Jaunākais izdevums

Kia Stinger pirms prezentēšanas tirgū, kas plānota 2017. gada otrajā pusē, testēts arktiskās ziemas apstākļos. Pārvietojot testa bāzi no Nurburgringas trases Vācijā, inženieri Kia jauno universāla tipa sporta sedanu pārbaudījuši ekstrēmā temperatūrā un ledainos apstākļos Zviedrijas ziemeļos.

Jaunākais automašīnas testēšanas posms ļaus Kia Stinger spēkrata attīstīšanas komandai precizēt vadāmību gan aizmugurējās, gan visu riteņu piedziņas modeļu konfigurācijās. Tāpat būs iespēja uzlabot dažādu elektronisko palīglīdzekļu piedāvājumu vadītājiem.

Nonākot pārdošanā, Stinger būs Kia zīmola pirmais sedans, kas pieejams gan ar aizmugurējo, gan ar visu riteņu piedziņu.

Stinger, atkarībā no iegādes tirgus, būs pieejams ar kādu no trim dzinējiem. Jaudīgākais no tiem - 3.3 litru dubultais turbo V6 dzinējs nodrošina 370 ps un 510 Nm jaudu un griezes momentu. Ar šo dzinēju Stinger spēj attīstīt ātrumu no 0-100 km/h 5,1 sekundē, padarot to par visstraujāk paātrinājumu attīstošo dzinēju, kādu jebkad ražojis Kia. Stinger 2,0 litru turbo četrcilindru dzinējs spēj attīstīt 255 ps un 353 Nm. Trešais 2,2 litru turbodīzeļa dzinējs, kam paredzams vislielākais pieprasījums Eiropas tirgū, spēs nodrošināt 200 ps un 440 Nm. Visi dzinēji darbojas ar astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

KIA Stinger cenas Latvijā no Vācijas atšķirsies par 6 līdz 8 tūkstošiem eiro

Aldis Zelmenis,13.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

KIA Stinger ir negaidīti atraktīvs auto. Tas eleganti izskatās, tam ir jaudīgi motori, pilnpiedziņa un vajadzīgās manieres, lai kļūtu ne tikai par KIA «imidžmeikeru», bet lai atļautos pabojāt nervus premium klases modeļiem

Jau pats nosaukums ir intriģējošs un liek noprast, ka šim KIA aiz ādas ir kaut kas vairāk nekā ikdienišķajiem KIA modeļiem. Tā tas arī ir. Sāksim ar to, ka Baltijā KIA Stinger tiks pasniegti tikai lepnākajos GT Line un GT izpildījumos, tikai komplektā ar AWD pilnpiedziņu un tikai ar «dusmīgākajiem» motoriem. Stinger tehniskajā arsenālā ir arī klasiskās piedziņas modifikācijas, bet tās Latvijā nebūs prioritāte, taču autoentiuzistiem, kas ļoti vēlēsies tieši šādu Stinger, pašmāju KIA tirgotāji neatteikšot.

Vizuāli viens no pievilcīgākajiem un atraktīvākajiem Gran Tourismo modeļiem par saprātīgu cenu. Ērts un funkcionāls vadības panelis ar lielām un parocīgām pogām – tāds, lai pat tuklākie pirksti trāpītu precīzi mērķī. Starp citu, pogu izkārtojums uz viduskonsoles centrālās daļas attālināti atgādina BMW un Audi modeļu salonos redzēto noformējumu, bet trīs centrālās ventilācijas lūkas signalizē par Mercedes dizaina stilu un arī izpildījumu. Sportiska multifunkcionāla stūre, ērti krēsli īpaši GT versijai. Salonā viss ir pa rokai, nekas nekaitina. No Stinger modifikāciju piedāvājuma, sākot jau no šī gada novembra pie mums tiks tirgots 2,2 CRD 200 ZS jaudīgs dīzelis. Pasniegts GT Line aprīkojumā, tā cena Latvijā būs 45 900 eiro. Savukārt GT modifikācija ar Brembo bremzēm, sportiskākiem un arī ērtākiem krēsliem un vēl daudziem citiem labumiem maksās 49900 eiro. GT modeļa saldākā sastāvdaļa būs 370 ZS jaudīgs V6 benzīnmotors, toties gan dīzeļmotora, gan benzīnmotora zirgsspēku ganāmpulka savaldīšanai darbs tiks uzticēts astoņpakāpju automātam. Būtiski ir piebilst, ka šīs Stinger cenas būs aptuveni par 6 līdz 8 tūkst. eiro zemākas, nekā par Stinger tiek prasīts, piemēram, Vācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korejiešu zīmolu pārstāvniecība Baltijas Gada auto konkursu finālos šogad ir sasniegusi savu kulmināciju. Igaunijas konkursā korejiešu KIA spēja nosmelt pat divas pirmās vietas, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Latvijas un Igaunijas konkursos uzvarēja KIA zīmola ražotie KIA Ceed un KIA Stinger. Tikai neliela «pārpratuma» dēļ Lietuvas Gada auto konkursā uzvarētāja tituls tika Peugeot 508. Toties nekur tālu neatpalika jau pieminētais KIA Ceed, kas kaimiņvalsts konkursā nopelnīja otro vietu. Starp citu, KIA Ceed ir arī starp Eiropas Car of the Year 2018 septiņiem titula pretendentiem. Uzvarētāju šajā konkursā uzzināsim 2019. gada 4. martā – Ženēvas auto izstādes laikā.

