Jaunākais izdevums

Autoražotāja General Motors (GM) Zviedrijas vienības Saab pārdošana ir atsaukta, jo potenciālais pircējs - zviedru sporta auto ražotājs Koenigsegg - atteicies no darījuma, ziņo BBC.

GM savukārt paziņojis, ka ir «ļoti vīlies» par šādu lēmumu. «Ņemot vērā pēkšņo virziena maiņu, mēs tuvākajās dienās izvērtēsim situāciju un par tālākajiem soļiem ziņosim nākamnedēļ,» sacījis GM prezidents un vadītājs Fricis Hendersons (Fritz Henderson).

Abas puses par vienošanos attiecībā uz Saab paziņoja jūnijā.

Pirms trīs nedēļām GM paziņoja, ka atceļ plānus pārdot citu Eiropas biznesu - Opel (līdz ar Lielbritānijas zīmolu Vauxhall). GM bija piekritis Opel pārdot Kanādas autodetaļu ražotājam Magna, bet pārdomāja.

Kāds autonozares analītiķis BBC prognozējis, ka GM tagad nolems paturēt Saab savā īpašumā, jo GM ir nepieciešams prestižs zīmols Eiropā. Taču, ja tomēr GM izlemtu par labu Saab pārdošanas turpināšanai, esot daudzas ķīniešu firmas, kuras labprāt to iegādātos.

Savukārt ziņu aģentūrai Bloomberg kļuvis zināms, ka GM necer atrast jaunu pretendentu Saab iegādei un varētu vispār slēgt bankrotējušo vienību. Saab nākotne tikšot izlemta 1. decembra valdes sēdē. Lai gan GM varētu izvēlēties paturēt Saab, tāpat kā tas izdarīja ar Opel, autoražotājam esot arī ārkārtas plāns, kas paredz zīmola likvidāciju.

Koenigsegg nodarbina 45 cilvēkus un saražo aptuveni 18 transportlīdzekļus gadā. Salīdzinājumam Saab darbinieku skaits sasniedz 3892 un tas saražoja 90 281 automašīnu 2008.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Antonovs piešķīris 74 miljonus, lai finansētu Saab iegādi no General Motors

BNS,02.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Krājbankas māteskompānijas Lietuvas nacionalizētās bankas Snoras bijušais lielākais akcionārs Krievijas uzņēmējs Vladimirs Antonovs finansēja darījumu, kurā pērnā gada sākumā Zviedrijas autobūvētājs Saab tika pārpirkts no ASV koncerna General Motors (GM), vēstī portāls carsuk.net, atsaucoties uz Zviedrijas laikrakstu Dagens Industri.

Saab ģenerāldirektors Viktors Mullers intervijā Zviedrijas sabiedriskajam telekanālam STV atklājis, ka 74 miljonus ASV dolāru (38,6 miljonus latu), kurus tolaik pastāvošā kompānija Spyker (tagad Swedish Automobile) par Saab iegādi samaksāja amerikāņiem, Antonovs piešķīris vienai no Mulleram piederošajām kompānijām.

Mullers intervijā arī atzina, ka viņam piederošā kompānija joprojām ir parādā Antonovam, no kura Latvija vien vēlas atgūt no Latvijas Krājbankas izzagto naudu 150 miljonu latu apmērā, kas saskaņā ar izmeklēšanā atklāto izmantota Antonova projektiem, tostarp autokoncerna Saab pārņemšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas finansists Vladimirs Antonovs izteicis šaubas par Saab Automobile automašīnu pārdošanas mērķiem, piebilstot, ka Zviedrijas autoražotājam varētu būt nepieciešama papildus nauda, vēsta thelocal.se

«Ja mērķis netiks sasniegts, būtu jauki, ja Saab būtu 50 - 70 miljoni eiro - kaut kas nedaudz papildus, uz ko paļauties. Mēs esam gatavi nodrošināt šo naudu, ja mums to ļaus EIB,» Antonovs klāstījis ziņu aģentūrai TT, šajā gadījumā domājot Eiropas Investīciju banku.

Viņš nesaskata nekādu risku, ka EIB varētu atsaukt savu aizdevumu Saab gadījumā, ja viņš iesaistīsies kā finansējuma nodrošinātājs.

