Jaunākais izdevums

Ar Pirelli oficiālā pārstāvja Latvijā Latakko gādību Latviju sasniedzis jau trīsdesmit astotais Pirelli kalendārs, kas 9. februārī tiks prezentēts Domenikss Auto tirdzniecības centrā.

Šā gada Pirelli kalendāru pavada īpaša intriga – to veidojis pasaulslavenais dizainers Karls Lāgerfelds. Kā ierasts, kalendāra pamata tēma ir sievietes ķermeņa skaistums, kas šoreiz ved ceļojumā uz Grieķijas un Romas varoņu un dievību pasauli.

«Mēs ar lielu nepacietību gaidījām šī fotomākslas šedevra radīšanu. Esmu pārliecināts, ka 36 kontrastainais melnbaltās fotogrāfijas, vienaldzīgu neatstās nevienu,» stāsta uzņēmuma Latakko direktors Jevgēnijs Kopilkovs. Viņš norāda, ka «prezentācijas vietas izvēle – Domenikss Auto tirdzniecības centrs - nav nejaušība. Mercedes-Benz ir viens no vecākajiem autoražotājiem ar bagātu vēsturi un joprojām ir uzskatāms par stila un modes noteicēju auto nozarē visā pasaulē. Šāda ideoloģija perfekti sakrīt ar Pirelli ideoloģiju».

Astoto gadu pēc kārtas kalendāra prezentāciju pagodināt aicināti Latvijas veiksmīgākie uzņēmēji, talantīgākie sportisti un spožākie modes un kultūras vides pārstāvji, kuru vidū būs arī 26 šā gada kalendāra saņēmēji. Divi no saņēmējiem jau zināmi, jo 2003. gadā Latakko ieviesa tradīciju – dāvināt vienu kalendāra eksemplāru valsts prezidentam, savukārt 2009. gadā katru nākamo izdevumu nolemts pasniegt arī komponistam Raimondam Paulam. Savukārt Latakko kolekcijā šīs būs jau četrpadsmitais eksemplārs, un tā ir lielākā Pirelli kalendāru kolekcija Latvijā.

«Mēs esam pagodināti par uzaicinājumu būt pirmajiem, kas kopīgi ar Latakko uzņēmuma vadību izvēlas leģendārā kalendāra saņēmējus no to Latvijas cilvēku vidus, kuri kaldinājuši Latvijas panākumus sporta, kultūras un uzņēmējdarbības jomā,» atzīst Domenikss valdes priekšsēdētāja Benita Sadauska.

Šā gada Pirelli kalendāra pasaules pirmizrāde notika 2010. gada 30. novembrī Staņislavska un Ņemiroviča-Dančenko Maskavas teātrī. Kalendārs nav pieejams pārdošanā, tas tiek dāvināts, tostarp karalisko ģimeņu locekļiem, dažādu valstu vadītājiem un citām amatpersonām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas valstij piederošs ķīmijas gigants ChemChina panācis vienošanos, lai iegādātos nedaudz vairāk par ceturtdaļu Itālijas riepu ražotāja Pirelli akciju, uzņēmumam paverot iespēju izteikt piedāvājumu kompānijas pārņemšanai.

Pirelli lielākais akcionārs Camfin svētdien paziņoja, ka tas noslēdzis vienošanos ar ChemChina par ilgtermiņa industriālo partnerattiecību izveidi.

ChemChina norāda, ka par Camfin piederošajiem 26,2% Pirelli akciju samaksās 15 eiro par vienu akciju.

Uzņēmums arī plāno izteikt piedāvājumu citiem investoriem par viņiem piederošajām Itālijas riepu ražotāja akcijām.

