Darba vide

FOTO: DB viesojas Evolution Gaming birojā

Anda Asere,28.06.2017

Jaunākais izdevums

Katram stāvam IT un spēļu prezentētāju ārpakalpojumu sniedzēja Evolution Gaming birojā ir savs vadmotīvs – debesis, kalni, okeāns, metāls, mežs un citi

Evolution Gaming 2015. gadā par 12,4 miljoniem eiro iegādājās 9 stāvu biroju centru 14 tūkstošu m2 platībā Rīgā, kur šobrīd notiek vērienīgi remontdarbi. Pērn rekonstrukcijā ieguldīti 1,8 miljoni eiro, bet šogad plānots investēt vēl trīs miljonus eiro.

Visu rakstu Svarīgākā ir atmosfēra lasiet 28. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.

TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ:

FOTO: DB viesojas Compensa birojā

DB viesojas TestDevLab birojā

DB viesojas Idea Group Latvija birojā

FOTO: DB viesojas nekustamā īpašuma attīstītāja Hanner birojā

FOTO: DB viesojas datu vizualizācijas uzņēmuma Infogr.am jaunajā birojā

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Ik mēnesi attīstībā iegulda piecus miljonus

Armanda Vilcāne,29.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā bāzētais informācijas tehnoloģiju un spēļu prezentētāju ārpakalpojumu sniedzējs SIA Evolution Latvia ik mēnesi attīstībā iegulda vidēji piecus miljonus eiro

Evolution Latvia apgrozījums pēdējos piecos gados pieaudzis par 45,3 miljoniem eiro, 2017. gadā sasniedzot 73,5 miljonus eiro. Iespaidīgā izaugsme uzņēmumam nodrošinājusi vietu laikraksta Dienas Bizness un Lursoft veidotajā strauji augošo uzņēmumu jeb Gazeļu sarakstā. Evolution Gaming grupas vadītājs Martins Karlesunds (Martin Carlesund) uzskata, ka izaugsmes pamatā ir ieguldījumi produktu attīstīšanā un labvēlīgas darba vides nodrošināšanā.

Pārspēj rekordus

«Mūsu biznesa pamatā ir cilvēki, tāpēc, lai šajā nozarē veiksmīgi darbotos un attīstītos, par cilvēkiem ir jārūpējas,» uzsver M. Karlesunds. Lai gan Evolution Gaming šobrīd darbojas vairākās pasaules valstīs, tostarp Igaunijā, Spānijā, Nīderlandē, Beļģijā, Zviedrijā, Lielbritānijā, Kanādā, Gruzijā, Maltā, Rumānijā un Amerikas Savienotajās Valstīs, uzņēmuma galvenais birojs atrodas Rīgā, kur strādā vairāk nekā trīs tūkstoši no kopējiem grupas aptuveni pieciem tūkstošiem darbinieku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā bāzētais informācijas tehnoloģiju (IT) un spēļu prezentētāju ārpakalpojumu sniedzējs «Evolution Gaming» šogad plāno pieņemt darbā 1600 jaunus darbiniekus, aģentūru LETA informēja uzņēmuma pārstāvji.

«Vēlamies kļūt par vadošo darba devēju Latvijā un pašlaik nodarbinām vairāk nekā 3000 darbinieku. Darbinieku skaits uzņēmumā pieaug katru gadu, un jo īpaši strauji palielinās spēļu prezentētāju un augsti kvalificētu IT speciālistu skaits,» komentēja uzņēmuma atbilstības un operacionāla atbalsta nodaļas vadītāja Latvijā Olesja Ivanova.

«Evolution Gaming» ir IT un spēļu prezentētāju ārpakalpojumu sniedzējs lielākajiem interneta kazino operatoriem, un tā akcijas tiek kotētas «Nasdaq Stockholm» biržā. «Evolution Gaming» grupas apgrozījums 2016.gadā sasniedza 115,5 miljonus eiro, bet grupas peļņa pirms procentiem, nodokļiem, nolietojuma un amortizācijas (EBITDA) bija 44,6 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākotnē samazināsies klasisko kazino skaits un to vietā nāks interneta operatori, taču kopējais azartspēļu tirgus apjoms saglabāsies nemainīgs, tā paredz informācijas tehnoloģiju un spēļu prezentētāju ārpakalpojumu sniedzēja Evolution Gaming grupas vadītājs Martins Karlesunds (Martin Carlesund).

