#Eiropas tirgū šajā jomā ir liels potenciāls, un uzņēmums jau sācis īstenot pirmos pilotprojektus ārpus mūsu valsts robežām
Šajā piektdienā biznesa portāls db.lv viesojas uzņēmumā e-Mobility network, kas Rīgā, VEF Kvartālā, bijušās rūpnīcas VEF teritorijā, ražo elektromobiļu uzlādes stacijas.
Uzņēmums ir dibināts 2014. gadā un kā savas darbības pamatmērķi definējis elektromobilitātes attīstību. Tas orientējas gan uz Latvijas, gan Eiropas tirgu. Uzņēmumam ir divi galvenie pamatdarbības virzieni. Pirmais ir elektromobiļu uzlādes staciju ražošana, otrs – programmatūras izstrāde. Uzņēmums nodrošina pilnu ražošanas ciklu, sākot no iekārtu dizaina izstrādes, komponenšu izstrādes un iegādes, beidzot ar šo iekārtu komplektēšanu, uzstādīšanu un servisa nodrošināšanu. Uzņēmums to akcentē kā savu priekšrocību - tas ne tikai iekārtas saražo, bet arī nodrošina servisu, kas saistīts ar šo iekārtu pārbaudi, garantijām, konsultēšanu par autoparka paplašināšanu. Tas darbojas kā ekspertu kopa. Pagaidām gan uzņēmuma komanda nav liela, bet tā strādā, izmantojot intelektuālo potenciālu un zināšanas.
Savukārt, izstrādājot savu programmatūru, uzņēmums atšķiras no citiem līdzīgu iekārtu ražotājiem. Programmatūra ir viena no tā galvenajām vērtībām, un tā ir pamatā sava uzlādes staciju tīkla izveidei Latvijā. Tīkla būtība ir tāda, ka iekārtas, kas pieder dažādām juridiskām un fiziskām personām, noslēdzot sadarbības līgumu, tiek iekļautas vienotā uzlādes staciju tīklā, radot situāciju, ka cilvēks, braucot ar savu elektromobili, to var uzlādēt sev ērtākajā vietā. Savukārt, uzņēmējs, kas uzstādījis uzlādes staciju, rūpējoties par saviem klientiem un darbiniekiem, var gūt papildu ieguvumus no tās pievienošanas vienotajā tīklā
Elektromobiļu uzlāde iedalāma trīs kategorijās. Pirmā ir lēnā uzlāde, kad elektromobilis tiek lādēts mājās no rozetes – tas aizņem no astoņām līdz 18 stundām atkarībā no elektromobiļa tipa, baterijas tilpuma un citiem parametriem. Otrā ir vidēji ātrā uzlāde, kad elektromobiļa uzlāde aizņem no trīs līdz piecām stundām, un šajā jomā darbojas SIA e-Mobility network. Trešais veids ir ātrās uzlādes stacijas, kas nodrošina līdz 80% uzlādi pusstundas laikā, bet tās prasa daudz lielāku ieguldījumu šādu uzlādes staciju iegādē un tehniskās infrastruktūras izveidē.
E-mobility network savu lomu redz arī elektromobiļu lietošanas kultūras veidošanā, darbojoties kā ekspertiem un izglītojot cilvēkus, kā pareizi lietot elektromobiļus, lai tas būtu maksimāli efektīvi, kā arī piedāvājot ekonomisko pamatojumu, kas ir īpaši svarīgi investīciju projektiem un ikvienam uzņēmumam.
Uzņēmumā stāsta, ka Eiropas tirgū šajā jomā ir liels potenciāls, un tas jau sācis īstenot pirmos pilotprojektus ārpus mūsu valsts robežām (plašāk par to lasāms raksta galerijā).
LASI ARĪ:
Elektromobiļi Latvijā: Pērkot lietotu mašīnu, jāuzmanās
#1/26
Uzņēmums e-Mobility network iekārtojies VEF Kvartālā, bijušās rūpnīcas VEF teritorijā.
#2/26
Kad ir skaidras klienta vajadzības, sākas ražošanas darba organizēšana. Tiek veikti aprēķini, notiek visu nepieciešamo sastāvdaļu pasūtīšana, tiek sekots līdzi pasūtījumu izpildei un piegādei. Uzņēmumā ir svarīgs nepārtraukts loģistikas process. Lai nav tā, ka iekārta ir līdz pusei salikta un nav iespējams turpināt darbu, jo trūkst detaļu.
#3/26
Uzlādes staciju korpusi tiek ražoti metālapstrādes jomā strādājošajā SIA EHT Fabrik, kur ar lāzera iekārtas palīdzību tiek izgrieztas nepieciešamās detaļas atbilstoši e-Mobility network iesniegtajiem rasējumiem.
#5/26
Uzlādes staciju korpusu ražošana. Izgrieztās uzlādes stacijas detaļas tiek salocītas ar speciālas iekārtas palīdzību un nodotas uz metināšanas cehu.
#8/26
Uzlādes staciju korpusu krāsošana notiek SIA Arco Color, kur uzlādes stacijām tiek uzklāts pulverkrāsojums un uznests speciāls antivandālisma pārklājums.
#9/26
Izmantotās krāsas ir dažādas - atkarībā no klientu vēlmēm un pieskaņojoties katra uzņēmuma vizuālajai identitātei. Ar šādu piedāvājumu ražotājs sevi izceļ starp konkurentiem - uzlādes stacijas vienlaicīgi ir arī klienta vides reklāma.
#10/26
Uzlādes staciju izgatavošanas termiņš ir četras līdz sešas nedēļas.
#12/26
Notiek uzlādes staciju montāža un testēšana. Arī elektronikas bloki tiek ražoti tepat Latvijā.
#13/26
Šī uzlādes stacija ceļos uz Odzienu, tā atradīsies viesu mājas un veikala tuvumā. Tie, kas brauks uz Madonas pusi, varēs uzlādēt savus elektromobiļus.
#14/26
Šī uzlādes stacija klientam maksā 3150 eiro bez uzstādīšanas. Uzlādes stacija nodrošina elektroenerģijas uzskaiti, autorizāciju ar RFID identifikācijas karti un tā ir pieslēgta pie attālinātās vadības un datu uzskaites sistēmas.
#15/26
Uzlādes stacijās ir iespējams integrēt arī nomaksas termināli, tā veic elektroenerģijas uzskaiti, iekārtai ir zibens un strāvas izmaiņas aizsardzība.
#16/26
Uzņēmuma pārstāvis Jānis Bēniķis stāsta, ka uzlādes stacijas iegādājas arī privātie klienti. Bijuši gadījumi, kad ģimenē tiek nopirkti uzreiz divi elektromobiļi un mājās tiek uzstādīta uzlādes stacija, kura izmaksā vidēji 900 eiro.
#17/26
Uzņēmumā viss sākts no nulles, tas izgājis cauri tā sauktajai startup stadijai, kad «čaļi sēž pa naktīm un testē dažādas komponentes», stāsta J. Bēniķis. Līdz ar to ir uzkrājusies liela zināšanu bāze.
#18/26
e-Mobility network vadītājs Dainis Tropiņš stāsta, ka šobrīd uzņēmums spēj saražot apmēram 60 iekārtas mēnesī. Vēlāk apjomus varētu palielināt, pieņemot papildu darbiniekus.
#19/26
«Mums ir augstas pievienotās vērtības produkts,» lepojas D. Tropiņš. «Mūsu radītās elektroniskās shēmas un plates, kontrolieri, mūsu radītais programmnodrošinājums prasījis ilgu gadu darbu,» viņš saka.
#20/26
SIA e-Mobility network kolektīvā pārsvarā ir gados jauni cilvēki.
#22/26
Elektromobiļa motors. Elektromobiļi citu automašīnu starpā izceļas ar to, ka tie pārvietojas ļoti klusi.
#23/26
Automašīnas pieslēgšana pie uzlādes stacijas. Šī iekārta, kas uzstādīta e-Mobility network teritorijā, ir vienkāršāka nekā tā, kuras ražošanas procesu vērojām.
#25/26
Uzņēmums raugās arī citu Eiropas valstu virzienā. Šobrīd ir aktuāli divi pilotprojekti Francijā. Pirmais saistīts ar lielu tirdzniecības centru Parīzē, otrais paredz sadarbību ar stāvvietu operatoru. Otrais būs eksperimentāls, jo vienā iekārtā būs stāvvietu apmaksas funkcija kopā ar uzlādi. Latvija ir laba starta platforma, lai izprastu klientu vajadzības un izstrādātu maksimāli veiksmīgus produktus.