Tehnoloģijas

Kļūda viedtālruņa aplikācijas noteikumos rada bažas, ka policija izspiego lietotājus

Dienas Bizness,09.03.2015

Viedtālruņu lietotne, kura rīdziniekiem ļauj augšupielādēt video un fotoattēlus no piefiksētajiem noziegumiem

Jaunākais izdevums

Rīgas Pašvaldības policija (RPP) 19. februārī prezentēja viedtālruņu lietotni, kura rīdziniekiem ļauj augšupielādēt video un fotoattēlus no piefiksētajiem noziegumiem. Tomēr, par spīti labajiem mērķiem, īsi pēc lietotnes publiskās prezentācijas sociālajos tīklos RPP lietotne tika nodēvēta par «stukaču rīku», pirmdien raksta laikraksts Diena.

Iepazīstinot ar jauno lietotni, RPP uzsvēra, ka «mobilā aplikācija izveidota, lai uzlabotu komunikāciju iedzīvotāju un Rīgas pašvaldības policijas starpā», un pauda cerību par aktīvu sabiedrības iesaisti kārtības nodrošināšanā. Šī ir jau otrā lietotne, kuras mērķis ir uzlabot iedzīvotāju saziņu ar atbildīgajiem dienestiem, – janvārī ar tādu nāca klajā arī Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests.

Tomēr, par spīti labajiem mērķiem, īsi pēc lietotnes publiskās prezentācijas sociālajos tīklos RPP lietotne tika nodēvēta par «stukaču rīku» un internetā izplatījās ziņa par potenciāli satraucošu lietošanas nosacījumu 25. punktu, kur minēts, ka RPP saņem un saglabā informāciju no lietotāja izmantotā interneta pārlūka (tostarp IP adresi, sīkfailus). Vienkāršoti sakot – RPP, izmantojot aplikāciju, piekļūst visam, ko lietotājs apskata internetā. Vairāki potenciālie lietotāji pauda sašutumu un paziņoja, ka aplikāciju ir izdzēsuši.

Arī Dienas aptaujātie digitālo mediju eksperti norāda, ka šādas informācijas vākšana ir absolūti nepieņemama. Sociālo mediju projektu vadītājs Vilhelms Meisters vēl piebilda, ka policijas vēlme ievākt šādus datus ir krietni satraucošāka nekā tad, ja to dara mārketinga nolūkiem. Turklāt, ja lietotne patiešām ievāktu šādus datus, RPP, iespējams, pārkāptu Fizisko personu datu aizsardzības likumu un personas tiesības uz privātumu, Dienai skaidroja advokātu biroja Borenius privātuma tiesību eksperte Linda Bīriņa. «Jebkurai personas datu apstrādei (tostarp datu ievākšanai, glabāšanai, izmantošanai) ir jābūt atbilstoši paredzētajam mērķim un tam nepieciešamajā apjomā. Pat tad, ja persona ir devusi savu piekrišanu, bet konkrētie dati nav nepieciešami aplikācijas funkcionalitātei vai mērķiem, kas skaidri definēti lietošanas noteikumos, šāda datu ievākšana nebūtu pieļaujama,» uzsver juriste. Arī tehnoloģiju eksperts Jānis Palkavnieks norāda, ka konkrētās lietotnes darbībai šādi dati nav vajadzīgi.

Plašāk lasiet rakstā Policija biedē lietotājus pirmdienas, 9.marta laikrakstā Diena (6.lpp.)!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 3.septembra viedtālruņu lietotājiem ir pieejama mobilā lietotne dokumentu eParakstīšanai. Lietotne eParakstsLV ir bez maksas un darbojas viedtālruņos ar iOs un Android operētājsistēmām, informē droša elektroniskā paraksta pakalpojuma sniedzējs VAS Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs (LVRTC).

Mobilā lietotne eParakstsLV viedtālrunī nodrošina dokumentu parakstīšanu ar elektronisku parakstu, kā arī jau parakstītu dokumentu pārbaudi. Viedtālrunī iespējams parakstīt jebkura formāta dokumentus. Pēc parakstīšanas tie tiks saglabāti eDOc formātā.

Parakstītu dokumentu no viedtālruņa var nosūtīt adresātam uz e-pastu vai izmantojot viedtālrunī pieejamās saziņas lietotnes, kā arī noglabāt sev ērtākajā datņu apmaiņas servisā. Tāpat parakstītie dokumenti 24 stundas glabāsies eParaksta lietotāja profilā portālā eParaksts.lv.

«Dokumentu parakstīšana viedtālrunī ir nozīmīgākais eParaksta attīstības posms pēc eID kartes ieviešanas,» uzsver LVRTC valdes priekšsēdētājs Jānis Bokta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Samsung" Baltijas valstīs 2019. gadā kopumā pārdevis vairāk nekā 800 tūkstošus mobilo ierīču, tostarp viedtālruņus, planšetdatorus, viedpulksteņus un citas.

""Samsung Electronics Baltics" mobilo ierīču segmentam 2019. gads bijis veiksmīgs – tas zīmīgs ar ieņēmumu pieaugumu jau trešo gadu pēc kārtas," teic Jurijs Bušmaks, "Samsung" IT un mobilo tehnoloģiju nodaļas vadītājs Baltijā.

