Rīgas Brīvostas valde oficiāli devusi «zaļo gaismu» vērienīgā Krievu salas projekta realizācijai par 153 miljoniem eiro. Brīvosta varēja ķerties klāt Krievu salas projektam, jo 2009. gadā veiktie grozījumi pilsētas plānojumā beidzot atļāva attīstīt Daugavas kreiso krastu. Šobrīd jau ir pabeigta projekta tehniski ekonomiskā pamatojuma izstrāde.
Jau 22. janvārī esot paredzēts, ka Satiksmes ministrijā tiks iesniegti Rīgas brīvostas sagatavotie dokumenti un pieteikums uz Kohēzijas fonda līdzfinansējumu projekta realizācijai. Maksimālie pieejamie līdzekļi no Kohēzijas fonda šim projektam ir 77.4 miljoni eiro. Līdz ar to jautājuma tālākā virzība jau būs valdības rokās.
Atlikusī summu jau būs jāsedz Rīgas brīvostai. Par šo naudu iecerēts izbūvēt infrastruktūru un pievadceļus Krievu salā, kā arī četras jaunas piestātnes beramkravu pārkraušanai. «Pilnīgi droši var apgalvot, ka šis ir lielākais projekts, kāds kopš Latvijas neatkarības atgūšanas tiks realizēts kādā no Latvijas ostām,» norāda Rīgas brīvostas pārvaldes Stratēģiskās plānošanas un projektu vadības departamenta direktors Vladimirs Makarovs. Viņš uzsver, ka par projektu ir liela interese arī Krievijā, ņemot vērā tā ietekmi uz kravu pārvadājumu biznesu kopumā reģionā.
Neesi abonents? Piesakies uz 2 nedēļu testa abonementu šeit!