Klaipēdas ostas infrastruktūrā šogad paredzēts ieguldīt vairāk nekā 80 miljonus latu, saasinot konkurenci kravu un prāmju piesaistē.
Šo projektu rezultātā kravu apgrozījuma gada pieaugums varētu sasniegt 12-13 milj. t jeb 25% no pašreizējā apgrozījuma. Finansējuma struktūra ieguldījumiem ir sabalansēta – Klaipēdas ostas pārvaldes budžetā aptuveni 34 miljoni latu būs pašu ieņēmumi, ap 19,2 milj. Ls veido Eiropas Savienības struktūrfondu finansējums, bet 146 miljoni litu jeb aptuveni 30 miljoni latu ir bankas aizņēmums. Šā gada 12.martā Klaipēdas ostas pārvalde parakstīja vienošanos ar Nordic Investment Bank par 44 miljonu eiro lielu kredītu uz 15 gadiem investīciju projektu īstenošanai. Ieguldījumi plānoti piestātņu rekonstrukcijai un izbūvei, pasažieru un kravas termināļa infrastruktūras pabeigšanai un kuģu ceļa padziļināšanai un paplašināšanai. Šogad tiks pabeigts arī projekts LUVIS, kas paredz jaunu kuģošanas vadības informācijas sistēmas izveidošanu.
Jau februārī ekspluatācijā nodotas divas dziļūdens piestātnes, ko apsaimnieko a/s Klaipēdas stividoru kompānija (KLASCO). Būvniecības ģenerāluzņēmējs bija akciju sabiedrība Josef Mobius Bau, kas rekonstruēja ostas 8. un 9. piestātni 255m garumā. Piestātņu dziļums ir 13,4 m, kas nozīmē, ka beramkravas un ģenerālkravas, kuras apkalpo šajā terminālī, var kraut uz lieljaudas kuģiem. Josef Mobius Bau tikko nodevusi ekspluatācijā arī vairākas jaunas piestātnes, kas iepriekš netika izmantotas kravu pārkaušanai, bet metāllūžņu uzglabāšanai un sagriešanai. Tagad te ir jauns, daudzfunkcionāls muliņš kravu apkalpošanai vairāk nekā 236 m garumā, 30 m platumā un 13m dziļumā, ko nākotnē palielinās līdz 14,5m.
Padziļināts un paplašināts tiek kuģu ceļš, īpaši domājot par konteinerkuģu apkalpošanu. 23.janvārī Klaipēdas ostas pārvalde parakstīja līgumu ar kompāniju Van Oord Dredging and Marine Contractors BV par padziļināšanas darbiem kuģu apgriešanās vietā. Līguma summa projektam, ko saista ar topošā sašķidrinātās gāzes termināļa projektu, ir ap 15 milj. Ls.