Jaunākais izdevums

Google ir liegusi mobilo telefonu lietotājiem, kuri izmanto Android operētājsitēmu, kopēt Facebook kontaktus tālruņa adrešu grāmatiņā, vēsta BBC.

Google skaidro, ka kompānija tā rīkosies, jo tā vairs negrib lai Facebook būtu ekskluzīvs izņēmumu tās datu apmaiņas noteikumos.

Facebook izstrādātā aplikācija ļauj lietotājem papildināt telefona adrešu grāmatu ar Facebook sociālā tīkla kontaktiem. Tomēr lietotāji nevar tos pārnest no tālruņa uz citām ierīcēm.

«Tā kā Facebook kontakti nevar tikt pārvietoti no telefona, tiek radīta maldīga vīziju par datu pārnesamību,» paziņoja Google. Kā piebilst BBC, Google šādu situāciju ilgi nevarēja paciest.

Līdz šim Google ir izplatījusi uzlabojumu, kas paredzēts tiem telefoniem ar Gingerbread Android versiju. Šis uzlabojums no telefona īpašnieka adrešu grāmatas izmet visus saglabātos Facebook kontaktus. Šobrīd vienīgie telefoni ar Gingerbread ir tikai Google ražotie Nexus S un Nexus One.

Citi Android tālruņu izgatavotāji ir paredzējuši Gingerbread uzlabojumu laist klajā tuvākajos mēnešos, kas nozīmē, ja tiem būs tieši tāda paša Gingerbread versija, kā Nexus telefoniem, daudz vairāk lietotāju Facebook kontakti tiks izdzēsti no to adrešu grāmatām.

BBC norāda, ka šāds lēmums lieliski ilustrē pieaugošo spriedzi starp abiem interneta gigantiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā

Sergejs Volvenkins, iMarketings.lv digitālās nodaļas vadītājs,04.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielai daļai uzņēmumu aizvadītais gads ir bijis veiksmīgs – uz to norāda mūsu veiktais pētījums par uzņēmumu plāniem attiecībā uz plānoto reklāmas budžetu 2019. gadam, kurā piedalījās vairāk nekā 400 uzņēmumu vadītāju un mārketinga ekspertu. Vairāk nekā puse aptaujāto 2019. gadā plāno palielināt finansējumu komunikācijai sociālajos tīklos, līdz ar to mēs apskatīsim Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā, kas būtu jāzina visiem, kuri aktīvi izmanto Facebook sava uzņēmuma vai produkta virzīšanai tirgū.

Facebook platforma ir nākusi klajā ar daudzām pārmaiņām un pēc StatCounter GlobalStats datiem gada laikā ir palielinājusi savu tirgus daļu starp sociālajiem tīkliem Latvijā par 51%.

1. Facebook ziņu plūsmas (Facebook News Feed) algoritma izmaiņas

11. janvārī Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) paziņoja par izmaiņām Facebook algoritmā, kas lika sarosīties sociālo tīklu mārketinga ekspertiem. Šo izmaiņu mērķis ir lietotāja pieredzes uzlabošana. Proti, algoritms fokusēsies uz to, lai rādītu vairāk publikāciju no draugiem un grupām, kurām lietotājs seko, nevis uzņēmumiem, zīmoliem un medijiem. Facebook biznesa lapu un reklāmu lietotājiem tas nozīmē papildu grūtības savu mērķauditoriju sasniegšanai gan organiski, gan ar maksas reklāmu palīdzību. Konkurence par auditorijām ir ievērojami pieaugusi, kas tiešā veidā ietekmējis reklāmas cenu pieaugumu. Tajā pašā laikā mārketinga ekspertiem šīs izmaiņas lika atteikties no vispārinātiem ziņojumiem un veidot kvalitatīvāku un pielāgotāku saturu izvēlētajām mērķauditorijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Motorola, nokļūstot Google īpašumā, baudīs Android privilēģijas

Gunta Kursiša,09.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tiesai pieejamie dokumeni ir pievērsuši uzmanību tam, ka interneta meklētāja gigants Google dažām kompānijām piešķir ātrāku pieeju Android tehnoloģijai, vēsta BBC.

Tiesai ir pieejams materiāls, kurā lasāma kompānijas Google iekšienē notikusi saruna par to, kādā veidā gūt vislielākos ienākumus no kompānijas izstrādātās operētājsistēmas Android. Google iekšējā diskusijā apspriestas uzņēmumu, kas pieņēmuši Google noteikumus, privilēģijas pārdot Android produktus pirmajiem.