«EIB ir fantastiska drošība un fantastiska procentu likme Saab aizdevumā. Kādēļ viņiem to ņemt atpakaļ? Šobrīd viss strādā labi,» teicis Antonovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Koenigsegg Group soli tuvāk Saab nopirkšanai

,02.09.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koenigsegg Group paziņojis, ka tam ir izdevies atrast investorus, kas ļaus tam pabeigt darījumu ar General Motors (GM) par Saab Automobile pirkšanu, ziņo thelocal.se.

Koenigsegg Group, kas pēdējo nedēļu laikā vairakkārt mudinājusi Zviedrijas valdību palīdzēt Saab ar papildus finansējumu (lai glābtu uzņēmumu), norādījusi, ka tagad tā varot pabeigt darījumu arī bez Zviedrijas valdības palīdzības.

Saab pašlaik ir nepieciešami aptuveni 11 miljardi Zviedrijas kronu (1.5 miljardi USD), lai tas spētu darboties ar peļņu, izteikušies Koenigsegg Group pārstāvji. Pašreizējais Saab īpašnieks GM, minētajā kompānijas dzīvotspējas nodrošināšanā ir ieguldījis 2.8 miljardus kronas ($385 milj. USD) aizdevuma un ražošanas iekārtu veidā. Tikmēr Koenigsegg Group jau ieguldījusi 720 milj. kronu (98 milj. USD).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Protestējot pret General Motors (GM) piederošo zviedru SAAB slēgšanu, Zviedrijā vairāk nekā 2000 SAAB īpašnieku devās protesta braucienā. Abalsta braucieni tika rīkoti visā pasaulē, tostarp arī Latvijā.

Zviedrijā organizētajā protesta akcijā piedalījās SAAB darbinieki un zīmola cienītāji, kuri bija ieradušies no Vācijas, Dānijas, Norvēģijas, Nīderlandes un Lielbritānijas. Pēc vietējās policijas ziņojuma vairāk nekā četrus kilometrus garais posms sākot no SAAB muzeja līdz SAAB rūpnīcai Trolhetenā (Trollhaettan) bija pilnībā bloķēts ar SAAB automašīnām.

„Precīzi ir grūti pateikt, cik automašīnu bija uz ceļa, bet to skaits varēja sasniegt 2500,” sacīja Klejs Robertsons, Zviedrijas biedrības SAAB Turbo vadītājs, ziņo AFP.

Protestējot pret SAAB rūpnīcas slēgšanu SAAB atbalsta brauciens notika arī Latvijā, kurā piedalījās vairāk nekā 100 SAAB pašmāju fanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Intervijā norvēģu laikrakstam Verdens Gang rūpniecības dizainers Bards Ekers (Bard Eker), kurš bija viens no Koenigsegg Group partneriem, teica, ka Koenigsegg 2009. gada novembrī esot bijis tuvu tam, lai iegādātos General Motors (GM) piederošo meitas uzņēmumu Saab par simbolisku summu, proti, par 1 Zviedru kronu (0,06 Ls).

«Mums par Saab būtu jāmaksā tikai viena krona, » viņš teica, paskaidrojot, ka pēcāk Saab dzīvotspējai būtu nepieciešami milzīgi finansu resursi, lai uzņēmums spētu darboties. Šonedēl General Motors paziņoja, ka, lai uzturētu pie dzīvības zviedru uzņēmuma sanācijai būtu nepieciešami vismaz 450 milj. USD.

Kā jau vairākkārt presē tika ziņots, zviedru uzņēmums vairāku gadu garumā cieta milzīgus zaudējums, izņēmums nav bijis arī pērnais gads. Pēc provizoriskiem datiem, 2009. gadā Saab ir strādājis ar 430 miljoniem USD lieliem zaudējumiem. Pēdējo reizi, kad zviedru uzņēmums strādāja ar peļņu bija 2001. gads.