Pērn uzņēmuma apgrozījums auga par 54%, sasniedzot 178,4 miljonus eiro, un EBITDA bija 80,6 miljoni eiro. Lai gan uzņēmuma akcijas kotētas Stokholmas biržā, uzņēmums dibināts Rīgā, kur joprojām ir Evolution Gaming lielākais birojs, tajā strādā aptuveni 3000 no grupas kopējiem 4000 darbiniekiem. M. Karlesunds paredz, ka tik lielai kompānijai nākotnē tik strauji augt vairs nav iespējams, taču arī šogad uzņēmumam ir plāns turpināt izaugsmi. Vairāk par biznesa īpatnībām, darbinieku pieejamību un tirgus attīstību viņš stāsta intervijā Dienas Biznesam.

Fragments no intervijas

Evolution Gaming pagājušā gada apgrozījums audzis par 54%. Kā jums tas ir izdevies?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā bāzētā informācijas tehnoloģiju (IT) un spēļu prezentētāju ārpakalpojumu sniedzēja «Evolution Gaming» apgrozījums 2016.gadā sasniedza 115,5 miljonu eiro, kas ir par 51% vairāk nekā 2015.gadā, uzrāda uzņēmuma publicētais gada pārskats.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iekārojamākais darba devējs Latvijā jau piekto gadu ir AS Latvenergo, liecina darba portāla cvmarket.lv veiktā aptauja.

Šogad, salīdzinot ar 2015. gadu, topa augšgalā ir divi jaunpienācēji - mazumtirdzniecības veikalu tīkls SIA Rimi Latvia un banka AS Swedbank kas no savas pozīcijas izstūmuši komunikāciju uzņēmumu SIA Lattelecom. Tas no trešās vietas noslīdējis uz ceturto.

2016. gadā, salīdzinot ar 2015. gadu, iekārojamāko darba devēju topā ienākuši arī tādi uzņēmumi kā būvmateriālu un mājas preču mazumtirdzniecības veikalu tīkls SIA DEPO DIY, telekomunikāciju uzņēmums SIA Bite Latvija, VID Rīgas reģionālā iestāde, elektrotīkla uzturētājs un attīstītājs AS Sadales tīkls, IT un spēļu ārpakalpojumu sniedzējs SIA Evolution Latvia (Evolution Gaming), kā arī kokapstrādes uzņēmums AS Latvijas finieris.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kā mainās biroji un to funkcija mūsdienās

Olga Mihailova, darba vides eksperte, Colliers Latvia,25.04.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hibrīda darba režīms, kad darbiniekam ir iespēja kombinēt darbu birojā ar attālināto darbu, nav jauninājums, bet COVID-19 pandēmijas ietekmē tieši šis darba modelis kļuva par teju populārāko starp biroju darbiniekiem visapkārt pasaulei.

Aptaujas liecina, ka lielākajai daļai darbinieku tagad ir iespēja strādāt gan birojā, gan attālināti, daudziem biroja darbiniekiem tā ir kļuvusi par jaunu realitāti. 90% Colliers aptaujāto biroja darbinieku komerciālajā un publiskajā sektorā atbildēja, ka viņiem ir iespēja izvēlēties strādāt gan uz vietas, gan attālināti. Paredzams, ka šāds hibrīdais darba stils, kam ir daudz priekšrocību gan privātpersonām, gan darba devējiem, būs populārs un plaši izplatīts vēl ilgu laiku.

Pandēmijas sākumā cilvēki būtībā atzina, ka birojā vēlas strādāt vairāk nekā pusi nedēļas, bet no mājām - 1-2 dienas nedēļā. Pēc diviem gadiem situācija ir pretēja un paradumu maiņa ir notikusi un attālinātā darba pusi un par šo laiku cilvēkiem ir izveidojusies rutīna, ko izjaukt un mainīt ir diezgan izaicinošs uzdevums. Turklāt mērījumi/dati liecina, ka ir vidēji 20% (1 darba diena) atšķirība starp to, cik dienas nedēļā cilvēki saka, ka vēlētos strādāt birojā un cik patiesībā strādā birojā. Pasaulē vidēji darbinieki saka, ka vēlas būt birojā 2,5 dienas nedēļā, savukārt no biroja sistēmām nolasītie dati liecina, ka patiesībā tās ir 1,5 dienas nedēļā. Šī tendence iezīmējusies arī Latvijā, un to norāda arī vairāku uzņēmumu kolektīvu vadītāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Klienti jāmeklē ārpus Latvijas

Lana Jūra, speciāli DB,30.05.2019

llkka Suppanens  - viens no starptautiski pazīstamākajiem un titulētākajiem somu laikmetīgajiem dizaineriem paša izstrādātās viedtālruņu uzlādes ierīces prezentācijas pasākumā Sony zīmolam

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dizaineram savā darbā jārēķinās ar daudziem parametriem un jāsaprot ekonomika, ergonomika, mārketings, ražošana, tā intervijā DB teic llka Supanens (llkka Suppanen).