Citāti no tiesai pieejamajiem materiāliem bija publicēti patentu eksperta Floriana Muellera (Florian Mueller) blogā. Dokumentos lasāms tas, ka Google apsver iespēju piešķirt ātrāku pieeju Android operētājsistēmai tiem partneriem, kas ražo un pārdod Google standartiem un specifikācijām atbilstošas ierīces. Dokumentos norādītas tādas kompānijas kā Motorola un ASV tīkls Verizon.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Google mārketingu mēs, digitālās mārketinga aģentūras MMN pārstāvji saucam Google Ads reklāmu platformas sniegtās iespējas un mājaslapas SEO optimizāciju uz Google dabiskiem meklēšanas rezultātiem. Abas šīs iespējas uzņēmējiem sniedz lielu potenciālu sasniegt to mērķauditoriju, kas jau ir ieinteresēta produktā vai pakalpojumā. Šodien apskatīsim šo mārketinga kanālu attīstības tendences, par ko vairāk diskutē speciālisti 2022.gadā.

Pirmās puses datu nozīme

No vairākiem aspektiem skatoties, pirmās puses datu, tas ir uzņēmuma/mājaslapas pašu datu nozīme pieaug arvien straujāk. Šobrīd ir privātuma laikmets, daudziem tas ir svarīgs aspekts - gan dažādas organizācijas, valstis, savienības, gan arī sabiedrība satraucas par to, kur nonāk interneta lietotāju dati un kā tie tiek izmantoti.

Trešās puses dati kļūst arvien nepieejamāki un lielās reklāmas platformas diezgan strauji pāriet uz tikai pirmās puses datu izmantošanu. Tas nozīmē, ka jaunam spēlētājam konkrētā digitālās reklāmas tirgū būs daudz grūtāk un dārgāk iekarot vēlamo auditoriju nekā uzņēmumam, kurš tajā jau kādu laiku apgrozās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google jaunā konfidencialitātes politika pārkāpj Eiropas Savienības (ES) likumu, pavēstījis Eiropas komisijas (EK) tieslietu komisārs, vēsta BBC. Savukārt portāls Techland Time jau apkopojis veidus, kā lietotājs var izvairīties no Google konfidencialitātes politikas. Jaunā Google konfidencialitātes politika, kas stājusies spēkā šā gada 1. martā, paredz to, ka dati, kas izmantoti Google pakalpojumu sniedzējiem var tikt izmantoti arī kompānijas citās platformās, piemēram Youtube, Gmail un Blogger. Google uzskata, ka tā jaunā politika atbilst ES likuma normām, savukārt datu regulatori Francijā pauduši bažas par Google konfidencialitātes politikas legalitāti un ir uzsākuši Eiropas mēroga izmeklēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

“Xiaomi 14T” un “Xiaomi 14T Pro” – augstākā līmeņa fotogrāfijas, šokējošas mākslīgā intelekta izdarības

Rakstu sagatavojis neatkarīgs žurnālists R. Kažimėkas,03.10.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēsture atkārtojas: iepriekšējā gada 26. septembrī Berlīnē tika prezentēti telefoni “Xiaomi 13T” un “Xiaomi 13T Pro”. Šogad, arī 26. septembrī, arī Berlīnē “Xiaomi” prezentēja savus jaunākos telefonus “Xiaomi 14T” un “Xiaomi 14T Pro”. Informācija par šiem diviem telefoniem ilgi tika glabāta noslēpumā, tāpēc tīmeklī netrūka minējumu: kā tie izskatīsies, kas tajos būs integrēts, cik maksās, ar ko tie atšķirsies no šā ražotāja februārī prezentētā flagmaņa “Xiaomi 14”. Trīs nedēļas pirms prezentēšanas abi modeļi nonāca manās rokās, tos abus izmēģināju, tāpēc tagad dalos ar informāciju un novērojumiem.

Tuvu flagmanim

2019. g. “Xiaomi” prezentēja pirmo “T” sērijas telefonu “Mi 9T”. Kopš tā laika “T” sērijas modeļi tika prezentēti katru gadu. “T” sērija tika nodēvēta par starpposmu starp vidējās un augstākās klases “Xiaomi” telefoniem. Taču šāds raksturojums, īpaši runājot par jaunākajiem “Xiaomi 14T” un “Xiaomi 14T Pro” telefoniem, jau vairs nav precīzs, jo tas liek domāt, ka visas flagmaņa īpašības ir labākas. Tā nav – ar atsevišķām īpašībām “Xiaomi 14T” un “Xiaomi 14T Pro” pārspēj flagmani (dizains, ekrāns, fotografēšanas naktī iespējas) vai neatpaliek no tā (galvenā kamera). “T” sērijas modeļi nav sliktāki par flagmaņa versiju – tajos ir integrēti visdažādākie pilnveidojumi, kuru nav citos “Xiaomi” telefonu modeļos. Salīdzinot ar flagmani, var teikt, ka “T” sērijas mērķis ir nodrošināt lietotājiem augstākās kvalitātes pieredzi par pieejamāku cenu. Tā kā iepriekš biju izmēģinājis “Xiaomi 14”, un tagad abus jaunākos modeļus (“Xiaomi 14T” un “Xiaomi 14T Pro”), varu teikt, ka tie ir ļoti līdzīgi flagmanim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Facebook birojam Rīgā meklē darbiniekus cīņai pret manipulēšanu ar sabiedrisko domu

Db.lv,11.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Topošajam «Facebook» birojam Rīgā satura uzraudzības centram daļa no 150 latviski, lietuviski un igauniski runājošajiem darbiniekiem jau ir atrasti un drīz sāksies viņu apmācība, svētdien vēstīja LNT ziņas.