2009. gada novembrī Koenigsegg Automotive neizdevās atpirkt Saab no General Motors. Koenigsegg atsauca savu piedāvājumu pēc vairāku mēnešu pārrunām, aizbildinoties ar pārlieku lielo birokrātiju un neizlēmīgo GM nostāju atsevišķos jautājumos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrija varētu būt palīdzējusi mazināt naudas grūtībās nonākušā Saab finansiālās problēmas, bet autoražotāja nedienas ir tālu no beigām, jo tam tikai gadu pēc izglābšanas no bankrota draud likviditātes krīze, vēsta thelocal.se.

«Valdība ir devusi Saab zaļo gaismu aizņemties naudu ikdienas operācijām,» piektdien reportieriem pavēstīja Zviedrijas Uzņēmējdarbības un enerģētikas ministre Mauda Olofsone (Maud Olofsson).

Taču nozares eksperti esot skeptiski par to, vai šis solis būs pietiekams, lai glābtu ikonisko autoražotāju, kas no aizmirstības jau tika izglābts 2010.gada janvārī, kad Nīderlandes uzņēmums Spyker pēdējā brīdī iegādājās to no General Motors.

«Tas nav risinājums. Tā ir tikai ļoti īsa termiņa lieta. Tas ir tāpat kā nodrošināt kādam dzīvību vēl vienu dienu,» teicis Larss Holmkvists (Lars Holmqvist), Briselē bāzētās Automobiļu piegādātāju Eiropas asociācijas vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pateicoties lielam pasūtījumam no Ķīnas, Saab varēs samaksāt darbinieku algas

Gunta Kursiša,27.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedru automašīnu ražotājs Saab paziņojis par liela pasūtījuma saņemšanu no kādas Ķīnas kompānijas. Šis pasūtījums nodrošinās to, ka Saab izmaksās saviem darbiniekiem algas līdz mēneša beigām, vēsta BBC.

Vēl pagājušajā nedēļā kompānija paziņoja, ka tai nepietiek līdzekļu, lai veiktu maksājumus. Tagad kompānija atklājusi, ka ir saņēmusi priekšapmaksu 13 miljonu eiro apmērā par 582 Saab transportlīdzekļu no kāda Ķīnas pasūtītāja. Priekšapmaksa būs pietiekama, lai automašīnu ražotājs spētu izmaksāt darbiniekiem algas un veikt dažus maksājumus piegādātājiem. Saab šobrīd neatklāj Ķīnas pasūtītāja vārdu.

Ražošanu atjaunot Saab tomēr vēl nav spējīgs.

Jau agrāk šomēnes Spyker paziņojis, ka ir slēdzis darījumu ar diviem Ķīnas uzņēmumiem, kas gatavi Saab investēt 245 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms vairākiem mēnešiem Saab rūpnīca Zviedrijā pārstāja strādāt, gaidot kad tiks panākta vienošanās ar Saab īpašnieci General Motors un potenciālo pircēju. Šobrīd Saab rūpnīcā strādā pilnā sparā un no konveijera ir noripojis jaunais Saab 9-5 modelis, kas ir pirmais jaunais modelis kompānijai kopš 2002. gada.

Saab iegādājās Nīderlandes luksusa auto ražotājs Spyker Cars, kurš pēc darījuma paziņoja, ka Saab atkal pelnošs būs pāris gadu laikā. Toreiz Spyker Cars izpilddirektors Viktors Mullers (Victor Muller) sacīja: «Esmu pārliecināts, ka Saab atgriezīsies peļņā tuvāko gadu laikā.»

Saab šefs Jans-Ake Jonsons (Jan-Aake Jonsson), vērojot, kā no konveijera noripo jaunais Saab modelis sacīja, ka tā ir pilnīga Saab transformācija. «Iepriekšējā ziemā mēs nespējam neko saražot un gatavojāmies slēgt kompāniju, bet tagad viss ir mainījies,» uzsvēra J.A. Jonsons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Saab bankrots Viking motora darbību neietekmēs

Nozare.lv,19.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autobūves uzņēmuma Saab Automobile pirmdien tiesā iesniegtais bankrota pieteikums automašīnu Saab pārstāvja Latvijā SIA Viking motors darbu neietekmēs, sacīja Viking motora pārstāve Arta Glaudiņa.