"Samsung" galvenajām viedtālruņu jeb flagmaņu sērijām, kurās ietilpst jaunākie "Galaxy S" un "Note" viedtālruņi, pārdošanas apjoms Baltijas valstīs 2019. gadā pieaudzis par 20%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Tas esot līdz šim augstākais rezultāts gan "Galaxy S", gan "Note" sērijā.

Vērtējot Baltijas valstu mērogā, Latvijā pārdota aptuveni trešdaļa visu "Galaxy S10" sērijas viedtālruņu (31%), savukārt vispopulārākie tie bijuši Lietuvā (47%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijā radīta mobilā aplikācija dzīvokļu un namu īpašniekiem, kas savu īpašumu izīrē

Dienas Bizness,29.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA E-protect ir izstrādājis iPhone un iPad mobilo aplikāciju The Property nekustamā īpašuma izīrēšanas finanšu pārvaldībai, aģentūru LETA informēja E-protect valdes loceklis Jurģis Ķiršakmens.

Aplikācija radīta privātpersonām, kuru īpašumā vai apsaimniekošanā ir viens vai vairāki nekustamie īpašumi, kas tiek izīrēti, kā arī īrniekiem, kas īrē nekustamo īpašumu kopā un savā starpā dala saistītos izdevumus.

Aplikācija ļauj veikt īres ieņēmumu un ar nekustamo īpašuma uzturēšanu saistīto izdevumu uzskaiti, piedāvā nosūtīt īrniekiem kārtējo īres rēķinu un saņemto īres maksājumu apstiprinājumus, nodrošina pārskatus par finansēm un sniedz atgādinājumus par laikā nesaņemtajiem maksājumiem, plānotajiem izdevumiem un īres līgumu termiņu tuvošanos, informēja Ķiršakmens.

Integrēta ar mobilās ierīces fotokameru un saziņas iespējām, aplikācija aizpilda nišu starp risinājumiem, kas balstīti uz elektroniskajām tabulām (Excel) un profesionālajām, sarežģītajām un izmaksās dārgajām nekustamā īpašuma pārvaldīšanas aplikācijām. Vairāk nekā 50% lietotāju, kas meklē risinājumus labākai nekustamā īpašuma finanšu pārvaldībai, joprojām izmanto manuālus pierakstus vai elektroniskās tabulas, liecina Software Advice: Property Management Software BuyerView 2014 pētījums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

3 lietas, kas obligāti jāzina par internetbanku viedtālrunī

Lelde Petrāne,14.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai izmantotu internetbanku viedtālrunī, ikvienam ir obligāti jāzina, kā to darīt pareizi. Pat ja uzbrucējiem uzreiz neizdodas iztukšot jūsu bankas kontu, tas nenozīmē, ka esat pasargāts – ļoti iespējams, ka tiek gaidītas vēl pāris nedrošas pieslēgšanās. Latvijas Komercbanku asociācija aicina ievērot e-drošības noteikumus un atgādina trīs lietas, kas obligāti jāievēro.

1. Mobilajās ierīcēs ir jālieto aplikācija, nevis interneta pārlūks

Aplikācija ir drošākais internetbankas lietošanas veids mobilajās ierīcēs. Lejupielādējiet to tikai oficiālās vietnēs – Google Play vai Apple AppStore. Papildus drošībai par aplikācijas oriģinalitāti var pārliecināties bankas mājaslapā, tur jābūt atrodamām norādēm uz internetbankas oficiālo lietotni. Banku aplikācijas atbilst visām drošības prasībām un tiek regulāri atjaunotas, savukārt lietotāju uzdevums ir akceptēt piedāvātos atjauninājumus.

2. Izvairieties no internetbankas lietošanas publiskajos bezvadu jeb Wi-Fi tīklos

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apple iPhone 15 ir pieejams jau kādu laiku. Un šobrīd iPhone 15. sērijas tālruņi ir jaunākie un labākie pieejamie Apple tālruņi tirgū. Tie piedāvā vairākas jaunas funkcijas un uzlabojumus salīdzinājumā ar iepriekšējo paaudzi, tostarp pārveidotu dizainu, ātrāku procesoru un labāku kameru sistēmu.

Bet vai tiešām katru gadu ir nepieciešams atjaunināt savu iPhone uz jaunāku modeli, vai arī iPhone 14 joprojām ir pietiekami labs? Noskaidrosim, ko piedāvā Apple iPhone 15, un salīdzināsim šo jauno tehnoloģisko brīnumu ar savu priekšteci – iPhone 14.