To apstiprina «Facebook» reģionālais sabiedrisko attiecību pārstāvis Jans Saidžinijs, taču pagaidām gan netiek atklāts, kur tieši Rīgā atradīsies «Facebook» telpas.

«Facebook» satura uzraudzības centra darbinieku rekrutēšana gan vēl turpinās, to veic uzņēmums CCC Riga Digital Services. Sludinājumā norādīts, ka alga ir sākot no 1200 eiro pirms nodokļu nomaksas. Tiek solītas dāsnas piemaksas par darbu nedēļas nogalē, svētku dienās un nakts maiņās. Kā viena no kandidātu prasībām ir padziļinātas zināšanas par Latvijas politisko, sociālekonomisko un kultūras kontekstu.

«Facebook» Rīgas biroja darbinieku pienākumos būs ne tikai uzraudzīt saturu, reaģēt uz sūdzībām, bet arī atrast, bloķēt un dzēst viltus profilus un ļaunprātīgos manipulētājus. Pētnieciskās žurnālistikas centra «Re:Baltica» dibinātāja Inga Spriņģe vērtē: «Ir labi, ka kāds šeit būs uz vietas, ka ir lokālās valodas. Tas mūs savā ziņā paglābj, jo ir citas valstis, kur monitorētāji atrodas, piemēram, Indijā un Pakistānā lētāka darbaspēka dēļ, kuriem nav pat zināšanu par vietējo kontekstu.» NATO stratēģiskās komunikācijas izcilības centra vadītājs Jānis Sārts LNT Ziņām savukārt norāda: «Tajās valstīs, kur Facebook vai Google tam pievēršas, satura vide konkrētajās valodās kļūst tīrāka nekā valodās, kas netiek pieskatītas.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada sākumā Google ieviesusi jaunu privātuma politiku, kas raisījusi bažas, vai tā nav pretrunā ar personas privātuma tiesībām. Trīs datornozares speciālisti dalās savā redzējumā par Google jauno politiku, paužot pilnīgi pretējus viedokļus, vēsta BBC.

«Uzdevu sev jautājumu, vai man patīk Google pakalpojumu izmantošanas noteikumi un vai esmu gatavs tos ievērot? Abos gadījumos atbilde bija noraidoša,» stāsta Extreme Labs rīkotājdirektors Toms Hendersons (Tom Henderson). Viņš pieņēma lēmumu atteikties no Google pakalpojumiem, ieskaitot YouTube, Blogger un Gmail, kā arī uzrakstīja manifestu IT pasaulei - Kā es izšķīros ar Google (How I divorced Google). Pēc manifesta publicēšanas ir pagājuši aptuveni četri mēneši, un Extreme Labs rīkotājdirektors norāda, ka šajā laikā viņš nav izmantojis meklētāja gigantu vai kādu no citiem kompānijas pakalpojumiem. Viņš norāda, ka aizvien «ilgojas» pēc YouTube, tomēr tagad video skatās Vimeo. Braukšanas norādījumu saņemšanai viņš izmanto MapQuest, bet meklētāja vietā – platformu Duck Duck Go, kas ir speciāli radīta privātuma aizsargāšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta gigants Google nākamo Android operētājsistēmas versiju nosaucis par Android KitKat. Lēmums nodēvēt operētājsistēmu kompānijas Nestle šokolādes vārdā tiek uzskatīts par veiklu mārketinga gājienu.

Google pārstāvji gan norādījuši, ka neviena puse nemaksā otrai, vēsta BBC. «Šis nav darījums, kurā nauda vienkārši maina īpašnieku,» sarunā ar britu mediju sacījis Android globālās partnerības direktors Džons Lāgerlings (John Lagerling). Viņš norādīja, ka ideja jauno operētājsistēmu nodēvēt šādā vārdā radusies saistībā ar vēlmi izdarīt kaut ko «jautru un neparedzētu». Iepriekš tika uzskatīts, ka Google Android 4.4 nodēvēs par Key Lime Pie.