Viņš ir viens no starptautiski pazīstamākajiem un visvairāk titulētajiem somu laikmetīgajiem dizaineriem. Pēc arhitekta grāda iegūšanas Helsinku Tehniskajā universitātē, mēbeļu dizaina programmas apguves Helsinku Mākslas un dizaina universitātē, kā arī studijām Gerita Rietvelda akadēmijā Amsterdamā, 1995. gadā Helsinkos viņš dibināja dažādos arhitektūras un dizaina virzienos orientēto biroju Studio Suppanen, bet dažus gadus vēlāk kopā ar kolēģiem attīstīja vienu no prominentākajām mūsdienu somu dizaina grupām Snowcrash. 1968. gadā dzimušais dizainers, kurš Instagram kontā pozicionē sevi kā uzņēmēju, sadarbojas ar daudziem slaveniem zīmoliem, izstrādā izstāžu koncepcijas, modelē nākotnes dizaina vīzijas, lasa dizaina lekcijas jaunajai paaudzei. Viņa klientu vidū ir gan skandināvu, gan starptautiskas kompānijas, tostarp Artek, Axis, Cappellini, Ferlea, Leucos, Lucente, Nokia, Zanotta, Marimekko, Iittala, Ferrero, Luhta, SAAB Automobiles, Sony u.c. Šogad Milānā Salone del Mobile. Milano ietvaros Supanens, no kura personības un darbiem staro īstās skandināvu dizaina skolas DNS, prezentēja savus jaunākos darbus. Līdz vīlītei patiess un pragmatisks, ar plašu starptautisku redzējumu apveltīts, Supanens atklāja savu redzējumu par dizainera profesionālo misiju šodien un skandināvu kodu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globāli vērojama tendence, ka daudzas kompānijas, jo īpaši bagātākās, kas parasti ir tehnoloģiju uzņēmumi, cenšas nodrošināt darbiniekiem subsidētu vai bezmaksas ēdināšanu, dažādus našķus, augļus u.tml.

AirBaltic vecākā viceprezidente personālvadības jautājumos Daiga Ērgle skaidro, ka šī tendence iet rokrokā ar šī brīža situāciju, kad starp darba devējiem saasinās konkurence par talantīgākajiem darbiniekiem un katrs cenšas izdomāt kaut ko, lai iegūtu labākas pozīcijas. «Uzņēmumi pieprasa arvien talantīgākus prātus, un to daudzums nav tik liels, tāpēc saasinās sacensība par labākajiem darbiniekiem. Apmaksāta ēdināšana nebūs norma visiem uzņēmumiem, bet šī tendence noteikti attīstīsies. To virza apsvērums, ka uzņēmumiem savā vidū jāsacenšas par labākajiem. Man šķiet, ka te var vilkt paralēles ar veselības apdrošināšanu – kādreiz tā bija kaut kas ekskluzīvs, konkurētspējas priekšrocība, bet šodien tā ir teju vai higiēna, elementāra norma, ko pamana, ja tās nav, nevis, ja ir,» saka D. Ērgle. AirBaltic ēdina apkalpi, kas dodas lidojumos, bet biroja darbiniekiem ir pieejama ēdnīca, tāpat katrā stāvā ir virtuvītes, kur apēst līdzi paņemto ēdienu. D. Ērgle uzskata, ka darba devēja pienākums ir nodrošināt ēdināšanu, ja konkrētajā vietā darbiniekiem nav citu iespēju, bet visos pārējos gadījumos svarīgākais ir nodrošināt darbiniekiem izvēles iespējas saprātīgā laikā. AirBaltic darbinieki novērtējot iespēju paēst ēdnīcā, kas atrodas birojā, tādējādi ietaupās laiks, kas vajadzīgs pusdienām. Tāpēc pusdienas laiks ir 40 minūtes garš, un uz tā rēķina piektdienās darba dienu var beigt agrāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

FOTO: Mobilo sakaru operatora Bite birojs ar slidkalniņu

Anda Asere,27.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atvērtā plānojuma birojā ir svarīgi, lai katram būtu sava darba vieta un iespēja patverties, ja nepieciešama telefonsaruna pilnīgā klusumā

«Veidojot biroja interjeru, ņēmām vērā gan pieaugošo darbinieku skaitu, gan to, lai tas būtu mūsdienīgs, ērts, funkcionāls un tajā būtu patīkami uzturēties. Tik strauji augošam uzņēmumam kā Bite par biroja pilnveidošanu un pielāgošanu ir jādomā teju nepārtraukti, jo pastāvīgi mainās darbinieku skaits, struktūra. Palielinoties darbinieku skaitam, pieaug nepieciešamība pēc īpašām telpām, piemēram, sarunām divatā. Ir svarīgi, lai darbinieki gan varētu justies ērti un produktīvi savā darba vietā, gan, ja nepieciešams, tikties ar klientiem, gan arī rīkot sapulces plašākā lokā. Tāpat nedrīkst aizmirst arī par vizuālo izskatu, lai ikdiena birojā būtu interesantāka,» stāsta Ance Kovale, Bite Klimata kontroles menedžere. Viņa uzskata, ka kvalitatīvā darba vidē ir vieglāk saglabāt produktivitāti un optimismu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Darba vide

