Brokastu pārslas Milzu! jau pirmajā pusgadā startējušas veikalu tīklos, tiek meklēti arī pircēji aiz robežām.
Ģimenes uzņēmums Milzu! dibināts jau 2005. gadā, bet pirmās investīcijas ražošanā veiktas tikai 2012. gadā. Aktīva produkcijas ražošana un izplatīšana sākta pērn septembrī, Dienas Biznesam stāsta SIA Milzu! īpašnieks Enno Ence. Pirmie lielveikalu plaukti ir iekaroti, tagad tiek plānots iegūt bioloģiski ražotu produktu sertifikātu un izmēģināt eksportu Skandināvijas virzienā. Lai iegādātos iekārtas, izmantots Lauku atbalsta dienesta līdzfinansējums, receptūras izstrādei – Latvijas Investīciju attīstības aģentūras atbalsts, bet pārējās investīcijas ir pašu ieguldījumi.
Telpu meklējumos palīdzējusi Kuldīgas pašvaldība, kas ieteikusi tobrīd topošo industriālo parku Miķeļi. Tā kā ģimenei Kurzemē ir arī lauku īpašums, pieņemts lēmums ražotni veidot Kuldīgā.
Visas izejvielas pārslu ražošanai tiek iegādātas no vietējiem uzņēmējiem, ar kuriem noslēgts pastāvīgas sadarbības līgums. «Varētu teikt, ka esam tikai pārkāpuši starta līnijai. Parādāmies pirmajās veikalu ķēdēs. Lielākais izaicinājums ir iegūt atbilstošu vietu plauktos līdzās importa pārslām, lai patērētājs spētu mūs atrast. Ir jācīnās ar konkurentiem, kuru investīcijas mārketingā un pārdošanā ir ievērojamas,» atzīst E. Ence. Taču pamazām cilvēki novērtējot Latvijā ražoto pārslu garšu un produkta dabīgumu. Lai gan konkurence ir asa, Milzu! ražotāji uzskata, ka viņu priekšrocība ir vietējās izejvielas, maksimāli saglabāts dabiskums un samazināts cukura daudzums. Šobrīd galvenais noieta tirgus ir Latvija, jo produkts pārdošanā nonācis tikai pērn septembrī, bet jau tiek plānots eksports, piedāvājot Milzu! produkciju arī Igaunijā un Skandināvijas valstīs. «Strādājam, lai saņemtu biosertifikātu, jo tieši šo uzskatām par konkurētspēju eksportā, kā arī mūsu ekskluzīvo rudzu produktu sēriju,» norāda uzņēmējs. Viņš uzsver, ka Milzu! pārslas joprojām tiek pilnveidotas, tāpat plānota arī jaunu produktu ražošana pēc izstrādātajām receptēm. Ideju netrūkst, taču pirmsākumi meklējami aptuveni pirms pieciem gadiem, meklējot un analizējot pārtikas produktu segmentus, kuros vietējie ražotāji nav tik spēcīgi.
Plašāk lasiet rakstā Kuldīgā ražo latviskās brokastu pārslas pirmdienas, 30. marta, laikrakstā Dienas Bizness (7. lpp.)!