Pirmo lielo salu visi fotoradari ir izturējuši, un Valsts Policijai (VP) nav ziņu par to, ka Latvijas teritorijā kāds no tiem būtu atslēdzies.
Jau ziņots, ka fotoradaru tehniskajā specifikācijā noteiktā temperatūras apmlitūda, kurā fotoradari darbojas, ir no plus 40 grādiem pēc Celsija līdz mīnus 25 grādiem pēc Celsija, tomēr, kā uzsvēra VP pārstāve Lita Juberte, tas nenozīmē, ka radari faktiski nevarētu izturēt augstāku vai zemāku temperatūru, un fotoradarā iekšā ir iebūvēta apsildes sistēma, kas nodrošina ierīces darbību salā.
L. Juberte Db.lv atgādināja, ka fotoradaros ir iebūvēta sistēma, kas radaru automātiski izslēdz gadījumā, ja gaisa temperatūra ir pārāk zema vai augsta. «Fotoradarā ir ievūvēta apsildes sistēma, un brīdī, kad fotoradars darbojas, satiksmes dalībnieku braukšanas ātrums tiek fiksēts precīzi,» norādīja VP pārstāve.
Laikraksts NRA gan aizvadītajā nedēļā novēroja darbinieku rosību ap fotoradariem, kas uzstādīti zem Salu tilta un uz Jūrmalas šosejas: «Ceturtdien ap pulksten 12.30 pie fotoradara, kas uzstādīts zem Salu tilta Krasta ielā Rīgā, cītīgi rosījās kāds kungs. Viņa darbība ap radara virsmu un saspringtā sejas izteiksme nepārprotami liecināja, ka ar ierīci kaut kas ir noticis. Savukārt jau vēlāk, ap pulksten 13.30, uz Jūrmalas šosejas virzienā no Rīgas, pie Latvijas naftas degvielas uzpildes stacijas, darbinieks tieši nodarbojās ar radara noņemšanu,» vēsta NRA. Tomēr VP pārstāve L. Juberte norādīja, ka darbība ap fotoradariem, visticamāk, skaidrojama ar to pārvietošanu uz citu vietu vai citām veicamām darbībām, un radušās ķibeles ar fotoradaru nevarētu būt saistītas ar salu.
Patlaban Latvijas teritorijā darbojas 34 fotoradari – 30 jauni mobilie fotoradari, ko piegādāja kompānija Vitronic Baltica un Partneri, kā arī četri fotoradari, ko VP iegādājās jau 2008. gadā. Aizvadītās nedēļas beigās VP publicēja karti, kurā atzīmētas vairāk nekā 200 vietas Latvijas teritorijā, kurās varētu atrasties pārvietojamais fotoradars.