«Svaiga» startup projekta pirmo darbinieku piesaisti atvieglo tā starptautiskās ambīcijas un iespēju plašums, bet apgrūtina neskaidrs darba uzdevums un globāli konkurētspējīgu speciālistu pieejamība
Tādēļ darbinieku meklēšana tehnoloģiju jaunuzņēmumos jeb startup bieži vien ir nedaudz atšķirīga nekā citās kompānijās, kur ir skaidri zināms amata apraksts un prasības kandidātam. «Tā kā startup ir karsts temats, daudzi grib strādāt šādās kompānijās, bet ir grūti atrast labus speciālistus,» saka Anna Andersone, responsīvā dizaina rīka Froont līdzdibinātāja un koprades telpas The Mill dibinātāja. Arī e-komercijas rīka MaxTraffic mārketinga un pārdošanas vadītājs Andis Silakaktiņš domā, ka lielākais izaicinājums ir atrast «īstos» cilvēkus. «Ar darbinieku meklēšanu nodarbojamies paši, neesam personāla atlases speciālisti, tādēļ viegli kļūdīties. Gadās, ka kandidāts nemaz nezina, vai vēlas darīt darbu, uz ko ir pieteicies. Intervijā jau ne vienmēr to pasaka un ne vienmēr to var ieraudzīt. Šādi ir sanācis pieņemt darbā pārdevējus, no kuriem diezgan ātri jāšķiras,» viņš stāsta.
Bieži vien kompānijai pašā sākumposmā ir nojausma, ko vēlas panākt ar jauno pakalpojumu/produktu, līdz ar to skaidrs, kādām prasmēm būtu jāpiemīt potenciālajam darbiniekam, taču precīzs amata apraksts nav pieejams, tas mainās dienu no dienas. «Tiem, kuri strādā startup, nemaz tik ļoti negribas stabilitāti – viņi meklē tādas kompānijas, kur var daudz iemācīties,» pieļauj A. Andersone. Cilvēkus ar šādu domāšanas veidu vairāk piesaista interesants darbs nevis apsolījums, ka desmit gadus viss būs tieši tā un ne citādāk. «Mana pieredze rāda, ka šādos uzņēmumos primāri strādā cilvēki, kuri vēlas interesantu un spraigu darbu. Kas var būt dinamiskāks, kā vienu brīdi domāt, ka projekts ir nākamais Google, savukārt nākamajā dienā apsvērt iespēju meklēt jaunu darbu, jo no tā visa nav jēgas. Tā kā Latvijā cilvēkiem nav lieli uzkrājumi, protams, ir svarīgs arī atalgojums. Kombinācijā ar uzņēmuma daļām tas bieži vien mēdz būt zem vidējā tirgus piedāvājuma šiem speciālistiem,» atklāj Ernests Štāls, TechHub Riga līdzdibinātājs.
Visu rakstu Meklē riskam draudzīgos lasiet 15. februāra laikrakstā Dienas Bizness.