Glaudiņa norādīja, ka, neskatoties uz to, ka automašīnas vairs netiek ražotas un jaunie Saab auto ir pārdoti, Viking motors turpina pārdot mazlietotus un lietotus auto, kā arī piedāvā autoservisa pakalpojumus. «Servisa pakalpojumi ir pastāvējuši visu laiku, kopš Saab bijušas grūtības,» sacīja auto dīlera pārstāve.

Glaudiņa norādīja, ka Viking motora vadība par uzņēmuma tālāko rīcību pēc Saab ražotāja bankrota varētu spriest tuvākajā laikā.

Bez Saab Viking motors tirgo arī Cadillac, Corvette un Hummer automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedru mediji priecājas par to, ka zaudējumus nesošo zviedru zīmolu Saab no General Motors iegādājies Nīderlandes autoražotājs Spyker, bet vienlaikus brīdina par priekšā stāvošajiem izaicinājumiem zīmolam, kuram Zviedrijā ir ikonas statuss, raksta swedishwire.com.

«Ja tas bija izaicinājums Spyker nopirkt Saab, tas nebija nekas salīdzinājumā ar problēmām, ar kurām kompānijai būs vēl jāsaskaras,» rakstījis laikraksts Dagens Nyheter (DN), piebilstot: «Kompānijai ir ievērojami zems parādu līmenis. Jauni modeļi ir ceļā. Tas ir labi, bet priekšā ir patiesas grūtības.» Saab esot nepieciešams atjaunot uzticību zīmolam, palielināt apjomus un attīstīt videi draudzīgas tenoloģijas.

Atsevišķā ievadrakstā laikraksts norādījis, ka Saab pārdošana Spyker «ir iespēja un risks», uzslavējot faktu, ka «klasisks zviedru autoražotājs ieguvis pēdējo iespēju un darbinieki saglabā darbu, vismaz uz laiku».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki dīleri Zviedrijā nolēmuši atteikties no Saab automašīnām, vēsta thelocal.se. Tas notiek laikā, kad turpinās izmeklēšana saistībā ar grūtībās nonākušā autoražotāja parādiem un darbiniekiem nav skaidrība, vai viņi saņems algas.

Līdz šim Zviedrijas Izpildes aģentūra (Kronofogden) bija saņēmusi informāciju par parādiem, kas veido 5,1 miljonu kronu (800 tūkstoši ASV dolāru). Šādu naudas summu Saab ir parādā četrām dažādām pusēm. Taču pirmdien tika sākta izmeklēšana saistībā ar vēl pieciem parādiem, kas kopumā veido trīs miljonus kronu. Tiek prognozēts, ka dažu nedēļu laikā neapmaksāto rēķinu summa varētu sasniegt 43 miljonus kronu.

Pagājušajā nedēļā SEB banka paziņoja, ka Saab kontā atrodas nauda, un tagad parādu iekasēšanas aģentūra saņēmusi informāciju arī no Nordea un lūgusi bankai «iesaldēt» Saab kontus.

Vienlaikus Zviedrijas auto dīleru ķēde Bilpartner nolēmusi pārtraukt pārdot jaunas Saab automašīnas tās desmit tirdzniecības vietās Zviedrijas dienvidos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amerikāņu autogigants General Motors (GM) pēc neveiksmīgām sarunām ar Nīderlandes autoražotāju Spyker Cars NV, kurš iepriekš izteica vēlmi iegādāties zviedru Saab, ir nolēmis pēc iespējas ātrāk slēgt Saab, vēsta Automotive news.

«Mums ir žēl, ka mēs nespējām panākt vienošanos ar Spyker CarsGM paziņojumā informē GM Europe prezidents Niks Reilijs (Nick Reilly). «Mēs cieši sadarbosimies ar Saab, lai izbeigtu uzņēmējdarbību kārtīgi un atbildīgā veidā». N. Reilijs piebilda, ka Saab slēgšana nav ne bankrots, ne piespiedu likvidācijas process. «Mēs segsim visus Saab parādus, ieskaitot piegādātāju maksājumus, vienlaikus apturēsim Saab automašīnu ražošanu,» tā GM Europe prezidents.

