Citas ziņas

Labdarības aizsegā ar Cherry.lv starpniecību no Kūkotavas, iespējams, izkrāpta prece

Gunta Kursiša,30.11.2012

Jaunākais izdevums

Kafejnīcas Kūkotava saimniece Liene Tomsone piekritusi ziedot 80 kilogramus cepumu ar insultu slimajiem, tomēr labdarības biedrība «Dzīves kvalitātes iniciatīva» iepriekš uzņēmēju neinformēja, ka ziedotie cepumi tiks nodoti tālāk tirdzniecībā, kā arī maldīgi tiks nodēvēti par eko ražojumu, izraisot Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) neizpratni.

«Labdarības biedrība «Dzīves kvalitātes iniciatīva» vērsās pie manis ar aicinājumu palīdzēt ar insultu slimajiem cilvēkiem. Tika izveidots grafiks, kad nodosim cepumus un kopā sacepām 80 kilogramus,» stāsta L. Tomsone, kura par to, ka cepumi vēlāk nonākuši tirdzniecībā uzzināja tikai pēc nepatīkama PVD darbinieces zvana.

No PVD pārstāves teiktā Kūkotavas īpašniece atklāja, ka cepumi tiek tirgoti atlaižu kuponu portālā Cherry.lv, un cepumu tirgotājs ir kāds uzņēmums Eko Alianse. Tādējādi Kūkotavas saimniecei tika sagādāti divi pārsteigumi - viens, ka labdarībai paredzētie cepumi tiek tirgoti, un otrs, ka tie maldinoši saukti par eko produktu. «PVD ir ļoti stingri standarti, lai produkcija varētu iegūt eko statusu, un mūsu cepumi nevar būt dēvēti par eko cepumiem,» norāda I. Tomsone.

Savukārt Cherry.lv, kurā tika ievietots cepumu tirdzniecības piedāvājums, pārstāve Anna Brūna norāda, ka līdz šim ar tamlīdzīgiem gadījumiem portāls nav saskāries. «Pārbaudot informāciju par SIA Eko Alianse darbību, aizdomīga informācija netika atrasta, tādēļ diemžēl nebija pamata šaubām par akcijas patiesumu. Šajā situācijā arī mēs esam tikuši maldināti ar nepatiesu informāciju no sadarbības partnera,» Db.lv pauda portāla mārketinga vadītāja A. Brūna. Viņa norāda, ka šādi piedāvājumi ar trešā uzņēmuma starpniecību, kas pats nav preces ražotājs vai pakalpojuma sniedzējs, ir retums, tādēļ šo gadījumu var uzskatīt par unikālu. Cherry.lv saistībā ar šo gadījumu negrasās vērsties tiesībsargājošās iestādēs, jo laicīgi apturēts naudas pārskaitījums par noslēgto akciju uzņēmumam Eko Alianse, savukārt akcijā gūtie līdzekļi - 95 lati tiks ziedoti labdarībai. «Tā kā pašlaik nav skaidrs vai biedrība «Dzīves kvalitātes iniciatīva» ir uzticams partneris, iespējams, ziedojumu veiksim ar kādas citas labdarības organizācijas starpniecību,» norāda A. Brūna.

SIA Eko Alianse ir dibināta šā gada 20. augustā, un tās juridiskā adrese ir Baložu iela 9, Vecumnieki - turpat, kur reģistrēta arī biedrība Dzīves kvalitātes iniciatīva. SIA Eko Alianse valdes priekšsēdētājas amatu ieņem Ilze Zandberga, savukārt biedrības valdē darbojas Valters Ezeriņš un Kaspars Zandbergs, noskaidroja Db.lv. Biedrība reģistrēta pērnā gada 28. novembrī.

Eko Alianse tirgojusi cepumus, jo biedrība pati ar tirdzniecību nevar nodarboties, savukārt «eko cepumu» nosaukumu esot «piekabinājusi» biedrība, sazinoties ar Eko Alianse pārstāvjiem, noskaidroja Kūkotavas saimneice. Biedrība savukārt norādījusi, ka šādu aprakstu esot izdomājis portāls Cherry.lv. L. Tomsone, kurai pašai ir bijusi iepriekšēja sadarbība ar portālu, šādam apgalvojumam netic, norādot, ka «Cherry.lv pārstāvji parasti reklāmā liek to, ko uzraksta uzņēmums».

Kūkotava un «Dzīves kvalitātes iniciatīva» par cepumu saņemšanu noslēdza arī līgumu, kurā tika norādīts, ka cepumi tiks izmantoti labdarības nolūkos un ka L. Tomsone ir tiesīga prasīt atskaiti par cepumu izlietojumu. Biedrība atsūtīja vispārīgu skaidrojumu, ka cepumi izlietoti labdarības nolūkos.

«Es nevēlos apvainot biedrību un tas, kas notiek ar tirdzniecībā iegūto naudu, lai paliek uz viņu pašu sirdsapziņas. Vēlētos tiki ieteikt citiem uzņēmējiem uzmanīgi izvērtēt labdarības sadarbības piedāvājumus,» norādīja L. Tomsone. Viņa stāstīja, ka līgumu ar biedrību nelauzīs un viņai nav vēlmes kašķēties, tomēr negribētos, lai arī citi uzņēmēji tiek šādā veidā maldināti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konditorejai Kūkotava atvērta pirmā franšīze – Krievijā, Pleskavā, portālam db.lv pastāstīja uzņēmuma vadītāja Liene Tomsone.

