 99 vienības ar pasaulē zināmu smaržu viltojumiem – Versace, Boss, Armani, Chanel, Davidoff u.c. Ja visas šīs smaržu vienības tiktu realizētas, tad noziedznieku guvums būtu aptuveni 5 000 eiro. Jāpiemin, ka tirdzniecības vietā tika pārdotas ne tikai smaržas, bet arī citas sadzīves mantas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien 500 pasaules bagātāko cilvēku bagātības apmērs saruka straujākajā tempā pēdējo sešu mēnešu laikā, liecina Bloomberg Billionaires Index apkopotie dati.

Šo cilvēku bagātības apmērs saruka par 1,2%, kritumu piedzīvojot luksusa segmenta uzņēmumu akcijām, reaģējot uz satraukumu par Ķīnas tirdzniecības perspektīvām.

Eiropas bagātākā cilvēka Bernarda Arno bagātība samazinājās par aptuveni 3,5 miljardiem dolāru, kas ir straujākais kritums starp indeksā iekļautajām personām.

Chanel īpašnieku, brāļu Alana un Žerāra Vertheimeru bagātība saruka par 775 miljoniem dolāru, savukārt Gucci īpašnieka Kering dibinātāja Fransuā Pino bagātība samazinājās par 1,6 miljardiem dolāru.

Neveiksmes vajāja arī tehnoloģiju kompāniju īpašniekus – Amazon īpašnieks Džefs Bezos, Facebook dibinātājs Marks Cukerbergs, Microsoft dibinātājs Bils Geitss un Alphabet līdzdibinātājs Lerijs Peidžs un Sergejs Brins kopā zaudēja 8,4 miljardus dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Geduševs: Nevaram visus bezpajumtniekus aizvest uz Kalnciema purviem

LETA,14.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas iedzīvotāji regulāri sūdzas par bezpajumtniekiem, kuri traucējot dzīvot «normāliem» cilvēkiem, taču Rīgas Pašvaldības policija (RPP) šajā jautājumā ir bezspēcīga, jo juridiski šie cilvēki neko nepārkāpj. Turklāt tiek norādīts arī uz labdarības un līdzcietības jautājumu, ko nereti piemirstot rīdzinieki, kuriem ir savs mājoklis.

Kā norādīja RPP priekšnieks un Latvijas Lielo pilsētu asociācijas eksperts pašvaldību policijas jautājumos Jānis Geduševs, policija bezpajumtniekus var tikai paaicināt doties uz patversmi, bet, ja cilvēks to nevēlas, viņš var atteikties. «Un, ja šis cilvēks nav salauzis kādai trepju telpai durvis vai kaut ko piegānījis, bet vienkārši apsēdies un saka, ka atpūšas, un daudziem ir pat pase, aiztikt viņu nedrīkst,» skaidroja Geduševs.

Pavisam nesen RPP un Austrumu izpilddirekcijā saņemtas vairākas iedzīvotāju sūdzības un lūgumi savest kārtībā apkārtni ap Rīgas Pareizticīgo Svētās Trijādības-Sergija sieviešu klosteri, kur darbojas zupas virtuve trūkumcietējiem. Iedzīvotāji sūdzējās, ka daudzi trūcīgie, saņemot porciju pie klostera, aiziet nevis uz savu dzīvesvietu, bet pusdieno turpat, tuvāko māju pagalmos, atstājot aiz sevis maisus, papīrus un plastmasas traukus. Vaicāts, ko RPP var atbildēt sūdzību iesniedzējiem, Geduševs atzīst, ka bezpajumtnieki nevienu likumu šajā gadījumā nav pārkāpuši.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Tokijā atklāts Latvijas ražojumu īstermiņa jeb pop-up veikals

LETA,13.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas lielveikalā Isetan Shinjuku Departament Store, kas tiek dēvēts par valsts pazīstamāko universālveikalu, līdz 18.novembrim būs atvērts Latvijas ražojumu īstermiņa jeb pop-up veikals, aģentūra LETA uzzināja Ārlietu ministrijā (ĀM).

Veikala atklāšanu 12.novembrī organizējusi LIAA pārstāvniecība Japānā sadarbībā ar Latvijas vēstniecību un uzņēmumu Isetan Mitsukoshi Ltd.

Kā norāda ĀM pārstāvji, šīs sezonas tēma Isetan universālveikalā ir Ziemeļeiropas dzīves stils un Latvijas "pop-up" veikals ar koncepciju Old and New Lifestyle piedāvā gan tradicionālus ar rokām darinātus izstrādājumus, gan arī mūsdienu dizaina ražojumus.

Lai atlasītu zīmolus prezentācijai pop-up veikalā, Isetan vadošie iepircēji šā gada septembrī apmeklēja Latviju un jau vizītes laikā atzinīgi novērtēja Latvijas ražojumu augsto kvalitāti un dabīgos izejmateriālus.