Iepazīsties ar Apple jaunākajiem modeļiem

Tāpat kā katru gadu, Apple neaprobežojas tikai ar vienu jaunu tālruņa izlaidumu; tā vietā iPhone 15 sērija piedāvā vairākus jaunus tālruņu modeļus. Šī pieeja nodrošina, ka cilvēkiem ir iespēja izvēlēties sev piemērotāko ierīci, kas lieliski atbilst viņu vajadzībām un vēlmēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strauji pieaug bezkontakta tehnoloģijas izmantošana, norēķinoties par pirkumiem tirdzniecības vietās. Šajā gadā bankas plāno aktīvāk sākt piedāvāt norēķinus ar viedtālruni un citus jaunus pakalpojumus, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Bezkontakta norēķinu, kas veikti ar maksājumu karti vai viedtālruni, skaits pēdējā gada laikā ir strauji palielinājies visā pasaulē. Starptautiskās kompānijas Grand View Research jaunākais pētījums liecina, ka, attīstoties tehnoloģiju jaunuzņēmumiem, bezkontakta maksājumi turpinās augt straujā tempā un paredzams, ka līdz 2025.gadam kopējais maksājumu apmērs pasaulē sasniegs 2,23 triljonus ASV dolāru. 2016.gada beigās šī tirgus vērtība tika lēsta 207,65 miljardu dolāru apmērā. Šī veida norēķini pircēju vidū ir iecienīti to ērtuma dēļ – samazinās maksājuma laiks. Nākotnē attīstību šajā segmentā veicinās tieši maksājumi ar viedtālruni.

Kompānijas prognozes liecina, ka straujāka izaugsme gaidāma Ziemeļamerikā un Eiropā. Pētījumā apkopotie dati rāda, ka nozares, kurās visvairāk izmanto bezkontakta norēķinus, ir mazumtirdzniecība, transports, veselības aprūpe un viesmīlība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Kaspersky: Vingruma aproču datus var iegūt arī citas personas

Žanete Hāka,27.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā laikā popularitāti ieguvušie vingruma skaitītāji, kas vāc informāciju par lietotāja fizisko aktivitāti, var pārsūtīt datus ne tikai tieši savam īpašniekam, informē Kaspersky Lab.

Uzņēmums atklāja šo sporta aproču īpatnību, pētot to mijiedarbības veidus ar viedtālruņiem.

Tika noskaidrots, ka vairākās populārās vingruma aprocēs īstenotā pievienojamās ierīces autentifikācijas metode dod iespēju citām personām nemanāmi izveidot savienojumu ar viedtālruni, izpildīt vairākas komandas un pat iegūt ierīcē saglabātos datus. Tas viss ir iespējams, ja viedtālruni pārvalda 4,3 vai jaunākas versijas operētājsistēma Android un tajā ir instalēta neatļauta lietotne sinhronizācijai ar aktivitātes aproci.

Kā zināms, lai izveidotu vingruma skaitītāja un viedtālruņa savienojumu, lietotājam šī darbība ir jāapstiprina, piespiežot atbilstošu aproces pogu. Taču pašlaik lielākajai daļai šo ierīču nav ekrāna, tāpēc ļaundari var viegli apiet šo obligāto noteikumu, jo tad, kad vingruma aproce vibrē, pieprasot apstiprināt savienojumu ar viedtālruni, lietotājs nevar zināt, vai ir runa par viņa paša vai par kādu citu tālruni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mākslīgā intelekta attīstība un “Gen Z” paaudzes ienākšanu darba tirgū ir būtiskākie faktori, kas šobrīd maina finanšu pakalpojumu sektoru. Kā mainījušies klientu paradumi, kādas ir viņu gaidas un kas bankām sagādā lielākos izaicinājumus? Saruna ar bankas Citadele valdes locekli stratēģijas jautājumos Vladislavu Mironovu.

Starptautiskajā Fintech balvu ceremonijā banka Citadele nesen saņēma apbalvojumu kā labākā digitālā banka. Cik nozīmīgs ir šis apbalvojums, un pēc kādiem kritērijiem tika izvērtēti pretendenti?

Izvērtējot balvas pretendentus, tika ņemti vērā tādi kritēriji kā bankas digitālo risinājumu spēja uzlabot klientu pieredzi, inovatīvo funkciju apjoms un iespējas, drošības infrastruktūra klientu datu aizsardzībai, kā arī bankas platformās integrēto inovāciju konkurētspēja. Bija patīkami finālā būt kopā ar ASV izcelsmes banku ar ļoti attīstītiem digitāliem risinājumiem un miljoniem aktīvu lietotāju – Wells Fargo, kā arī finanšu tehnoloģiju uzņēmumu TransferMate. Mums tas bija nozīmīgs brīdis, jo bijām vienīgā Baltijas reģiona banka, kas ieguva iespēju sacensties ar pasaulē vadošajām bankām. Tas stiprināja pārliecību, ka Baltijā radītie digitālie risinājumi ir konkurētspējīgi pasaules līmenī. Pirmo pilnvērtīgo bankas mobilo risinājumu izveidojām 2018. gadā. Varam lepoties, ka mūsu bankas klienti ir vieni no aktīvākajiem digitālo risinājumu lietotājiem Eiropā, proti, mūsu klienti mobilajā lietotnē veic vairāk nekā 20 darbības mēnesī, neskaitot konta bilances apskatīšanu. Tas ietver pārskaitījumus, C Rewards punktu pārvaldīšanu, informācijas meklēšanu un citas darbības. Mūsu klientu vidū vien 4 % nav aktīvi digitālo kanālu lietotāji un galvenokārt izmanto bankomātos vai filiālēs pieejamos pakalpojumus. Pārējie 96 % aktīvi izmanto tieši digitālos risinājumus. Šādi rādītāji ir iespējami, pateicoties ērtai pakalpojumu infrastruktūrai. Bijām vieni no pirmajiem, kas ieviesa klienta konta atvēršanu attālināti ar pašportreta fotogrāfiju, kā arī FaceID un TouchID pārskaitījumu veikšanai. Mūsu pieeja digitālās infrastruktūras risinājumiem ļāva nopelnīt šo apbalvojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar HTC vadītāju Baltijas valstīs Vladislavu Berčenko

Lelde Petrāne,14.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Vladislavs Berčenko, HTC vadītājs Baltijas valstīs. Pašreiz HTC ir 2 viedtālruņu «ģimenes» – HTC One un HTC Desire.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Šajā nozarē es kopumā strādāju jau 7 gadus un esmu priecīgs, ka joprojām no tā gūstu gandarījumu.