Līgums noslēgts ar kādu Krievijas kompāniju, un konditoreja ārpus Latvijas atvērta augusta sākumā. Konditorejas nosaukums Krievijā netiek mainīts.

L. Tomsone stāsta, ka ar vienu franšīzes līgumu turpmākā uzņēmuma paplašināšanās neapstāsies, un patlaban notiek sarunas par vēl citu konditoreju atvēršanu Krievijā. Pagaidām gan vēl nav konkrētas skaidrības, kur varētu atvērt nākamo konditoreju, jo jāļauj iestrādāties esošajai – Latvijas uzņēmuma darbinieki patlaban brauc un apmāca Krievijas speciālistus.

Jāatgādina, ka Latvijā Kūkotava tika atvērta 2009. gada septembrī, un uzņēmēja Liene Tomsone kopā ar biznesa partneri Bruno Briedi jaunās konditorejas izveidē Rīgā, Tērbatas ielā ieguldījusi 40 tūkstošus latu, no kuriem nedaudz vairāk kā puse tika ieguldīts iekārtās un aprīkojumā, pārējais – remontā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināta - Labdarības biedrība noliedz krāpšanos ar Kūkotavas preci; Cherry.lv atvaira uz sevi vērstos pārmetumus

Gunta Kursiša,03.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labdarības biedrība Dzīves kvalitātes iniciatīva, kuras vārds pagājušajā nedēļā izskanējis negatīvā gaismā saistībā ar labdarībai paredzētu Kūkotavas ceptu cepumu nonākšanu mazumtirdzniecībā, gatavi atspēkot radušos viedokli par sevi kā krāpniekiem un apsver iespēju vērsties arī tiesā, Db.lv norādīja labdarības biedrības «Dzīves kvalitātes iniciatīva» valdes loceklis Valters Ezeriņš. Neprecīzajā preces aprakstā, kas izraisīja PVD dusmas, V. Ezeriņš vaino portālu Cherry.lv, kura pārstāvji apvainojumus kategoriski noliedz.

Papildināta 3. un 4. rindkopā ar Cherry.lv komentāru.

Db.lv jau rakstīja, ka kafejnīcas Kūkotava saimniece Liene Tomsone piedzīvojusi negatīvu pārsteigumu, jo viņas labdarībai paredzētie cepumi, kas nodoti biedrībai «Dzīves kvalitātes iniciatīva», nonākuši mazumtirdzniecībā portālā Cherry.lv, turklāt kāds tos maldīgi nodēvējis par eko cepumiem, izraisot Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) dusmas. Kā norāda L. Tomsone, viņai sagādājis pārsteigumu tas, ka cepumi nonākuši mazumtirdzniecībā, jo līgumā šāds punkts netika pieminēts, un tajā tika norādīts, ka cepumi tiks izmantoti labdarības nolūkos, neprecizējot, kādā veidā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Novērtējot Pārdaugavas šarmu un attīstības potenciālu, Liene Zemīte Āgenskalnā izveido kafejnīcu Lapsas māja, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Viņas kafejnīca tur darbojas kopš pagājušā gada novembra. Iepriekš Liene piecus gadus bija līdzdarbojusies kafejnīcā Kūkotava Rīgas centrā, no kuras atvadījusies pērn vasarā. Lienei bija skaidrs, ka turpinās darboties ēdināšanā, tomēr konkrētu plānu nebija, jo īpaši tajos nepavisam neietilpa jaunas kafejnīcas atvēršana vēl tajā pašā gadā. Kādu brīdi viņa bija paredzējusi atpūsties, taču ieraudzīja labu telpu piedāvājumu – sludinājumu, ka Endija Bērziņa kafejnīcas Pastarella telpas tiek iznomātas. Līdz ar to vietas izvēle ir nejauša. «Protams, ir atšķirība starp Āgenskalnu un Rīgas centru. Cilvēku plūsma centrā ir daudz lielāka un tur ir vairāk tūristu. Centrā ir vairāk neapmierinātu klientu, kam nekas nav labi un kuri mēdz izgāzt savas dusmas. Te ir mierīgāk – cilvēki atnāk pasēdēt, iedzert kafiju, apēst kādu kūku,» saka Liene. Kopumā viņa nevar sūdzēties par apmeklētāju trūkumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Vairāki Rīgas restorāni iekļauti nozīmīgā Skandināvijas gastronomijas ceļvedī

Db.lv,04.08.2023

Restorānu kritiķis un gastronomijas nozares eksperts Anders Husa nedēļas garumā kopā ar satura veidotāju un dzīvesbiedreni Katlīnu Oru apmeklēja 23 ēdināšanas iestādes Rīgā un sniedza savu vērtējumu.

Foto: Jason Henry

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) sadarbībā ar Rīgas Investīciju un tūrisma aģentūru realizējusi projektu, kura rezultātā tapis Rīgas gastronomijas ceļvedis, kas publicēts ietekmīgā uz Skandināvijas tirgu orientētā gastronomijas emuārā https://andershusa.com/.

"Ēdiens ir tas, kas mūs šoreiz mudināja apmeklēt Rīgu, un mūs pārsteidza tas, ko atklājām. Šķiet, ka pēdējos gados pilsētas kulinārijas ainava ir mainījusies, un daudzi jauni šefpavāri ir auguši meistarībā, īstenojot jaunas un aizraujošas koncepcijas. Pavāri drosmīgi sapņo un izvirza augstus mērķus, izvēloties augstas kvalitātes izejvielas. Redzējām, ka daudzos restorānos tiek likts uzsvars uz ilgtspējību, tādā veidā popularizējot Rīgas aizraujošo un daudzveidīgo kulinārijas vidi,“ tā Rīgas gastronomijas ceļveža autors Anders Husa.