Zīmolu eksperti tikmēr jau norādījuši uz Google un KitKat savienības iespējiem trūkumiem. «Ja jūsu zīmols ir saistīts ar kādu citu, jūs nenovēršami tiekat saistīts ar to – gan labā, gan sliktā nozīmē,» skaidroja konsultantu kompānijas Prophet pārstāvis Saimons Maijers, vēršot uzmanību uz kritiku, kuru Nestle pēdējā laikā saņēmusi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja jau tiek izmantotas Google reklāmas, iespējams, ir nācies aizdomāties, vai ir vērts ieguldīt arī SEO. Galu galā, mājaslapa jau parādās meklēšanas rezultātu augšgalā, pateicoties apmaksātām reklāmām, tad kāpēc gan investēt arī ar SEO? Patiesībā SEO un Google reklāmas ir divas dažādas stratēģijas, kas var lieliski papildināt viena otru. Pat ja Google reklāmas sniedz rezultātus, SEO var piedāvāt ilgtermiņa ieguvumus, ko vien ar reklāmām nav iespējams nodrošināt.

Šajā rakstā tiks izskaidrots, kā SEO atšķiras no Google reklāmām un kā abu kombinācija var palīdzēt uzņēmumam gūt lielākus panākumus internetā.

SEO un Google reklāmas: kāda ir atšķirība?

Vispirms jānoskaidro galvenās atšķirības starp SEO un Google reklāmām. Google reklāmas ļauj uzņēmumiem izmantot PPC (maksā par klikšķi) modeli, kas nozīmē, ka tiek veidotas pielāgotas reklāmas, kuras parādās Google meklēšanas rezultātu augšgalā. Pielāgojot reklāmas atbilstoši atslēgvārdiem, iespējams piesaistīt auditoriju tieši tad, kad viņi meklē konkrētus risinājumus.

SEO, savukārt, ir process, kura laikā mājaslapa tiek uzlabota, lai tā labāk parādītos organiskajos (neapmaksātajos) meklēšanas rezultātos. Rezultāti var nebūt redzami uzreiz, bet SEO ir ilgtermiņa ieguldījums, kas laika gaitā nodrošina stabilu un regulāru apmeklētāju plūsmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google gatavo planšetdatoru cīņai ar iPad; plānos interneta veikals

Gunta Kursiša,30.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Google gatavojas iesaistīties sīvā sāncesībā par planšetdatoru tirgus daļu ar Apple. Līdzīgi kā Apple un Amazon, plašāku klientu loka piesaistīšanai arī Google gatavojas atvērt interneta veikalu, vēsta pasaules mediji.

«Līdzīgi kā gadījumā ar viedtālruņiem Nexus One, ko, izmantojot Android bāzi, ražoja kompānija HTC, tiek paredzēts, ka dažiem Android atbalstītiem planšetdatoriem tiks dots arī Google vārds jeb veidots kopīgs zīmols. Kompānija plāno pārdot planšetdatorus no dažādiem ražotājiem, Google pati iekārtas neražos, un tās jau esošie partneri – tādi kā Samsung Electronics un Asus Computer – būs atbildīgi par planšetdatora detaļu ražošanu,» Wall Street Journal pauda anonīms, Google pietuvināts avots.

Vienu kopīgā zīmola planšetdatoru plāno laist klajā interneta veikalā jau šogad, un, visticamāk, tas būs tapis, sadarbojoties ar Taivānā bāzēto kompāniju Asus, norādīja avots. Projekta detaļas patlaban vēl nav pilnībā skaidras.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook, kurā reģistrējušies vairāk nekā 800 miljoni lietotāju, ir lieliska platforma, kur nopelnīt. Daudzi cilvēki uzdod jautājumu – «Vai sociālajā tīklā tiešām ir nauda?», Facebook un mārketinga eksperts Braiens Kārters (Brian Carter) īsumā izklāsta peļņas veidus sociālajā tīklā Facebook portālā mashable.com.

Grāmatas Kā uzņēmumi var pelnīt, izmantojot Facebook (How Businesses Make Money With Facebook) autors un grāmatas Facebook izmantošana tavā mārketinga kampaņā (Leveraging Facebook’s Features For Your Marketing Campaings) līdzautors raksta, ka tad, kad uzņēmumam jau ir izveidots savs Facebook profils, būtu jāsaprot, kas atšķir peļņu nesošas un nerentablas mārketinga kampaņas. Vispirms jānoskaidro, kādi soļi liks patērētājam pirkt jūsu produktu, kā piesaistīt viņu uzmanību, kā arī - kā Facebook var palīdzēt uzlabot jau esošās mārketinga aktivitātes, piemēram, īsziņu un e-pastu sūtīšanu, un nest peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai esat ar mieru, ka Facebook nostājas starp Jums un banku?