Savukārt, konkrētais uzņēmums man sniedz brīvību, kas man ir ļoti būtiska – neesmu piesaistīts konkrētam birojam, nav fiksētu darba stundu. Tomēr tas nebūt nenozīmē, ka varu slinkot.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tirgum radīta aplikācija «Sale - iepērcies izdevīgi» kā ikdienas palīgs, kas apkopo vienuviet visus lielāko tirdzniecības tīklu akcijas preču piedāvājumus Latvijā, liecina medijiem sniegtā informācija.

Tā kalpos par palīgu cilvēkiem, kuri ikdienas gaitās vēlās ekonomēt savus līdzekļus un laiku.

Aplikācija ir veidota, lai ikviens mūsdienu straujajā dzīves ritmā varētu ērti pārredzēt akcijas preču bukletus jebkurā vietā un laikā.

Mobilajā aplikācijā akcijas preču navigācija ļauj aplūkot aktuālos piedāvājumus gan pēc interesējošā veikala, gan produktu grupām. Apkopotie bukleti regulāri tiek atjaunināti un lietotājiem ir iespēja regulāri saņem automātiskus paziņojumus par jaunākajiem akcijas preču piedāvājumiem.

Projekta vadītājs Mihails Zavjalovs portālam db.lv stāsta, ka šobrīd tiek apkopoti veikali, kuri būs pieejami aplikācijas lietotājiem. « Šobrīd tie būs pārtikas veikali, taču nākotnē koncentrēsimies arī uz citām nozarēm.» Aplikācija Latvijā apkopos informāciju no tādiem veikaliem kā: «Aibe», «Elvi», «Lats», «Maxima», «Mego», «Rimi», «Supernetto», «Top» un «Vesko».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 15. jūnijā, stāsies spēkā vairāki ierobežojumi darījumiem ar SEB bankas kodu kartēm. Lai arī turpmāk veiktu pārskaitījumus un iepirktos internetā, SEB banka aicina klientus savu ikdienas darījumu apstiprināšanai lietot bezmaksas aplikāciju viedtālruņiem Smart-ID, informē bankas Ārējās komunikācijas vadītājs Mārtiņš Panke.

«Šīs izmaiņas skar visas Latvijas bankas, un to rezultātā kodu kartes zaudē savu lomu. To vietā nāk jaunākās paaudzes risinājums, kas atbilst mūsdienu augstākajiem drošības standartiem – viedtālruņu aplikācija Smart-ID,» komentē SEB bankas valdes loceklis Arnis Škapars.

Šobrīd gandrīz 35 000 SEB bankas klientu lieto Smart-ID. Tie, kuri ir pamēģinājuši Smart-ID, vairs nevēloties atgriezties pie kodu kartēm. «Smart-ID lielākās priekšrocības ir ne vien drošība un vienkārša lietošana, bet arī ērtums un tas, ka aplikācija vienmēr ir līdzi telefonā,» piebilst A. Škapars.

Klienti arī turpmāk varēs ar kodu karti pieslēgties internetbankai, aplūkot savus kontus un pieteikties bankas pakalpojumiem, taču tā vairs nederēs visu ikdienas darījumu veikšanai. Izmantojot kodu karti, pēc 15. jūnija būs iespējams apstiprināt tikai maksājumus līdz 30 eiro uz citām bankām, kā arī maksājumus līdz 150 eiro uz citiem kontiem SEB bankā. Savukārt ar Smart-ID klienti varēs veikt visus nepieciešamos maksājumus ierastajos apjomos, iepirkties internetā un izmantot e-pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

SEB banka uzsāk klientu attālināto identificēšanu ar Smart-ID vai kodu kalkulatoru

Lelde Petrāne,26.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB banka ir ieviesusi jaunu iespēju – klientu attālināto identificēšanu pa tālruni ar Smart-ID aplikācijas vai kodu kalkulatora palīdzību. Tagad klienti, kas sazinās ar banku pa tālruni un vēlas iegūt ar savām finansēm saistīto informāciju, var apliecināt savu identitāti attālināti, ievadot viedtālrunī nepieciešamos datus.

«Līdz šim vienīgā iespēja klientiem identificēties, sazinoties ar banku pa tālruni, bija nosaukt savu paroli, ko klients izvēlējies, atverot savu kontu. Taču daudzos gadījumos ar to ir problēmas, jo klienti šo paroli mēdz piemirst. Tādēļ viedtālruņu aplikācija Smart-ID ir alternatīva, kas ļauj klientiem identificēties ērti – viedtālrunī ievadot savu personas kodu un Smart-ID PIN1 kodu. Savukārt tie, kas izmanto kodu kalkulatoru jeb Digipass, tagad arī var izmantot šo ierīci, lai identificētos attālināti,» skaidro SEB bankas Klientu centra vadītāja Inga Šeninga.