Ziņu aģentūra Bloomberg vēsta, ka šis darījums, kas Pirelli novērtē aptuveni 7,1 miljarda eiro vērtībā, paredz, ka ChemChina laika gaitā piederēs kontrolējoša akciju daļa vismaz 50,1% akciju apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Riepu tirgotājs Latakko investēs miljonu eiro attīstībā; mērķē uz Lietuvu

Gunta Kursiša,08.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Riepu, disku, akumullatoru un eļļu mazumtirdzniecības un vairumtirdzniecības holdings Latakko šogad kaļ plānus palielināt apgrozījumu līdz 57 milj. eiro, tostarp arī verot vaļā veikalus Lietuvā. Šādu plānu īstenošana prasīs aptuveni 40 jaunu darba vietu radīšanu un vairāk nekā miljonu eiro investīcijas, norādīja Latakko dibinātājs un īpašnieks Jevgēnijs Kopilkovs.

Attīstības plāni paredz, ka šogad Latakko plāno atvērt pirmos astoņus starptautiskā tīkla Pirelli Key Point riepu centrus Lietuvā.

Holdinga Latakko, ko veido seši uzņēmumi Baltijas valstīs, apgrozījums pērn pieauga par 64% līdz 46 milj. eiro pēc neauditētiem finanšu rezultātiem. Pērn apgrozījuma pieauguma «lokomotīves» bija riepas vieglajām un kravas automašīnām, kā arī lauksaimniecības tehnikai. 2011. gadā Latakko turpināja attīstīt Pirelli Key Point riepu centru starptautisko tīklu, ieejot Igaunijas tirgū.

Ņemot vērā pērnā gada rezultātus, uzņēmums cer iekļūt 120 lielāko Latvijas kompāniju skaitā, vērtējot pēc apgrozījuma, savukārt pēc 2012. gada rezultātiem Latakko cer nostiprināties Latvijas lielāko kompāniju pirmajā simtniekā, uzņēmuma plānus ieskicēja Latakko izpildirektors Mārtiņš Stelps.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad riepu maiņas sezona sākās jau oktobra otrajā pusē, bet patlaban interesentiem uz riepu nomaiņu jāgaida divas dienas, aģentūrai LETA atzina autoservisos.

Pirelli Key Point autoservisu tīkla attīstības vadītājs Baltijas valstīs Mārtiņš Zeimanis stāstīja, ka kopš oktobra beigām Pirelli Key Point" servisi apkalpojuši vidēji 300 automašīnu dienā. Savukārt patlaban interesentiem uz ziemas riepu nomaiņu ir jāgaida vidēji divas dienas. Ņemot vērā laika apstākļus, prognozējām, ka rinda pieaugs vidēji trīs dienas uz priekšu, teica eksperts.

Arī Rīgas diennakts autoservisā Oranž garaž atzina, ka auto īpašnieku interese nomainīt sezonai atbilstošas riepas vērojama jau trīs dienas, savukārt šodien, uzkrītot pirmajam sniegam, paaugstināta interese pēc sezonas riepu nomaiņas nav vērojama. "Oranž garaž" atzina, ka autoservisā rindas neveidojas, jo pasūtījumi tiek pieņemti pēc pieraksta - patlaban uz riepu nomaiņu jāgaida viena diena.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par drošību uz ceļa ir nepieciešams domāt cauru gadu, taču īpaši aktuāli tas kļūst mainoties gadalaikiem. Parādoties pirmajam sniegam vai apledojumam uz ceļa, braukšanas apstākļi kļūst krietni sarežģītāki. Labu vadāmību arī sliktos laikapstākļos nodrošina kvalitatīvs riepu komplekts, taču, ja šķiet, ka nav iespējams izvēlēties no neskaitāmā ražotāju klāsta, iesakām pievērst uzmanību dažiem zīmoliem, kas daudzu gadu garumā ir pierādījuši savu uzticamību. Raksta turpinājuma apskatīsim, ar ko katrs no šiem zīmoliem izceļas.

Goodyear

Šis riepu zīmols noteikti būs zināms lielākajai daļai autobraucēju. Goodyear ražo premium klases produkciju, kas ir zināma ar savu izturību un ilgmūžību, neatkarīgi no gadalaika un braukšanas apstākļiem. Ne velti tās ir vienas no pirktākajām riepām pasaulē. Šobrīd populārākie ziemas modeļi ir ULTRA GRIP ARCTIC 2 un ULTRA GRIP PERFORMANCE+.