GM jau iepriekš paziņoja, ka gadījumā, ja tā neatradīs pienācīgu pircēju, tad Saab tiks likvidēts. Db.lv arī rakstīja, ka GM Zviedrijas vienības Saab pārdošana tika atsaukta, jo potenciālais pircējs - zviedru sporta auto ražotājs Koenigsegg - atteicās no darījuma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Miljardieris Antonovs glābs Saab

Lelde Petrāne,29.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

General Motors un Zviedrijas valdība ceturtdien panāca vienošanos ar Saab mātes kompāniju, kas paver ceļu finanšu darījumam ar Krievijas biznesmeni Vladimiru Antonovu, ziņo nytimes.com.

Vienošanās likvidē strupceļu, kas kopš aprīļa sākuma radījis šaubas par Saab nākotni. Autoražotājs apturēja ražošanu rūpnīcā Trolhetenā, Zviedrijā, jo nespēja norēķināties ar piegādātājiem.

Spyker Cars, Nīderlandes sporta automašīnu ražotājs, kas iegādājās Saab no GM 2010.gadā, cīnās, lai atgrieztu kompāniju uz stabiliem pamatiem. Tas mēģināja iegūt naudu, pārdodot Saab nekustamā īpašuma aktīvus Krievijas biznesmenim Antonovam, lai pēc tam tos nomātu. Taču darījumu aizkavēja Eiropas Investīciju bankas, GM un Zviedrijas valdības izvirzītie nosacījumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunie Saab īpašnieki plāno laist klajā pirmo jauno modeli 2014. gadā, tomēr jaunās automašīnas vairs nerotās Saab simbols – sarkanais grifs ar kroni galvā, vēsta thelocal.se.

Tika nolemts, ka jaunās automašīnas tiks sauktas Saab vārdā, tomēr kompānija vairs nevarēs lietot līdzšinējo grifa logo, ko turpmāk izmantos Saab aizsardzības un aeronautikas grupa (Saab Defence group), kā arī Scania kravas automobiļi, kas abi vēl aizvien būs tās pašas korporācijas daļa. Vieglo automašīnu ažotāju kompānijai būs jaunā īpašnieka Nevs vārds, norādīja uzņēmuma pārstāvis Matiass Bergmans (Mattias Bergaman). Saskaņā ar kompānijas pausto, Saab līdzšinējais logo uzņēmumam bija mazāk svarīgs.

«Mēs būvējam jaunu kompāniju un jaunu tēlu, un Saab vārds bija tas, ko vēlējāmies,» norādīja kompānijas pārstāvis. Tajā pašā laikā viņš neatklāja, kāds būs jaunais Saab logo.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Saab pārdots nīderlandiešiem

,27.01.2010

Spyker Cars izpilddirektors Viktors Mullers (Victor Muller) (pa kreisi) pēc darījuma noslēgšanas ar Saab izpilddirektoru Jānu Āki Junsonu (Jan-Aake Jonsson). (Foto: REUTERS/SCANPIX)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes luksusa auto ražotājs Spyker Cars iegādājies General Motors Zviedrijas autobūves kompāniju Saab, ziņo BBC.

Darījums paredz, ka Spyker Cars samaksā General Motors 74 miljonus USD, kā arī izsniedz tai Saab akcijas 326 miljonu USD vērtībā. General Motors paredz, ka darījums noslēgsies līdz februāra vidum.

Jaunā grupa tiks nosaukta par Saab Spyker Automobiles N.V.

Spyker izpilddirektors Viktors Mullers, komentējot darījumu, iezīmējis savdabīgo Dāvida un Goliāta aspektu – viņš atzinis, ka «normālos apstākļos droši vien Saab būtu pircis Spyker.» Viņš arī piebilda, ka pēdējās piecās saspringtajās sarunu dienās nav gulējis vairāk par 15 stundām.

GM cenšas pārdot Saab jau kopš 2009. gada janvāra un izskanēja pat variants slēgt Saab.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad aprit 65 gadi, kopš dienas gaismu ieraudzīja pirmā toreiz vēl lidmašīnu ražotāja Svenska Aeroplan AB izgatavotā Saab automašīna, raksta laikraksts Latvijas Avīze.

Tagad gan šis autoražotājs, visticamāk, iestūrējis finiša taisnē.

2011. gada aprīlī tika izgatavots pēdējais Saab modelis, un kopš tā brīža finansiālo grūtību dēļ šo auto ražošana vairs nenotiek.