Restorānu kritiķis un gastronomijas nozares eksperts Anders Husa nedēļas garumā kopā ar satura veidotāju un dzīvesbiedreni Katlīnu Oru apmeklēja 23 ēdināšanas iestādes Rīgā un sniedza savu vērtējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Restorānu nozares profesionāļi, eksperti un gardēži noteikuši 50 labākos Latvijas restorānus un pasnieguši balvu Ekselence labāko restorānu Latvijā 2013.

Ekselence 50 labāko restorānu Latvijā sarakstā iekļuvuši septiņi restorāni, kas neatrodas Rīgā.

Paralēli labāko restorānu sarakstam, tika izveidotas arī vairākas nominācijas, un par autentiskāko cittautu restorānu atzīts uzbeku restorāns «Uzbekistāna«, Dansukker labākās konditorejas titulu ieguvusi «Kūkotava», savukārt atbalstītāja Arkolat labākais jaunais restorāns ir «Mio».

Uzziniet, kuri ir Latvijā labākie restorāni, aplūkojot galeriju!

Ekselence 50 labāko restorānu Latvijā 2013 sarakstu noteica atbilstoši starptautiskajai praksei – vispirms restorānu nozares profesionāļi, gardēži un eksperti izveidoja savu individuālo labāko restorānu sarakstu un tad - katru no restorāniem izvērtēja, piešķirot punktus. Papildus tika izveidota arī neatkarīga žūrija,» Db.lv informēja labāko restorānu TOP 50 vērtējuma organizatori.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Aldis Hofmanis: labdarība spēj dot cerību un gaišuma staru

Kristīne Stepiņa,07.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labdarība prasa iedziļināšanos sabiedrības vajadzībās, tā nedrīkst būt formāla, aprobežojoties ar kārtējo saldumu paciņu

Tā uzskata aģentūras Digg Deep MGMT vadītājs, pirmais grupas Prāta Vētra menedžeris Aldis Hofmanis, kurš kopā ar kultūras biedrību Spektrs organizē populārās Ziemassvētku dziesmas Klusa nakts, svēta nakts 200 gadu jubilejas koncertu tūri Latvijas baznīcās.

Fragments no intervijas, kas publicēta 7. decembra laikrakstā Dienas Bizness:

Ar ko tu šobrīd nodarbojies?

Man ir uzņēmums Digg Deep MGMT, kas nodrošina visa veida menedžmenta pakalpojumus mūziķiem, kā arī stratēģisko plānošanu un tehnisko menedžmentu dažādiem projektiem un pasākumiem. Šobrīd strādāju ar vienu no talantīgākajiem šī brīža pianistiem Andreju Osokinu. Piedāvāju arī pakalpojumus mūzikas noskaņas radīšanai veikalos un restorānos. Manu klientu vidū ir, piemēram, Vīna studija, kurai jau sešus gadus veidoju muzikālo fonu. Tā nu ir sagadījies, ka šogad ir Latvijas valsts simtgade, grupai Putni – 25 gadu, bet dziesmai Klusa nakts, svēta nakts – 200 gadu jubileja. Pirms gada vokālās grupas Putni vadītāja Antra Dreģe mani uzrunāja un izstāstīja par ideju organizēt populārās Ziemassvētku dziesmas Klusa nakts, svēta nakts 200 gadu jubilejas koncertu tūri Latvijas baznīcās. Man šķita interesanti salikt kopā klasiskās Ziemassvētku dziesmas un Matīsa Čudara un Jēkaba Nīmaņa mūsdienīgo izpratni par to izpildījumu. Ir radīti gan jaundarbi, gan šīs dziesmas aranžējumi, izmantojot gan viduslaiku mūziku, gan agrīno latviešu komponistu darbus. Piemēram, Matīss Čudars speciāli šiem koncertiem ir radījis muzikālu triloģiju Es nomodā par Tevi palecos ar Ivetas Šimkus, Arvīda Ulmes un Aivara Neibarta vārdiem. Ir tapusi ļoti skaista – reizē akadēmiska un mūsdienīga – Ziemassvētku programma, koncerti notiks septiņās Latvijas baznīcās, uz tiem bez maksas tiks aicināti arī maznodrošinātie un daudzbērnu ģimenes. Pirmssvētku laikā, kad visapkārt valda iepirkšanās bums, starp mums ir cilvēki, kuriem nepietiek naudas savām primārajām vajadzībām, nemaz nerunājot par iespēju garīgi bagātināties. Tāpēc mēs vēlamies iespēju robežās uz šiem koncertiem aicināt tos cilvēkus, kuri paši to nevarētu atļauties. Plānojam, ka 20–30% no visiem koncertu apmeklētājiem būs trūcīgie Latvijas iedzīvotāji. Mēs aicinām uzņēmējus atbalstīt mūsu iniciatīvu, iegādājoties biļetes, kuras tiks nogādātas adresātiem. Šobrīd ir atsaukušies divi uzņēmēji, kuri ir vēlējušies palikt anonīmi. Priecāsimies, ja mūsu iniciatīvai pievienosies vēl kāds.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Tirdzniecības uzņēmumi vēlas diskusiju pirms viena un divu centu monētu izņemšanas no aprites

LETA,29.09.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms viena un divu centu monētu izņemšanas no fiziskās naudas aprites nepieciešama diskusija ar tirdzniecības nozari, kā arī jāizstrādā sabiedrības informēšanas kampaņa, lai nerastos lieki pārmetumi, aģentūrai LETA pauda aptaujātie tirgotāji.