Kā galvenās šī zīmola produkcijas priekšrocības varētu minēt:

● ilgmūžību;

● plašu modeļu un izmēru klāstu;

● augstus testēšanas standartus.

Neskatoties uz to, ka šī zīmola produkcija varētu šķist kā droša izvēle, zīmola riepām ir raksturīga salīdzinoši augsta cena. Visvairāk tas redzams lielāka izmēra riepām, kas paredzētas apvidus vai vieglajām kravas automašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas riepu ražotājs «Pirelli» nākamajā nedēļā gatavojas atgriezties fondu biržā, īstenojot šogad Eiropas lielāko akciju sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO).

«Pirelli» gaidāmajam IPO Milānas fondu biržā noteicis akcijas cenu 6,5 eiro, uzņēmumu novērtējot 6,5 miljardu eiro apmērā.

Kompānija pārtrauca akciju kotēšanu fondu biržā pirms diviem gadiem, kad to pārņēma Ķīnas valstij piederošs ķīmijas gigants «ChemChina».

Vienošanās ar «ChemChina» paredzēja, ka «Pirelli» atgriezīsies akciju biržā, vēlākais, līdz 2019.gadam pēc tam, kad tiks atdalīti kompānijas plaša patēriņa un industriālo riepu ražošanas biznesi. Akciju kotēšana Milānas fondu biržā attieksies vien uz plaša patēriņa riepu ražošanas biznesu.

Savukārt industriālo riepu ražošanas bizness tiks integrēts uzņēmumā «Aeolus Tyre», kura akcijas kotētas Šanhajas fondu tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas kompānijas Pirelli akcijas cena trešdien, pirmajā tirdzniecības dienā Milānas biržā, saruka par vairāk nekā 3%, liecina Reuters dati.

Uzņēmums pirms pāris gadiem no biržas aizgāja, kam sekoja pārņemšanas darījums no China National Chemical Corppuses.

Pirelli akcijas cena sākotnējā publiskā piedāvājuma laikā tika noteikta 6,5 eiro par akciju, tādējādi kopējā uzņēmuma tirgus vērtība sasniedza 6,5 miljardus eiro. Uzņēmuma piedāvātās akcijas cenas diapazons bija 6,3-8,5 eiro par akciju, tādējādi akcijas cena noteikta šī diapazona zemākajai atzīmei.

Kāds brokeris atzinis, ka neskatoties uz šo faktu, akcija aizvien ir pārāk augstu novērtēta, tādēļ cilvēki no tās atbrīvojas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Bridgestone EMEA jauns vadītājs

Žanete Hāka,19.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par riepu un gumijas produktu ražotāja Bridgestone Eiropas, Tuvo Austrumu un Āfrikas biznesu struktūrvienības (EMEA) prezidentu un vadītāju ievēlēts Paolo Ferrari, informē uzņēmuma pārstāvji.

Ferrari kļūs arī par Bridgestone Europe NV/SA direktoru valdes un izpildkomitejas locekli.

Franko Anunciato, kurš iepriekš bija Bridgestone EMEA vadītājs, 2016. gada janvārī tika iecelts par Bridgestone China Asia Pacific vadītāju.

Itālijas pilsonis Ferrari uzņēmumā Bridgestone ienesīs globālas vadības pieredzes bagātību, viņam iepriekš vadošus amatus ieņemot Ziemeļamerikā, Eiropā un Latīņamerikā. Viņš uz Bridgestone pārnācis no Pirelli, kur pavisam nesen viņš vēl bija Pirelli LATAM struktūrvienības vadītājs, bet iepriekš pārvaldīja Ziemeļamerikas biznesu. Ferrari ieņēmis arī dažādus vadītāja amatus uzņēmumā Telecom Italia Group Itālijā, Vācijā un Lielbritānijā dažādās biznesa struktūrvienībās. Savas karjeras agrīnajā posmā viņš arī strādājis investīciju banku pakalpojumu jomā, ieņemot amatu Credit Suisse First Boston Londonā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Viedoklis: Nav absolūti labāko vasaras riepu