Saab cienītāji piesardzīgi vērtējot iespējas kompāniju glābt. «Visspilgtāk Saab raksturo drošība. Tas ir ģimenes un dizaina auto,» trīs šā auto raksturīgākās īpašības minējis Saab dīlera Latvijā Viking Motors pārstāvis Mārtiņš Jakovickis. «Ļoti liela uzmanība tiek pievērsta aktīvajai un pasīvajai drošībai, ģimenes drošībai. Daudz domāts, lai braukšana šajā automobilī būtu ērta. Piemēram, sēdekļi ir fantastiski ērti,» viņš slavējis šīs markas automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saab jaunais īpašnieks, zviedru sporta auto ražotājs Koenigsegg no 218 ASV izvietotajiem Saab dīlercentriem paredzējis slēgt 81, vēsta Automotive news.

Saab Cars North America vadītājs Maiks Kolerans (Mike Colleran) pavēstījis, ka Saab tirdzniecības vietas tiks slēgtas līdz 30. novembrim. "Mēs meklējam spēcīgus sadarbības partnerus, kuri neraugoties uz nelabvēlīgo tirgus situāciju ir spējuši saglabāt rentabilitāti un pārdošanas apjomus," tā Maiks Kolerans. Viņš neizslēdza iespēju, ka Saab dīleru centru skaits nākotnē varētu vēl samazināties. Bez tam iepriekšējais Saab īpašnieks General Motors (GM) ir nosūtījis visiem Saab dīleriem vēstuli, informējot tirgotājus, ka Saab zīmolu ASV tirgū pārstāvēs jauns uzņēmumu, Saab Cars North America Inc.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Saab 9-5 modelis ir gatavs, bet tirdzniecībā tas var arī nenonākt, norādījis General Motors vicepriekšsēdētājas Bobs Lucs (Bob Lutz).

Šāds scenārijs ir pat ļoti iespējams, jo General Motors sliecas uz to, ka tā likvidēs Zviedrijas struktūrvienību, ziņo Local. «Tas būtu ļoti bēdīgi, ja šī automašīna nekad neieraudzītu dienas gaismu, jo tā ir fantastiska automašīna,» sacīja B. Lucs.

Jāatzīmē, ka iepriekš plašsaziņas līdzekļos izskanēja baumas, ka jaunais Saab 9-5 varētu tikt ražots ar Buick zīmolu. Taču B. Lucs noraidīja baumas sakot: «Nē, tas ir pilnībā nepareizi. Tas nebūs Buick. Ne ASV, ne Ķīnā un nekur citur pasaulē.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Saab par 100 miljoniem eiro pārdos ķīniešiem

Dienas Bizness,28.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swedish Automobile automašīnu ražotājus Saab Automobile AB un Saab Great Britain Ltd. par 100 miljoniem eiro pārdos Ķīnas kompāniām Pang Da Automobile Trade Co. un Zhejiang Youngman Lotus Automobile Co.

Galīgā vienošanās tiks parakstīta pēc tam, kad tiks izpildīti visi nepieciešamie nosacīju, tostarp saņemtas atļaujas no attiecīgajām iestādēm, akcionāriem un citiem darījumā iesaistītajiem. 100 miljonu eiro lielo maksājumu Ķīnas uzņēmumi veiks pa daļām, ziņo Wall Street Journal.

Šāds paziņojums sekoja neilgi pēc tam, kad Saab tiesiskās aizsardzības administrators Gajs Lofalks (Guy Lofalk) nāca klajā ar informāciju, ka atsauks savu tiesā iesniegto lūgumu izbeigt Saab aizsardzību no kreditoriem.

Abi Ķīnas uzņēmumi esot piekrituši ieguldīt Zviedrijas automašīnu ražotājā pietiekami lielus līdzekļus, lai varētu veikt Saab restrukturizāciju. Līdz ar pārdošanas līguma noslēgšanu pamatīgas izmaiņas skars arī pašu restrukturizācijas plānu, vēsta Wall Street Journal, atsaucties uz Saab tiesiskās aizsardzības administratora sacīto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naudas grūtībās nonākušais Zviedrijas autoražotājs Saab trešdien paziņojis darbiniekiem, ka viņiem nav nepieciešams atgriezties darbā, jo finansējuma meklējumi joprojām turpinās. Nauda ļautu atkal iedarbināt ražošanas līnijas, kas apturētas jau vairāk nekā trīs nedēļas, vēsta thelocal.se.