Lietuviešu izvēli var saprast: elegants auto ar oriģinālu virsbūvi un greznu pildījumu, neba velti tas tika apbalvots par labāko dizainu arī Latvijas Gada auto 2019 konkursa ietvaros. Bezrāmju durvju konstrukcija ir stilīgs, bet vienlaikus ļoti riskants gājiens no Peugeot puses, kas jauno Peugeot 508 var pacelt debesīs vai arī tikpat viegli nogremdēt. Pie stūres vai, sēžot aizmugurē, sajūtas ir atbilstošas tam, kā auto izskatās no ārpuses.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Pilnīgi citāds KIA Ceed ar X

Aldis Zelmenis,11.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

KIA X Ceed ir jauns Ceed ģimenītes biedrs. Ļoti īpašs biedrs, jo salīdzinājumā ar saviem radiniekiem kopīgā komplektējošā detaļa būs tikai priekšējās durvis. Viss pārējais X Ceed ir radīts pilnīgi no jauna

Pārsteigums, vai ne? Mūsdienās autobūvē parasti notiek otrādi. Optimizācija katrā sīkumā un izpausmē, lai maksimāli samazinātu ražošanas izmaksas. Korejieši ir lēmuši citādi. Protams, motortehnika, spēka pārvadi ir paņemti no tiem pašiem apcirkņiem, bet fakts, ka auto ir pārbūvēts tik būtiski, izskaidro, kāpēc korejiešu zīmola marketologi X Ceed testa braucienu laikā Francijas dienvidos vairākkārtīgi uzsvēra, ka jaunajam KIA X Ceed tiek prognozēti tādi pārdošanas panākumi, kas paredzamā nākotnē pārspētu visu pārējo Ceed modeļu realizācijas skaitļus. Ieklausieties: KIA Ceed hečbeka, universāļa, kā arī karstasinīgā KIA Proceed kopējie pārdošanas cipari kapitulēs jaunā X Ceed priekšā. Izklausās diezgan neticami! Lai vai kā, tāds ir KIA marketologu plāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Arhitekts Austris Mailītis: «Man ir interesanti, kad katrs darbs ir jauna lieta, kā tāds izgudrojums»

Signe Knipše, speciāli DB,20.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arhitekts Austris Mailītis šogad kopā ar domubiedriem un kolēģiem saņēma Arhitektūras gada balvu par Ķīnas svētajā kalnā uzcelto Šaoliņas lidojošo mūku teātra ēkas projektu. «Man tas ir paradoksāls ainavu, arhitektūras un mākslas projekts,» tā par veikumu saka arhitekts

Fragments no intervijas, kas publicēta 20. oktobra laikrakstā Dienas Bizness:

Kā paši mūki uztvēra šo projektu? Bija kādas atsauksmes?

Tikos ar vairākiem mūkiem. Viens bija kungfu lielais skolotājs. Viņš bija atbalstošs šim projektam. Starp citu, viņš vada arī vienu no tām lielajām skolām. Bija gods tikties arī ar Šaoliņas klostera abatu, kas ir augstākā garīgā persona dzenbudismā. Viņš arī skaitās Ķīnā politiski augsta persona. Parādīju viņam projektu, pastāstīju, kādas ir idejas, mazliet parunājām… Viņš izstāstīja par to, kas ir lidošana Ķīnas kultūrā un dzenbudismā, daoisma kultūrā, mītus par levitējošajiem mūkiem. Vārdu sakot, deva savu svētību iecerei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais KIA Ceed šoreiz mērķtiecīgi daudz pūļu ir veltījis stūres pievada un balstiekārtas veiktspējas uzlabošanai, kas mūsdienās ir izšķirošs aspekts un labu auto atšķir no izcila

Pats par sevi saprotams, ka digitālajā laikmetā visi ražotāji dižojas ar moderniem «gadžetiem». Arī jaunajam KIA Ceed dažādu virtuālo asistentu un palīgu būs pat vairāk, nekā vajadzētu. Gudrā kruīzkontrole ar stop&go funkciju, aklās zonas monitorēšanas sistēma, pirmssadursmes brīdinājuma sistēma, atpakaļskata kamera ir tikai tā daļa, ko varētu pieminēt pie ikdienā noderīgiem palīgiem. Pie īpašajām Ceed ekstrām var minēt iespēju pasūtināt priekšējos sēdekļus ar apsildes un ventilācijas funkciju, tostarp varēs dabūt arī apsildāmus aizmugurējos krēslus. Gluži kā glaunos limuzīnos turpmāk KIA Ceed dārgākajos izpildījumos būs elektroniski regulējams pilota krēsls ar atmiņas funkciju. Arī JBL premium audiosistēma ir pieskaitāma pie korejiešu īpašajām «odziņām». Auto ir glīts gan no iekšpuses, gan no ārpuses, taču ar to vairs mūsdienās pircējus nepārsteigsi, jo KIA Ceed tāds ir bijis jau kopš 2006. gada, kad parādījās pirmās paaudzes modelis. Apsveicami, ka šoreiz KIA Ceed daudz vairāk ir pieķēries tam, lai pilnveidotu tehniku, kas atrodas zem virsbūves čaulas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms garāka ceļojuma ir patīkami sēsties pie stūres automobilim, kas spēj ar pilnu bāku nobraukt vismaz 1000 km. Modernizētais KIA Optima universālis ar 1,6 litru dīzeli un 7DCT automātu to var.