DB viesojas: Accenture birojā VEF ēkā Brīvības ielā

Anda Asere,25.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labsajūta, darbinieku iesaiste un produktivitāte ir nesaraujami jēdzieni

Tā uzskata Inga Zvaigzne, globālā informācijas tehnoloģiju uzņēmuma Accenture darba vides vadītāja Latvijā. Viņas skatījumā, katrā birojā, lai cilvēki varētu labi strādāt, ir svarīgi trīs stūrakmeņi – lai darbinieki var labi sadarboties, lai var fokusēti strādāt un lai cilvēki fiziski labi jūtas. Accenture birojā darba vietu plānojums veidots tā, lai veicinātu dabisku izkustēšanos – katra stāva centrā ir gaitenis, kam uz sāniem izvietotas darba telpas. «Katrs esam dzirdējuši, ka vismaz reizi stundā jāizkustas un jāatpūtina acis. Nevaru apgalvot, ka visi to dara, bet, veidojot mūsu biroja iekārtojumu, esam centušies to veicināt,» teic I. Zvaigzne.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Uzņēmums maksās 30 eiro kā pateicību par veltīto laiku darba intervijai

Lelde Petrāne,19.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#«Mēs redzam to kā labu ieguldījumu, lai motivētu jauniešus pieteikties pie mums darbā.»

Latvijā bāzētais informācijas tehnoloģiju (IT) un spēļu prezentētāju ārpakalpojumu sniedzējs Evolution Gaming uzsācis personāla atlases kampaņu, apņemoties maksāt par darba interviju. Saskaņā ar uzņēmuma sniegto informāciju kampaņa tam izmaksās 10 500 eiro, neskaitot nodokļus.

Šogad uzņēmums plāno piesaistīt ap 1600 jaunu darbinieku, pārsvarā spēļu prezentētājus.

«Vēlamies, lai potenciālie kandidāti mūs uztver nopietni, tāpēc darba intervijas beigās viņi saņems 30 eiro kā pateicību par veltīto laiku darba intervijai. Mēs redzam to kā labu ieguldījumu, lai motivētu jauniešus pieteikties pie mums darbā,» stāsta Evolution Gaming Talantu attīstības un piesaistes vadītāja Jeļena Anošina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Jaunajās biroju telpās atspoguļojas Norvēģijā bāzētā mātes kompānijas ideoloģija, kuru godā tur visi Visma uzņēmumi pasaulē.

IT uzņēmuma Visma biroja dizainā valda tīras un skaidras līnijas, ziemeļvalstīm raksturīgie pieklusinātie toņi, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Viens no lielākajiem ziemeļvalstu IT uzņēmumiem Visma ir nozīmīgs nomnieks jaunajā A klases biroja centrā Place Eleven Sporta ielā Rīgā. Uzņēmums kopumā aizņem divus ar pusi stāvus 3293 m2 platībā. Tajā ir iespēja izvietot 305 darba vietas. Patlaban uzņēmumā strādā 257 cilvēki.

«Iepriekš Visma Labs, Visma Enterprise un Visma Consulting atradās atsevišķās vietās un dzīvošana dažādās mājās bija apgrūtinoša, turklāt uzņēmumi auga un bija skaidrs, ka esošajās telpās kļūst par šauru. Arī no uzņēmuma identitātes un kultūras skata punkta raugoties, mums bija svarīgi, lai mēs esam kopā un tiekam uztverti kā viens veselums, lai gan esam vairākas juridiskas personas. Brīdī, kad izlēmām par labu šim biroja centram, te vēl nebija izraksta būvniecības bedre, mēs pieņēmām izaicinājumu pievienoties attīstītāja vīzijai par to, kā šeit varētu izskatīties,» stāsta Visma Enterprise vadītāja Antra Zālīte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Cemex: Negodīgas konkurences dēļ apturējām investīcijas

Elīza Grīnberga, speciāli DB,09.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms vairākiem gadiem diezgan optimistiski sākām investēt karjeru izstrādē, bet negodīgā konkurence padarīja mūsu darbu pilnīgi neefektīvu šajā jomā, diskusijā «Kāda ir diagnoze ārvalstu investīciju videi Latvijā?» sacīja SIA Cemex valdes loceklis Māris Gruzniņš.