Darbiniekiem sniegta jaunākā informācija par situāciju un norādīts turpināt palikt mājās, jo «ražošanas līniju nevar normāli darbināt», sacījusi autoražotāja pārstāve Gunilla Gustavs, skaidrojot, ka trešdienas darbinieku sanāksme tika plānota kopš pagājušās nedēļas.

Tikmēr Zviedrijas premjerministrs Frēdriks Reinfelds un uzņēmējdarbības ministre Moda Olofsone abi atkārtoti trešdien apliecinājuši, ka Zviedrija kā valsts neplāno iesaistīties un glābt Saab, ja tas nespēs nodrošināt finansējumu, lai «noturētos virs ūdens».

«Mēs esam darījuši, cik varējām,» teikusi Olofsone.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

12. janvārī tūkstošiem automašīnu ražotāja Saab darbinieki pulcējās pie vienas no kompānijas rūpnīcām Trolhatanā, Zviedrijas rietumos, lai paustu savu neapmierinātību par Saab īpašnieku General Motors (GM) uzvedību, raksta Local.

«Tika izrādīta milzīga atsauksme, kad 3 500 cilvēki ieradās uz demonstrāciju, lai atbalstītu mūs cīņā par Saab saglabāšanu,» norādīja Zviedrijas inženieru arodbiedrības vadītājs Hākans Danielsons.

Cilvēki pie rūpnīcas bija pulcējušies ar plakātiem, uz kuriem rakstīts «Save Saab!» («Glābiet Saab!»), «Mr. Obama – please save Saab!» («Obamas kungs, lūdzu, glābiet Saab!») un «GM – General Mistake» («GM – Liela kļūda»).

Pagaidām vēl nav skaidrs, ko GM iesāks ar Saab.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Saab atradis iespējamo sabiedroto atdzīvinātās retro automašīnas ražošanai

Lelde Petrāne,11.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedru autoražotājs Saab atdzīvināto pagājušā gadsimta piecdesmito gadu Saab modeli attīstīs kopā ar vācu auto gigantu BMW, vēsta swedishwire.com.

Spyker Cars NV, Saab Automobile īpašnieks, apsver iespēju radīt jaunu automašīnu, kuras pamatā būtu pagājušā gadsimta piedesmito gadu Saab modelis, atsaucoties uz vadītāja Viktora Mullera (Victor Muller) stāstīto, šā gada maija beigās vēstīja Bloomberg.

Jaunās, mazās automašīnas iedvesmas avots būtu Saab 92 modelis, kas bija ražošanā no 1949. līdz 1956.gadam, sacīja V. Mullers.

Maija beigās tika ziņots, ka saistībā ar jaunās automašīnas izstrādi notiek sarunas ar citiem autoražotājiem, taču netika atklāts, ar kuriem.

Tagad zviedru medijs vēsta, ka šajā sakarā sarunas norit starp Saab Automobile un Vācijas BMW.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Krīzē ieslīgušais Saab pieteicies biznesa pārstrukturēšanai

Lelde Petrāne,07.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autoražotājs Saab Automobile, kas turpina cīnīties ar briestošajiem parādiem, ir iesniedzis pieteikumu biznesa pārstrukturēšanai, atsaucoties uz īpašnieku Swedish Automobile izplatīto informāciju, ziņo thelocal.se.

Šāds solis sperts pēc intensīvām spekulācijām un ziņojumiem, ka Saab «naudas maks» ir tukšs, par ko liecina gan darbiniekiem neizmaksātās algas, gan neapmaksātie piegādātāju rēķini.

Pārstrukturēšanas pieteikums nodrošina Saab aizsardzību no kreditoriem un arī nozīmē to, ka darbinieku algas izmaksās valsts.

Saskaņā ar paziņojumu presei pieteikums rajona tiesai iesniegts trešdien no rīta.

Pārstrukturēšanā iekļautas arī Saab «meitas» Saab Automobile Powertrain un Saab Automobile Tools.

