Projekta "Latvijā radīts" attālināto piedāvājumu katalogā "attalinati.lv" apkopota informācija par vairāk nekā 300 uzņēmējiem, kas piedāvā dažādas preces un pakalpojumus attālināti.
"Ar katru dienu informācijas apjoms palielinās, jo klienti redz atdevi izvietotajai informācijai un mūsu sadarbībai," biznesa portālam db.lv saka Ilze Grīntāle, SIA "Laima LV" valdes locekle. Viņa gan atzīst, ka jau no paša sākuma pastāvēja jautājums, kurš varēs atļauties iepirkties un maksāt par piegādi, ja ārkārtējā situācija ilgi turpināsies. Tāpat cilvēkiem ir jautājums par to, cik droši ir izmantot gatavās pārtikas piegādi, kā tiek nodrošināta pārtikas piegādes drošība utt. "Jautājumu bija un ir vairāk nekā atbilžu," norāda I. Grīntāle.
Vaicāta par pircēju interesi, viņa atzīst, ka atsaucība esot liela, taču viegli nav, jo šķietami līdzīgu pakalpojumu sniedzēju ir daudz. Tomēr I. Grīntāle uzskata, ka tas ir labi, jo liek visiem domāt un radīt vislabāko. "Šī brīža situācija ir sniegusi apliecinājumu, ka mūsu izvēlētais virziens ir pareizs. Esam priecīgi, ka spējam ar savu projektu nākt talkā visiem - gan patērētājiem, gan ražotājiem. Marta beigās portālā "latvijaradits.lv" izveidojām sadaļu "Atbalsti savējos attālināti", kur piedāvājam ievietot informāciju bez maksas. Sākotnēji bija doma to uzturēt līdz maija beigām, bet šobrīd esam pagarinājuši darbību līdz jūnija beigām. Ja būs nepieciešams - pagarināsim vēl," viņa saka.
I. Grīntāles uzņēmums SIA "Laima LV" pārstāv reklāmas un informācijas mediju nozari un tam šobrīd neklājas viegli. Sākoties pandēmijas izraisītajai krīzei, viņa meklēja risinājumus, kā strādāt, kā piedāvāt ko noderīgu un pārvarēt šo situāciju. Balstoties uz to, ka elektroniskā vide ir vienīgais saziņas un iepirkšanās veids, radās ideja izveidot iespēju atbalstīt tos, kuriem šobrīd tas ir nepieciešams. "Ārkārtas situācijā daļai uzņēmumu vienīgā iespēja izdzīvot bija pārorientējot vai attīstot savu darbību interneta vidē. Mūsu sarunas, komunicējot ar klientiem, liecināja, ka uzņēmēji jau īsteno vai plāno īstenot nepieciešamos pasākumus e-komercijas uzlabošanai, izmantojot tiešsaistes tirdzniecības vietas vai pašiem izveidojot savu interneta veikalu, līdz ar to mēs varam būt noderīgi, apkopojot visu piedāvājumu klāstu vienuviet," teic I. Grīntāle.
"Neskatoties uz esošo situāciju, bijām un esam gatavi pielāgoties izaicinājumiem un tirgus prasībām, mainot fokusus uz lietotāju satura pieprasījumu. Jebkurš laiks, kas tiek dots, ir jāizmanto – tas noteikti atver jaunus redzējumus un perspektīvas projektu attīstībā," viņa uzskata.
I. Grīntāle uzsver, ka viņas lielākais dzinulis un spēja noturēties un nesalūzt šajā laikā ir darbinieki – it īpaši tie, kuriem atrast darbu neesot tik viegli. 60% kolēģu ir no sociālās atstumtības riskam pakļautām iedzīvotāju grupām. Pie projekta datu bāzes un saziņas ar klientiem strādā jaunieši ar īpašām vajadzībām. "Ar viņiem kopā radījām pielāgotas darba vietas – pēc viņu spējām darīt un būt noderīgiem. Ir svarīgi nepazaudēt viņu uzticību, īpaši šajā situācijā – ir jādara viss, lai cilvēki nezaudētu savus kolēģus, darba un izaugsmes iespējas. Jo aktīvāk mēs spēsim virzīties uz priekšu, jo lielākas iespējas būs nodrošināt papildu darba vietas arī citiem sociālo riska grupu pārstāvjiem," saka I. Grīntāle.
Viņas mērķis ir palīdzēt Latvijas mazajam uzņēmējam kļūt redzamam arī ārpus robežām - internetam robežu nav. "Šai platformai ir jākļūst par vietni, kur atrast visas Latvijā radītas lietas, vietas un pasākumus," spriež I. Grīntāle.