Benzīna cenai pārsniedzot psiholoģisko lata robežu, autovadītāji Latvijā aizvien biežāk steidz ierīkot gāzes iekārtas, jo patlaban autogāzes cena ir ievērojami zemāka, taču patlaban novērojamā autogāzes un benzīna cenu krasā atšķirība esot īslaicīga.
«Servisu gāž riņķī. Cilvēki ārā gaida. Priekšniekam tagad nav laika runāt, piezvaniet vēlāk,» šādu atbildi saņēmis laikraksts Diena, sazinoties ar kādu sertificētu autogāzes uzstādīšanas servisu Rīgā.
«Īpaši straujš pieprasījums sākās brīdī, kad degvielas cenas pārvarēja psiholoģisko robežu - viens lats litrā,» pastāvošo bumu komentē autogāzes uzstādīšanas servisa Autonams valdes loceklis Edvīns Panders. Litrs 95. markas benzīna patlaban maksā vidēji 1,03 latus litrā, bet litrs autogāzes - tikai 0,43 latus. «Ir sasniegts nebijis rekords - gāze šobrīd ir teju 2,5 reizes lētāka nekā benzīns,» skaidro Latvijas Propāna gāzes (LPG) pārstāvis Dmitrijs Sverčkausks.
Lai arī cenas starpība ir nepārprotama, reālais ietaupījums nesākas uzreiz pēc sistēmas uzstādīšanas. Jāpaiet zināmam laikam, līdz iekārta sevi atpelnīs. «Jo lielāks ir automašīnas dzinēja tilpums un lielāks ikdienā mērojamais attālums, jo ātrāka un jūtamāka būs šī ekonomija,» skaidro E. Panders.
Lai arī kopējās izmaksas iekārtas uzstādīšanai ir samērīgas, teju visus autovadītājus satrauc autogāzes cenas pieaugums. Šādas raizes esot pamatotas. «Tuvākajā nākotnē to varam noteikti paredzēt,» pārliecinoši apgalvo Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas (LDTA) valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Stirāns. Līdzīgās domās ir arī LPG pārstāvis D. Sverčkausks. Viņš norāda, ka uz benzīna cenu kāpuma fona palielināsies arī autogāzes cena, saglabājot minimālo proporciju 1:2, kas ir normāla prakse visā Eiropā.