Pēc būtības šāds sniegums nav nekas pārdabisks. Vēl aizvien tirgū ir daudzi vidējās klases modeļi ar līdzīgu tehnisko pildījumu, kas spēj veikt šādu misiju. Jautājums ir par to, vai arī nākotnē būs pietiekami daudz «ortodoksālas» orientācijas vidējās klases sedanu un universālu, kas barosies ar šobrīd nīsto dīzeļdegvielu. Gribētos jau ticēt, ka paralēli dažādas koncepcijas hibrīdiem un 100% elektroauto tiks atstāta vieta arī augstas veiktspējas dīzeļversijām. Jebkurā gadījumā uz elektrifikācijas ēras tuvošanās draudiem KIA Optima universāļa 1,6 litru dīzeļa un 7 DCT automāta sniegums uzskatāmi atbild, ka modernos dīzeļus izmest mēslainē ir pāragri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad apritēs 14 gadi, kopš SIA "Berga foto pakalpojumi" sniedz foto pakalpojumus mācību iestāžu audzēkņiem, un 16 gadi, kopš tirgū ir pazīstama "Berga foto" preču zīme.

"Berga foto" izveidotājs, fotogrāfs Gundars Bergs biznesa portālam db.lv stāsta: "Ideja radās ilgstoši darbojoties šajā sfērā kā darbiniekam citu uzņēmumu paspārnē. Biznesā tā ir ierasta prakse, kad ar laiku izkristalizējas savs skatījums uz to, kādu gribētu redzēt šo pakalpojumu. Arī es nebiju izņēmums un, pēc pavadītiem 10 gadiem šajā nozarē, ar domubiedriem nolēmām uzsākt lietu ar citādāku, svaigāku skatījumu.

Tobrīd mērķis bija iekarot savu vietu un noturēties. Par prioritāti tika izvirzīta uzņēmuma attīstība, ieguldījumi tehnoloģijās, kā arī jaunu produktu radīšana."

Laika gaitā no neliela uzņēmuma "Berga foto" kļuvis par vienu no lielākajiem foto pakalpojuma sniedzējiem Latvijā, nodarbinot vairāk nekā 30 darbiniekus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ar Peugeot Traveller garākā izbraucienā pa Eiropu

Aldis Zelmenis,27.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai tūkstošos kilometru mērāms ceļojums ar auto būtu patiešām ērts, neko labāku par kompaktu busu neatrast! Piemēram, franču ražotāja PSA radītie trīnīši – Peugeot Traveller, Citroen Space Tourer un ārlaulības bērns Toyota Proace Verso – ir perfekti instrumenti šādam darbiņam

Šo rindu autoram bija iespēja ar Peugeot Traveller doties garākā izbraucienā pa Eiropu.

Pa Vācijas autobāni Peugeot Traveller drosmīgi brauca uz maksimāli iespējamajiem 175 km/h. Varētu vēl, ja motors to atļautu. Ar šādu braukšanas stilu dīzeļmotora apetīte strauji palielinās, un 9 vai 9,5 litri uz nobrauktiem 100 kilometriem jau kļūs par ikdienišķu devu. Šie skaitļi attiecas uz jaudīgāko un prestižāko 180 ZS jaudīgo Blue Hdi saimes dīzeli, kas sapārots ar sešpakāpju automātu. Kopumā Traveller un abiem tiešajiem radiniekiem būs vairāki jaunākās paaudzes BlueHDi dīzeļdzinēji, kuru jauda ir no 95 līdz 180 zirgspēkiem. Tie ir pieejami gan ar manuālo, gan sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzlabotā KIA Sportage pamatmotīvs ir vienkāršs – turpināt iesākto, lai joprojām būtu viens no Eiropas krosoveru saimes pamanāmākajiem modeļiem

Neapšaubāmi, KIA Sportage Eiropā, tostarp Latvijā, ir radījis paliekošu nospiedumu starp savas klases modeļiem. Tas ir atpazīts un novērtēts produkts, un tas nav gatavs atdot ne kripatiņas grūtā cīņā izkarotās pircēju auditorijas. Mājīgs un ģimenisks auto. Salonā vietas ir tikpat cik iepriekš, pietiekami daudz gan priekšā, gan aizmugurē sēdošajiem, vienīgi ar bagāžnieka izmēru Sportage starp sev līdzīgiem modeļiem nebūs līderos. Brauciena laikā nekas nekaitina un nekā nepietrūkst. Vadības panelis ar liela izmēra pogām un kloķīšiem. Tas patiks daudziem. Auto ir perfekti pielāgots dažādiem gadalaikiem un labi jutīsies gan lielpilsētas sastrēgumos, gan uz ātrgaitas šosejas. Sava veida Šveices nazis ar universālā kareivja funkcijām un ļoti plašu pielietojumu. Garš standartaprīkojuma un arī papildaprīkojuma saraksts, kā arī rūpnīcas septiņu gadu garantija joprojām ir efektīgi labumi, lai KIA Sportage rindas turpinātu augt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

KIA Rio ir ļoti lādzīgs mazulis ar solīdu aprīkojumu un saprotamām gaitas īpašībām. Atliek tikai ar agresīvākām metodēm pacīnīties, lai celtu savu atpazīstamību Latvijā

Fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

No privātpersonu skatu punkta mazi auto pie mums nav ejošākā prece. Salīdzinājumā ar Rietumeiropu Latvijā tie iedzīvojas diezgan negribīgi un kūtri. Toties, kas attiecas uz firmu un uzņēmumu dienesta auto funkciju pildīšanu, tad tādi auto kā KIA Rio un tam līdzīgie ir ļoti vērtīgi eksemplāri.