SIA "Elvi Latvija" komercdirektore Laila Vārtukapteine aģentūrai LETA atzina, ka viena un divu centu monētas skaidras naudas apritē veido nesamērīgi lielu īpatsvaru un nav šaubu, ka izmaksas to aprites nodrošināšanai nav efektīvas.

"Šīs mazvērtīgās monētas fiziski veido apjomīgu naudas daudzumu, to inkasācija ir dārga, tieši tāpēc ilgtermiņā atteikšanās no viena un divu eiro centu monētām būs ekonomiski pamatots lēmums," sacīja Vārtukapteine.

Vienlaikus viņa uzsvēra, ka, vērtējot šāda lēmuma ieviešanu, situācija jāanalizē gan no uzņēmēju, gan sabiedrības perspektīvas un ir jāņem vērā vairāki aspekti. Piemēram, tirgotājiem ir nepieciešamas atbildes gan par kasu sertifikācijas procesu, kas prasa daudz resursu, gan citām praktiskām lietām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Astoņas NVO tiek pie sabiedriskā labuma organizācijas statusa

Gunta Kursiša,22.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedriskā labuma komisija atbalstījusi sabiedriskā labuma statusa piešķiršanu astoņām organizācijām.

Komisijas atbalstu sabiedriskā labuma organizācijas statusa piešķiršanai saņēma:

• Biedrība «Vecmīlgrāvja Attīstības Biedrība» (jomas: pilsoniskas sabiedrības attīstība; kultūras veicināšana);

• reliģiska organizācija "Ogres Evaņģēliski luteriskā draudze» (jomas: labdarība; trūcīgo un sociāli mazaizsargāto personu grupu sociālās labklājības celšana);

• biedrība «Biedrība Iespēju durvis» (joma: pilsoniskas sabiedrības attīstība);

• biedrība «Dzirnavu spēks» (joma: pilsoniskas sabiedrības attīstība);

• biedrība «Bezpeļņas organizācija Latvijas Aizsargi» (jomas: pilsoniskas sabiedrības attīstība, palīdzības sniegšana katastrofu gadījumos un ārkārtas situācijās);

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas kolektīvā finansējuma projektos ieguldīti jau vairāk kā 16 000 eiro

Dienas Bizness,29.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piecu mēnešu laikā, kopš Latvijā sāka darboties kolektīvā finansējuma vietne ProjektuBanka.lv, Latvijas iedzīvotāji ieguldījuši radošās iecerēs vairāk kā 16 000 eiro, atbalstot gan kultūras pasākumus, gan arī biznesa idejas, informē idejas autori.

Līdz šim nepieciešamo finansējumu ir izdevies savākt septiņiem projektiem, tajā skaitā vairākiem kultūras pasākumiem – laikmetīgās dejas festivālam Vides deja 2015, Imanta Ziedoņa ķiršu dārzam veltītam deju uzvedumam Ļauj man iet pasaulē, kā arī iecerei par publisku klavieru izvietošanu Valmierā. Savulkārt lielāko finansējumu savācis gada nogalē gaidāmais Sinfonietta Rīga koncerts Kuncendorfs un Osendovskis Hardija Lediņa gada ietvaros.

Atbalstu saņēmuši arī jaunu produktu ražotāji – topošais mājražotājs Kārlis Ulmanis veiksmīgi ieguva līdzcilvēku atbalstu ābolu sulas spiešanas aprīkojumam, bet projekts Kokmaizītes savāca līdzekļus ģimenes spēles Burtošanas čempionāts ražošanai. Veiksmīgi noslēdzies arī biedrības Balvu olūts projekts dzejas un foto albuma Latgales sirdspuksti izdošanai, kurā apkopoti 150 Latgales dzejnieku un fotogrāfu darbi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pats jau sen nodarbojos ar vizuālo komunikāciju, ar reklāmu un dizainu. Vienā brīdī sapratu, ka ir cilvēki, kas pasauli redz citādāk. Tie ir neredzīgie vai stipri vājredzīgi cilvēki – stāsta sociālā uzņēmuma BlindArt dibinātājs Andrs Hermanis.

Sāku apzināt, kāda vispār ir situācija Latvijā, nonācu līdz Strazdumuižai Juglā. Tā aptuveni pirms desmit gadiem dzima ideja par sociāli atbildīgu projektu, no kura izauga arī uzņēmums BlindArt.

Sapratām, ka neredzīgajiem un vājredzīgajiem īsti nav iespēju sevi pierādīt vai nodarbināt sevi. Emocionāli šiem cilvēkiem noteikti svarīgāka ir pati darbošanās, un tas, ka var nonākt līdz taustāmam produktam.

Ir ļoti labi, ja ir labdarība. Bet mēs gribējām tam visam dot pievienoto vērtību, to izdarīt gudrāk. Tā no sociālās atbildības projekta izauga arī bizness. Esam radījuši platformu un iespēju viņiem pašiem realizēties tirgū. Gribam sabiedrībai parādīt, ka šie cilvēki ir talantīgi, ka viņi ir spējīgi radīt kvalitatīvas lietas. Katram ir jāpelna, un kāpēc gan nedot arī viņiem to iespēju? Uzskatu, ka tas taisnākais ceļš bieži vien nav tas izdevīgākais. Šad tad ir vērts izmest kaut kādu līkumu ārpus savas komforta zonas, jo tā var nonākt līdz pavisam citai iespēju ainavai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biedrība "Taureņa efekts" kļuvusi par pirmo labdarības organizāciju Latvijā, kas ziedojumus pieņem arī alternatīvā formātā: turpmāk ziedotājiem būs iespēja atbalstīt biedrību arī bartereiro veidā.