Latvijas pop-up veikalā tiek prezentēti vairāki apģērbu un interjera zīmoli - Natālija Jansone, One Wolf, Miesai, Riga Chair, Maffam Freeform, An&Angel, Ars Tēla, Munio Home, Munio Candela, Anna Kilpe, Feltstyle, HUGU un Ginta. Tāpat veikalā pieejama zīmola Emils Gustavs šokolāde un latviešu amatnieku izstrādājumu kolekcija, ko pārstāv japāņu aģente Akiko Mizoguči no Subaru. Veikalā iespējams iegādāties arī grāmatas japāņu valodā par Latviju un Latvijas amatnieku izstrādājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elīza Drāzniece ieguvusi izglītību un darba pieredzi modes pasaules mekās Parīzē un Milānā; tagad viņa ir atgriezusies Latvijā un gatava ar pilnu sparu ārvalstīs smeltās gudrības likt lietā šeit , trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Līdz darbam Milānā Elīza mērojusi vairāk nekā 11 gadus garu izglītošanās un pieredzes bagātināšanas ceļu Rīgā, Parīzē, Atēnās un Milānā.

Parīzes šarms

Pēc vidusskolas beigšanas Elīza devās uz Parīzi, lai vasaras mēnešos mācītos modes kursos senākajā modes augstskolā Esmod International. Pasniedzēji saskatījuši Elīzā talantu un pārliecināja studijas turpināt. Viņa toreiz atgriezās Latvijā un sāka meklēt iespēju iegūt finansējumu mācībām. Francijas vēstniecības piešķirtā stipendija viņai dāvāja šādu iespēju un modes biznesa aizkulišu iepazīšana varēja sākties. Divus gadus Elīza studēja Esmod International. «Otrajā kursā sapratu, ka modes dizains nav mans aicinājums, vairāk saista šīs industrijas biznesa puse – mārketings, modes uzņēmumu vadība, zīmolu izstrāde, produktu pārdošana, patērētāju vēlmju izzināšana. Trešajā kursā kā bakalaura mācību programmas kursu izvēlējos pabeigt Esmod Isem skolā, kur šīs zināšanas varēju iegūt,» stāsta Elīza. Paralēli viņa ieguva vēl vienu diplomu CNAM mākslas un zinātņu konservatorijā (National Chamber of Arts and Sciences), kurā apguva inovācijas modes uzņēmumu vadībā. Prakses laikā viņa redzēja, kā norit darbs ražotnēs, tostarp tādās, kas darina apģērbu Chanel modes namam. «Viss ražošanas ķēdes process ir pēc formulām smalki aprēķināta sistēma - kur un kā sēž šuvējas, kā tiek griezts audums, cik izmaksā vienas vīles nošūšana un cik maksā katra darba minūte attiecīgajam izstrādājumam,» viņa turpina. Pēc studiju beigšanas Elīza ieguva prakses vietu uzņēmumā Staff International, kas ražo un izplata virkni pasaulē zināmu zīmolu, tostarp Diesel, Dsquared2, Maison Margiela, Marc Jacobs, Vivienne Westwood un Victor&Rolf. 2006. gada vasarā Elīza strādāja pie jaunāko kolekciju pārdošanas kampaņas, kuras laikā nācās sadarboties ar pasaules atzītāko modes veikalu pārstāvjiem un iepircējiem. Modes biznesa pamatā ir sava veida demogrāfijas, socioloģijas un pasaules kultūru analīze. «Bija interesanti vērot un uzzināt, ko un kā pērk, piemēram, vācieši vai amerikāņi, ko pieprasa arābu vai japāņu tirgū, kā kolekcijas saviem veikaliem izvēlas un veido lielākie luksus veikalu iepircēji,» atminas Elīza. Parīzē viņa ieguva zināšanas par pasaules modes biznesa posmiem - sākot ar dizainu, modelēšanu, ražošanu un mārketingu līdz produkta nonākšanai pie gala patērētāja. Iegūtās zināšanas, palīdzējušas virzīt tālāko Elīzas karjeras ceļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju ražotāja SIA Lingerie Baltic zīmols Coo Culte gadu gaitā ieguvis prāvu pastāvīgo klientu loku.

Uzņēmums nostiprinājies savā tirgus nišā, taču apstāties negrasās. Tā mērķis ir strauji augt, jo, kāpinot apgrozījumu par 20% gadā, būtu iespējams samazināt preču cenu.