Šoreiz DB rīcībā uz dažām dienām nonāca KIA Rio ar 120 ZS jaudīgo T-GDI turbomotoru. Aizsteidzoties notikumiem pa priekšu, var teikt – ļoti dzīvelīgs un feins motoriņš! Vienīgais - manuālās pārnesumkārbas slēgšanās varētu būt nedaudz precīzāka, bet citādi viss stilīgi un iedvesmojoši, pat trīscilindru motoriņa raksturīgais troksnis savā ziņā piestāv KIA Rio. Veikli manipulējot ar pārnesumiem, auto uz priekšu trauksies azartiski. Galvenais ir nenokavēt pārslēgšanās brīdi, gan slēdzoties uz augšu, gan uz leju. Kā jau ierasts, šāda tipa motoriņiem degvielas patēriņš nav medusmaize. Šo rindu autora novērojumi apliecina, ka vidēji uz 100 nobrauktajiem kilometriem nāksies rēķināties ar septiņiem litriem degvielas. Vietas KIA Rio salonā pietiek, arī bagāžnieks ir tik liels, cik šāda izmēra automobiļiem tie caurmērā spēj būt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Gada balvai Rīgas arhitektūrā izvirzītie objekti tuvplānā – Latvijas karoga masts AB dambī

Zane Atlāce - Bistere,26.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv piedāvā tuvplānā aplūkot Gada balvai Rīgas arhitektūrā 2018 izvirzītos objektus - šoreiz aplūkojam Latvijas karoga mastu AB dambī.

Svinīgā dāvinājuma ceremonijā valsts simtgadei veltītais monumentālais Latvijas karoga masts Rīgā uz AB dambja tika atklāts pērn, 18. Oktobrī. Masts ir 60 metrus augsts, un tajā plīvojošā Latvijas karoga izmēri sasniedz 20 x 10 metrus. Šādu veltījumu valsts simtgadei dāvā biedrība Latvijas karogs.

Rīgas pilsētas arhitekta kolēģijas pārstāvis Vilnis Šlars uzskata, ka šis ir drosmīgs un šķietami vienkāršs objekts ar lielu politisko, ideoloģisko, kā arī pilsētbūvniecisko slodzi. «Es esmu, tātad es esmu – pirmais, kas nāk prātā, pirmoreiz ieraugot karogu. Tas ir tik deklaratīvs, ka sākumā grūti aptvert, ka tas tur ir. Arhitektu pienesums, neapšaubāmi, ir precīza mēroga un vietas izvēle, ambiciozuma ziņā labāku vietu šim «Es Esmu» ir grūti iedomāties. Ir skaidrs, ka tas ir pasūtītāja projekts, ko arhitektam ir lieliski izdevies iznest. Jautājums – vai tagad abi nav nobijušies. Šāda mēroga risinājumi, ko redz visi, prasa lielu uzdrošināšanos, kuras te nav pietrūcis. Interesanti, ka tas nekādu īpašu sabiedrības reakciju nav guvis, lai arī nodomā droši vien visi, pilnīgi visi,» vērtējumā norāda V.Šlars.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

KIA Sorento joprojām necenšas pārsteigt ar uzkrītošu ārieni, taču tas, kas slēpjas aiz septiņvietīgā krosovera čaulas, spēs satriekt pat dažu labu premium klases pseidovisurgājēju

Uzlabotais Sorento ir «piepūderējis degunu», iegūstot jaunus LED lukturus gan priekšā, gan aizmugurē; tam ir dažas jaunas virsbūves krāsas, kā arī daži jauni vieglmetāla disku modeļi, visbeidzot, parādījies visu jauno KIA modeļu greznākais GT-Line aprīkojuma līmenis. Pie mums pilnpiedziņas Sorento tiks piedāvāts tikai ar 200 ZS jaudīgu 2,2 litru CRD dīzeļmotoru, kas sešpakāpju automāta vietā tagad izmantos modernu astoņpakāpju automātu.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Ērtas un mīļas, kā mājas čības. Aiz KIA Sorento sienām tā pasažieri var justies droši un aprūpēti. Liels un plašs salons ar mājīgu atmosfēru ir kā radīts kuplai ģimenei. Sorento ienīst askētismu, jo pat pieticīgākais aprīkojums Comfort Pack tiks apbērts ar dažnedažādiem komforta un drošības labumiem. Ādas salona apdare, apsildāmi priekšējie un aizmugurējie krēsli, kā arī pilnpiedziņa ar iespēju manuāli sabloķēt centrālo diferenciāli ir Sorento standarts. Šajā standartā ir vēl virkne dažādu ekstru, par ko citu marku lietotāji var tikai sapņot. Turklāt Sorento ir gatavs pārvērsties no piecvietīga par septiņvietīgu auto, un vietas ir gana daudz, kā arī pati nokļūšana līdz trešās rindas diviem papildkrēsliem nav Golgātas ceļš. Vajadzības gadījumā auto izbrauks un aizbrauks tālāk, nekā varētu gaidīt no šāda auto ar 18,5 centimetru lielu klīrensu, tomēr KIA Sorento vairāk patiks, ja to paslavēs par supergrezno komforta aprīkojumu, nevis par dzīvošanos pa dubļiem. Maksimālā aprīkojuma saraksts ir varen iespaidīgs, proti, panorāmas stikla jumts, priekšējo sēdekļu ventilācija, stūres rata apsilde, 360 grādu kameru komplekts, adaptīvā kruīzkontrole, multimediju sistēma ar skārienjutīgu monitoru, kam ir solīda izšķirtspēja un ātrdarbība, visbeidzot – Harmon Kardon premium audiosistēma. Nav melots, ka KIA Sorento pēc satura un aprīkojuma dziļuma jau spēlē premium lielo SUV līgā, tajā pašā laikā vēloties palikt diskrēts un pieticīgs auto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Kas izkonkurēs KIA Sportage?