"Mēs pastāvīgi paplašinām iespējas veikt ziedojumus. Tagad mūsu biedrība ir kļuvusi arī par ABSI, lielākās FinTech tirdzniecības platformas Ziemeļeiropā, tirdzniecības platformas dalībnieku, un var pieņemt ziedojumus bartereiro veidā," saka Olga Kazaka, "Taureņa efekts" līdzdibinātāja.

Ziedojumi dažādos alternatīvos formātos jau sen vairs nav jaunums daudzviet pasaulē, tomēr Latvijā tā joprojām nav izplatīta prakse.

"Mēs varam un mums ir jāstrādā pie tā, lai nodrošinātu ikvienam pēc iespējas ērtākas ziedojuma metodes. Progresīvās valstīs jau sen ir populāri ziedojumi virtuālajā valūtā: UNICEF sniedz iespēju ziedot Bitcoin (BTC), Ethereum (ETH) un Litecoin (LTC) veidā. Pēc ANO Bērnu fonda datiem, kriptovalūtas ziedojumi pozitīvi ietekmē bērnu dzīvi visā pasaulē: tie palīdz nodrošināt izglītību Sīrijas konflikta laikā, piegādāt pārtiku Klusā okeāna reģiona valstīs un atbrīvot bērnus no militārā dienesta Dienvidsudānā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Spēļu entuziasts Latvijā radījis jaunu spēli Deserted Animals

Gunta Kursiša,10.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā radīta jauna spēle Deserted Animals (Noklīdušie zvēri), kuras radītāji cer finansiālu atbalstu projekta īstenošanai gūt ar «pūļa investīciju» jeb CrowdFunding palīdzību, savukārt, spēlei gūstot panākumus un ienākumus, tās veidotāji sola daļu līdzekļu novirzīt labdarībai – reālu noklīdušu dzīvnieku glābšanai.

Deserted Animals paredzēta diviem līdz astoņiem spēlētājiem un spēlējama 40 minūtes un ilgāk. Spēles aprakstā norādīts, ka tā piemērota ballītēm, spēļu vakariem un sacensību turnīriem. Saskaņā ar spēles izveidotāju teikto, Deserted Animals spēlētājos attīsta taktisko domāšanu, intuīciju, sabiedrisko izturēšanos, plānošanu, veiksmi, drosmi, maldināšanu, atmiņu, aprēķinus un nepadošanos.

Spēles galvenā mērķauditorija ir jaunieši, kas vecāki par divdesmit gadiem, tomēr tā ir arī vienkārši saprotama bērniem no 12 gadu vecuma un viņu vecākiem, stāsta spēles autors Reinis Butāns. Spēle paredzēta dažādās variācijās – to var pielāgot, atkarībā no spēlētāju vecuma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ko nozīmē sociālā uzņēmējdarbība?

Anda Asere,05.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan par to, ko nozīmē sociālā uzņēmējdarbība, joprojām ir daudz jautājumu, izpratne ir labāka, nekā pirms pieciem gadiem, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Sociālais bizness apvieno labāko no tradicionālā biznesa un nevalstiskajām vai labdarības organizācijām. «Tas nozīmē, ka uzņēmuma pamatā ir kāda sociāli nozīmīga un aktuāla jautājuma risināšana veidā, kas ļauj attīstīt ilgtspējīgu un pelnošu biznesu. Atšķirībā no tradicionālā biznesa, sociālajā uzņēmējdarbībā visi ienākumi tiek investēti atpakaļ sociālā biznesa attīstībā. Pretstatā labdarības organizācijām, kas atkarīgas no ziedotāju labvēlības, šie uzņēmumi veiksmes gadījumā ir pašpietiekami un spēj attīstīties patstāvīgi,» vērtē sociālā biznesa kompānijas Mammu līdzīpašnieks Andris Rubīns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finansējums

Pievieno papildus vērtību

Rūta Kesnere,23.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziedošana ir stratēģiski svarīga korporatīvās kultūras sastāvdaļa

To DB un holdinga Repharm rīkotajā apaļā galda diskusijā apstiprina visas runātājas – SIA Microsoft Latvia vadītāja Renāte Strazdiņa, Swedbank korporatīvo attiecību vadītāja Adriana Kauliņa, ABLV Bankas Labdarības fonda valdes priekšsēdētāja Zanda Zilgalve un holdinga Repharm komunikācijas direktore Līga Ribkinska.

Cik svarīga uzņēmuma korporatīvās kultūras sastāvdaļa ir ziedošana, un kādēļ uzņēmumi ar to vispār nodarbojas?