Oskars Krampāns, SIA Autoriepu nams direktors,29.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūlīt sāksies vasaras riepu sezona, rindas uz riepu maiņu un kļūs aktuāls mūžīgais jautājums - kuras riepas ir labākās? Atbilde ir vienkārša - nav absolūti labāko vasaras riepu. Ja kāds Jums mēģina iestāstīt pretējo, ka konkrēti šīs vasaras riepas ir pašas labākās, droši variet neņemt šo viedokli vērā, jo tāds viedoklis nav objektīvs. Par to liecina kaut vai tāds fakts, ka šogad vasaras riepu testos nav izteikti viena līdera.

Uz goda pjedestāla ir pabijuši gan Continental ContiPremiumContact 6, gan Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, gan Goodyear Efficientgrip Performance, gan Pirelli Cinturato P1 Verde, gan Michelin Pilot Sport 4, gan Dunlop Sport Maxx RT2, gan Bridgestone T001, gan Hankook Ventus Prime 3, gan Cooper Zeon 4XS Sport, gan Firestone Destination HP un vēl daudzi citi. Var teikt, ka gandrīz katrā riepu testā ir savs uzvarētājs. Viena uzvarētāja nav, bet droši varu apgalvot, ka visas iepriekš pieminētās vasaras riepas ir ļoti labas un izvēloties tās, vilšanās netiks piedzīvota.

Otrā un trešā «sastāva» riepu ražotāji

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan ziemas riepas obligāti jālieto, sākot no 1. decembra, kas nozīmē, ka vēl vairākus mēnešus var tikt izmantotas vasaras riepas, ir svarīgi par to iegādi parūpēties laicīgi, lai, sākoties gada aukstajiem mēnešiem, Tavs auto būtu gatavs nepieciešamajām pārvērtībām. Taču, lai orientētos ziemas riepu piedāvājumā, jāņem vērā vairāki aspekti, kas apkopoti šī raksta turpinājumā.

Ieteikums #1: Pievērs uzmanību riepu saderībai ar Tavu automašīnu

Tāpat kā cilvēkam der konkrēta izmēra un tipa apavi, arī automašīnai nederēs jebkuras ziemas riepas – jāseko līdzi tam, lai riepu izmērs būtu pareizais. Kā to iespējams noteikt? Automašīnai piemērotāko riepu izmēru norāda paši auto ražotāji, šo informāciju attēlojot uz uzlīmes, kas atrodas vai nu degvielas tvertnes vāciņa iekšpusē, vai durvju ailē vadītāja pusē.

Taču ir viens bet – mašīnām ne vienmēr ir uzstādīti oriģinālie diski, un šādos gadījumos jaunas ziemas riepas jāiegādājas, par paraugu ņemot pašreizējo disku izmēru. Ja ailē norādīts viens izmērs, bet automašīnai uzmontēti mazāki vai lielāki diski, riepas jāiegādājas atbilstoši diskiem. Savukārt gadījumā, ja grasies iegādāties jaunas ziemas riepas komplektā ar diskiem, izvēlies Tava auto modelim piemērotāko komplektu, ņemot vērā uzlīmē esošo informāciju – tādējādi braukšana būs drošāka un ērtāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo ziemu ietekmē bezradžu ziemas riepas ir dominējošā pircēju izvēle, turklāt aizvien vairāk popularitāti gūst t.s. Eiropas tipa ziemas riepas.

