Valstī jaunākais mobilo sakaru operators Bite Latvija pēdējo trīs gadu laikā savu klientu bāzi ir palielinājis par aptuveni 211 tūkst., Latvijas Mobilais telefons (LMT) panācis pieaugumu par 49,6 tūkst. un atguvis pozīciju kā lielākais mobilo sakaru operators Latvijā pēc klientu skaita. Savukārt Tele2 klientu skaits pēdējo trīs gadu laikā ir samazinājies par 37,8 tūkst., liecina DB aprēķini, pēc operatoru datiem.
Trīs gadu laikā vislielāko pieaugumu klientu skaitā panākusi Bite Latvija. Proti, 2009.gada nogalē operatoram bija 189 tūkst. klientu, 2010.gada nogalē – 320 tūkst, bet pērnā gada nogalē – ap 400 tūkst. Tas nav pārsteigums, jo operators šobrīd aktīvi strādā pie jaunu klientu piesaistes, tāpat tieši Bite Latvija uzrāda vislabākos rādītājus numura saglabāšanas jomā, kas sniedz iespēju mobilo sakaru lietotājiem, saglabājot tālruņa numuru, mainīt operatoru.
LMT pēdējo trīs gadu laikā savam kopējam klientu lokam ir piepulcējis 49,6 tūkst. klientu. 2009.gada nogalē operatoram bija 1042402 klientu, 2010.gada beigās – 1067707, bet pērn – 1092029 klientu.
Savukārt Tele2 trīs gadu laikā no sava kopējā klientu loka ir pazaudējis 37,8 tūkst. lietotāju. 2009.gadā operatoram bija 1058191 klientu, 2010.gada nogalē – 1026682, bet pērnā gada nogalē – 1020424. Jāatzīmē, ka šo gadu laikā operators ir mainījis savus klientu uzskaites principus, kas varēja ietekmēt norādīto kopējo klientu skaitu. Savukārt vēl gadu iepriekš – 2008.gadā operators lepojās ar 1106460 klientu bāzi.
Jāņem vērā arī tas, ka operatoriem ar lielu klientu bāzi ir daudz grūtāk piesaistīt jaunus un noturēt esošos klientus, nekā mazam operatoram. Tāpat ietekmi atstāj aizbraukušo Latvijas iedzīvotāju skaits.
Ja 2009.gadā lielākais mobilo sakaru operators Latvijā, pēc klientu skaita, bija Tele2, tad, sākot no 2010.gada, šī pozīcija pieder LMT.
Tiesa, jāatzīmē, ka Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija nav noteikusi vienotus kritērijus mobilo sakaru operatoru klientu uzskaites principos. Tādējādi katrs operators savus klientus skaita pa savam.