Aldis Zelmenis,29.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

KIA Stonic ir jauns B segmenta SUV modelis, kas pēc ražotāja aplēsēm jau tuvākajos gados kļūs par Eiropā populārāko KIA modeli, izkonkurējot pat lielo brāli KIA Sportage

Produkts, ko Eiropā sagaida milzu panākumi. Kompakts, ērts un funkcionāls. Ļoti svarīga iezīme, ka, neraugoties uz savu mazo izmēru un pieejamo cenu, KIA Stonic ir rūpīgi nostrādāts modelis ar rūpīgu apdares materiālu izvēli, nemaz nerunājot par personalizēšanas iespējām, atļaujot Stonic salikt dažādās variācijās, kombinējot 9 virsbūves, 5 jumta un 4 salona toņus. Skaidrs, ka Stonic ir mazs auto, taču tas pa visām varītēm centīsies izpatikt arī ģimenēm. Bagāžnieks ir 352 litru liels. Tas ir gaužām maz, toties otrajā rindā varēs satilpt pat divi pieaugušie. Komforta un ērtības būs ierobežotās devās, bet garāka auguma pasažieriem tur atrasties garākos pārbraucienos vispār nav ieteicams. Nelielam uzmundrinājumam var pieminēt, ka atzveltnes slīpums ir pietiekoši relaksējošs, nebūs jāsēž kā alvas zaldātiņam. Turklāt pats iekāpšanas un izkāpšanas process ir komfortablāks, nekā to varētu gaidīt, jo aizmugurējo durvju atvēršanas leņķis ir gandrīz 90 grādi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Gada balvai Rīgas arhitektūrā izvirzītie objekti tuvplānā – AS Latvijas Finieris impregnēšanas cehs

Zane Atlāce - Bistere,27.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv piedāvā tuvplānā aplūkot Gada balvai Rīgas arhitektūrā izvirzītos objektus - šoreiz ieskats AS Latvijas Finieris impregnēšanas cehā Finiera ielā 6.

Latvijas Būvinženieru savienības pārstāvis Artis Dzirkalis norāda, ka AS Latvijas Finieris ir viens no valsts galvenajiem kokrūpniekiem, un tāpēc ir tikai likumsakarīgi, ka konstruktīvais pamatmateriāls jaunajam impregnēšanas ceham ir koks.

Fotogrāfijas skatiet galerijā!

Lai arī rūpnīca savā veidā ir tikai tehnoloģisks process, šī ēka ir kļuvusi par Finiera vizītkarti, kas raksturo uzņēmumu. Koks izmantots ne tikai līmētajās nesošajās sijās, kas veidotas 24 m laidumā, bet arī sienu un jumta paneļi veidoti no koka ar finiera iekšējo apdari un dēļu klāju fasādē. Eiropā ir vien pāris šādas rūpnīcas un ņemot vērā, ka strauji attīstītas koka būvniecība arī saplākšņa pieprasījums noteikti pieaugs. Šī ir pārdomāta un loģiska investīcija, uzskata A.Dzirkalis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Gada balvai Rīgas arhitektūrā izvirzītie objekti tuvplānā – VEF Kultūras pils

Zane Atlāce - Bistere,25.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv piedāvā tuvplānā aplūkot Gada balvai Rīgas arhitektūrā 2018 izvirzītos objektus - šoreiz ieskats bijušās Valsts elektrotehniskās fabrikas Kultūras pils pārbūvē un restaurācijā Ropažu ielā 2.

Viens no nedaudzajiem Staļina laika padomju arhitektūras paraugiem Rīgā nebija remontēts kopš ēkas uzcelšanas, tāpēc tā rekonstrukcija ir būtisks ieguldījums Rīgas kultūras dzīvē un tiem 50 kolektīviem, kas šeit raduši sev mājvietu, savā vērtējumā norāda Latvijas Būvinženieru savienības pārstāvis Aldis Grasmanis.

«Ēka ir ieguvusi mūsdienīgu labiekārtotu labierīcību bloku un inženiertehniskās komunikācijas, t.sk. ventilāciju, jo līdz šim tur bija tikai dabīgā ventilācija. Ir uzlabota energoefektivitāte, izmantojot logus un stikla fasādes ar uzlabotu siltumpretestību un ārsienu apdarē lietojot Sakret apmetumu ar siltumizolācijas īpašībām, vienlaikus saglabājot vēsturisko fasādi. Pieejamības nodrošināšanai pie galvenajām kāpnēm uzbūvēts panduss un ēkā izbūvēts lifts. Lielajā zālē saglabāts iepriekšējais vietu skaits, izgatavojot jaunus krēslus pēc vēsturiskā parauga, bet akustika uzlabota, lietojot speciālos akustiskos paneļus sienu apšuvumam,» secina eksperts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Gada balvai Rīgas arhitektūrā izvirzītie objekti tuvplānā – mēbeļu salons Čiekurkalnā

Zane Atlāce - Bistere,29.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv piedāvā tuvplānā aplūkot Gada balvai Rīgas arhitektūrā izvirzītos objektus - šoreiz ieskats mēbeļu salonā Kate Čiekurkalna 1.līnijā 6/8.