R. Strazdiņa: Mūsu uzņēmuma attīstības stratēģijā mecenātisms ir viens no pamata virzieniem. Microsoft Latvia mērķtiecīgi un regulāri daļu no savas peļņas iegulda dažādos projektos, kas pārsvarā gan ir saistīti ar mūsu darbības jomu, proti, tā ir digitālo prasmju attīstīšana, pieeja jaunākajām tehnoloģijām. Mums ir atsevišķa globāla struktūrvienība Microsoft Philantropies, kuras moto ir – tehnoloģiskā nākotne ikvienam, kas nodarbojas ar mecenātisma stratēģijas izstrādni un ieviešanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Ir muļķīgi likuma burta dēļ nogremdēt uzņēmumus, kas strauji auguši

Labdarības veikalu "Otrā elpa" vadītāja Liene Reine-Miteva; tekstu sagatavojusi Anda Asere,09.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par situāciju īsumā: "Otrā elpa" saņēmusi Valsts ieņēmumu dienesta (VID) atteikumu dīkstāves pabalstam, jo mūsu apgrozījuma kritums 2020. gada martā nav pietiekams salīdzinājumā ar 2019. gada martu. Mūsu gadījumā (tāpat kā daudzu citu uzņēmēju gadījumā), mēs strauji augām, atvērām jaunas struktūrvienības (veikalus), pieauga darbinieku skaits, apgrozījums. Tas viss bija pakāpenisks process, kas iesākās 2019. gada februārī. Līdz ar to mums bija mazs apgrozījums, kurš šā gada laikā pieauga. VID skatās ļoti mehāniski, neiedziļinoties būtībā.

Situācijas izklāsts:

"Otrā elpa" darbojas kopš 2011. gada un mūsu galvenie mērķi ir labdarība, pilsoniskas un sociāli atbildīgas sabiedrības attīstīšana, trūcīgo un sociāli mazaizsargāto personu grupu sociālās labklājības celšana, vides aizsardzība.

Lai sasniegtu šos mērķus, "Otrā elpa" aicina ikvienu sabiedrības locekli dāvināt nodibinājumam sev vairs nevajadzīgas, bet citiem noderīgas mantas (pārsvarā lietotus apģērbus, apavus, grāmatas un citas saimniecībā noderīgas lietas), no kurām aptuveni 40% bez atlīdzības tiek dāvinātas tālāk citām nevalstiskām organizācijām un pašvaldību iestādēm visā Latvijā. Aptuveni 40% no visām dāvinājumā iegūtajām lietotajām mantām par zemām cenām tiek pārdotas "Otrā elpa" struktūrvienībās – labdarības veikalos "Otrā elpa". Savukārt aptuveni 20% no "Otrā elpa" saņemtajām dāvinātajām mantām nonāk atkritumos to zemās kvalitātes dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas tiesa sodījusi trīs kravas automašīnu vadītājus - īru un poļus, kuri pagājušā gada oktobrī sarīkoja sacensības uz galvenās nozīmes ceļa, lai savāktu naudu labdarībai, atsaucoties uz RTE, vēsta portāls Baltic Ireland.

Tiesa oktobra sākumā atzinusi visus trīs par vainīgiem bīstamā braukšanā un piespriedusi trīs diennakšu apcietinājumu, kā arī nolēmusi, ka viņiem tiks piemērots probācijas akts pēc tam, kad uz visu triju darba automašīnām tiks uzstādīta ierīce, kas ierobežos maksimālo pieļaujamo braukšanas ātrumu līdz 100 km/h.

Ierīces automašīnām jāuzstāda 14 dienu laikā, bet probācijas akts tiks piemērots, ja būs ievēroti visi nosacījumi līdz nākamajai tiesas sēdei nākamā gada decembrī.

Likumsargu uzmanība šim gadījumam tika pievērsta, jo kāds sabiedrības loceklis noskatījās videoklipu, kas bija augšupielādēts interneta vietnē YouTube, un paziņoja par to valsts satiksmes dienestam. Videoklipā uz ceļa, kas ir galvenais ceļš no Tralee uz Limeriku, bija redzamas trīs blakus braucošas kravas automašīnas ar piekabēm, raksta Baltic Ireland.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd bērnunamu audzēkņu apdāvināšana dzimšanas dienās ir labdarība, bet projekta Give iniciatore Arta Maure cer, ka drīz tā pārvērtīsies sociālajā uzņēmējdarbībā , trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Projekta būtība ir apsveikt bērnus viņu dzimšanas dienā,» saka Arta. Doma par bērnunamu mazo iemītnieku iepriecināšanu viņai radās, vērojot, ka šobrīd par labdarību runā visai daudz, tiek rīkotas dažādas akcijas. Īpaši to jūt sociālo tīklu lietotāji, jo tajos katru dienu var redzēt daudzus aicinājumus pēc palīdzības. Arta uzskata, ka tas ir labi, bet viņa vēlējās nodalīt divu veidu labdarību – palīdzību īpašos gadījumos un iepriecināšanu bez īpaša iemesla. «Šobrīd labdarībai ir pat negatīva pieskaņa – lai vērstos pēc palīdzības, jānotiek kaut kam sliktam – slimībai vai cita nelaimei. Dažkārt, ieraugot tikai bildi, man ir bail lasīt tālāk, jo nezinu, kas sekos. Emocionāliem cilvēkiem tas ir grūti. Pats vārds taču ir pozitīvs – darīt labu. Cilvēkiem ir vēlme palīdzēt, bet viņus attur šis smagums. Gribēju izveidot priecīgu labdarību – neviens nav saslimis, nekas slikts nav noticis, ir svētki, dzimšanas diena un iespēja bērnu šajā dienā iepriecināt. Nekādā ziņā nenoniecinu to labdarību, kas palīdz cilvēkiem, kurus piemeklējusi nelaime, abi virzieni viens otru neizslēdz,» uzskata Arta. Iesākot projektu, viņa ar draudzenēm Kseniju Titovu un Zani Rukavišņikovu vienojās – ja neizdosies, pašas vienu gadu pirks dāvanas, lai nebūtu tā, ka daži bērni ir saņēmuši apsveikumus, bet pārējie palikuši bešā. Taču projekts uzņem apgriezienus. Šobrīd viņas sadarbojas jau ar 15 bērnunamiem, jauniešu mājām, ģimenes atbalsta centriem, īslaicīgās un ilglaicīgās rehabilitācijas centriem. Galvenokārt tie atrodas ārpus Rīgas, jo Artas skatījumā Rīgas bāreņiem ir lielākas iespējas sagaidīt atbalstu nekā laukos dzīvojošiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Draugiem Group sadarbībā ar Ziedot.lv ievieš ziedojumu dāvanu kartes