Coo Culte īpašniece, SIA Lingerie Baltic valdes locekle Ilona Giberte atzīst: ja salīdzina Latvijas iedzīvotāju pirktspēju ar Eiropas, tā nav tik augsta, tāpēc, veidojot cenu politiku, uzņēmums vadās pēc latviešu vidējām algām, protams, arī citiem faktoriem. «Apģērbi noteikti nav un nebūs pirmās nepieciešamības prece. Daudzi gan meklē apģērbu, kuru varētu nopirkt tā kā kafiju ar maizīti. Līdz ar uzņēmuma izaugsmi man ir svarīgi samazināt apģērba cenu. Vēlos, lai zīmols būtu ekskluzīvs, tajā pašā laikā arī pieejams. Bieži vien, vērojot citus Latvijā radītus zīmolus, esmu neizpratnē par to izstrādājumu augstajām cenām. Esmu ievērojusi, ka bieži cena ir neatbilstoši augsta, taču citreiz tā ir adekvāta un atbilst zīmola idejai. Dažkārt dārdzību var skaidrot, piemēram, ar auduma izmaksām, citos gadījumos zīmoli vēlas vairāk nopelnīt. Runājot par audumiem, pērkot trīs metrus, cena par to noteikti ir daudz augstāka, savukārt, iegādājoties 1000 vai 500 metru, cena ir pavisam cita,» biznesa nianses skaidro I. Giberte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas nepilsoņi uz Zviedriju cenšas izvest nelegālas smaržas 15 tūkst. Ls vērtībā

Gunta Kursiša,06.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pasažieru ostā robežsargi aizturējuši divus Latvijas nepilsoņus, kuri ar prāmi uz Zviedriju grasījās izvest nezināmas izcelsmes parfimērijas izstrādājumus aptuveni 15 tūkstošu latu vērtībā, informē Valsts robežsardzes pārstāvji.

Pasažieru ostas uzgaidāmajā zālē pārbaudot aizdomīgu personu piederošās somas, atklājies, ka tajās atrodas populāru zīmolu sieviešu un vīriešu parfimērijas izstrādājumi bez izcelsmes dokumentiem.

Kopumā tika izņemti 157 parfimērijas izstrādājumi no tādiem pazīstamiem zīmoliem kā, piemēram, Calvin Klein, Chanel, Diesel, Dolce Gabanna, Pacco Rabbane, Lancome, Versace, Burberry, Armand Basi, Emperio Armani, Lacoste, Hugo Boss, DKNY u.c.

1956. gadā dzimusī sieviete un 1985. gadā dzimušais vīrietis ar izņemto preci nodoti Valsts ieņēmumu dienesta Muitas pārvaldes amatpersonām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadīta pasaulē lielākā luksusa pulksteņu un juvelierizstrādājumu izstāde Baselworld.

Izstāde ir gada lielākais notikums visiem pulksteņu un juvelierizstrādājumu meistariem un entuziastiem. Šogad, Šveices pilsētā Bāzelē, no 17. līdz 24. martam, bija apskatāmi jaunākie modeļi un nozares tendences, kur tiek apvienotas mūsdienu tehnoloģiju iespējas ar klasiskām vērtībām un elegantiem dizainiem, informē Action PR Latvia pārstāve Elīna Ansaberga.

Šī gada Baselworld izstādē pulksteņu zīmoli ir sagādājuši dažādus pārsteigumus, tā, piemēram, Blancpain iepriecināja ūdenssporta un niršanas cienītājus ar Fifty Fathoms modeli. Zīmols Bulova plašākai publikai prezentēja Mēness pulksteni jeb Bulova Moon Watch, kas radīts iedvesmojoties no rokaspulksteņa, ko 1971.gadā NASA astronauts Deivs Skots ņēma līdz Apollo 15 misijā, dodoties uz Mēnesi. Modes zīmols Chanel šogad īpašu uzmanību vērš rokas pulksteņiem, kuru galvenā auditorija ir gados jauni vīrieši.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Var jau būt, ka franču zīmols Petit Bateau ir slavens ar Bretaņas strīpām un T-krekliem, bet vislielāko pateicību mēs esam viņiem parādā tieši par apakšbiksēm.

Līdz pat pagājušā gadsimta sākumam apakšbikses (vismaz kas attiecas uz Franciju un bērniem) darināja no vilnas, tās bija garumā tā ap pusceli un mugurā (jeb precīzāk teikt – uz dibena?) tās turējās ar pogu palīdzību. 13 bērnu tēvs Etjēns Valtons (Etienne Valton), mīlīgas franču bērnu dziesmas par mazo laiviņu iedvesmots (nē, tajā dziesmā nedzied par apakšbiksēm!), kādudien ņēma un nogrieza šo garo apakšbikšu kāju daļu. Lielākam komfortam pogas viņš aizstāja ar gumiju – gumiju gan vidukļa daļā, gan gumiju ap kājām, un materiālu nomainīja uz nebalinātu kokvilnu. Tā nu sagadījās, ka viņš bija nevis vienkāršs daudzbērnu tēvs, bet gan arī zeķfabrikas dibinātāja dēls, un tādējādi viņa dekonstruētās apakšbikses kļuva par vēsturisku pagrieziena punktu kompānijai, ko tagad pasaule zina ar nosaukumu Petit Bateau (jā, jā, tā pati mazā laiviņa).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Šveicē cenu fiksēšanā apsūdz Chanel un L’Oreal