Kā norāda īpašnieki, mērķis ir nodrošināt «īstermiņa stabilitāti» un vienlaikus pavērt iespēju saņemt papildu finansējumu no Ķīnas uzņēmumiem Pang Da un Youngman.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trīs valstu kompānijas - Ķīnas, Nīderlandes un ASV - pretendē uz ASV autogiganta General Motors (GM) ar zaudējumiem strādājošās struktūrvienības Saab iegādi, vēsta swedishwire.com.

Db.lv jau rakstīja, ka kompānija GM informēja medijus - vairāki potenciālie pircēji ir izteikuši interesi iegādāties Saab un tā šos piedāvājumus izvērtēs līdz decembra beigām. Taču konkrētas kompānijas tā neatklāja.

Kā vēsta swedishwire.com, par Saab iegādi nopietni interesējas trīs kompānijas: Ķīnas Beijing Automotive, Amerikas riska kapitāla sabiedrība Renco un Nīderlandes sporta automašīnu ražotājs Spyker sadarbībā ar investoriem no Krievijas un Abudabi.

«Mēs uzskatām, ir labi, ka mums ir izdevies pārliecināt GM, ka tai vajadzētu izvērtēt ieinteresētos (pircējus),» zviedru ziņu aģentūrai TT sacījusi valdības pārstāve Mauda Olofsone (Maud Olofsson), piebilstot, ka viņa cer - tam būs labs gala rezultāts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Intervija: Ieviešot Luminor zīmolu, diezgan bieži dzirdējām, ka neizskatāmies pēc bankas

Dienas Bizness,04.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmola maiņa nav ne vienkāršs, ne īss process, tas reizē ir arī emocionāls process, jo izjauc lietu ierasto kārtību, intervijā db.lv stāsta Luminor grupas mārketinga un komunikācijas vadītāja Signe Lonerte.

Kad sākās Luminor zīmola maiņa?

Domāju, ka pirmais vērienīgais atskaites punkts zīmola maiņai bija jau pagājušā gada martā, kad paziņojām par plānoto apvienotās bankas nosaukumu un vizuālo identitāti - krietni pirms tika saņemts apstiprinājums atļaujai apvienot bankas. Apzināti izvēlējāmies komunicēt Luminor stāstu, skaidrot jaunās bankas nosaukumu, vērtības un identitāti vairāku iemeslu dēļ. Uz rebrendingu jeb zīmola maiņu nevar skatīties kā uz vienu atsevišķu aktivitāti, kas īstenota ārpus pārējā procesa. Tas notiek cieši roku rokā ar pilnīgi jaunas iekšējās kultūras veidošanu, ar visu kopējo procesu pārmaiņām. Zīmola maiņa nebeidzas ar ēku izkārtnēm un jaunām vizītkartēm. Mums bija svarīgi, ka vēl pirms banku apvienošanas gan mūsu klienti, gan darbinieki saprot, kas būs Luminor un ar ko mēs atšķirsimies no citiem. Pavisam praktisku iemeslu dēļ arī vēlējāmies būt pirmie, kas paziņo šīs izmaiņas, jo tika uzsākts preču zīmju reģistrācijas process. Būtiski arī tas, ka visi lēmumi attiecībā uz zīmolu balstījās biznesa lēmumos – nekas netika darīts atsevišķi no kopējā plāna. Tādējādi arī fizisko zīmola elementu nomaiņa – jaunas izkārtnes, bankomātu un maksājumu karšu un digitālo platformu dizains – bija pakāpenisks process, kas sekoja biznesa lēmumiem. Pasaules prakse un pozitīvie zīmola maiņas piemēri runā par «zīmola maiņu nakts laikā». Luminor gadījumā velējāmies būt pragmatiski un darīt to soli pa solim. Brīdī, kad tiek veikta sešu banku apvienošana ar mērķi izveidot vienu, spēcīgu Baltijas finanšu uzņēmumu, arī zīmola maiņas procesa plānošanai ir «savi griesti». No 1. aprīļa mūsu klienti mūs redz kā vienu Luminor visās Baltijas valstīs un viens svarīgs posms savā ziņā ir noslēdzies.

Komentāri

Pievienot komentāru