Līdz 2025. gadam Coca-Cola mērķis ir panākt, lai 50% Eiropā pārdoto dzērienu būtu ar zemu vai nulle kaloriju saturu. Lai sasniegtu šo mērķi, mēs turpinām prioritizēt cukura samazināšanu Coca-Cola produktos un ar mārketinga kampaņu palīdzību popularizējam dzērienus ar samazinātu cukura saturu vai bez tā.
Kad cilvēki man jautā, kur es strādāju, gandrīz neizbēgami seko jautājums par to, vai es dzeru Coca-Cola ar cukuru. Mana atbilde ir "Jā, bet ne tik bieži". Taču kādēļ tā?
Tāpat kā daudzi citi, arī es cenšos kontrolēt ikdienā patērētā cukura daudzumu un bieži vien dodu priekšroku Coca-Cola dzērieniem bez pievienota cukura un kalorijām. Daudzi Coca-Cola patērētāji rīkojas tāpat. Šobrīd 42% no mūsu dzērienu apjoma Eiropā veido dzērieni ar zemu vai nulle kaloriju saturu, turklāt Coca-Cola mērķis ir panākt, lai līdz 2025. gadam šo dzērienu īpatsvars sasniegtu 50% .
Coca-Cola ir 136 gadus ilga pieredze dzērienu ražošanas tirgū, un vienmēr esam sekojuši līdzi patērētāju vēlmēm, lai spētu piedāvāt to, kas pircējiem ir svarīgs. Šobrīd pircēji seko līdzi tam, lai viņu mīļākajos dzērienos būtu samazināts cukura daudzums un lielāka pievienotā vērtība, kā arī tas neietekmētu dzērienu ierasto garšu. Tādēļ aktīvi strādājam pie tā, lai cilvēkiem piedāvātu dzērienus, kas atbilst viņu gaidām.
Coca-Cola dzērienu portfelis ietver vairāk nekā 200 zīmolu un tūkstošiem produktu ar izcilu garšu visā pasaulē. Sākot ar augu izcelsmes dzērieniem, smūtijiem, ūdeni un beidzot ar kafiju, tēju un dzirkstošajiem bezalkoholiskajiem dzērieniem, Coca-Cola produkcijas mērķis ir apmierināt patērētāju vajadzības visas dienas garumā.
Pārāk liels cukura daudzums mūsu organismam nenāk par labu, tādēļ jau vairākus gadus par prioritāti esam izvirzījuši tos faktorus, kas ir pierādījuši savu efektivitāti, proti, izmaiņas produktu sastāvā un porciju izmēros . Coca-Cola turpina samazināt cukura daudzumu savos produktos un iegulda līdzekļus dažādu saldinātāju izstrādē, lai palīdzētu cilvēkiem kontrolēt cukura patēriņu, lietojot Coca-Cola ražotos dzērienus, taču vienlaikus saglabātu to lielisko garšu.
Ko mēs darām, lai samazinātu cukura daudzumu dzērienos visā Eiropā
Kopš 2010. gada Coca-Cola Eiropas tirgū ir izlaidusi vairāk nekā 280 dažādu dzērienu ar samazinātu cukura daudzumu. Lai mudinātu vēl vairāk cilvēku izmēģināt mūsu populārāko Coca-Cola dzērienu, nesen tika prezentēta jaunā Coca-Cola Zero Sugar recepte. Pateicoties saldinātājiem, kuru sastāvā nav cukura un kaloriju, varam saglabāt lielisku garšu gan šim, gan daudziem citiem Coca-Cola dzērieniem bez cukura un kalorijām.Šos dzērienus arī aktīvi popularizējam – vairāk nekā 90% Coca-Cola zīmola mārketinga kampaņu visā Eiropā ir veltītas Coca-Cola Zero Sugar. Savukārt, lai kontrolētu porciju apjomu, piedāvājam plašu mazo skārdeņu un pudeļu izvēli, piemēram, 150 ml mini skārdenes un 250 ml skārdenes. Tādējādi cilvēki var baudīt tās pašas lieliskās garšas dzērienus sev piemērotā izmērā.
Kopā ar Eiropas Bezalkoholisko dzērienu ražotāju asociāciju (UNESDA) jau šobrīd esam samazinājuši pievienoto cukuru daudzumu bezalkoholiskajos dzērienos vidēji par 28,6% visā Eiropas Savienībā un Apvienotajā Karalistē. Turklāt kopā ar nozares ekspertiem no UNESDA izvirzīta apņemšanās līdz 2025. gadam samazināt cukura daudzumu dzērienos vēl par 10%, tādējādi kopš 2000. gada samazinot cukura daudzumu kopumā par veseliem 33%.
Taču mēs nevaram to paveikt vieni paši nedz kā uzņēmums, nedz kā nozare. Ja vēlamies radīt veselīgāku nākotni ar labākiem uztura paradumiem, nepieciešams sadarboties visām iesaistītajām pusēm – uzņēmumiem, valdībām un visiem Eiropas iedzīvotājiem.
Foto - Nektarija Metraka, Coca-Cola Veselības un uztura direktore Eiropā
1Pamatojoties uz 2021. gada pārdošanas datiem (izņemot Multon un Global Ventures).
2McKinsey Global Institute (MGI) ziņojums "Overcoming obesity: An initial economic analysis".