Latvijas Arhitektu savienības pārstāvis Vilnis Šlars, vērtējot šo ēku, atzīst, ka skatās uz to ne vien kā arhitekts, bet arī kā blakus apkaimes iedzīvotājs. Mēbeļu salona ēka izveidota bijušā ugunsdzēsības diezgan nošņurkušā depo un veikala vietā. Izpētot arhitektu stāstīto, saprotams problēmu loks un grūtības tā īstenošanā, norāda V.Šlars. Ēka ir daļa no lielāka kompleksa, kas nav pabeigts, jo tā ir bijusi par lielu. Šobrīd salons izvietojies tikai depo telpās, saglabājot arī pa akcentam (tornītis šļūteņu žāvēšanai) fasādes apdares ķieģeļi no iepriekšējās funkcijas. Daļa no ēkas vēl gaida idejas un ieguldījumus.

Fotogrāfijas skatiet galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

FOTO: Db.lv viesojas jaunajā CTB uzņēmumu grupas birojā Liepājā

Monta Glumane,17.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais CTB uzņēmumu grupas birojs – askētiska un moderna celtne, savukārt tās iekštelpās valda mājīga, saules un gaismas pielieta atmosfēra.

Iepriekš uzņēmuma birojs atradās Liepājas centrā. Pašreizējā tā ražošanas teritorija sākotnēji bija vien 1,5 ha plaša, bet šobrīd uzņēmuma rīcībā ir 19 ha. «Pirms 20 gadiem sākām strādāt ar pāris transporta vienībām un dažiem darbiniekiem. Šobrīd mūsu īpašumā ir vairāk nekā 200 transporta vienību un būvtehnikas, ceļu būves sezonas laikā nodarbinām 300 darbinieku. Katru gadu augām un attīstījāmies, līdz sapratām, ka vadībai ir neērti atrasties atdalīti no uzņēmuma pamatprocesiem, tādēļ izlēmām celt biroju tieši šeit. Šobrīd redzam, kas notiek uzņēmuma teritorijā un ražotnē, ir ērtāk komunicēt citam ar citu,» stāsta CTB uzņēmumu grupas vadītājs Gatis Zvirbulis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Gada balvai Rīgas arhitektūrā izvirzītie objekti tuvplānā – Saieta nams Lāčplēša ielā 71

Zane Atlāce-Bistere,25.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv piedāvā tuvplānā aplūkot Gada balvai Rīgas arhitektūrā izvirzītos objektus - šoreiz ieskats Saieta namā Lāčplēša ielā 71.

Latvijas Ainavu arhitektu biedrības pārstāve Iveta Grīviņa uzskata, ka Saieta nama jeb Pēdējo Dienu Svēto Jēzus Kristus baznīcas jaunbūve ir jauns un pamanāms objekts Lāčplēša ielā. Vizuāli tā nerada asociācijas par baznīcu, drīzāk rada ilūziju par atjaunotu senu Rīgas centra mūra īres namu.

Fotogrāfijas skatiet raksta galerijā!

Priecē, ka ar cieto segumu segtie laukumi Saieta nama ārtelpā nav tikai automašīnu piebraukšanai un novietošanai, bet padomāts arī par iespēju sportot un citām ārtelpas aktivitātēm. Āra basketbola laukuma gala sienu norobežojums – dekoratīva koka redele - vienlaicīgi ir lielisks ārtelpas dekors. Gaumīgi risināti arī automašīnu stāvvietu iezīmēšana ar bruģa zīmējumu. Īpašs prieks un bauda acīm ir pagalma dekoratīvā daļa, kas vienlaicīgi ir arī ilgtspējīga lietus ūdeņu apsaimniekošanas sistēma. Pagalma stādījumi rada mūsdienīgas un modernas ārtelpas iespaidu, ko pastiprina dizainiski pievilcīgie soliņi un atkritumu urnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Gada balvai Rīgas arhitektūrā izvirzītie objekti tuvplānā – bijušās viesnīcas Rīga pārbūve

Zane Atlāce - Bistere,19.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv piedāvā tuvplānā aplūkot Gada balvai Rīgas arhitektūrā 2018 izvirzītos objektus - šoreiz ieskats viesnīcas ēkas pārbūvē Aspazijas bulvārī 22.

Bijušās viesnīcas Rīga pārbūve par starptautiski augstās klases viesnīcu tīkla Kempinski objektu veikta augstā izpildījuma kvalitātē, lietojot augstvērtīgus materiālus atbilstoši šī līmeņa standartiem, uzskata Latvijas Arhitektu savienības pārstāve Daiga Dzedone.

Pilnībā ir respektēts un saglabāts ēkas ārējais vēsturiskais veidols, pilnveidota un uzlabota konstruktīvā struktūra, veiktas funkcionālā plānojuma izmaiņas un klasiska stila interjera izveide. «Diemžēl, neskatoties uz interjera autoru lielo darbu un, neapšaubāmi, augsto izpildījuma līmeni, interjers kopumā ir bezpersonisks, bez identitātes. Priecē fakts, ka daļa apdares materiālu ir vietējās izcelsmes, tāpat arī pārliecinoši augstās kvalitātes mēbeļu un citu interjera elementu realizācija ir Latvijas ražotāju darbs, taču ne dizaina izveide, kurš tiešā veidā, kaut arī ar saprotamu iemeslu dēļ veiktām izmaiņām, ir kopēts no pasaulē atpazīstamu zīmolu paraugiem (pasūtītāja pārstāvja informācija objekta apskates laikā),» vērtē D.Dzedone. Taču kopumā, viņas ieskatā, objekts ir kvalitatīvs pienesums Rīgas arhitektūrai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

KIA Proceed jeb Porsche Panamera «pa lēto»

Aldis Zelmenis,05.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šoreiz apzīmējums «pa lēto» nav vis nopēlums, bet gan neviltots kompliments, jo korejiešu ražotāja KIA jaunais modelis Proceed ir atraktīva personība, turklāt tā daudziem būs pieejama

23 590 eiro, kas tiek prasīts par Proceed bāzes modeli, ir godīga samaksa. Arī dārgajā galā esošais GT TX, kas nāk komplektā ar 204 Zs jaudīgo 1,6 litru turbomotoru un 7 DCT automātisko pārnesumkārbu, nebūs «pārpiparots», proti, 28 490 eiro.