Kaspersky Lab eksperti,14.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook vēlas sadarboties ar bankām, lai Facebook Messenger varētu kļūt par tādu kā saskarni starp lietotāju un banku, stāsta Kaspersky Lab eksperti.

Kad to komentē bankas, kas ir piekritušas sadarboties ar Facebook, vai pats Facebook, ideja izklausās diezgan pievilcīgi, tad Jūsu Facebook Messenger kontaktpersonu vidū būs ar mākslīgo intelektu apveltīts tērzēšanas robots, kas atbildēs uz jautājumiem, piemēram, kāds ir mana konta atlikums vai kādi ir mani neapstiprinātie darījumi, kā arī sūtīs brīdinājumus par krāpšanu un informāciju par darījumiem. Šie ir jautājumi, uz kuriem bankas atbild visai bieži, un tērzēšanas robots, kas uz tiem atbild atbalsta dienesta vietā, var ietaupīt laiku Jums un daudz naudas bankai.

Piemēram, American Express jau ir tērzēšanas robots Facebook Messenger, kas darbojas tieši tādā veidā. Un Facebook notiek pārrunas ar vairākām bankām, piemēram, JP Morgan Chase, Wells Fargo, Citigroup, U. S. Bancorp un citām, lai izveidotu vairāk šādu partnerību. Varbūt Facebook var pat iet tālāk un mēģināt izveidot PayPal līdzīgu digitālo finanšu pakalpojumu, kas balstās uz kādas bankas platformu. Tas jau dažās valstīs ir ieviesis naudas pārskaitījumus starp lietotājiem, izmantojot Messenger.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad tradiconālā iepirkšanās ir ierobežota, bet uzplaukst e-komercija, daudzi uzdod jautājumu: “Kādas iespējas mums sarūpējis Google?“. Tas ir visai loģiski, jo par Google mārketinga iespējām ir dzirdējis ikviens mārketinga speciālists neatkarīgi no tā darbības virziena. Šajā rakstā aplūkosim to, ko tad mums piedāvā viens no virtuālās pasaules smagsvariem.

AdWords ir vēsture

Meklēšanas rezultātu pārskats liecina, ka joprojām tiek meklēti AdWords pakalpojumi. Nevar teikt, ka tas ir nepareizi, jo šāds pieprasījums meklētājā sniedz ļoti plašu atbilžu loku. Tomēr, kopš 2018. gada rudens tieši šada platforma vairs nepastāv. To ir aizvietojis cits Google produkts - Google Ads. Šis solis nebija nejaušs, bet no Google puses visai apzināts. Līdz ar to, ir vērts aplūkot, kādēļ uzņemums spēra šadu soli?

Kādi ir Google Ads pakalpojumi?

AdWords kā pakalpojums nav pazudis, bet iekļāvies jaunajā platformā. Google Ads saistās ne tikai ar darbības algoritmu atjauninājumu, bet arī ar Google centieniem apvienot visus reklāmas izvietošanas pakalpojumus vienuviet. Līdz ar to šobrīd, izmantojot vienu platformu, iespējams veidot un pārvaldīt trīs dažādus reklāmu veidus. Tie ir:

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Papildināta - Facebook ievieš savu, unikālu meklētāju

Gunta Kursiša,16.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Facebook paziņojis par jaunievedumu savā sociālajā tīklā – meklēšanas rīku. Tā kā šis rīks ir integrēts tikai Facebook, tas nekonkurēs ar tradicionālajiem interneta meklētājiem, ziņo BBC.

Papildināta ar 5. un 6. rindkopu.

Turpmāk Facebook ļaus lietotājiem meklēt sociālā tīkla saturu, atbildot uz tādām meklētājā ierakstītām frāzēm, kā «draugi, kam patīk Star Wars un Harijs Poters».

Jaunais rīks nav interneta meklētājs, tādēļ tas tiešā veidā nekonkurē ar Google, uzsvēra Facebook līdzdibinātājs un izpilddirektors Marks Cukerbergs. Tajā pašā laikā sociālajā tīklā integrēts Microsoft Bing meklētājs, ko var izmantot gadījumos, kad Facebook meklētājs nespēj atrast atbildes.

Līdz šim Facebook ir saņēmis kritiku par to, ka tā meklētājs ir ierobežots un neefektīvs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Facebook nolīdzis uzņēmumu, lai celtu neslavu Google

Jānis Rancāns,13.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā tīmekļa vietne Facebook ir atzinusi, ka nolīgusi sabiedrisko attiecību uzņēmumu, lai ASV presē izplatītu pret Google vērstus rakstus, vēsta BBC.

Facebook nolīdzis sabiedrisko attiecību kompāniju Burson-Marsteller, lai tā ASV presē izplatītu rakstus, kas Google parāda negatīvā gaismā. Sabiedrisko attiecību kompānija pēc šīs atzīšanas ir pārtraukusi sadarbību ar Facebook.