Sazvanot bankas Klientu centru, klients (gan privātpersona, gan juridiskā persona) var identificēties ar Smart-ID aplikāciju, izvēloties attiecīgo tālruņa klaviatūras taustiņu, līdzīgi tam, kā klienti parasti izvēlas sarunas tēmu. To izdarot, klienta viedtālrunī tiks aktivizēts Smart-ID, aicinot ievadīt savu personas kodu un PIN1 kodu. Pēc to ievadīšanas klients tiks savienots ar bankas konsultantu, kas varēs atbildēt uz klienta jautājumiem un sniegt nepieciešamo atbalstu. Līdzīgi identificēties pa tālruni varēs arī kodu kalkulatoru lietotāji – izvēloties iespēju autorizēties ar Digipass, klientiem būs jāievada personas kods un kods no kalkulatora.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas taksometru tiešsaistes pakalpojumu operators YandexTaxi uzsācis savu darbību Helsinkos ar citu nosaukumu Yango.

Mobilā aplikācija Yango ir pieejama Somijas iedzīvotājiem Google Play vai App Store aplikāciju vietnēs, šī aplikācija ir somu, latviešu, krievu, angļu un citās valodās. Tūristiem no Latvijas, kuriem jau ir Yandex.Taxi aplikācija, braucienu rezervācijas Helsinkos var veikt caur jau esošo aplikāciju – nav nepieciešams ielādēt jaunu aplikāciju.

Brauciena izmaksas ar Yango aplikāciju Helsinkos sākas no 3 eiro, tas ietver vienu kilometru un trīs minūtes ceļā. Pēc tam – pilsētā ne vairāk kā 1,20 eiro par kilometru un 0,15 eiro par minūti ceļā (sastrēgumu stundās – 0,45 eiro). Pasūtot braucienu, aplikācija aprēķina precīzu cenu, ņemot vērā tā brīža satiksmes situāciju, un cena nemainīsies, pat ja vadītājs iekļūs sastrēgumā vai nolems to apbraukt. Norēķināties par braucienu ar Yango starpniecību var ar aplikācijā pievienotu bankas karti vai arī skaidrā naudā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rīgā darbu sāk elektrisko skrejriteņu noma Atom

Laura Mazbērziņa,05.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada aprīļa Rīgā darbu testa režīmā uzsākusi elektrisko skrejriteņu noma Atom. Uzņēmums drīzumā sola arī iespēju nopelnīt, iegādājoties skrejriteņus un piedāvājot tos citiem platformas lietotājiem.

Atom ir Latvijas uzņēmums, kas 2018. gadā uzvarēja jauno uzņēmēju konkursā Atspēriens. Šobrīd tas velo novietnēs Rīgā ir izvietojis dažus desmitus elektrisko skrejriteņu. To atrašanās vietas tiešsaistē var redzēt aplikācijā, kas lejupielādējama interneta vietnē vai App Store. Pašlaik aplikācija ir pieejama tikai tālruņiem ar iOS programmatūru, taču drīzumā aplikācija būs pieejama arī to tālruņu lietotājiem, kam ir Android programmatūra.

«Atom plāno attīstīt vairākus pakalpojumus transporta un mobilitātes tirgū. Atom platforma nākotnē piedāvās ne tikai nomas pakalpojums, bet skrejriteņus būs iespējams arī iegādāties. Tā ir iespēja gūt ienākumus no katra brauciena. Ažiotāža par skrejriteņiem visā pasaulē ir liela, un mēs gribam ļaut visiem interesentiem iesaistīties un pelnīt. Platformas Atom lietotājs varēs redzēt sev piederošā skrejriteņa atrašanās vietu un arī to, kādā tehniskajā stāvoklī ir viņa braucamrīks,» ieceres izklāsta viens no Atom dibinātājiem un uzņēmuma vadītājs Arturs Burņins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēlme pēc anonimitātes sniegtā godīguma rosinājusi Niku Halavinu izveidot mobilo lietotni AntiChat, ko jau lejupielādējuši vairāk nekā desmit miljoni cilvēku visā pasaulē, augustā vien viņi nosūtījuši un saņēmuši 4,4 miljardus ziņu

Līdz šim kopumā aplikācijas lietotāji nosūtījuši un saņēmuši aptuveni 50 miljardus ziņu. AntiChat lieto cilvēki 145 valstīs. 30% ir no ASV, 25% - no Rietumeiropas, 13% - no Āzijas, 11% - no Austrumeiropas, 7% - no Latīņamerikas, 14% – no citām vietām pasaulē. Aplikācija ir pieejama 28 valodās, tostarp latviešu. Iepriekš radījis un vadījis lielus uzņēmumus, N. Halavins šobrīd vairs nemērķē nopelnīt milzu naudu, bet gan vēlas palīdzēt cilvēkiem. «Tas, ko dod sabiedrībai, ir svarīgāk par naudu, ko nopelni,» viņš uzsver. Vairāk par mūsdienu paralēlo sociālo mediju realitāti un savu ceļu uz lielāku atklātību uzņēmējs stāsta intervijā Dienas Biznesam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Tendence - internetbankas kodu kartiņu vietā nāks mobilie risinājumi

Dienas Bizness,15.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bankas Citadele veiktajā iedzīvotāju aptaujā noskaidrots, kas iedzīvotājus kaitina visvairāk, internetbankas kodu kartiņu lietošanā. Savā ziņā var teikt, ka internetbankas kodu karšu ēra ir beigusies, un bankas tās aizstāj ar modernākiem risinājumiem.