Lelde Petrāne,27.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai rosinātu jaunu dāvināšanas kultūru Latvijā, Draugiem Group uzņēmums GiftCard sadarbībā ar ziedošanas platformu Ziedot.lv uzsāk ziedojumu dāvanu karšu tirdzniecību, kas paredz dāvanas saņēmējam izvēlēties, kam ziedot dāvināto summu.

«Latvijas iedzīvotāji un uzņēmumi sev svarīgos brīžos viesus aizvien biežāk lūdz dāvanām domāto summu ziedot kādam labdarīgam mērķim. Draugiem Group izstrādātais risinājums palīdzēs šo procesu padarīt ērtu, vienkāršu un personisku. Dāvanu kartes saņēmējs Ziedot.lv mājaslapā varēs izvēlēties, kam ziedojumu novirzīt. Ziedot.lv cer, ka šādi tiks veicināta labdarība un izpratne, ka ziedojums var būt dāvana,» jauno ziedošanas veidu pamato Ziedot.lv vadītāja Rūta Dimanta.

«Tas ir ērti un vienkārši - pa ceļam ieskrien kādā no tuvākajiem veikaliem un no kopējā klāsta izvēlies jubilāram atbilstošu dāvanu karti, kuru viņš varēs iztērēt tikpat ierastā veidā kā jebkuru maksājumu karti,» stāsta GiftCard vadītājs Artis Rozentāls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pietuvojoties kādiem politisko vēlēšanu datumiem, sabiedrība tiek ierauta debašu maratonos, kuros tad attiecīgie personāži mēģina demonstrēt visas savas retoriskās spējas, lai palielinātu iespējamību nonākšanai pie varas vai tās grožu nosargāšanai.

Oktobris atnesis šādas debates ASV, kuru likme ir visai augsta. Par nākamo šīs valsts prezidenta amatu sacenšas pašreizējais ASV stūrmanis Donalds Tramps ar šī krēsla kārotāju no ASV Demokrātu partijas Džo Baidenu.

Atcerēties par auditoriju

Lai nu kā - līdz ar milzīgu uzmanību piesaistošajām ASV debatēm parādās daudz spriedumu un ieteikumu, kas saistīti ar panākumu gūšanu šādās viedokļu un pat ideoloģiju cīņās publiskajā telpā. Galu galā debates dod iespēju uzlabot savas pozīcijas kāda mērķa sasniegšanā vai patraucēt to darīt pretiniekiem.

Kā viens no pirmajiem ieteikumiem pie kādām debatēm parasti tiek minēta savas auditorijas definēšana. Piemēram, ziņu portāls Wired.com izceļ, ka politiķi brīžos, kad uz skatuves debatē par visdažādākajiem jautājumiem, necenšanās pārliecināt viens otru par savu argumentu pareizību. Viņu mērķis ir pārliecināt “notiekošā šova” skatītājus un klausītājus. Rezultātā arī argumenti un debašu stratēģijas tiekot strukturētas ap šo mērķi. Tādējādi arī visiem citiem, kuri piedalās publiskajās debatēs, parasti tiek ieteikts izvirzīt līdzīgu mērķi – pārliecināts skatītājus un kaustītājus nevis iesaistīties, piemēram, lieki emocionālā cīņā par sava oponenta balss iegūšanu, kas tāpat nekad, visticamāk, nenotiks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Princis Alvalīds bin Talals (Alwaleed bin Talal) tiek uzskatīts par bagātāko cilvēku Saūda Arābijā un vienu no bagātākajiem arī visā pasaulē.

Tomēr pēc Forbes jaunākā pasaulē bagātāko cilvēku saraksta publicēšanas izcēlies strīds par to, cik tieši bagāts ir princis.

Pats Alvalīds uzskata, ka viņam pieder 29,6 miljardi ASV dolāru, kamēr Forbes nepiekrīt un viņa bagātību lēš 20 miljardu ASV dolāru apmērā, līdz ar to viņu atzīstot par 26. bagātāko cilvēku pasaulē. Par šādu novērtējumu princis esot dziļi aizvainots un atteicies no jebkādas turpmākas sadarbības ar Forbes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektrības OIK mazināšanā Ekonomikas ministrija turpina kāpt uz saviem iepriekšējiem grābekļiem, piesedzoties ar priekšvēlēšanu populisma plīvurīti.

DB viedokli var lasīt, klikšķinot šeit.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iedzīvotājiem biežāk nekā Lietuvas un Igaunijas iedzīvotājiem ir svarīgi nodarboties ar labdarību. Turklāt Latvijā ar labdarību biežāk nodarbojas sievietes, kā arī iedzīvotāji ar salīdzinoši nelieliem vai tieši otrādi – ar lielākiem ienākumiem, secināts SEB bankas veiktajā aptaujā.