Tiem pircējiem, kuriem pilnīgi pietiek ar trauksmaino izskatu un kuriem nav pārspīlēti augstas prasības pret jaudu un zirgsspēku skaitu, būs gana ar 140 ZS jaudīgo 1,4 litru T-GDI turbomotoru vai arī 136 ZS jaudīgo 1,6 litru dīzeli. Nosauktajiem motoriem piederīgs būs GT-Line aprīkojums un no tā izrietošie labumi. Tiem, kuri tik izskatīgam auto pieprasa klāt iesaiņot arī trauksmaināku raksturu un vairāk adrenalīna, jau ir jāraugās GT aprīkojuma virzienā, jo kopā ar šo komplektāciju motortelpā vietu ieņems 204 ZS jaudīgais 1,6 T-GDI turbomotors. Tas būs patiesāks Proceed. Atklāti sakot, kopā ar manuālo transmisiju Proceed raksturs ir vēl jautrāks un žiperīgāks, taču pašmāju KIA pārstāvji uzsvaru liks uz 7DCT automātiskajām pārnesumkārbām. Labā ziņa, ka ikviens no pieminētajiem trijiem motoriem tiks piedāvāts ar 7 DCT. Dīzeļversija ir labs risinājums gan privātajiem, gan uzņēmumiem, kam gadā jārēķinās ar lieliem nobraukumiem, tomēr Proceed dabai vairāk piestāv benzīnmotori.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hyundai Kona ir korejiešu jaunais krosovers, kam ir uzticēts savaldzināt pircējus visā pasaulē, tostarp arī Eiropā.

Fotogrāfijas - raksta galerijā!

Sāksim ar to, ka Kona ir globāls modelis - attiecīgi tā pasaules pirmizrāde Milānā tika gatavota ar īpašu rūpību. Krītot slepenības plīvuram, publikas priekšā stājās uz jaunas platformas būvēts moderns un dzīvespriecīgs auto, kam sejā var atrast vairākas līdzības no citu ražotāju modeļiem.

Dizaina eklektika

Priekšgals ar divos līmeņos izvietoto gaismas tehniku ļoti atgādinās jaunos Citroen vai Jeep Cherokee modeļus, aizmugures dizainā ir kaut kas no Honda, kaut kas no Toyota, bet kaut kādos rakursos kaut kas vēl no citu ražotāju modeļiem. Pats galvenais, ka visa šī dizaina eklektika, kas papildināta ar krosoveru ciltij raksturīgajiem plastmasas moldingiem, kopumā izskatās gana jautri un acij tīkami. Kopējais Hyundai Kona garums sasniedz 4165 mm, bet riteņu bāze 2600 mm. Šie skaitļi liek cerēt, ka uz ceļa Hyundai Kona būs pietiekami komfortabls un gaitā patīkams auto. Salons ir pietiekoši ērts diviem pieaugušiem pasažieriem priekšā un diviem pusaudžiem aizmugurē. Bagāžas nodalījuma ietilpība 361 litri, ko vajadzības gadījumā, nolokot otro sēdekļu rindu, var palielināt līdz 1143 litriem. Salona vadības paneļa dizains būs ļoti līdzīgs jaunākās paaudzes KIA Rio, kas jau ir paspējis ierasties Latvijā. Aktīvās un pasīvās drošības ekipējuma sarakstā netrūkst visādu palīgu, tostarp ārkārtas bremzēšanas sistēma, aklās zonas detektēšanas sistēma, joslu maiņas uzraugs utt. Ne mazāk svarīgi ir tas, ka Hyundai Kona leposies ar ērtiem priekšējiem krēsliem, dzīvespriecīgu salonu. Starp citu, nākamais Hyundai Kona pircējs pēc savām vēlmēm varēs sakombinēt dažādus krāsu salikumus, tādējādi padarot savu pirkumu īpaši patīkamu tieši sev. Kopā ar multimediju sistēmu dārgākajā izpildījumā uz Hyundai Kona paneļa augšējās malas ieraudzīsim 8 collu ekrānu ar Android Auto vai Apple Carplay atbalstu. Bez tam, lepnākajos aprīkojuma līmeņos Hyundai Kona būs head up displejs jeb projekcijas ekrāns uz priekšējā vējstikla. Melomāniem ies pie sirds ziņa, ka Hyundai Kona draudzēsies ar high-end mūzikas ražotāja Krell audiosistēmu un astoņiem skaļruņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

KP: Nevajadzētu anulēt garantiju, ja automašīnu remontē neatkarīgā servisā

Žanete Hāka,20.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) aicina automašīnu ražotājus, importētājus un pilnvarotos pārstāvjus pārliecināties par to darbības atbilstību konkurences tiesībām un neanulēt transportlīdzekļa garantiju, ja patērētāji veikuši automobiļa tehniskās apkopes un remontus pie neatkarīgajiem servisiem, informē KP.

Arī Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) ieskatā remonta vai apkopes veikšana neatkarīgajā servisā, izmantojot analogās rezerves daļas un ievērojot ražotāja norādījumus, nevarētu būt iemesls garantijas zaudēšanai.

