«Itālijā ir jūtama krīze, premjerministrs Mario Monti cenšas ieviest taupības pasākumus un tas skar arī luksusa preces – automašīnas, motociklus, lidaparātus, tomēr es neuzskatu, ka privāta lidmašīna ir pieskaitāma pie lukusa precēm, jo cilvēki tās neiegādājas, lai izrādītos,» sarunā ar Db.lv norāda Itālijas mazo lidmašīnu ražotnes Tecnam īpašnieks un vadītājs Paolo Paskāle (Paolo Pascale).
Viņš skaidro, ka «jums var piederēt luksusa mašīna vai motocikls, tomēr jūs pat varat īsti nezināt, kā tā vadāma, tomēr jums nevar piederēt lidmašīna, ja jūs nezināt, kā tā vadāma un ja jums nav kaislības uz lidmašīnām – tas ir tas, kas atšķir cilvēkus, kas iegādājas lidmašīnas».
«Ja cilvēkam pieder motocikls vai automašīna, dažkārt cilvēki vēlas parādīt, ka viņiem pieder tieši šī lukusa prece, tomēr lidmašīnas gadījumā – augstu gaisā neviens neredz, vai jums pieder lidmašīna vai nē, un tā nav izrādīšanās,» uzskata P. Paskāle.
Dažkārt cilvēki pieliek lielas pūles, lai varētu iegādāties nelielu lidmašīnu vai arī lai varētu nolidot kaut vai vienu stundu, uzsver Tecnam īpašnieks. «Turklāt, lai iegādātos nelielu lidaparātu, cilvēki netērē miljonus, bet dažus tūkstošus eiro,» viņš norāda.
Visvairāk lidaparātu sava prieka pēc iegādājas cilvēki no ASV, taču nozīmīgi Tecnam tirgi ir Vācija, Spānija, Jaunzēlande, Austrālija, pēdējā laikā arī Brazīlija.
Kopš 1992. gada uzņēmums ir pārdevis 3,5 tūkstošus lidaparātu, pērn – 270 lidmašīnas, bet šogad paredzami vājāki pārdošanas rezultāti.