Cilvēki kļūst uzņēmīgāki un arvien biežāk profesionāļi izvēlas veidot savus uzņēmumus vai darboties ārštata režīmā un kā atlernatīvu darbam mājās vai savā birojā izvēlas koprades telpas
Koprades telpa The Mill radīta ar mērķi veidot sadarbību starp dažādu industriju profesionāļiem un veicināt jaunu produktu un pakalpojumu radīšanu. Tā darbojas jau divus gadus. «Šo divu gadu laikā The Mill ir audzis, un tajā līdzās startup uzņēmumiem, dizaineriem un programmētājiem sākuši strādāt arī arhitekti un fotogrāfi. Daļā telpas cilvēki ikdienā strādā, bet daļa ir atvēlēta publiskiem pasākumiem – t.s. mītapiem, semināriem, preses konferencēm un izstādēm, kur dažādu nozaru profesionāļi dalās savā pieredzē. 24 darbības mēnešu laikā The Mill notikuši vairāk nekā 160 pasākumu,» stāsta Anna Andersone, viena no koprades telpas The Mill dibinātājām.
Šajā laikā, kamēr darbojas The Mill, augusi koprades telpu popularitāte. A. Andersone uzskata, ka tā noticis, jo cilvēki kļūst uzņēmīgāki un arvien biežāk profesionāļi izvēlas veidot savus uzņēmumus vai darboties ārštata režīmā. «Lai taupītu līdzekļus, šajā situācijā dažkārt profesionāļi izvēlas strādāt no mājām, tomēr tā zūd iespēja satikt cilvēkus, parunāt par interesējošām tēmām un ar kādu pakonsultēties. Koprades telpa dod iespēju šo visu apvienot. Cilvēks tomēr ir un paliek sociāla būtne – pat visintravertākais,» viņa uzskata.
Koprades telpas visā pasaulē ir arvien populārāka alternatīva savam birojam vai darbam mājās, jo apvieno sevī priekšrocības, kas ir darbam komandā ar elastību, kas piemīt, darbojoties individuāli. Īpaši aktuāli tas ir jaunuzņēmumiem jeb startup kompānijām, jo tiem ir svarīga spēja pielāgoties situācijai un vajadzības gadījumā pieņemt jaunus darbiniekus un paplašināties, vai arī tieši otrādi – sašaurināties. Koprades telpās tas ir viegli atrisināms, vienkārši noīrējot papildu darba vietas. «Globālajā tirgū viens no lielākajiem spēlētājiem ir WeWork tīkls, kas piesaistījis jau 1,43 miljardu ASV dolāru investīcijas. Arī Rīgā koprades telpai The Mill ir lieliska kompānija – TechHub Riga ir atzars Lielbritānijā veidotam tīklam, tāpat ir iespēja darboties koprades telpās Darbavieta, Innovation cafe un citur. The Mill atšķirība ir uzsvars tieši uz kompānijām, kur liela nozīme piešķirta dizainam. Piemēram, uzņēmums Froont ir rīks mājas lapu veidošanai, kur galvenā mērķauditorija ir dizaineri. Sellfy ir e-komercijas risinājums digitālā satura radītājiem – dizaineriem, grāmatu autoriem, mūziķiem. Berta.me ir portfolio veidošanas rīks fotogrāfiem, ilustratoriem, māksliniekiem un citiem radošo industriju profesionāļiem,» stāsta A. Andersone. Šobrīd The Mill savas otrās mājas atradušas 14 komandas.
Līdzās koprades telpai nozīmīga The Mill darbības joma ir telpu iznomāšana dažādiem pasākumiem. Katru mēnesi notiek aptuveni 10-15 dažādi pasākumi – semināri, preses konferences un mini konferences.
The Mill 2014. gadā radīja Latvijas jauno tehnoloģiju un dizaina uzņēmēji – Māris Daģis no Sellfy, Sandijs Ruļuks un Anna Andersone no Froont. The Mill tapis, pateicoties atbalstam no Latvijas investīciju fondiem Imprimatur capital, Beanstalk capital un somu investīciju fonda Inventure.