Pašlaik Indijā faktiski visi atspirdzinošie dzērieni, kas tiek ievesti no ārzemēm tiek saukti par «Pepsi», kas apgrūtina Coca Cola vēlmi palielināt savu Indijas tirgus daļu, raksta businessweek.com.
Dati atklājuši, ka pašlaik kompānijas Pepsi tirgus daļā Indijā ir par 73% lielāka par Coca Cola tirgus daļu un pat veikalos, kur Coca Cola nopirkusi ledusskapjus (kuros tiek pārdota tikai kola), pārdevēji minēto dzērienu sauc par «Pepsi».
Jāpiebilst, ka Coca Cola Indijas tirgu pameta 1977. gadā, kad Indijas valdība lika kompānijai sadarboties ar vietējiem ražotājiem un atklāt kolas ražošanas slepeno recepti. Tikmēr Pepsi 1988. gadā veiksmīgi īstenoja apvienošanos ar diviem vietējiem Indijas ražotājiem un pārdeva savu dzērienu zem nosaukuma Lehar Pepsi. Pēc tam Coca Cola no jauna tirgū ienāca tikai 1993. gadā, kad Indijas valdība bija atļāvusi ārzemju preču zīmju īpašniekiem valstī darboties bez vietējo Indijas uzņēmumu piesaistīšanas. Pa šo laiku Pepsi Indijā bez jebkādas konkurences bija kļuvis par simbolu atspirdzinošam, bezalkoholiskam dzērienam.
Lai iekarotu Indijas tirgu Coca Cola aktīvāk piedāvā citus savus produktus. Pašlaik no Coca Cola kompānijas produktiem , pati kokakola Indijā ieņem tikai piekto vietu pēc tās pārdošanas apjomiem. Pirmās trīs vietas (no Coca Cola kompānijas produktiem) izņem Kinley minerālūdens, Thums Up kola un Sprite. «Tā ir kompānijas stratēģija Indijas tirgu iepazīstināt ar citiem kompānijas produktiem, kuriem veicās arvien labāk. Mums jārēķinās, ka Pepsi Indijā ir daudz lielāka preču zīme,» norāda Coca Cola pārstāvji.
Jānorāda, ka Indijas ekonomika šā gada otrajā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn pieauga par 8,8%. Tikmēr ASV ekonomika (kur ir lielākais Coca Cola un Pepsi produktu noiets) šajā laika posmā auga par 1,6%.