Pēc riepu tirgotāju novērojumiem, radžoto riepu pieprasījums ar katru gadu strauji samazinās. Pēdējie mohikāņi, kas joprojām tās uzticīgi izmanto, ir tie autovadītāji, kuri dzīvo Ziemeļlatvijā vai kuriem darbs vai hobijs saistās ar agru celšanos un attiecīgi agru braukšanu, proti, tad, kad specializētie dienesti vēl nav tikuši līdz ceļu attīrīšanai vai kaisīšanai. Tāpat daži tēvi savu meitu pirmajam auto un pirmajam ziemas pārbaudījumam izvēlas riepas ar radzēm. Visbeidzot vīri, kas nav droši par savu laulāto draudzeņu braukšanas meistarību, arī bieži vien raugās radžoto riepu virzienā. Pārējos gadījumos bezradžu riepas ir galvenā izvēle. Pagaidām mīkstā sastāva ziemas riepas ir līderpozīcijās, taču plāno ziemu un piedāvājuma pilnveidošanās ietekmē Eiropas ziemas riepu īpatsvars strauji palielinās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropa kopš iepriekšējās finanšu krīzes visai labprātīgi pieņēmusi investīcijas no Ķīnas.

Turklāt, ņemot vērā tās politisko režīmu, lielā daļā gadījumu aiz šīm investīcijām stāv nekas cits kā šīs valsts valdība, liecina Nīderlandes uzņēmuma “Datenna” pētījums.

Tas arī nozīmē, ka faktiski, ar Ķīnas valdību saistītajiem akcionāriem pārņemot Eiropas biznesus, šai valstij ir augoša ietekme pār procesiem Eiropā. Tiek rēķināts, ka kopš 2010. gada bijuši aptuveni 650 ievērojami no Ķīnas nākoši ieguldījumi Eiropā. Aptuveni 40% gadījumu šos ieguldījumus turklāt varot saistīt ar situāciju, kad Ķīnas valdības ietekme pēc šiem darījumiem konkrētajā Eiropas uzņēmumā ir vidēja vai pat ļoti augsta, ieskaitot investīcijas augsti attīstīto tehnoloģiju sektorā, ziņo “Datenna”. Tiek arī izcelts, ka bieži vien Eiropas uzņēmumu pārņemšanas procesos Ķīnas valdības ietekme tiekot rūpīgi maskēta. Parasti tas notiekot ar sarežģītu vairāku īpašumtiesību slāņu un sarežģītu akcionāru struktūru palīdzību. Tāpat šādi darījumi tiekot veikti ar dažādu Ķīnas meitas uzņēmumu Eiropā palīdzību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan ziema šogad bija visai gara, pavasaris ir klāt, un pienācis laiks meklēt vasaras riepas. Izvēles iespēju ir daudz un dažādas, tāpēc šajā rakstā atradīsi noderīgu apkopojumu ar septiņiem riepu modeļiem, kurus augstu vērtē gan autovadītāji, gan eksperti!

Hankook Ventus Prime 3 K125 (biznesa klase)

Šīs vasaras riepas nodrošina lielisku sniegumu, pārvietojoties pa sausu ceļa segumu, savukārt slapjā laikā par ūdens novadīšanu parūpēsies plati drenāžas kanāli, bremzēšanas distanci samazinot par aptuveni astoņiem procentiem. Par saķeri bremzēšanas laikā rūpējas rievu šķautņu forma, kas palīdz izlīdzināt spiedienu kontakta vietā. VAI jeb vizuālo indikatoru sistēma, savukārt, ļauj redzēt nodiluma pakāpi, kā arī to, vai riepa nodilst vienmērīgi. Hankook Ventus Prime 3 K125 ir augsta Silica koncentrācija gumijas sastāvā, ka palīdz samazināt rites pretestību uz jebkādas ceļa virsmas, tajā pašā laikā uzlabojot rites īpašības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

UPB holdings saņēmis Ruban d’Honneur balvu un medaļu starptautiskajā konkursā European Business Awards 2011 (EBA).