«Mūsu kompānijai ir jāstrādā pēc likumdošanas, jāievēro visi nosacījumi - tik kravu jāpārvadā, cik atļauts, cilvēkiem tik stundas jāstrādā, cik drīkst un tas padara mūs nekonkurētspējīgus salīdzinot ar tiem, kas neievēro likumdošanu saistība ar to, ka daudzi nestrādā pēc prasībām,» viņš uzsvēra.

«Šobrīd vairs šajā nozarē neinvestēsim, kamēr pastāvēs ēnu ekonomika,» nolemts uzņēmumā. M. Gruzniņš gan uzsver, ka par šo jautājumu uzņēmums ir diskutējis Ekonomikas ministrijā, kā arī sniedzis virzienus, kuros skatīties. Turklāt, piemēram, tādu informāciju, cik iegūti minerālmateriāli, un citus datus visu var redzēt publiski, taču uzlabojumi nenotiek.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Advokātu biroja Cobalt jaunajā mājvietā tika atrasts kompromiss starp klasisko un moderno interjeru, kā arī ņemti vērā vēsturiskās ēkas izaicinājumi

Fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

Pēc divu advokātu biroju Cobalt un Borenius apvienošanās vienā uzņēmumā radās nepieciešamība pēc lielāka biroja. Apvienošanās darījums notika 2015. gadā, bet zem viena jumta abi uzņēmumi sāka strādāt pirms gada, kad sāka apdzīvot teju 1000 m2 plašas telpas Berga Bazāra divos rekonstruētos korpusos. «Neskatoties uz to, ka ārpus Rīgas centra ir pieejami dažādi lieliski biroju centru projekti, mūsu profesija pieprasa atrasties pilsētas centrā, jo liela daļa organizāciju un iestāžu, ar kurām sadarbojamies, atrodas netālu,» stāsta Cobalt partneris, zvērināts advokāts Gatis Flinters.

Visu rakstu Pieņem vēsturiskās ēkas noteikumus lasiet 26. jūlija laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas biroju kompleksa “Verde” iznomāto biroju un papildu servisu telpu līmenis jau ir virs 90%, pārsniedzot iepriekš uzstādītās 2023. gada prognozes.

Tas kļuvis iespējams, pateicoties jaunākajiem darījumiem, kas noslēgti ar četriem uzņēmumiem – biotehnoloģiju uzņēmumu “Roche Services & Solutions” (RSS) , kredītu risku menedžmenta uzņēmumu “IGK AG”, mākoņpakalpojumu uzņēmumu "Also Cloud” un dermatoloģijas klīniku “Vividerm”. Tagad abi stratēģiskie kompleksa attīstīšanas procesi – atlikušo telpu noma un otrās (B) ēkas noslēdzošie būvdarbi – iet roku rokā un tiks pabeigti jau 2024. gada pavasarī.

Iveta Lāce, “Verde” komercdirektore, valdes locekle saka: “Šis iznomāto biroja telpu apjoms – 90% – ir ne tikai labs rādītājs visā nozarē, bet arī apliecinājums tam, ka mūsu piedāvātais produkts ir pieprasīts un atradis savu klientus vēl pirms tā pilnīgas pabeigšanas. Mūsu darījumi ar jaunajiem nomniekiem tam ir lielisks apliecinājums. Šāds nomas progress liecina arī ne tikai par abu “”Verde” ēku pievilcību, bet ir arī pozitīvs signāls kompleksa attīstītājam “Capitalica Asset Management” nākotnē ieguldīt ilgtspējīgos projektos Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Darba vide

FOTO: DB viesojas IT uzņēmuma Accenture Latvija jaunajā birojā

Linda Zalāne,24.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

IT uzņēmuma Accenture Latvija jaunā biroja dizainā inteliģenti pelēkais un melnais iet roku rokā ar neuzbāzīgiem spilgtāku krāsu akcentiem grīdas segumā

«Pirms desmit gadiem Accenture Latvija sāka nomāt telpas VEF centrālajā ēkā Brīvības ielā. Kopš tā laika uzņēmums audzis, it īpaši pēdējos trīs, četros gados, kad darbinieku skaits palielinājies par 30–40% gadā. Šobrīd mums ir trīs lieli biroji Rīgā, katrā pa 500 darba vietām; jaunākais no tiem – kvartālā Jaunā Teika, biroju ēkā Teodors, kur esam aizņēmuši divus stāvus 4000 m2 platībā. Uzņēmumam ir birojs arī Ventspilī,» stāsta Accenture Latvija darba vides un nekustamā īpašuma vadītāja Latvijā Inga Zvaigzne.