Par Facebook centieniem kļuva zināms pēc tam, kad ievērojams ASV blogeris un datu drošības eksperts Kristofers Soghoians (Christopher Soghoian) publicēja e-pasta saraksti ar Burson-Marsteller, kura centās panākt to, lai K. Soghoians veiktu izpēti par Google privātuma politiku, apmaiņā solot iespēju blogerim publicēties ietekmīgajos The Huffington Post un The Washington Post medijos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stīvs Džobss rakstniekam, kas sagatavoja viņa biogrāfiju, pavēstījis, ka vēlas iznīcināt Google radīto operētājsistēmu Android un, lai to panāktu, viņš ziedos visu kompānijas Apple naudu un, ja tas būs nepieciešams, arī savu pēdējo elpas vilcienu, raksta BBC.

Pilns saturs, kurā Apple nu jau mūžībā aizgājušais līdzdibinātājs pauž savu niknumu pret Google izstrādāto operētājsistēmu, tiks atklāts gaidāmajā S. Džobsa biogrāfijā. Tās autoram Valteram Īzaksonam (Water Isaacson) Apple līdzdibinātājs atklāj, ka viņš uzskata Android līdzību Apple izstrādātajai iOS operētājsistēmai par «grandiozu zādzību».

Patlaban Apple tiesājas ar vairākiem viedtālruņu ražotājiem, kas darbojas ar Android operētājsistēmu.

Saskaņā ar V. Īzaksona grāmatu, kuras izdevējs būs Asociated Press, S. Džobss ir teicis: «Es iznīcināšu Android, jo tas ir zagts produkts. Par to esmu gatavs uzsākt kodoltermālo karu.» Grāmatā Apple līdzdibinātājs citēts, sakot: «Es cīnīšos līdz pēdējam elpas vilcienam un iztērēšu katru Apple peniju no tā 40 miljardu bagātībām, lai cīnītos par savu taisnību.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Federālā apgabaltiesa aizliegusi Samsung planšetdatoru Galaxy Tab 10.1 tirgošanu ASV, kamēr tā sniegs galīgo lēmumu Apple un Samsung «patentu karā», vēsta pasaules mediji.

Jau vairākkārt vēstīts, ka ASV tehnoloģiju milzis Apple sūdzējies, ka Samsung pārkāpusi kompānijas patentu tiesības, kopējot tās populāro ierīci iPad. Daudzi nozares analītiķi sāncenšu Samsung planšetdatoru uzskata par lielāko Apple iPad konkurentu.

«Samsung ir tiesības konkurēt tirgū, tomēr kompānijai nav tiesību to darīt negodīgā ceļā, iepludinot tirgū «pārkāpjošus» produktus,» norādīja ASV Federālā apgabala tiesnese Lūsija Koha (Lucy Koh). Iepriekš viņa gan noraidīja Apple prasību Galaxy planšetdatoru aizliegumam, tomēr Federālā Apelāciju tiesa ieteica viņai šo lēmumu vēlreiz apdomāt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules populārākā sociālā tīkla akciju cenas kāpums neapstājas

Pēc tam, kad pagājušonedēļ Facebook viegli spēja pārspēt Volstrītas analītiķu pirms tam izteiktās kompānijas šā gada otrā ceturkšņa peļņas un apgrozījuma prognozes, atsevišķi analītiķi ir pārliecināti, ka sociālā tīkla akcijas vērtība ir ceļā uz 100 ASV dolāru atzīmes iekarošanu.

Jāatgādina, ka Facebook atklāja, ka tā peļņa otrajā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn vairāk nekā dubultojusies – līdz 791 miljonam ASV dolāru, bet apgrozījums audzis par 61% – līdz 2,91 miljardam ASV dolāru (Facebook apgrozījums analītiķu prognozes pārspēj jau deviņus ceturkšņus pēc kārtas). Reaģējot uz šādiem darbības rezultātiem, Facebook akcijas vērtība pagājušās nedēļas laikā palielinājās par 9% – līdz 75 ASV dolāru atzīmei. Jāpiebilst arī, ka Facebook akcija gada skatījumā ir bijusi viens no visveiksmīgākajiem ieguldījumiem – tās vērtība 12 mēnešu periodā ir pieaugusi par 123%. Savukārt kopš pagājušā gada sākuma Facebook akcijas vērtība ir palielinājusies jau par 176%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai izvairītos no patentu tiesvedības, tehnoloģiju kompānija Samsung piekritusi maksāt Microsoft neatklātu summu par katru Android ierīci, kas tiks pārdota, ziņo pasaules mediji.

