Parādījušies jauni sarežģījumi ar pazīstamo Dubaijas salu arhipelāgu pasaules kartes formā. Arhipelāga attīstītājs neesot saņēmis vietējā regulatora apstiprinājumu un nav spējis pabeigt projektu, jo ir maksātnespējīgs, ziņo Arabian Business.
Par to pavēstījusi Austrijas kompānija Kleindiest Group, kas ir viens no arhipelāga salu būvētājiem. Klendienst Group pašlaik tiesājas ar projekta attīstītāju Nakheel, saistībā ar kontrakta pārkāpumiem, kura rezultātā Austrijas kompānija pārtraukusi darbu pie būvniecības. Klendienst Group arī pavēstīja, ka tiesas ceļā vēlas atgriezt naudu, kuru ieguldījusi projektā.
Austrijas kompānijas pārstāvji norāda, ka galvenais viņu trumpis tiesvedībā būs saistīts ar to, ka salu arhipelāga attīstītājs neesot bijis spējīgs segt savas parādsaistības un mēģinājis apvienot maksājumus ar saviem bankrotējušajiem īpašniekiem.
Arhipelāga attīstītājs maksātnespēju piedzīvojis laika posmā no 2008. gada 29. septembra līdz 2010. gada 18. jūlijam, un līdz ar to Kleindienst kontrakts atzīstams par spēkā neesošu.
Savukārt salu arhipelāga attīstītāji noraida apsūdzības par maksātnespēju un uzsver, ka joprojām darbojas. Tāpat attīstītājs uzsver, ka viņa atbildība bijusi saistīta tikai ar salu izveidošanu, bet apgalvojumi, kas saistīti ar regulatora apstiprinājuma nesaņemšanu, esot «absurdi». Austrieši tomēr norāda, ka 300 salu attīstības stagnācija liecina par pretējo – vietējā regulatora aizliegumu pārdot īpašumus uz izveidotajām salām.
Tikmēr tiesa likusi salu arhipelāga attīstītājam 56 dienu laikā nākt klajā ar dokumentiem, kuri apliecinātu cik daudz no 300 salām ir pārdotas, kā arī, cik no noslēgtajiem kontraktiem joprojām ir spēkā esoši, kā arī informāciju par Nakheel īpašniekiem.
Pasaules salu projekts ir mākslīgs arhipelāgs netālu no Dubaijas, kurā aptuveni 300 salas izvietotas tā, lai atgādinātu zemeslodes karti. Projekta attīstību praktiski apturēja 2008. gada finanšu krīze. Pasaules arhipelāga salas, izņemot vienu, joprojām nav apbūvētas. Tāpat parādījušās ziņas, ka salas sākušas grimt.
Attīstītājs tomēr noliedz informāciju par salu grimšanu, kā arī uzsver, ka salu apbūve ir to īpašnieku atbildība. Kopējās projekta izmaksas tiek lēstas 14 miljardu ASV dolāru apmērā.