UPB holdings startēja kategorijā Imports/eksports. Eiropas lielākā uzņēmējdarbības balvu programma EBA, kuras galvenais atbalstītājs ir HSCB banka, katru gadu vērtē veiksmīgākos Eiropas uzņēmumus, kas sasnieguši augstus panākumus komerciālajā darbībā, inovācijās, uzņēmējdarbības ētikas principos. Konkursā UPB holdings starp 15 tūkstošiem uzņēmumu no 30 valstīm kļuva par vienu no finālistiem, kas saņēma Ruban d’Honneur balvu un medaļu. Finālisti tika vērtēti 11 kategorijās, un starp tiem bija daudz pasaulē zināmu uzņēmumu - Pirelli, RTL, DHL, IKEA Itālijā un citi, DB pastāstīja UPB holdinga viceprezidente Ilze Freimane. Uzņēmumus vērtēja 40 žūrijas locekļi - Eiropas politiķi, akadēmiķi, nozaru eksperti, mediju pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

auto disku izmērs ietekmē automašīnas veiktspēju? Mēģināsim to izskaidrot ar praktisku piemēru: riepu maiņa Fiat 500. Īpašnieks izvēlējās 185/55 R15 izmēru Pirelli Cinturato P1. Vispirms ir vērts veltīt dažus vārdus skaitļu nozīmei: pirmais – mūsu piemērā 185 – ir riepas platums, kas izteikts milimetros. Otrais – 55 – ir riepas sānu augstuma un platuma attiecība, kas izteikta procentos. Burts “R” norāda radiālo iekšējo konstrukciju, bet 15 ir diska diametrs, kas izteikts collās. Lai labāk izprastu riteņa izmēra ietekmi uz veiktspēju, mums ir precīzi jāaprēķina riteņa kopējais diametrs. Lai to izdarītu, var izmantot šādu formulu:

2x ((riepas platums x sānu malas augstums procentos)/100) + (loka diametrs mm)

Tātad, turpinot ar mūsu piemēru, vienkāršā matemātika ir:

2x((185x55)/100) + 381

Kur 381 mm ir vienkārša 15 collu pārvēršana metriskajā decimālajā sistēmā. Rezultāts būs 584,5 mm, kas ir precīzs mūsu riteņa kopējais diametrs.

Šim aprēķinam var izmantot arī internetā atrodamos riepu diametra kalkulatorus: https://www.riepas.lv/Vienkāršais-riepu-kalkulators

Tātad, atgriežoties pie jautājuma: kā šie mērījumi ietekmē mūsu automašīnu? Projektējot automašīnu, inženieri cieši sadarbojas ar riepu ražotājiem, lai precīzi noteiktu, kādus izmērus var uzstādīt konkrētajam transportlīdzeklim, un tādējādi pielāgotu transmisijas attiecību. Salīdzinājumam mēs varam teikt, ka kopējo riteņa diametru var uzskatīt par transmisijas galīgās samazināšanas pakāpes garumu. Palielinot kopējo riteņa diametru, palielināsies arī galīgais samazinājuma koeficients, un tam būtībā ir divas sekas: paātrinājuma potenciāls samazinās, bet var sasniegt lielāku maksimālo ātrumu. Protams, šīs izmaiņas ir tieši proporcionālas izmēra izmaiņām. Dažu milimetru atšķirības sekas var būt praktiski nenosakāmas, savukārt radikālākas izmaiņas var izraisīt daudz acīmredzamākas atšķirības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas tirgū pieejamo ziemas riepu ar radzēm skaits ir par pusi mazāks nekā iepriekš, bet to cena ir pieaugusi par 25%, paziņojis Igaunijā lielākais riepu importētājs "Rehvid24.ee".

Kompānija deficītu skaidroja ar to, ka Igaunijā vairs nepārdod Krievijā ražotas riepas, turklāt pasaulē ir maz ražotāju, kas izgatavo ziemas riepas ar radzēm.

Igaunijas sabiedriskā raidorganizācija noskaidrojusi, ka pasaulē ir 50 automašīnu riepu ražotāju, no kuriem tiki pieci ražo riepas ar radzēm, tādēļ nākotnē tās varētu kļūt par dārgu nišas produktu.

