Pilnā sparā rit graudaugu sezona un lielākais Liepājas ostas lauksaimniecības beramkravu termināls LSEZ SIA Liepaja Bulk Terminal turpina graudaugu eksportu, stāsta termināla vadītājs Juris Matvejevs, piebilstot, ka oktobrī ir sasniegta sezonas kulminācija un bieži vien paralēli tiek krauti vairāki kuģi vienlaicīgi.
Kā norādīja Liepājas ostas Kustības dienesta vadītājs AnsisDaizis, lielo kuģu plūsma ostā ir ievērojami palielinājusies, īpaši tas jūtams līdz ar graudaugu sezonu, kad pārsvarā tie atved vai aizved lauksaimniecības produkciju.
Īstenotais Liepājas ostas padziļināšanas projekts ļauj uzņemt panamax klases kuģus un iekraut līdz iegrimei 11 m.
Tomēr, saglabājoties tendencei, ka kuģi kļūst arvien lielāki, arto nākotnē var nepietikt, jo labprāt kuģi kravu uzņem vienā nevis vairākās ostās, uzsverLiepājas speciālās ekonomiskās zonas ārvaldnieka vietnieks JānisLapiņš, tādēļ, pēc viņa domām, apsveicama ir uzņēmēja iniciatīva kuģa iekraušanu pabeigt jūrā, kas palielinātu Liepājas ostas konkurētspēju.
Kā atzina Liepaja Bulk Terminal valdes loceklis Juris Matvejevs, kompānija meklē iespējas, kā apkalpot lielos kuģus un nodrošināt pilnas kravas iekraušanu. Kuģa kraušana atklātā jūrā ir neordinārs risinājums un darbi noritēja bez aizķeršanās. Ir vairāki priekšnoteikumi, kas veicina pārkraušanas procesu, bet vienīgais mīnuss ir neprognozējamie laika apstākļi. Kuģa iekraušanā tiek izmantots otrs kuģis, kas ir speciāli aprīkots un piemērots šādiem darbiem.
28. oktobrī laika apstākļi bija labvēlīgi un kuģa iekraušana noritēja bez starpgadījumiem. Jūrā uz kuģa Arvika uzkrāva aptuveni 6 tūkstošus tonnu graudu. Gan Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieka vietnieks Jānis Lapiņš, gan LSEZ SIALiepaja Bulk Terminal valdes loceklis Juris Matvejevs atzina, ka tas ir nebijis gadījums Liepājas ostas vēsturē un ka iekraut kuģi jūrā, kad tas stāv uz enkura, var, bet ir jāpilnveido dažas lietas, ja arī nākotnē būs vēlme darīt, ko līdzīgu.