Pasažieru vilciena (PV) jauno vilcienu iepirkuma procedūras plānoto gaitu un termiņus neietekmēs Iepirkumu uzraudzības birojam (IUB) iesniegtās Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas un Dienvidkorejas uzņēmuma Hyndai Rotem Company sūdzības, aģentūrai LETA sacīja PV vadītājs Andris Lubāns.
Viņš skaidro, ka šīs sūdzības nav negaidītas un pārsteigumu to saturā nav. Uzņēmums gatavojot argumentētas atbildes IUB.
Pirmā sūdzība saistīta ar PV vēlmi iepirkt modernus alumīnija, nevis tērauda virsbūves vilcienus. «Mūsu klimatiskajiem apstākļiem tas ir vislabākais un mūsdienīgākais risinājums, jo alumīnijs nepakļaujas nelabvēlīgajai ārējās vides ietekmei, uz tā daudz labāk turas virsbūves krāsojums, kas ilgtermiņā nozīmē lētākas vilcienu ekspluatācijas izmaksas. Tāpat alumīnija virsbūve būtiski ietekmē vilciena svaru un elektroenerģijas patēriņu. Tas ļauj ietaupīto elektroenerģiju novirzīt klientu ērtību uzlabošanai vilcienu salonos, piemēram, nodrošinot klimata kontroli, kas pasažieriem ir būtiski ziemas un vasaras sezonās,» skaidro Lubāns.
Pateicoties vieglam virsbūves materiālam, vilciens ātrāk spējot attīstīt maksimālo pieļaujamo ātrumu, saīsinās arī bremzēšanas ceļš. Tādējādi PV spēšot uzlabot vilcienu kursēšanas grafikus, un pasažieri ātrāk varēs sasniegt galamērķus.
Otra sūdzība saistīta ar pieņēmumu, ka iepirkums sniedz nepamatotas priekšrocības ražotājiem no Eiropas Savienības salīdzinājumā ar citu valstu elektrovilcienu ražotājiem. Saskaņā ar Kandidātu atlases nolikumā noteiktajiem kvalifikācijas noteikumiem arī ražotāji no Eiropas Savienības, ja tie atbilstošos elektrovilcienus nebūs saražojuši un piegādājuši izmantošanai Eiropas Savienības vai Eiropas Brīvās tirdzniecības asociācijas dalībvalstu dzelzceļa tīkliem, vai 1520 milimetru sliežu ceļu platuma dzelzceļa tīkliem ar T gabarītu, kā tas prasīts iepirkumā, nevarēs kvalificēties dalībai iepirkuma procedūrā.
Tāpat Lubāns uzsver, ka PV ir paredzējis pasūtīt tikai un vienīgi jaunus pasažieru elektrovilcienus. Lietoti elektrovilcieni pa Latvijas dzelzceļa sliedēm nebraukšot. Tas izrietot no iepirkuma, pretējā gadījumā nebūtu nozīmes nolikuma 8.pielikumam par ražošanas gatavību. Piedāvājumi, kuros figurēs lietoti vilcieni, netiks izskatīti un nekvalificēsies iepirkuma tālākajai kārtai, uzsver Lubāns.
Iesniegtas divas sūdzības par uzņēmuma Pasažieru vilciens izsludināto jauno vilcienu iepirkumu, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā. Sūdzības iesnieguši Dienvidkorejas ražotājs Hyundai Rotem Company un AS Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca. Sūdzības plānots izskatīt līdz 20.novembrim.
Vilcienu iepirkums organizēts divās kārtās sarunu procedūras veidā. Pieteikumu iesniegšanas pirmā kārta noslēgsies 30.oktobrī plkst.10, savukārt otro kārtu plānots izziņot decembra vidū. 2016.gada pavasarī uzņēmums plāno izvēlēties saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu un paziņot konkursa uzvarētāju.
Satiksmes ministrijā iepriekš norādīja, ka PV spēs finansēt jauno vilcienu iepirkumu, jo uzņēmuma finansiālā situācija ir stabilizēta un darbības rezultāti uzlabojušies, kā arī izstrādāts plāns pasažieru piesaistei.
Iepirkumā PV būtiski mainījis jaunā vilcienu iepirkuma nosacījumus, salīdzinot ar iepriekšējiem, un šajā iepirkumā vēlas iegādāties elektrovilcienus ar 400-450 pasažieru sēdvietām. Iepriekšējos iepirkumos PV vēlējās iegādāties vilcienus ar 250-270 sēdvietām.
LETA jau ziņoja, ka PV izsludinājis iepirkumu par 32 jaunu piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā. Iepirkums paredz 32 vilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi, sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja personāla apmācību par vilcienu ekspluatāciju un uzturēšanu.
Uzvarētājam būs jāpiegādā arī vilcienu uzturēšanai nepieciešamā dokumentācija un rezerves daļu fonds. Līguma darbības laiks paredzēts 36 mēneši.