Biroja projekta izstrāde sākās pirms trīsarpus gadiem, kad Accenture Latvija rokās nonāca garš saraksts ar to projektu piedāvājumu, kuri top Rīgā, kādā cenu kategorijā tie būs pieejami. «Sarakstā bija aptuveni 20 piedāvājumu, bet, sākot tos rūpīgāk pētīt, mums derēja vien divi līdz četri. Biroju ēka Teodors bija viens no retajiem gadījumiem, kur tehniskais projekts bija jau gatavs, un par telpu nomu tajā mēs vienojāmies vēl tad, kad biroju centram pamati vēl nebija ielikti. Mēs nācām ar sagatavotu interjera projektu, kam tika pielāgotas ēkas infrastruktūras lietas, tostarp ventilācija, apgaismojums u.c.,» atminas I. Zvaigzne.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skanstes rajonā topošais biroju ēku komplekss “Elemental Business Centre” parakstījis biroja nomas līgumu ar informācijas tehnoloģiju uzņēmumu grupu “Dyninno Group”, kurai Latvijā pieder vairāki uzņēmumi, tostarp dalīto pakalpojumu centrs SIA “DYNATECH” un ceļojumu konsultāciju uzņēmums SIA “Innovative Travel Solutions” (ITS).

Sadarbības līgums paredz, ka “Dyninno” nomās biroja telpas vienā stāvā un to kopējā platība būs 1200 m2.

Kā stāsta “Elemental Business Centre” pārdošanas vadītājs Imants Krēsliņš, pēc piedzīvotās pandēmijas un energoresursu cenu kāpuma, nomnieki daudz augstāk vērtē kvalitatīvus, ilgtspējīgus un energoefektīvus birojus. "Mūsu pieredze rāda, ka potenciālie biroju telpu nomnieki savos lēmumos kļuvuši tālredzīgāki. Kvalitatīvas, augstākajiem energoefektivitātes rādītājiem atbilstošas biroju telpas mūsdienīgiem uzņēmumiem ir kļuvušas par standartu. “Dyninno” grupai piederošais uzņēmums “Dynatech” ir zināms kā viens no Latvijas vadošajiem informācijas tehnoloģiju uzņēmumiem, kuram biroja telpas ne tikai kalpo kā darba vieta, bet arī atspoguļo uzņēmuma vērtības. Ir liels prieks, ka "Dyninno Group" visā pasaulē realizē jaunākās tendences ne tikai biroju labiekārtošanā, bet arī darbinieku labbūtības jomā. Mēs jūtamies īpaši novērtēti, jo sava jaunā biroja telpas "Dyninno" grupas uzņēmums ir atradis tieši pie mums," norāda I. Krēsliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darba roku arvien trūkst, konkurence pieaug, un efektivitāte ir jāpaaugstina – tas viss mudina rasties dažādiem tehnoloģiskiem risinājumiem personālvadībā, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

«Personālvadības jomas jaunuzņēmumi parādās biežāk, to nosaka tirgus vajadzība – darba tirgus kļūst aizvien karstāks, brīvo darba vietu skaits katru gadu aug, tāpat palielinās darbinieku brīvprātīgā rotācija – tas viss uzņēmumiem palielina izmaksas. Tāpēc loģiski, ka uzņēmumi raugās pēc risinājumiem, kā šīs izmaksas samazināt, – palielināt darbinieku nodarbinātības periodu, ātrāk aizpildīt tukšās vakances, vairāk iesaistīt darbiniekus un celt produktivitāti,» saka Ansis Līpenītis, Motivio līdzdibinātājs.

Enme līdzīpašniece Antra Asare novērojusi, ka personālvadība ilgi tehnoloģiskā ziņā ir bijusi atpalikusi no citām funkcijām, bet šī joma atgūstas. «Tieši pēdējā laikā uzņēmuma un personāla vadītāji aktīvāk sāk pievērst uzmanību darbiniekiem, to labsajūtai, izglītošanai. Attiecīgi arī parādās dažādi iesaistes un motivācijas rīki. Personāla daļa mazāk līdzinās pieņemšanas un atlaišanas departamentam, uzņēmumu un personāla vadītāji ir kļuvuši gudrāki,» saka Norberts Erts, CakeHR līdzīpašnieks. Atsevišķos lielajos uzņēmumos Latvijā ir normāli strādāt no mājām, pat vēl vairāk – darbinieks pats izvēlas laiku, kad un no kurienes strādāt. Darbinieks var būt uzņēmuma liekākais aktīvs, ja tam ļaus tādam būt, un tehnoloģijas šajā ziņā var palīdzēt. Viņš zina teikt, ka personālvadības tehnoloģiju jaunuzņēmumi šogad jau paspējuši piesaistīt rekordaugstus investīciju apjomus – šī gada pirmajā ceturksnī 33 darījumos tika piesaistīti 642 miljoni ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skanstē topošais biroju nomas komplekss “Elemental Business Centre” parakstījis sadarbības līgumu ar dienas restorānu “Restart”. Saskaņā ar līgumu, “Restart” daļēji atradīsies gan savienojošajā daļā starp abām “Elemental Business Centre” ēkām, gan vienas ēkas otrajā stāvā.