Kompānijas Microsoft un Apple jau vairākus mēnešus ir izdarījušas spiedienu uz Google un mobilo ierīču ražotājiem, kas izmanto Android, apgalvojot, ka Google operētājsistēma pārkāpj vairākus to patentus.

Kā norāda The Wall Street Journal – slēdzot šādu vienošanos, Samsung, kas ir Android ierīču lielākais ražotājs, atzinis, ka Microsoft prasībām ir pamats.

Microsoft un Samsung vienošanās varētu kaitēt arī Google, kura savu izstrādāto Android izplata bez maksas. Portāls Digital Trends norāda, ka «Google sapnis par bezmaksas atvērtā koda programmatūru drīz var pārvērsties ļaunā murgā». Google jauno Microsoft un Samsung darījumu jau nosaukusi par «izspiešanu».

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google izstrādā mūzikas atskaņošanas sistēmu

Jānis Rancāns,10.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta gigants Google izstrādā mūzikas atskaņošanas ierīci, kas darbosies izmantojot bezvadu tīklus. Ierīces pārbaudes uzsāktas Google birojā Kalifornijā.

«Google izstrādā izklaides ierīci, kuru nepieciešams pārbaudīt ārpus laboratorijas apstākļiem,» norāda kompānija. «Ierīce pašlaik atrodas prototipa fāzē un tiks modificēta saskaņā ar pārbaužu rezultātiem,» uzsvēra Google.

Kompānija Google vēlas pastiprināt savas pozīcijas patēriņa elektronikas jomā, lai tādējādi samazinātu savu atkarību no interneta meklēšanas pakalpojumiem. Interneta gigants jau ir izstrādājis populāro mobilo ierīču operētājsistēmu Android, kā arī pērn pavēstīja par Android@Home sistēmas, kas ļaus dažādām ierīcēm komunicēt savā starpā, izstrādāšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zināšanas digitālajā mārketingā uzņēmējam palīdz būtiski ietaupīt reklāmas budžetam paredzētos finanšu līdzekļu. Vienalga vai tas būtu viesu mājas vai matu lakas nosaukums, vai nepacietīgi meklēts autoserviss vai zooveikals – atbildi jau ierasti sniedz interneta meklētājs Google. Digitālā mārketinga aģentūras Infinitum 8 meistarklasē "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" kā jauniem, tā arī pieredzējušiem uzņēmējiem piedāvā uzzināt visjaunāko un visefektīvāko informāciju Google AdWords un Google Analytics stratēģiju izveidē.

Uz meistarklasi "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" ir aicināti uzņēmumu vadītāji, mārketinga un PR speciālisti ar minimālu pieredzi darbā ar Google AdWords un Google Analytics kontiem. Meistarklase būs sadalīta divos līmeņos.

"Biznesa uzlecošās superzvaigznes" tiek aicināti jaunie uzņēmēji, kuriem ir pamatzināšanas, bet viņi vēl meklē savu mārketinga stratēģiju darbā ar Google AdWords un Google Analytics. Meistarklasē jaunie uzņēmēji varēs iegūt nepieciešamās vadlīnijas, lai interneta plašumos atrastu un pārliecināt savu klientu. Meistarklasē tik skaidrota ārējās mājas lapas optimizācija. Uzmanība tiks pievērsta Google Analytics konta galveno uzmanības punktu novērtējumam un tipiskāko kļūdu apskatei. Speciālisti stāstīs par galvenajām kļūdām, kas atbaida klientus no uzņēmuma sociālo mediju konta un citām zināšanām. Šīs un vēl citas meistarklasē iegūtās zināšanas noderēs, lai uzņēmumā realizētā mārketinga stratēģija būtu vēl veiksmīgāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Google izstrādā spēļu konsoli, kas darbosies izmantojot Android operētājsistēmu, laikrakstam Wall Street Journal atklājuši situāciju pārzinoši anonīmi avoti.

Tāpat Google gatavojoties nākt klajā Android rokaspulksteni un Nexus Q izklaides platformu, kas apliecina, ka kompānija vēlas nostiprināties arī citās tirgus nišās un dot pretstatu Apple, kura arī nodarbojas ar dažādu, ārpus ierastā viedtālruņu un planšetdatoru segmenta, ierīču izstrādāšanu.

Avoti atklājuši, ka vienas no minētajām ierīcēm tirdzniecību Google plāno uzsākt jau šā gada rudenī. Izskanējušo informāciju Google atteikusies komentēt.

