Hyundai Rotem piedāvājums AS Pasažieru vilciens iepirkumā ir vismaz par 143 miljoniem eiro izdevīgāks nekā Stadler Bussnang AG, un par šo starpību papildus varētu iegādāties 25 jaunus vilcienus.
Tā norāda viens no Hyundai Rotem pārstāvjiem Latvijā Māris Gavars.
Stadler piedāvājumā visu vienību nomas maksa 15 gadiem veido 412 miljonus eiro, bet atlikusī vērtība par visiem 45 vilcieniem ir 63 miljoni eiro. Tikmēr Hyundai Rotem piedāvājums attiecīgi ir 284 miljoni eiro un 48 miljoni eiro, kas arī veido šo 143 miljonu starpību, skaidro Gavars.
Arī Hyundai Rotem pārstāvis Hvans Džī (Hwan Jee) esot izbrīnīts par cenu starpību, norādot, ka pēc publiski pieejamās informācijas var lēst, ka Stadler piedāvātie vilcieni Latvijai ir par 30% dārgāki nekā Igaunijā. «Līdzīgos konkursos pasaulē līdz šim Hyundai Rotem un Stadler cenu piedāvājuma starpība ir bijusi neliela, dažu procentu robežās, ko gaidījām arī šoreiz,» tā Hvans Džī.
Hyundai Rotem arī norāda, ka ikmēneša noma un atlikusī vērtība ir tikai divas no pozīcijām, kas būtu jāvērtē. Ilgtermiņā tikpat svarīgi ir ņemt vērā arī izmaksas par tehnisko apkopi un elektroenerģijas patēriņu, kas, pēc Hyundai Rotem paustā, piedāvājumu starpību padarīs tikai lielāku.
Iepirkuma organizētājs Dienvidkorejas ražotājam ir pieprasījis papildu informāciju saistībā tehniskajiem jautājumiem, ko 29.aprīlī uzņēmums ir iesniedzis AS Pasažieru Vilciens.
Konkursā iesniegto piedāvājumu vērtēšana pašlaik vēl norisinās.
Hyundai Rotem gadā saražo aptuveni 1100 dzelzceļa transporta vienību. Hyundai Rotem vilcieni kursē Īrijā, Grieķijas galvaspilsētā Atēnās, ASV, Turcijā, Kanādā, Brazīlijā, Indijā, Ķīnā un Dienvidkorejā.