- Kodu karšu lietošanā cilvēkus visvairāk kaitina situācija, kad nekavējoties jāveic maksājums internetbankā, bet kodu karte nav pie rokas. Šāda situācija kaitinoša šķiet 49% aptaujāto iedzīvotāju, kas lieto internetbanku, un 26% tādā situācijā arī ir nokļuvuši.

- Līdzīgi kaitinoša ir situācija, kad ārzemēs nepieciešams veikt maksājumu, bet kodu karte nav paņemta līdzi. Tā atzina 43% internetbankas lietotāji, un 5% minēja, ka ir saskārušies ar šādu situāciju ceļojuma laikā.

- 37% internetbanku lietotājus kaitina situācija, kad cipari kodu kartē vairs nav vairs izlasāmi vai kodu karte ir pārlūzusi. Ar kartes nodilšanu saskārušies 14% internetbanku lietotāji, bet ar pārlūzušu karti – 5%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas Swedbank klientiem pieejama jaunā mobilā lietotne, kas piedāvā, piemēram, biometrijas datu izmantošanu, zibmaksājumus un Android lietotājiem arī iespēju norēķināties ar viedtālruni, iztiekot bez ierastās maksājumu kartes.

Swedbank Klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs stāsta: «Saskaņā ar jaunākā bankas pētījuma datiem 92% no mūsu aktīvajiem klientiem Latvijā ir viedtālrunis, un viņi tajā veic arvien lielāku daļu ikdienas finanšu operāciju. Jaunā lietotne tika izveidota saskaņā ar pasaules labāko pieredzi, šajā procesā iesaistot arī mūsu klientus. Lietotnes izmēģinājuma versiju lejupielādēja vairāk nekā 60 tūkstoši klientu, un mēs saņēmām vairāk nekā 5 tūkstošus komentāru un ieteikumu, kas palīdzēja jaunās lietotnes izstrādē.»

Jaunajā lietotnē Swedbank klientiem būs pieejamas jaunas maksājumu iespējas – zibmaksājumi un mobilie bezkontakta maksājumi. Zibmaksājumi ļauj lietotājiem veikt ātrus pārskaitījumus ne tikai starp Swedbank klientiem, bet arī citām bankām, kas atbalsta zibmaksājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidkorejas tehnoloģiju kompānija Samsung Electronics plāno nākamgad sērijā Galaxy Note laist klajā salokāmu viedtālruni, otrdien paziņojis kompānijas pārstāvis.

Uzņēmums plāno laist klajā viedtālruni ar salokāmu displeju, taču šī mērķa sasniegšanai vēl jāpārvar vairāki šķēršļi.

Par kādiem tieši šķēršļiem ir runa, uzņēmuma pārstāvis neatklāja.

Pircēji gaida salokāmo viedtālruni jau kopš 2013.gada, kad Samsung pirmo reizi prezentēja elastīga displeja prototipu ar nosaukumu "Youm".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators Bite uzsācis piedāvāt mobilo sakaru pakalpojumus viedpulksteņiem, kas ir aprīkoti ar eSIM,. Tas sniedz iespēju viedpulkstenī saņemt, rakstīt ziņas, zvanīt un saņemt zvanus, kā arī izmantot internetu pat tad, ja viedtālrunis nav tuvumā vai ir izlādējies, informē uzņēmumā.

Pakalpojuma ieviešanu lielā mērā veicinājis viedpalīgu popularitātes pieaugums. Piemēram, Bitē šī gada pirmajā pusgadā viedpulksteņu pārdošanas apjomi palielinājušies par 50%, savukārt statistikas kompānija «Statista» prognozē, ka turpmākajos gados Eiropā šī viedpalīga lietotāju skaits ik gadu augs par vairāk nekā 5%, jau pēc trīs gadiem sasniedzot vairāk nekā 44 miljonus.

Līdz šim viedpulksteņiem bija nepieciešams nepārtraukts «Bluetooth» savienojums ar viedtālruni, kur attālums starp abām ierīcēm nepārsniedz aptuveni 30 metrus, lai viedpulkstenī, piemēram, saņemtu paziņojumus par ienākošajām ziņām un zvaniem, kā arī veiktu zvanus un rakstītu ziņas tieši no pulksteņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai tiešām esam nonākuši līdz "mobilo ierīču nodoklim"?

Andis Āriņš, Latvijas Interneta asociācijas (LIA) izpilddirektors,03.03.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kultūras ministrija veselības un ekonomiskās krīzes laikā sasteigti virza ideju no 1. aprīļa ieviest jaunu nodevu viedtālruņiem un visa veida datoru cietajiem diskiem.

Diemžēl dialogs ar nozari ir iztrūcis, tāpēc šobrīd ministrijas rīcībā vairāk saskatāmi mēģinājumi manipulēt ar nekorekti īstenotu pētījumu, lai pierādītu, ka telefoni un datori pretēji realitātei ir kļuvuši par nelikumīgām digitālajām bibliotēkām, par kurām jāiekasē attiecīgi 1.50 un 2.85 eiro gabalā.