Restorāna nomāto telpu kopējā platība būs 400 m2.

“Baltic Restaurants” valdes priekšsēdētājs Aigars Kaugars stāsta, ka “Restart” pašapkalpošanās serviss ļaus apmeklētājiem pašiem izveidot savas ideālās brokastis un pusdienas. A. Kaugurs arī norāda, ka “Restart” interjeru veido interjera dizainere Anda Ozoliņa, kuras portfolio jau ir daudzu iecienītu restorānu un komerctelpu dizains Latvijā un pasaulē.

“Interjera dizains balstās uz moderniem rotaļīgiem toņiem, dabiskiem materiāliem, spēli ar dizaina aksesuāriem, kas telpai rada personību. “Restart” koncepcija ir veidota, lai atpūtas pauze starp darbiem ir viegla, relaksējoša un uzlādējoša ne tikai ar maltīti, bet arī ar telpas dizainu,” stāsta A. Ozoliņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Schneider Electric, ieguldot aptuveni 200 tūkstošus eiro, izveidojis vienu no modernākajiem birojiem Latvijā, kuru uzņēmums tostarp izmantos kā jaunāko produktu izstāžu zāli. Daļa no esošajiem risinājumiem, kas izmantoti biroja izveides ietvaros, Latvijas tirgū būs pieejami tikai pēc biroja atklāšanas pasākuma.

Schneider Electric Baltijas valstu vadītāja Sohvi Rajameki (Sohvi Rajamäki) uzsver, ka galvenais iemesls pārcelties uz jaunām biroju telpām ir Schneider Electric vēlme palielināt klātbūtni Latvijas tirgū. «Tā kā mums bija nepieciešams vairāk vietas un mēs esam tehnoloģiju līderis, vēlējāmies izveidot jauno biroju kā piemēru tam, kā roku rokā mijas energoefektivitāte, dizains un komforts.»

«Lai atrastu mums piemērotu biroju, bija nepieciešams samērā ilgs laiks, jo tirgū esošais piedāvājums patiesībā ir ļoti ierobežots. Mēs zinājām, ka ar mūsu tehnoloģiju palīdzību vēlamies izveidot vienu no modernākajiem birojiem Latvijā, kas būtu mūsu darbiniekiem mājīgs,» saka Igors Golubevs, Schneider Electric tirdzniecības direktors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa centrs “Novira Plaza” Rīgas centrā atzīmē spāru svētkus, projekts tiks pabeigts līdz 2023. gada augustam ar kopējām investīcijām, kas pārsniedz 55 miljonus eiro.

“Mūsdienīgu biroja ēku piedāvājums Rīgas centrā ir bijis ļoti ierobežots. Lieliskā atrašanās vieta pašā Rīgas sirdī, netālu no galvenās dzelzceļa stacijas un Vecrīgas, ir viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc projektā “Novira Plaza” saskatām tik lielu potenciālu,” stāsta “Evernord Asset Management” partnere Jolanta Jurga. "Novira Plaza” pabeigšana būs svarīgs faktors Rīgas centrālā biznesa rajona izveidošanā. Biznesa centrs “Origo” definēja šo kā augstas klases biroju atrašanās vietu, un kopā ar “Novira Plaza”, SEB galveno mītni un centrālo dzelzceļa staciju, kurā tiks ieguldīti 500 miljoni eiro, padarīs šo vietu par populārāko punktu Rīgas centrā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Skanstes City" atklāta kopstrādes telpa "SPARK Coworking", piedāvājot privātos birojus, dedicated desk un hot desk iespējas, kā arī sapulču telpas un privātās telpas telefonsarunām.

"SPARK Coworking" kopējā platība ir vairāk nekā 500 kvadrātmetri un tas vienlaicīgi varēs uzņemt līdz 90 personām. Jaunais "SPARK Coworking" atrodas biroju kvartāla "Skanstes City" teritorijā, Skanstes ielā, 1.stāvā ar pieejamību no Skanstes ielas. Kopstrādes telpas interjera dizains tapis sadarbībā ar interjera studiju "Lolot design".

"Investējot vairāk nekā 370 tūkstošus eiro, esam papildinājuši mūsu biroju kvartālu ar kopstrādes telpām, ko varēs izmantot mūsu nomnieki, dažādojot savu darbinieku ikdienu, tā arī visi citi interesanti. Līdz šim "Skanstes City" kvartālā popularitāti ieguvuši "Mazie biroji", piedāvājot kabinetus ar 1-4 darba vietām. "SPARK Coworking" paplašinās iespējas gan maziem uzņēmumiem, gan tiem, kas ikdienā novērtē fleksibilitāti, iedvesmojošu darba vidi un komunikāciju ar dažādu nozaru profesionāļiem," stāsta "Skanstes City" valdes loceklis Andris Kozlovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Rīgas vēsturiskajā centrā topošajā projektā Dainas atzīmēti spāru svētki

Db.lv,30.06.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamo īpašumu investīciju uzņēmums “VILIA” ar Rietumu Bankas finansējumu Dainas ielā Rīgā īsteno līdz šim lielāko dzīvokļu mājas celtniecību pilsētas vēsturiskajā centrā.

