Korejiešu krosovers KIA Soul ir lieliski izpildījis mājas darbu, lai kantainais automobilis turpmāk arī saturiski atbilstu eiropiešu augstajām prasībām.
Salīdzinājumā ar iepriekšējo paaudzi, kas ar sajūsmu tika pieņemta otrpus okeānam, bet Vecajā kontinentā neiepatikās pavirši nostrādātā un plastmasīgā salona dēļ, jaunais modelis ir pavisam citāds. Ietinamais papīrs nav mainījies, tas joprojām piesaistīs ar kantainām formām, taču iekšpusē ir pavisam cita konfekte – daudz saldāka un gardāka. Sāksim ar to, ka Soul ir uzsēdināts uz KIA Ceed platformas, tādējādi uzlabojot gaitas un vadāmības īpašības. Tomēr pats galvenais – salona iekārtojums ir kļuvis nesalīdzināmi rūpīgāk un kvalitatīvāk nostrādāts, turklāt materiālu izvēlē arī ir jaušams iespaidīgs progress. Savelkot kopā šos jauninājumus, var teikt, ka Soul ergonomiski iekļaujas jaunāko KIA modeļu klāstā un ir gatavs atrast jaunus pircējus, kas meklē kaut ko ne tik vienkāršu un ikdienišķu.
Kāpēc tas būtu jāpērk
KIA Soul ir stilīgs auto, kas labi ies pie sirds tiem, kuriem patīk braukt ar oriģināla dizaina auto un kuriem nepatīk pašmāju dižpārdoklis Nissan Juke. KIA Soul, kas pēc izmēriem nav nekāds sīkaļa, iekšpusē, vismaz ar to, kas attiecas uz pasažieru ērtībām, viss ir kārtībā. Bagāžas nodalījums tāpat kā Nissan Juke gan ir mikroskopisks. Tas ir šaurs un sekls, un noteikti neatbildīs tam, lai modeli nosauktu par klasisku ģimenes auto, taču ir daudz indivīdu, kas vēl par ģimeni nedomā, tādēļ astes gala ietilpība nav nemaz tik svarīga. Priekšpiedziņas Soul īpašniekiem noteikti patiks džipiski augstā sēdpozīcija ar ērtu iekāpšanu un izkāpšanu un lielisku pārredzamību. Vēl viens ieguvums ir izšķērdīgi bagātais bāzes aprīkojums – sākot no apsildāmās stūres, apsildāmiem priekšējiem un aizmugurējiem sēdekļiem un beidzot ar atpakaļskata kameru un Smart Park Assist sistēmu, kas palīdz atrast brīvās stāvvietas un novietot automašīnu stāvvietā automātiski. Tas arī izskaidro augsto iegādes cenu, proti, sākot no 18 990 eiro. Jāpiebilst, ka vietējais KIA pārstāvis, uztaustot pircēju atsauksmes, vismaz sākumā koncentrēsies tikai uz bāzes versijas EX komplektācijas modeļu tirdzniecību.
Motori un vadāmība
Spēka agregātu ēdienkartē Soul rīcībā ir 1,6 litru motori, proti, 132 ZS jaudīgs benzīnmotors un 128 ZS jaudīgs dīzeļmotors. Abas spēkstacijas ir iespējams sapārot gan ar sešpakāpju manuālo, gan ar sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu. Šo rindu autoram bija iespēja tuvāk iepazīties ar benzīnmotoru un automātisko transmisiju aprīkotu Soul. Jau no pirmajiem nobrauktiem kilometriem fascinē korejiešu kastītes teicamā salona trokšņu izolācija. Aiz virsbūves čaulas tiek atstāti motora un balstiekārtas trokšņi arī tad, ja izvēlēsieties braukt pa grants seguma ceļu. Motoriņš ir pilnīgi pietiekošs šāda izmēra braucamajam, vienīgi vidējais degvielas patēriņš – 8,1–8,3 l/100 km – tam ir drusku par lielu, ko var novelt uz to, ka testa auto bija pavisam svaigs un zaļš, attiecīgi arī motors vēl nebija pietiekami iebraukts. Attiecībā uz gaitas īpašībām jāpatur prātā, ka Soul ir salīdzinoši īsa riteņu bāze un īsas virsbūves pārkares. Šīs tehniskās īpatnības par sevi liks manīt uz nelīdzenāka ceļa. Augstais smaguma centrs un samazinātais piespiedējspēks būs vainīgs pie tā, ka auto vairs nebrauks tik plūdeni un nosvērti. Līdzīgi kā balstiekārtai arī stūres pievadam nepatiks intensīvāka vizināšanās pa lauku ceļiem. Tad Soul uzvedībā parādīsies nervozitāte un pārliecības trūkums, turpretim uz gluda asfalta Soul jutīsies kā zivs ūdenī.
Varētu vēlēties
Salīdzinoši augstā cena ir lielākais klupšanas akmens, kas atturēs painteresēties par Soul labumiem. Turklāt, lai auto atbilstu Latvijas koplietošanas ceļu īpatnībām, inženieriem vajadzētu atrast komfortablāku piekares regulējumu, bet stūres pievadam – dzelžaināku tvērienu.
Verdikts
KIA Soul ir stilīgs auto ar ļoti dāsnu aprīkojumu. Pie mums augstās cenas dēļ vairāk izpildīs nišas modeļa funkcijas, toties lieliski piepalīdzot spodrināt KIA zīmola imidžu.