Priekšlikums ir tik absurds, ka nodevu nāksies maksāt arī par ierīcēm, kurām šāda datu glabāšanas funkcija nav pēc būtības.

Mobilo ierīču loma iedzīvotāju ikdienā ir mainījusies, lielai daļai ierīču kalpojot ne tikai par saziņas rīkiem, bet arī veidu, kā klausīties mūziku vai lasīt grāmatas. Ja savulaik autora darbus uzglabājām tādos datu nesējos kā CD un DVD, tad tagad tā ir vēsture. Tagad Kultūras ministrija nākusi klajā ar ierosinājumu grozīt MK noteikumus Nr.321, kas paredz paplašināt ar nodevu apliekamo datu nesēju sarakstu, tajā iekļaujot arī viedtālruņus un visa veida datoru cietos diskus. Tomēr nozares pārstāvji uzsver – ignorējot faktiskos mobilo ierīču lietotāju paradumus un interpretējot datus, Kultūras ministrija nepieciešamībai aizsargāt autorus no nelikumīgas darbu kopēšanas pieiet pārāk virspusēji, savukārt izvēlētais laiks ir cinisks attiecībā pret ikvienu uzņēmēju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#«Tiem, kam bijis parastais telefons vai tāda nav bijis vispār, tas ir lielāks izaicinājums.»

Latvijas Pasts digitalizē darbību, uzlabo pakalpojumu kvalitāti un gaida skaidrību par universālā pasta pakalpojuma grozu nākotnē

To intervijā ar Dienas Biznesu norāda VAS Latvijas Pasts (LP) valdes priekšsēdētājs Māris Vilcāns.

Fragments no intervijas, kas publicēta 15. februāra laikrakstā Dienas Bizness:

Runājot par attīstību, ko LP grib izdarīt šogad un turpmākajos gados?

Patlaban noris projekts, kas saistīts ar jautājumiem par papīru un datu apmaiņu, proti, izsniedzam pastniekiem viedtālruņus kā darbarīku.

Kas ir laimīgā kompānija (piegādātājs), jo jums ir ap 4000 darbinieku?

Nesaukšu vārdā, bet tie uz Android bāzēti telefoni, tie nav iPhone cenā. Un pastnieku ir mazāk – ap 1400. Ar šo projektu ceram aizvietot papīru, gribam palielināt datu apraides ātrumu. Arī mūsu starptautisko projektu ietvaros tā kļūst kā prasība. Cilvēki, pirmkārt, grib pēc iespējas ātrāk saņemt piegādes informāciju, otrkārt, elektroniski parakstīties. Savukārt kurjeriem šī projekta ietvaros ir izsniegti profesionāli termināļi. Šis rīks mums pavērs daudzas papildu iespējas, jo kas tik viss šodien nevar būt viedtālrunī. Ieviesīsim to vispirms savām pamatfunkcijām, bet iespējas nāks pašas, jo, ko tik mēs nevarētu darīt ar šādu mobilu cilvēku pulku pa visu Latviju, sākot ar gāzes skaitījumu lasījumiem. Mūsu darbinieki būs pietiekami labi aprīkoti, varēsim no viņiem dabūt datus ātri, ar visiem sazināties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Huawei klēpjdators ar lielu ekrānu un augstu veiktspēju ne tikai saglabā MateBook sērijas raksturīgos estētikas, inovāciju un viedās pieredzes elementus, bet arī piedāvā daudzus uzlabojumus, tostarp pavisam jaunu acu komfortu nodrošinošu FullView ekrānu, augstas veiktspējas 12. paaudzes Intel Core H sērijas procesoru, vieglu metālisku korpusu, kā arī ērtas ierīču savienošanas iespējas.

16 collu FullView ekrāns – produktivitātes dzinējspēks

Visā pasaulē attālinātais darbs un mācības kļūst arvien pieejamākas un arī pieprasītākas, tāpēc pieaug vēlme pēc klēpjdatoriem ar lielu ekrānu, augstu veiktspēju un nelielu svaru.

Jaunajā klēpjdatorā ir iebūvēts liels 16 collu ekrāns, tādējādi palielinot ekrāna redzamo laukumu, bet ne kopējo korpusa izmēru. Lielais ekrāns ļauj lietotājiem izbaudīt arī ilgāku lietošanas laiku, pateicoties TÜV Rheinland Low Blue Light sertifikātam. Ekrāns precīzi atveido attēlu krāsas, neradot dzeltenu nokrāsu, vienlaikus aizsargājot lietotāja acis pret zilās gaismas nelabvēlīgo ietekmi. Turklāt ekrāns izmanto arī līdzstrāvas aptumšošanu, lai pielāgotu spilgtumu atbilstoši apkārtējiem apstākļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Tieto Latvia izstrādājusi Samsung Pay maksājumu risinājumu Krievijas bankai Russkij Standart

Žanete Hāka,21.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tieto Latvia ieviestais maksājumu risinājums ļauj bankas Russkij Standart klientiem veikt pirkumus, izmantojot Samsung Pay maksājumu karšu maku viedtālrunī pie jebkura tirgotāja, kam ir uzstādīts POS termināls banku karšu pieņemšanai, informē uzņēmums.