2014. gadā KP pieņēma lēmumu, ar kuru konstatēja, ka AS „KIA Auto” vairāk nekā desmit gadu garumā nepamatoti ierobežojusi auto īpašnieku iespējas garantijas laikā veikt ārpusgarantijas remontus un tehnisko apkopi neatkarīgos servisos. Tāpat uzņēmums bija liedzis uzstādīt citu zīmolu rezerves daļas, kas ir analogas to oriģinālajiem parametriem un funkcionāli ir paredzētas izmantošanai oriģinālo rezerves daļu vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

FOTO: Mobilo sakaru operatora Bite birojs ar slidkalniņu

Anda Asere,27.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atvērtā plānojuma birojā ir svarīgi, lai katram būtu sava darba vieta un iespēja patverties, ja nepieciešama telefonsaruna pilnīgā klusumā

«Veidojot biroja interjeru, ņēmām vērā gan pieaugošo darbinieku skaitu, gan to, lai tas būtu mūsdienīgs, ērts, funkcionāls un tajā būtu patīkami uzturēties. Tik strauji augošam uzņēmumam kā Bite par biroja pilnveidošanu un pielāgošanu ir jādomā teju nepārtraukti, jo pastāvīgi mainās darbinieku skaits, struktūra. Palielinoties darbinieku skaitam, pieaug nepieciešamība pēc īpašām telpām, piemēram, sarunām divatā. Ir svarīgi, lai darbinieki gan varētu justies ērti un produktīvi savā darba vietā, gan, ja nepieciešams, tikties ar klientiem, gan arī rīkot sapulces plašākā lokā. Tāpat nedrīkst aizmirst arī par vizuālo izskatu, lai ikdiena birojā būtu interesantāka,» stāsta Ance Kovale, Bite Klimata kontroles menedžere. Viņa uzskata, ka kvalitatīvā darba vidē ir vieglāk saglabāt produktivitāti un optimismu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Gada balvai Rīgas arhitektūrā izvirzītie objekti tuvplānā – Rīgas Doma tornis

Zane Atlāce - Bistere,20.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv piedāvā tuvplānā aplūkot Gada balvai Rīgas arhitektūrā izvirzītos objektus - šoreiz ieskats Rīgas Doma tornī.

Biedrības Zaļās mājas pārstāvis Kristaps Ceplis norāda, ka objekts, bez kura Latvijas galvaspilsēta nav iedomājama, ārēji jau ilgus gadus nav mainījies un arī pēc pēdējiem restaurācijas darbiem tā vizuālais tēls acīm redzamas izmaiņas nav ieguvis. Viņaprāt, vēsturiskai ēkai tas, protams, ir svarīgi, tomēr, vienlaikus, sabiedrības acīm paliek nemanāms arī paveiktā darba apjoms, kas ir pelnījis vislielāko atzinību.

Fotogrāfijas skatiet raksta galerijā!

No Latvijas būvniecības attīstības viedokļa Rīgas Doma torņa rekonstrukcijas viens no atslēgas elementiem ir darbs ar koka konstrukcijām – būtībā šis tornis ir koka augstceltne pašā Rīgas sirdī. «Ņemot vērā Latvijas būvniecības tradīcijas, kas 20.gadsimtā ir pārliecinoši aizgājušas no koka konstrukciju plašas izmantošanas uz betona un tērauda dominanci, Rīgas Doma torņa restaurācija ir gan izaicinājums, gan ieguvums vienlaikus, jo gan arhitektiem, gan konstruktoriem un būvniekiem ir bijusi iespēja praksē strādāt ar sarežģītām koka konstrukcijām, radot iespēju šo pieredzi izmantot arī nākotnes jaunajos objektos,» norāda K.Ceplis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Gada balvai Rīgas arhitektūrā izvirzītie objekti tuvplānā – trīs nami Miesnieku ielā

Zane Atlāce - Bistere,18.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv piedāvā tuvplānā aplūkot Gada balvai Rīgas arhitektūrā 2018 izvirzītos objektus - šoreiz ieskats dzīvojamo ēku un komercplatību pārbūvē Miesnieku ielā 13, 15 un 17.

Kādreizējo viduslaiku noliktavu ēku atdzīvināšana 21. gadsimta Rīgā ļoti veiksmīgi iezīmē senās Hanzas pilsētas pārtapšanu mūsdienīgā reģionālajā centrā, kurš nepārtrauktā attīstības ceļā nav atstājis novārtā savu vēsturisko lomu un šarmu, secina biedrības Zaļās mājas pārstāvis Kristaps Ceplis. Viņaprāt, seno ēku atgriešanās Rīgas nekustamo īpašumu apritē, pirmkārt, jau ir apsveicama no pilsētas vizuālā tēla viedokļa, jo ilgstoši pamestībā un sliktā tehniskā stāvoklī stāvējušās noliktavas radīja nevīžīgu un nesaimniecisku iespaidu vecpilsētas kopējā tēlā.

K.Ceplis uzskata, ka ēku pārtapšana no saimniecisku funkciju veikšanas ēkām par dzīvokļu namiem ir loģiska un pamatota, ņemot vērā namu atrašanās vietu. Vizuāli māju atjaunošana ir izdevusies labi, ļaujot novērtēt arī to vēsturisko nozīmi. Vienlaikus ir rasts cienījams kompromiss starp «toreiz un tagad» lietojot mūsdienīgus arhitektūras un būvniecības risinājumus, padarot ēkas komfortablas atbilstoši mūsu laikmeta prasībām.

Komentāri

Pievienot komentāru