Attīstību iecerējusi gan osta un tās termināļi, gan brīvā ekonomiskā zona, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Līdz 2020. gadam infrastruktūras attīstībā plānojam investēt robežās no 500 līdz 700 milj. eiro, pēc starptautiskās konferences «Viena josla, viens ceļš – vīzija un iespējas» un sadarbības memoranda parakstīšanas starp Klaipēdas un Šendžeņas (Ķīna) rietumu ostām sarunā ar Dienas Biznesu norādīja Klaipēdas ostas mārketinga direktors Artūrs Drungils. Protams, cits jautājums ir, kā šīs ieceres īstenosies.
Grandiozi plāni
Kaut arī Klaipēdas ostas apgrozījums samērā maz atkarīgs no Krievijas kravām, kaimiņi saprot, ka Krievija var patraucēt arī tranzīta pārvadājumiem. Tāpēc arī Lietuvā tiek attīstītas ražošanas teritorijas (piemēram, Klaipēdas Brīvā ekonomiskā zona), tiek veikta kanāla padziļināšana, lai laikā, kad pārvadājumos Krievijas virzienā ir sarežģījumi, Lietuvā un jūras pārvadājumos, kas saistīti ar tālāku preču izplatīšanu, viss būtu kārtībā. Pozitīvs moments šajā ziņā ir Ķīnas interese veikt Baltkrievijā būvējamā industriālā parka apgādi, izmantojot Klaipēdas ostu.
Kaut arī Lietuvas eksporta pakalpojumiem, ko tiešā veidā saņem Ķīna, pērn bija tikai 3,4% (120,7 milj. eiro) no kopējā kaimiņvalsts transporta pakalpojumu eksporta apjoma (3,59 miljardi eiro), šim rādītājam ir potenciāls būtiski pieaugt, konferencē sacīja Lietuvas satiksmes ministra vietnieks Arijands Šliups. Lietuva uzskata, ka līdz 2030. gadam sadarbībā ar Ķīnu, Kazahstānu un citām valstīm tā var panākt 2,3% Āzijas–Eiropas tirdzniecības apjomu apkalpošanu. Šobrīd savstarpējās tirdzniecības apjomi ir 552 miljardi eiro, bet 2020. gadā šis skaitlis sasniegs vienu triljonu eiro. Kaimiņvalsts izaicinājums ir radīt tam nepieciešamo infrastruktūru, tostarp attīstīt intermodālos dzelzceļa termināļus Viļņā, Kauņā un arī Klaipēdā, kā arī izmantot veidojamās Eiropas platuma sliežu infrastruktūras potenciālu.
Visu rakstu Klaipēdā turpinās investēt miljonus lasiet 15. jūlija laikrakstā Dienas Bizness.
Raksta galerijā - DB viesojas Klaipēdā!