Šāda iespēja tiek nodrošināta, pateicoties gan NFC (Near Field Communication), gan MST (Magnetic Secure Transmission) tehnoloģiju atbalstam.

Bankas Russkij Standart klientu veicamie maksājumi, izmantojot Samsung Pay, ir aizsargāti ar viedtālrunī iebūvēto sistēmu Samsung KNOX, kas nodrošina ierīces aizsardzību pret ļaunprātīgiem uzbrukumiem un nepārtraukti izseko iespējamos apdraudējumus, kā arī pateicoties tokena izmantošanai maksājumu kartes datu vietā.

“Mobilo kanālu, tai skaitā mobilās bankas un mobilo maksājumu pakalpojumu izmantošana patērētāju vidū nepārtraukti pieaug. Novērojot dažādu tirgu tendences, tostarp arī Krievijas tirgu, bankas ir vēlamais piegādātājs tādiem risinājumiem kā maksājumu karšu maki viedtālrunī. Bankām tā ir iespēja ne tikai aktīvāk piedalīties mobilo maksājumu procesā, bet arī veicināt lojalitātes attīstību un stiprināšanu, pateicoties arvien jauniem saskares punktiem ar gala patērētāju, kā arī radīt papildu ienākumu avotus, atzīmē Tieto Maksājumu risinājumu vienības direktors Māris Ozoliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas Latvijā tirdzniecībā pieejami jaunākie un jaudīgākie Samsung viedtālruņi – Galaxy Note10 un Note10+.

Galaxy viedtālruņu sērija izceļas ar funkcionālo S Pen irbuli, īpaši ietilpīgu akumulatoru, iespēju viedtālrunī profesionāli apstrādāt videomateriālus un izturīgu ekrānu.

«Redzam, ka cilvēki izvēlas lielāka izmēra viedtālruņus – 92 % no pasūtītajiem modeļiem Baltijā ir Galaxy Note10+. Jūtami palielinājies pieprasījums arī pēc viedtālruņu modeļiem ar lielāku atmiņas apjomu – 24 % pircēju ir izvēlējušies viedtālruni ar 512 GB atmiņu. Interesanti, ka mainījušies krāsu izvēles paradumi – ja iepriekš pārliecinoši lielākā daļa pircēju deva priekšroku melnas krāsas viedtālruņiem, tad Galaxy Note10 gadījumā populārākā krāsa ir «Mirdzošā blāzma» – to izvēlējušies 60 %,» stāsta Samsung Electronics Baltics tirdzniecības vadītājs Baltijas valstīs Māris Ķikāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

eParaksts – drošība gan uzņēmumiem, gan iedzīvotājiem

DB,27.07.2021

Droša elektroniskā paraksta lietošana būtiski uzlabo digitālās vides drošību un uzticamību attālinātiem darījumiem. eParakstīts dokuments precīzi un neapstrīdami identificē abus darījuma partnerus, tā likumiski nostiprinot darījuma leģitimitāti, izslēdzot parakstu viltojumu iespēju daudz efektīvāk nekā tas ir ar papīra formāta dokumentiem. Latvijas uzņēmējiem ir pieejams plašs eParaksta risinājumu klāsts veiksmīgai un drošai e-komercijas attīstībai, teic Latvijas Valsts radio un televīzijas centra (LVRTC) valdes priekšsēdētājs Edmunds Beļskis.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gluži kā dators, pele vai klaviatūra – arī eParaksts kļuvis par mūsdienu uzņēmēja ikdienas darba rīku, kas tiek likts lietā gan darbinieku un klientu identitātes pārbaudei, gan dokumentu parakstīšanai.

Šī gada pirmajos sešos mēnešos eParaksta lietojuma skaits dokumentu parakstīšanai pārsniedzis 7 miljonus reižu, kas ir vairāk nekā visā 2019. gadā kopā. Arī e-Identitātes apliecināšanai dažādās interneta vietnēs un e-pakalpojumu portālos eParaksts tiek izmantots arvien biežāk un teju sasniedzis visu pērnā gada lietošanas reižu skaitu.

Ievērojamais eParaksta lietošanas skaita pieaugums vērojams ne tikai pandēmijas dēļ, bet arī pateicoties jaunām izmantošanas iespējām. Uzņēmumi izvēlas pāriet uz elektronisko dokumentu apriti un integrē savās dokumentu vadības sistēmās eParaksta funkcionalitāti, kā arī ievieš to klientu portālos un piedāvā saviem klientiem pieteikties un saņemt pakalpojumus droši, izmantojot eParaksta rīkus e-Identitātes apliecināšanai un dokumentu parakstīšanai. Arī mobilā lietotne eParaksts mobile kļūst arvien populārāka, katru mēnesi lietotnei piesakoties ap 10 000 jaunu lietotāju, un nu jau vairāk nekā 150 000 iedzīvotāju aktīvi izmanto eParakstu viedtālrunī. Ir ērti, ja daudzas – gan sadzīviskas, gan biznesa lietas – vari nokārtot ar savu viedtālruni. Šo ērtību lietotāji atzinīgi novērtē.

Komentāri

Pievienot komentāru