Aptaujas rezultāti liecina, ka nodarboties ar labdarību ir svarīgi 47% Latvijas iedzīvotāju, 42% iedzīvotāju Lietuvā un 35% iedzīvotāju Igaunijā. Turklāt Latvijā labdarībā aktīvāk iesaistās sievietes - 58% no aptaujātam sievietēm atzinušas, ka viņām ir svarīgi vai ļoti svarīgi nodarboties ar labdarību. Salīdzinājumam – līdzīgas atbildes snieguši tikai 36% aptaujāto vīriešu, bet 43% no tiem ieņem neitrālo pozīciju.

Pēc SEB bankas aptaujas datiem, visbiežāk Latvijas iedzīvotāji izvēlas ziedot dažādas mantas vai apģērbu - šo variantu atzīmējuši 60% respondentu. 50% no aptaujātiem atzīmējuši, ka parasti ziedo naudu. Trešajā vietā – dalīšanās ar zināšanām un pieredzi, jeb tā saucamais mentora darbs (36%), kā arī iesaistīšanās sabiedriskajos, tai skaitā brīvprātīgajos, darbos (30%). Aptauja atklāj, ka līdzīgas izvēles saistībā ar labdarības aktivitātēm izdara arī Lietuvas un Igaunijas iedzīvotāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Pieci iemesli, kas padara iPhone par kulta preci

Dainis Dembovskis - mobilo sakaru operatora «BITE» tehnoloģiju eksperts,27.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Funkcionalitāte, ātrdarbība, stabilitāte - ar šīm lietām mēdz lepoties teju ikviens viedtālruņu ražotājs, tomēr tikai daži no zīmoliem iekļūst kulta preču statusā. Kā tehnoloģiju gigantam «Apple» nemainīgi izdodas saglabāt līderpozīcijas?

«iPhone» lietotāji visā pasaulē ar entuziasmu gaida ziņas par jauniem modeļiem, atjauninājumiem vai programmatūras versijām. Arī Latvijā šīm viedierīcēm ir prāvs cienītāju pulks.

Drosme un paļaušanās

Stīvs Džobs iedibināja tradīciju, ka «Apple» inženieri produktus rada, primāri domājot par sevi, tāpēc tiem jābūt īpaši inovatīviem, kvalitatīviem - tādiem, kurus viņi paši gribētu pirkt un lietot.

Interesanti, ka teju visus jaunos programmproduktus «Apple» drosmīgi nodod lietotājiem beta versijās, tā ļaujot viņiem iesaistīties to pilnveidošanā. Piemēram, operētājsistēmas «iOS12» beta versija lietotājiem pieejama jau kopš šā gada jūnija, lai gan oficiālā tās «pirmizrāde» plānota tikai rudenī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima otrajā galīgajā lasījumā kā steidzamu pieņēmusi likumu par Džona Martina Tallija (John Martin Tully) atzīšanu par Latvijas pilsoni, informē Saeimas preses dienests.

Dž.M.Tallijs dzimis ASV un kopš 1995.gada uzturas Latvijā, kur saņēmis pastāvīgās uzturēšanās atļauju.

Dž.M.Tallijs ir izveidojis vienu no lielākajiem Latvijas telekomunikāciju iekārtu un aprīkojuma ražošanas uzņēmumiem SIA "Mikrotīkls", kas savu produkciju eksportē uz daudzām pasaules valstīm.

Līdztekus pamatdarbībai uzņēmums aktīvi iesaistās labdarībā, veicot ziedojumus Bērnu slimnīcas fondam un vairākām Latvijas izglītības iestādēm. Dž.M.Tallijs sniedzis atbalstu Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas Onkoloģijas nodaļai, kā arī izveidojis Bērnu onkoloģijas fondu, likumprojekta anotācijā atzīmē tā autori - Saeimas Pilsonības, migrācijas un sabiedrības saliedētības komisija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Uzņēmumu konkurētspēja vairs nav iespējama bez iesaistīšanās sociālos procesos

Anda Asere,20.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās uzņēmumu konkurētspēja un ilgtspēja vairs nav iespējama bez iesaistīšanās sociālos procesos un to problēmu risināšanā

Korporatīvā sociālā atbildība ir apzināta uzņēmuma stratēģija būt sociāli atbildīgam, iesaistīties sociālos procesos un piedalīties to problēmu risināšanā. Tā to definē Ilze Ošāne, Ziedot.lv Komunikācijas vadītāja. Viņa arī norāda, ka ikvienam uzņēmumam, kurš ievēro korporatīvo sociālo atbildību, būtu jārada līdzsvars starp biznesa un sabiedrības interesēm. Mūsdienās uzņēmumu konkurētspēja un ilgtspēja vairs nav iespējama bez iesaistīšanās sociālos procesos.

«Vārdu virknējums «korporatīvā sociālā atbildība» man pašai diez ko nepatīk, jo tas izklausās pēc ļauno uzņēmumu piespiedu nodevām, lai slēptu savus nelāgos darbus,» prāto Inese Apse-Apsīte, zīmolu ligzdas MATKA zīmolvede. Taču dziļākajā būtībā tas nozīmē ko ļoti cilvēcīgu – es ar saviem darbiem pelnu pats un dodu pievienoto vērtību (lieku justies labākam, gudrākam utt.) savam klientam un sabiedrībai kopumā. «Patiesībā tas ir pamatu pamats un par t.s. buzz word kļuvis tikai mūsu lielās atsvešinātības dēļ no emocionāliem un garīgiem jautājumiem biznesā,» viņa spriež.

Komentāri

Pievienot komentāru