Lietotu auto tirgū Latvijā vērojams nozīmīgs ar dīzeļdzinējiem aprīkoto automašīnu pārsvars pār benzīna dzinēju auto – tas veido teju 85% no visiem pārdotajiem lietotiem automobiļiem mūsu tirgū.
Kaut arī par dīzeļdzinēju nākotnes perspektīvām pasaulē tiek aizvien aktīvāk diskutēts, eksperti uzskata, ka tuvākajā laikā pieprasījuma tendences aizvien būs par labu tiem, ņemot vērā, ka kopumā tie autoīpašniekam nodrošina zemākas kopējās ekspluatācijas izmaksas. Papildu tam dīzelis arī nākotnē ieņems nozīmīgu lomu gan privātajā, gan komercsektorā. Dīzeļu attīstībā un uzlabošanā ir ieguldīts ievērojams izpētes darbs, un šodien tirgū pieejamie jaunie produkti ir arvien konkurētspējīgāki, videi draudzīgāki, acīmredzami graujot mītus, kas apvijuši šo tehnoloģiju iepriekš.
Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!
Pašreizējā ekonomiskā situācija un iedzīvotāju ienākumu pieaugums uzlabo kopējo noskaņojumu tirgū un veicina vēlmi iegādāties jaunas automašīnas, tomēr novērojams, ka patērētāji transportlīdzekļus izvēlas sapratīgi, meklē ekonomiskus un izdevīgus variantus. Tā ir atšķirība no situācijas pirms finanšu krīzes, kad daudzi iedzīvotāji iegādājās dārgas un neekonomiskas mašīnas, nereti pārvērtējot savu spēju šo transportlīdzekli nākotnē uzturēt.
«Šobrīd Latvijā ir jūtama ekonomikas izaugsme, to atspoguļo arī jauno automašīnu tirgus,» novērojis Moller Auto biznesa attīstības vadītājs Artūrs Cjunskis. Saskaņā ar tirgus datiem, šogad, salīdzinot ar 2017. gadu, auto tirgus augs par 6–7%.
Patlaban pieprasīts un augošs ir tieši SUV virsbūves automašīnu tips, un joprojām populārākie ir benzīna un dīzeļdzinēji, vēl diezgan tālu atstājot aiz sevis hibrīda un elektriskās piedziņas veidus, lai arī tiem, pēc eksperta domām, bez šaubām, ir nākotne Latvijā. Pēc līzinga devēja UniCredit Leasing novērojumiem, jauno auto segmentā savas pozīcijas nostiprina apvidus klases automašīnas. Kā stāsta SIA UniCredit Leasing Latvijas filiāles vadītājs Jānis Mūrnieks, pieprasītākie jaunie auto ir tā dēvētie pilsētas džipi – Volkswagen Tiguan, Nissan Qashqai, Nissan Juke, KIA Sportage. Izskaidrojums tam ir gan izmaiņas pieprasījuma tendencēs, gan ražotāju modeļu klāsts, gan dīleru speciālie piedāvājumi, kā arī neapšaubāmi – Latvijas ceļu stāvoklis, viņš skaidro.
UniCredit Leasing jaunās pārdošanas dati šā gada deviņos mēnešos salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pirms gada liecina, ka privātpersonas aizvien vairāk līzingā izvēlas jaunas un mazlietotas automašīnas (2–3 gadus vecas). Kā novērojis J. Mūrnieks, vairumā gadījumu auto pirkumi ir pārdomātāki – privātpersonas vairs nepērk nesamērīgi dārgas automašīnas, tā dzīvojot pāri saviem līdzekļiem. «Auto pirkuma gadījumā lēmumi ir pragmatiskāki, izsvērtāki, un tas attiecas arī uz aprīkojumu. Ja agrāk bija vērojama tendence – tas nekas, ka vecāks auto, toties jaudīgāks un dārgākas markas, tad tagad ir otrādi – labāk lētāka segmenta, ar mazāku aprīkojumu, bet jauns,» viņš piebilst.
Tajā pašā laikā lietotu automašīnu tirgus Latvijā ir teju desmit reižu lielāks par jaunu automašīnu tirgu, un populārākie automašīnu zīmoli ir Volkswagen, Opel, Volvo, Audi, BMW, stāsta A. Cjunskis.
Visu rakstu Dīzeļdzinēji aizvien iecienīti lasiet trešdienas, 28.novembra laikrakstā Dienas Bizness! Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!