Valdis Vikmanis,28.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices konkurences komisija vēlas sodīt smaržu un kosmētikas kompānijas, apsūdzot tās cenu fiksēšanā, atsaucoties uz komisijas paziņojumu, ziņo Vedomosti.

Apsūdzības vērstas pret tādām kompānijām kā Chanel Geneve SA, Clarins SA, L’Oreal Produits de Luxe Suisse SA, Parfums Christian Dior AG un YSL Beaute.

«Izmeklēšanas gaitā arvien vairāk kļūst skaidrs, ka uzņēmumi ir saskaņojuši cenas, apmainījušies ar informāciju, lai tādējādi nostiprinātu savas pozīcijas tirgū,» teikts komisijas ziņojumā.

Komisija šeit saskata likuma pārkāpumu un piedāvā sodīt kompānijas ar naudas sodu. Sods par šādu rīcību svārstās robežā no 17 tūkstošiem Šveices franku (8 432 LVL) līdz 25,5 miljoniem Šveices franku (1,2 milj. LVL).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Parīzē nozagti luksusa pulksteņi trīs miljonu eiro vērtībā

LETA,27.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parīzē no noliktavas nozagti divi seifi ar luksusa pulksteņiem trīs miljonu eiro vērtībā, pirmdien paziņojuši avoti policijā.

Zādzība notikusi prestižajā Parīzes 8.rajonā noliktavā, kurā glabājās pulksteņu ražotāja Richard Mille preces.

Viens no avotiem policijā sacīja, ka seifi noliktavā nav bijuši nekur piestiprināti.

Policiju svētdien par zādzību informēja vietējie iedzīvotāji, kuri bija novērojuši aizdomīgu kustību noliktavas apkārtnē.

Parīzes prestižākajos rajonos atrodas vairāku pasaules populārāko zīmolu veikali un noliktavas, kas ir kārots zagļu un laupītāju mērķis.

Pavasarī Parīzē tika apzagti divi uzņēmuma Chanel veikali.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

"Uznirstošie" jeb pop-up veikali – kā pēcpandēmijas "produkts"

Andžela Veselova, LU Biznesa, vadības un ekonomikas fakultātes lektore,22.07.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pastāv uzskats, ka pēc pandēmijas patērētāji ir noilgojušies pēc reālās dzīves pieredzes, tāpēc tas ir īstais laiks, lai izveidotu "uznirstošo" jeb pop-up veikalu.

Turklāt pašlaik visā pasaulē ir pieejamas brīvas telpas. Saskaņā ar Appear Here pētījumu ASV, Apvienotajā Karalistē un Francijā no 2020. gada jūnija līdz augustam pieejamās tirdzniecības platības palielinājušas par 125%. Un līdzīgas tendences ir novērojamas arī citās valstīs, tai skaitā Latvijā.

Daudzi klienti ir noguruši no lieliem tirdzniecības centriem, kur galvenā priekšrocība ir liels viena veida veikalu skaits, kas patērētājam var kļūt garlaicīgi. Tāpēc daudzi pazīstamu zīmolu uzņēmumi pārskata līdzšinējās stratēģijas.

Pirmie pop-up veikali Eiropā un ASV radās jau 2000. gadu sākumā, bet tikai tagad tie gūst lielāku popularitāti. Pilsētas centrā, autostāvvietās vai vienkārši ielas vidū spoguļa kuba vai pārvadājuma konteinera veidā parādās neparasta vieta, kurā atrodas un tiek pārdota vadošo kosmētikas, apģērbu vai apavu ražotāju zīmolu produkcija. Šāda veida pop-up veikals pirmo reizi parādījās ASV, kad Losandželosas veikals Vacant nolēma uz laiku atvērt papildu tirdzniecības vietu, lai ātri pārdotu nepieciešamo preču daudzumu. Pēc izpārdošanas, kas ilga vairākas stundas, veikals tika slēgts. Šī ideja vadībai iepatikās tik ļoti, ka tika nolemts ar Vacant produkciju ceļot pa visu valsti, atverot pop-up veikalus dažādās pilsētās. Pēc tam Prada, Stella Mccartney, Louis Vuitton, Chanel, Yves Saint Laurent, Red Bull un daudzi citi atvēra savus pop-up veikalus.

Komentāri

Pievienot komentāru