Plānots, ka projekta "Dainas" celtniecības izmaksas, ko finansē Rietumu Banka, būs 6,9 miljoni eiro, savukārt kopējās projekta izmaksas sasniegs 14 miljonus eiro.

Jaunbūves, kur tikko atzīmēti spāru svētki, kopējā platība būs 9969 m2. Plānots, ka jaunajā ēkā būs pieejami 114 vienas līdz četru istabu dzīvokļi. Mājas iemītniekiem tiks piedāvātas 34 pazemes stāvvietas.

Būvniecības process tika sākts 2021. gada vasarā un ilgs 15 mēnešus. Līdz šim jau ir pabeigts pilnais ēkas jeb septiņu stāvu karkass, savukārt nesen atzīmētie spāru svētki ļaus uzsākt darbus pie logu un fasādes montāžas. Paredzēts, ka projekts tiks pabeigts un pirmie daudzdzīvokļu mājas iemītnieki savos mājokļos varēs ievākties ap 2022. gada beigām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Tikai kopā Latvijas projektētāji ir spēks

Jānis Goldbergs,28.03.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Projektēšanas inženieru trūkums katrā uzņēmumā atsevišķi ir atrisināms, veidojot spēcīgu projektēšanas inženieru biroju, kas spēj apkalpot desmitiem dažādu pieprasījumu no ražotājiem un jaunu produktu radītājiem, vienlaikus noturot labākos profesijas pārstāvjus Latvijā. Tieši to ir paveicis vēja tuneļu projektētājs Kristians Rimkus, dibinot un izveidojot industriālo iekārtu projektēšanas biroju WEMPS

Secinājums ir viens – no visa tā inženieru pulka, kas Latvijā ir, īstu projektētāju ir pavisam neliels segments. Lielākā daļa ir ražošanas inženieri. Tādu, kuri spēj iekārtas izgudrot, katastrofāli trūkst. Šāda problēma Skandināvijā pastāvēja jau pirms 20 gadiem, un šobrīd inženieru trūkuma vilnis ir sasniedzis arī Latviju gandrīz visos tautsaimniecības segmentos.

Projektētāju biroja objektīvā nepieciešamība

“Viņu vienkārši nav! Līdzīgi kā ar programmētājiem, kad pirms desmit gadiem sākās cīņa par labajiem, kas spēj izdarīt, šobrīd trūkuma vilnis ir sasniedzis projektēšanas inženierus mašīnbūvē. Loģiski, ka visiem nepietiek, un WEMPS risinājums, veidojot projektētāju biroju, ir mēģinājums šo problēmu risināt,” stāsta K. Rimkus, piebilstot, ka viņi nav izgudrojuši divriteni, bet rīkojušies pēc skandināvu parauga, kad jauna produkta vai risinājuma radītājs nav tas pats uzņēmums, kas šo produktu piedāvā tirgū. Specializēts projektēšanas uzņēmums ar daudz lielāku inženieru skaitu un kapacitāti šo funkciju var paveikt ātrāk un kvalitatīvāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot paplašināšanos Latvijā, starptautiskā biotehnoloģiju uzņēmuma “Roche” globālo pakalpojumu un risinājumu Rīgas nodaļa jeb “Roche Services & Solutions” (RSS) atklājusi savu otro biroju Rīgā, kas atrodas biroju kompleksā “Verde”.

Šis solis ir cieši saistīts ar uzņēmuma plāniem tuvākajā nākotnē Rīgā nodarbināt 200 cilvēkus.

Jaunā biroja dizains veidots, balstoties uz starptautiskajiem “Roche” standartiem, un tā kopējā platība ir 1531 kvadrātmetrs. Liels uzsvars likts uz energoefektīviem risinājumiem, dabiskiem materiāliem un ražojumiem. Krāsas izvēlētas atbilstoši saules ceļam, ziemeļu pusē izvēloties siltākus toņus, bet dienvidos – vēsākus, kā arī ņemot vērā to ietekmi uz psiholoģiju, lai nodrošinātu komfortablu darba vidi. Atsevišķas telpas iekārtotas atbilstoši specifiskām darba vajadzībām: te ir gan telpas ar individuālām darba vietām, gan grupu darba telpas, radošās telpas utt. Kopumā jaunajā birojā būs darba vietas 200 darbiniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru