Lai veicinātu tiešā mārketinga nozares attīstību Latvijā, Latvijas tiešā mārketinga uzņēmumi – SIA Bong Latvija, AS Itella Information, SIA Mailmaster, SIA Reklāmas Pasts un SIA Target Marketing Team – 2007. gada 11.jūnijā izveidojuši biedrību Latvijas Tiešā mārketinga asociācija (LTMA).
LTMA izveidota, lai popularizētu tiešo mārketingu kā efektīvu reklāmas, pārdošanas un klientu attiecību uzturēšanas metodi Latvijā, kā arī veicinātu reklāmas materiālu piegādes vides sakārtošanu, respektējot personas datu aizsardzību un saņēmēju interešu ievērošanu, Db.lv informēja asociācijas dibinātāji.
"Esošā juridiskā situācija Latvijā ierobežo cilvēku tiesības saņemt informāciju. Latvijā pašreiz spēkā ir normatīvie akti, kas neļauj pakalpojumu un preču piedāvātājiem veidot precīzas klientu datubāzes, kurās ir apkopota informācija par katru klientus interesējošu pakalpojumu vai produktu grupu. Rezultātā cilvēki vai nu nesaņem šo informāciju vispār, vai ir spiesti saņemt neadresētu reklāmu lielos daudzumos. Par to liecina iedzīvotāju biežās sūdzības par pasta kastītēm, kas pārpildītas ar reklāmas materiāliem, kuru vidū lielākā daļa neatbilst attiecīgā klienta interesēm.
Attīstoties tiešā mārketinga nozarei Latvijā, viens no asociācijas nozīmīgākajiem uzdevumiem būs darbs pie personu datu adekvātas aizsardzības un to izmantošanas kontroles koncepcijas izstrādes un ieviešanas. Tas ļaus nodrošināt efektīvu materiālu izplatīšanas sistēmu, lai Latvijas iedzīvotāji varētu kontrolēt, kādus sūtījumus viņi grib saņemt un kādus nē. Tas veicinās gan tiešā mārketinga nozares attīstību, paaugstinot atdevi no katra izsūtīta materiāla, gan cels Latvijas iedzīvotāju apmierinātību ar saņemto informāciju," stāsta asociācijas dibinātāji.
Tāpat asociācija plāno darboties arī tiešā mārketinga pētījumu laukā, kā arī pārstāvēt organizācijas biedru intereses un tiesības ar tiešo mārketingu saistītajās valsts institūcijās, likumdošanā, starptautiskajās organizācijās, kā arī koordinēt šo institūciju un nozares uzņēmumu sadarbību.
Asociācijas valdē darbosies SIA Bong Latvija valdes loceklis Ģirts Mauriņš, AS Itella Information valdes priekšsēdētājs Aldis Greitāns, SIA Mailmaster valdes priekšsēdētāja Fanija Šitca, SIA Reklāmas Pasts rīkotājdirektore Nadežda Razumova un SIA Target Marketing Team valdes loceklis Tālivaldis Silenieks. Pirmajā LTMA valdes sēdē, kas notika 11. jūnijā par asociācijas valdes priekšsēdētāju tika ievēlēts SIA Target Marketing Team valdes loceklis Tālivaldis Silenieks.