70% no Igaunijā izmantotajām ziemas riepām un lielākā daļa no pazīstamu zīmolu, piemēram, "Bridgestone", "Continental", "Michelin" un "Pirelli", riepām Ziemeļeiropas tirgum tika ražotas Krievijā. Tomēr pēc Krievijas atkārtotā iebrukuma Ukrainā daudzas kompānijas pārtrauca ražošanu Krievijā, bet kopš vasaras šādas produkcijas imports no Krievijas Eiropas Savienībā ir aizliegts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Latakko audzē apgrozījumu par 21%

Žanete Hāka,11.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Riepu, smērvielu, akumulatoru un autopiederumu importētājs un vairumtirgotājs SIA Latakko neto apgrozījums pagājušajā gadā sasniedzis 36,13 miljonus latu, kas ir par 20,87% vairāk nekā 2011.gadā, liecina Lursoft dati.

Tiesa gan, neskatoties uz apgrozījuma kāpumu, uzņēmuma peļņa samazinājusies no 1,542 miljoniem latu 2011.gadā līdz 945,6 tūkstošiem latu pērn.

Kā skaidro uzņēmuma vadība, Latakko pērn galveno uzmanību veltījis pasaulē zināmo ražotāju (Pirelli, Yokohama, Champion) produkcijas izplatīšanai un atpazīstamības celšanai, kā arī uzņēmuma efektivitātes palielināšanai.

SIA Latakko vadība skaidro, ka uzņēmums plāno rast iespēju realizēt preces ārpus Latvijas, pielāgojoties ārvalstu tirgus prasībām, kā arī pilnveidot pašreizējo produkcijas sortimentu un kvalitāti.

SIA Latakko dibināts 1994.gadā un šo gadu laikā uzņēmumam reorganizācijas ceļā pievienoti divi uzņēmumi – SIA V Makss un SIA Jukona. Uzņēmuma vienīgais kapitāldaļu turētājs ir Kipras Piruzzio Enterprises Limited.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Mēs esam īslaicīga investīcija uzņēmumā: mēs atpelnām sevi, turklāt iemācām uzņēmumus vai privātpersonas, kā pārdot un nopelnīt vairāk arī turpmāk,” – Pārdošanas skolas ideju skaidro tās dibinātājs un vadītājs JĀNIS VIEGLIŅŠ.

Jānis Viegliņš divus gadus ir mācījies Mūzikas akadēmijā, taču brīdī, kad nācās lemt, vai turpināt ceļu uz sapni par skatuvi, vai ļaut izpausties citam viņa talantam, Jānis izšķīrās par labu otram. Zēns no lauku ciemata, audzis bez tēva un trūkumā, spēja īstenot patiesu veiksmes stāstu: pārdevējs, zāles pārzinis, veikala vadītājs, četru veikalu vadītājs, sešu veikalu vadītājs, tirdzniecības vadītājs uzņēmumā, uzņēmuma direktors, tirdzniecības vadītājs Baltijā. – Es palīdzēju īstenot svešus sapņus, taču vienlaikus mācījos, lai padarītu savu sapni pilnīgāku – tā par šo periodu smaidot teic Jānis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Ar riepām viss ir citādi nekā varētu šķist

Oskars Krampāns, SIA Autoriepu nams direktors,24.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izvēloties ziemas vai vasaras riepas, bieži rodas jautājumi par riepu zīmolu, kur ražotas, cik tās ir labas?

Sākšu ar jautājumu - kur ražotas? Šobrīd ir izveidojusies situācija, ka pateikt konkrēti, kur šis riepu zīmols tiek ražots, vairs nav iespējams. Visiem lielajiem ražotājiem ir rūpnīcas ļoti daudzās valstīs. Piemēram, franču zīmolam Michelin ražotnes ir 17 valstīs, Itāļu zīmolam Pirelli rūpnīcas ir 14 valstīs, tai skaitā pat Ķīnā. Riepu ražotājs Nokian, kas vairumam cilvēku asociējās ar Somiju, lielāko daļu no saviem riepu ražošanas apjomiem ir pārcēlis uz ražotni Krievijā. Šobrīd, pērkot kādu konkrēta zīmolu riepas, cerēt, ka tās būs ražotas tajā valstī, kur šis zīmols ir radies, viegli izsakoties, ir naivi.

Komentāri

Pievienot komentāru