Mazais bizness

CreativeLatvia.com sper pirmos soļus ārpus Latvijas

Anda Asere,11.06.2013

Jaunākais izdevums

Pirms trim gadiem atvērtais Latvijas dizaineru internetveikals CreativeLatvia.com sper pirmos apzinātos soļus ārpus mūsu valsts robežām

Internetveikala pirmie darbības gadi lielākoties bija vērsti uz Latviju. Taču vietējais tirgus ir mazs, pirktspēja – samērā zema, bet Latvijas dizaineru preces ir gana ekskluzīvas un dārgas. «Tāpēc no šī gada esam vairāk pievērsušies tirdzniecībai ārzemēs. Mēs te joprojām esam, bet ir laiks spert soli tālāk,» saka Līga Bizune, CreativeLatvia.com vadītāja.

Jau tagad uzņēmumam ir pirkumi no ārzemēm, bet to ir salīdzinoši maz – 15–20% no kopējā pirkumu skaita. Tie vairāk ir gadījuma rakstura pirkumi, nevis sistemātiska darba rezultāts. Tāpēc tagad uzņēmums ir izvēlējies savas mērķa valstis – Angliju un Franciju, un uz tām fokusējas.

Vaicāta, vai mūsu dizaineru apģērbs vispār atbilst ārzemnieku gaumei, L. Bizune pārliecināti saka: «Jā. No sākuma tie varētu šķist ikdienišķi, bet tiem vienmēr ir sava odziņa – īpašs piegriezums, modelis, audums. Mūsējie, piemēram, Narciss, Natālija Jansone, Red Salt var konkurēt ar to, ka izmanto ļoti kvalitatīvus audumus, dabīgus materiālus, ir labi nostrādāti.» Visvairāk iecienīti ir jau minētie dizaineri, kā arī One Wolf, QooQoo, Amoralle, Paiya.

Viņa neslēpj, ka CreativeLatvia.com vēl nav izaudzis par peļņas biznesu. «Mēs esam priecīgi, ka tas vismaz sevi atpelna un uztur. Pirmajos gados mums vajadzēja ieguldīt no saviem privātajiem līdzekļiem, lai to uzturētu, tagad interneta veikals uztur pats sevi un daļēji arī mūs,» atklāj L. Bizune. Joprojām visiem projekta iniciatoriem ir cits pamatdarbs.

Tiem, kas darbojas vai plāno strādāt modes biznesā, L. Bizune pačukst, ka aksesuāru niša pagaidām ir diezgan brīva. Tāpat viņa iesaka veidot dažādas līnijas. Piemēram, viena līnija ir no dabīgiem materiāliem un dārgāka, bet vienlaikus ir līnija ar pircējiem pieejamākiem produktiem. «Tas nāks par labu gan zīmola popularitātei, gan apgrozījumam. Tā dara visi pasaules zīmoli. Reti kura var atļauties Chanel kleitu, bet lūpu krāsu – teju jebkura,» norāda L. Bizune.

Vietējo dizaineru neizmantotā iespēja ir sadarbība ar citiem zīmoliem. Ir redzami pirmie iedīgļi šim procesam, piemēram, ir tapušas QooQoo un ArtBag kopīgi veidotās somas, bet pagaidām sadarbība ir vien projektu līmenī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Latvijas preču veikali vairojas

Anda Asere,16.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo gadu tendence ir specializēti Latvijas ražojumu veikali – radot piedāvājumu, cer uz pieprasījumu

«Ir labi, ja Latvijā pērkam, lietojam, nēsājam un jebkā citādi izmantojam vietējās preces un produktus,» saka Līga Bizune, Latvijas modes mākslinieku internetveikala creativelatvia.com direktore. Viņa domā, ka lielā daļā gadījumu nostrādā apgrieztais biznesa princips – ražotāji ļoti vēlas ieviest tirgū Latvijas preces, tāpēc rada veidus, kā tās pārdot. Un, jo vairāk Latvijas preču pieejamas, jo lielāka iespējamība, ka pircējs tās arī izvēlēsies.

Vietējo veikalu rašanos veicina tas, ka vairāki tirgotāji ir noticējuši Latvijas zīmolu konkurētspējai, arī tam, ka patērētājs izvēlēsies un spēs novērtēt Latvijas preci, uzskata Elīza Ceske, konceptveikala Paviljons vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Modes eksports – ar potenciālu, raža jāgaida ilgi

Anda Asere,19.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tirgus ir mazs, pirktspēja – salīdzinoši zema, tāpēc katrs vietējais zīmols, kas ir vērsts uz attīstību, agri vai vēlu nonāk pie eksporta iespēju izzināšanas , pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Ja mode tiks mērķtiecīgi un stratēģiski pareizi virzīta, tai ir eksporta potenciāls, uzskata Latvijas dizaineru preču internetveikala Creative Latvia direktore Līga Bizune. «Pirmkārt, Latvijā ir ļoti radoši un talantīgi cilvēki, kas ir spējīgi izveidot zīmolus ar unikālu koncepciju. Pamazām viņi sāk arī izprast biznesa un mārketinga zināšanu nozīmi. Otrkārt, ir pieejami dabīgi materiāli, līdz ar to ir liels eko dizaina potenciāls,» viņa uzskata.

Šobrīd ir straujš jauno zīmolu uzplaukums un arvien vairāk tiek domāts par eksporta iespējām. «Uzskatu, ka kopumā Latvijas zīmoliem ir labas perspektīvas, jo piedāvātās idejas, dizains ir konkurētspējīgs un interesants plašam eksporta tirgum,» piekrīt Agnese Narņicka, modes zīmola One Wolf dizainere. Turpretī a/s Lauma Lingerie valdes priekšsēdētāja Linda Matisone bilst, ka Latvijai konkurēt ar tādām tradicionālām modes lielvalstīm kā Francija vai Itālija ir sarežģīti, jo, paskatoties uz pasaulē populārākajiem dizaineriem un modes namiem, tie lielākoties pārstāv šīs valstis. «Ja Itālija un Francija visā pasaulē bez liekām šaubām asociējas ar modes pasauli, tad Latvija – diez vai... Modei potenciāls ir, bet noteikti jāmeklē nišas produkti, jābūt inovatīviem, drosmīgiem, lai milzīgajā starptautiskajā piedāvājumā var ar kaut ko atšķirties,» viņa saka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latviešu Mailigen jaunais rīks ieinteresējis ārvalstu biznesa inkubatorus

Gunta Kursiša,06.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā izstrādātais integrētā mārketinga serviss Mailigen laidis klajā jaunu e-mārketinga rīku start-up un citiem mazajiem uzņēmumiem Epic Free, un pašlaik par šī pakalpojuma izmantošanu interesi izrādījuši ārvalstu iesācējuzņēmumu biznesa inkubatori, informē uzņēmuma pārstāvji.

Epic Free rīks orientēts galvenokārt uz start-up kompānijām, maziem un vidējiem uzņēmumim, biznesa inkubatoriem, nevalstiskajām organizācijām un citām uzņēmējdarbības formām, kas nupat sākušās savas mārketinga aktivitātes un kurām ir ierobežoti līdzekļi mārketingam, skaidro Mailigen pārstāvji. Pašlaik nopietnu interesi par Epic Free izrādījis informācijas portāls f6s.com, kurš apkopo informāciju par pieejamajām programmām un pasākumiem un sniedz izdevīgus piedāvājumus start-up kompānijām. Tāpat Epic Free rīks interesants šķitis Somijas Alto universitātes (Aalto University) start-up atbalsta grupai.

Komentāri

Pievienot komentāru