Labdarības jomā nav novērojama smagā piezemēšanās, ziedojuma apjomi arī šajā ekonomiski sarežģītajā situācijā turpina pieaugt. Salīdzinot ar 2007. gada pirmajiem 8 mēnešiem, kad labdarības portālā Ziedot.lv tika saziedoti 177 814 lati, 2008. gada astoņos mēnešos ziedojumu apjoms sasniedzis 499 287 latus.
Trešdien, 1. oktobrī, tika prezentēts Ziedot.lv pētījums par labdarības attīstības tendencēm. Pētījuma autores Rūta Dimanta un Inese Danga ir veikušas pēdējo gadu ziedojumu analīzi un salīdzinājuši pagājušā un šī gada pirmo astoņu mēnešu ziedojumu finanšu rādījumus.
Ziedošana pēdējo gadu laikā ir būtiski attīstījusies un iedzīvotāji un uzņēmumi aktīvi piedalījušies dažādās labdarības akcijās un atbalstījuši tās ar saviem ziedojumiem, Db.lv informē Rūta Dimanta, Ziedot.lv vadītāja.
Pozitīva tendence vērojama privātpersonu ziedojumu apjoma pieaugumā, kas tiek skaidrots gan ar iedzīvotāju materiālās labklājības pieaugumu, gan ar mediju, īpaši televīziju iesaistīšanos labdarībā un tās veicināšanā. Kopš 2006. gada vērojams būtisks pieaugums ziedojumiem ziedojumu kastītēs, interneta vidē un mērķtiecīgu labdarības kampaņu laikā. Pasaules prakse rāda, ka ekonomiskās situācijas krīzes apstākļos sabiedrībai ir raksturīgāka labāka izpratne par sociāli nenodrošinātām sabiedrības grupām, kas, savukārt, ir veicinošs faktors ziedošanai.
Uzņēmumu ziedojumu lielākais apjoms joprojām tiek sporta nozarei, sociālajai un labdarības jomai ziedojumi nāk salīdzinoši vairāk no vidējiem un maziem uzņēmumiem, kā arī no privātpersonām.
Pēdējo divu gadu laikā novērojama tendence lielajiem uzņēmumiem definēt labdarības virzienus un darboties mērķtiecīgi un ilgtermiņā, labdarību īstenojot saistībā ar uzņēmuma vērtībām un mērķiem.
Ar katru gadu pozitīvas tendences novērojamas labdarības attīstībai reģionos, īpaši vietējo labdarības organizāciju darba rezultātā. Pateicoties kopienu fondiem, Latvijas novados uzņēmumiem un iedzīvotājiem tiek dota iespēja piedalīties un atbalstīt vietējās labdarības programmas.
Labdarības attīstībai gan uzņēmumu, gan iedzīvotāju vidū liela loma ir tam, ka redzamas labdarības aktivitātes veic uzņēmumi, kuri ir reputācijas līderi. Turklāt vairums iedzīvotāju atzīst, ka labprātāk izvēlētos tādu uzņēmumu pakalpojumus, kuri izrāda rūpes par sabiedrības un atsevišķu tās grupu labklājību.