Medijs norāda, ka spēles, kas radītas Android operētājsistēmai, ir kļuvušas ārkārtīgi populāras un izaugsme šajā jomā ir daudz straujāka nekā konkurentu, piemēram, Microsoft vai Sony, sistēmās. Tas licis elektrotehnikas ražotājiem izstrādāt dažādas ierīces, kas piemērotas speciāli Android operētājsistēmai. Gan Sony, gan Microsoft nesen nākušas klajā ar savu spēļu konsoļu jaunākajām versijām. Tirdzniecībā šīs ierīces nonāks gada otrajā pusē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē jau izskanējis, ka par vienu no labākajām darbavietām atzīts interneta milzis Google, kas darbiniekus vilina ar savu netradicionāli iekārtotajiem birojiem un pievilcīgajiem darba nosacījumiem. Taču Google uz papēžiem min arī sociālais portāls Facebook, kura galvenais birojs ir ne mazāk neordinārs.

GOOGLE

Google saviem darbiniekiem piedāvā pilnībā apmaksātus atvaļinājumus: pirmajā darba gadā 15 dienas, otrajā – 20 dienas un, sākot ar sesto darba gadu, 25 dienas gadā, kā arī 12 apmaksātas svētku brīvdienas.

Google visiem saviem darbiniekiem piedāvā pilnībā apmaksātu bērna kopšanas atvaļinājumu trīs mēnešu garumā, kā arī vēl papildus 6 nedēļas, ja darbinieks kompānijā strādā vairāk nekā gadu.

Visi Google darbinieki pēc nepieciešamības var saņemt neierobežotus apmaksātu slimības atvaļinājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) par konkurences pārkāpumiem saistībā ar tiešsaistes iepirkšanās pakalpojumu noteikusi rekordlielu sodu - 2,42 miljardus eiro - ASV tehnoloģiju kompānijai Google.

Eiropas Savienības (ES) konkurences uzraugs otrdien paziņoja, ka Google «ir ļaunprātīgi izmantojusi savu dominējošo stāvokli tiešsaistes meklētāju tirgū, sniedzot nelikumīgas priekšrocības citam Google produktam - savam iepirkumu salīdzināšanas pakalpojumam».

EK noteica 90 dienas, kuru laikā Google var izbeigt konkurenci kropļojošo praksi, vai arī tai draud sods līdz 5% no māteskompānijas Alphabet vidējā globālā apgrozījuma.

ES konkurences komisāre Margrēte Vestagere norādīja, ka Google ir izstrādājusi daudz inovatīvu, noderīgu produktu un pakalpojumu, tomēr Google rīcība tiešsaistes iepirkšanās pakalpojumā pārkāpj ES konkurences likumus. «Tā liedz citām kompānijām iespēju godīgi konkurēt un ieviest inovācijas. Un vissvarīgākais, tā liedz patērētājiem Eiropā patiesu pakalpojumu izvēli un pilnīgu ieguvumu no inovācijām,» piebilda komisāre.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook akcija bijusi viena no visveiksmīgākajām investīcijām

Arī septembrī savu uzvaras gājienu turpina Facebook akcija, kuras cena kopš gada sākuma ir palielinājusies jau par 44% – līdz 77,9 ASV dolāru atzīmei. Līdz ar akcijas cenas pieaugumu ievērojami palielinājusies arī kompānijas vērtība, kura pēc kapitalizācijas šonedēļ pirmo reizi pārsniegusi apaļo 200 miljardu ASV dolāru slieksni. Tādējādi Facebook šobrīd kļuvusi par 22. lielāko pasaules kompāniju aiz Verizon Communications, bet pirms Toyota Motor. Tāpat Facebook kļuvusi vērtīgāka nekā, piemēram, tāda slavena kompānija kā Coca-Cola.

Jāatgādina, ka Facebook 23. jūlijā atklāja – tā peļņa otrajā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn vairāk nekā dubultojusies – līdz 791 miljonam ASV dolāru, bet apgrozījums audzis par 61% – līdz 2,91 miljardam ASV dolāru (Facebook apgrozījums analītiķu prognozes pārspēj jau deviņus ceturkšņus pēc kārtas). Sevišķi liela analītiķu sajūsma sekoja pēc tam, kad kompānija atklāja, ka šobrīd jau 62% no Facebook reklāmas ieņēmumiem veidojušas reklāmas mobilajās platformās (viedtālruņos, planšetdatoros), kur sākotnēji tika saredzēta potenciālā Facebook neveiksme (kā izrādījās, pesimistiskās aplēses nepiepildījās). Jāpiebilst, ka Facebook pastāvīgo lietotāju skaits aptver jau aptuveni piekto daļu pasaules iedzīvotāju. Tiek arī lēsts, ka šā gada kopējais Facebook apgrozījums būs 12,2 miljardi ASV dolāru. Rezultātā Facebook akcija kopš pieminētā 23. jūlija pieaugusi jau par 9,3, kamēr ASV akciju tirgus Standard & Poor’s 500 indeksa vērtības pieaugums šajā laika posmā ir bijis krietni vien lēzenāks – par 0,8%.

Komentāri

Pievienot komentāru