Pēc šāda principa tika radīta populārā KIA Sportage uzlabotā modeļa atjaunošanas programma. To pat zinātājiem pamanīt būs ļoti grūti. Un labi vien ir.
Tehniski un, protams, vizuāli KIA Sportage ir viens no savas klases pievilcīgākajiem modeļiem, tādēļ korejiešu izvairīšanās kārtīgi pieķerties ārējām un interjera izmaiņām ir loģiska. Viena no jaunā Sportage svarīgākajām atpazīšanas pazīmēm ir jauns priekšējās dekoratīvās restes zīmējums. Aizmugurējos lukturos ir modernāka gaismas tehnika. Turpretim salonā galvenais jaunums ir tas, ka vadības panelī starp apaļajiem infodisplejiem ir iespraucies vēl viens digitāls infologs, kurā varēs nolasīt āra temperatūru un citu noderīgu informāciju, kas iepriekš bija jāmeklē, spaidot izvēlnes pogu. Sīkums, bet patīkami. Dārgāko Sportage lietotāju priekam turpmāk autovadītāja krēsls būs elektriski regulējams, turpretim ziemā ļoti noderēs zem stūres kolonnas paslēptā stūres apsildes poga, kuras iepriekš KIA Sportage aprīkojuma sarakstā nebija.
Kāpēc tas būtu jāpērk
Izmēģinot vietējā KIA pārstāvja piešķirto jaunāko KIA Sportage, var secināt, ka šis korejiešu auto spēj savaldzināt ar savu mājīgumu un daudzpusību. Salonā vietas pietiek četriem cilvēkiem un viņu līdzpaņemtajai bagāžai. Astes gala ietilpība gan nebūs rekordliela, proti, 564 litri, kuru, nolokot aizmugurējo sēdekļu rindu, var palielināt līdz 1353 litriem, toties zem augstās grīdas varēsim atrast pilnizmēra rezerves riteni. Brauciena laikā nekas nekaitina un nekā nepietrūkst. Auto ir lieliski pielāgots dažādiem gadalaikiem un labi jutīsies gan pilsētas burzmā, gan uz lauku ceļa vai ātrgaitas šosejas. Nav noslēpums, ka elegantais dizains Sportage fanu pulkā ir pievilinājis daudzas sievietes, taču apdalīti pie korejieša stūres nejutīsies arī stiprā dzimuma pārstāvji. Bez visiem pieminētajiem glaimiem Sportage daudzpusību nodrošina iespēja pasūtīt gan ar priekspiedziņu, gan ar pilnpiedziņu. Visbeidzot par lietotāja nervu sistēmu rūpēsies piesolītā septiņu gadu rūpnīcas garantija. Arī ar Sportage cenu viss ir kārtībā. Bāzes modelis ar priekšējiem velkošajiem riteņiem maksās, sākot no 18 590 eiro. Turpretim lētākā pilnpiedziņas Sportage cena sāksies no 22 590 eiro. Viena no visvairāk pieprasītākajām Sportage komplektācijām ar 136 ZS jaudīgu dīzeli maksās, sākot no 23 690 eiro. Turpretim, ja būs vēlme kārtīgi nošikot, tad noteikti ieteicams balsot par Sportage ar jaudīgo 184 ZS dīzeli un standartā esošo pilnpiedziņu. Tādā gadījumā nāksies rēķināties vismaz ar 27 090 eiro, kas arī nav nemaz tik nogalinoši augsta cena.
Gaitas īpašības
KIA Sportage energoietilpīgā un komfortablā balstiekārta paklausīgi slāpēs nelīdzena asfalta negludumus. Arī uz grants seguma ceļa auto nepievils. Vienīgi dažbrīd, kad ceļa grambu un kukuržņu kļūst pārlieku daudz, auto piekare nervozāk un skaļāk pārvar šādas grūtības. Citiem vārdiem sakot, autoražotāja inženieriem balstiekārtas pilnveidošanā ir vēl kur augt un tiekties, lai par Sportage gaitas īpašībām varētu teikt ne tikai «labi», bet «ļoti labi». Attiecībā uz Sportage pilnpiedziņas modeli, tad ikdienas ritmā noteicošā loma būs priekšējās ass riteņiem, tikai nepieciešamības gadījumā talkā nāks arī aizmugurējie riteņi. Sportage tas ir pilnīgi pietiekami, jo korejetis tāpat kā pārējie kompaktie SUV modeļi bezceļu reidiem nav paredzēti. Vajadzības gadījumā Sportage caurgājamības spējas varēs palielināt, aktivizējot pogu uz vadības paneļa un saslēdzot transmisiju attiecībā 50:50.
Dzinēji
Motoru klāsts ir identisks tam, ko jau pazīstam pāris gadus. No tehnikas apcirkņiem katrs spēs atrast sev piemērotāko spēkstaciju. Tiem, kuri balsos par labu priekšpiedziņas modelim, motoru klāsts būs ļoti plašs, sākot ar 135 ZS jaudīgu benzīnmotoru un 115 ZS jaudīgu 1,7 litru common rail dīzeli. Abus varēs sapārot ar sešpakāpju mehāniku. Turpretim 166 ZS benzīnmotoram sešpakāpju mehānikas vietā varēs dabūt arī sešpakāpju automātu. Saldajā ēdienā vientilta piedziņas faniem tiks solīts 136 ZS jaudīgais divu litru dīzelis. Šis motors neapšaubāmi ir KIA Sportage maize, sviests un sāls, jo ir populārs pircēju vidū. Jaudīgākais benzīnmotors un 136 ZS dīzelis ir arī pilpiedziņas Sportage rīcībā, turklāt tiek piejaucēts gan ar automātu, gan mehāniku. Visbeidzot – pilpiedziņas Sportage varēs apsedlot ar 184 ZS jaudīgo dīzeli, kas draudzēsies tikai ar automātisko pārnesumkārbu. Tas būs acīmredzami ņiprāks par 136 ZS dīzeli, un to vislabāk varēs sajust pie maziem un vidējiem motora apgriezieniem, turklāt degvielas patēriņa ziņā vidēji uz 100 kilometriem motors apēdīs tos pašus 7,8 līdz 8 litrus smagās degvielas.
Varētu vēlēties
Eiropā projektētā un ražotā korejieša modeļa azotē ir grūti atrast acīmredzamu nepilnību, ja nu vienīgi salona trokšņu izolācija varētu būt labāka.
Verdikts
KIA Sportage ir viens no savas klases spilgtākajiem eksemplāriem. Iespaidīgie pārdošanas apjomi Eiropā turpina pildīt KIA naudas lādi, vienlaikus kaitinot konkurentus, kuri pirms dažiem gadiem Sportage par konkurentu neuzskatīja.