Salu tiltu par 8,74 miljoniem eiro, neieskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN), rekonstruēs pilnsabiedrība LNK industries, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā publicētā informācija par Rīgas domes Satiksmes departamenta izsludinātā Iepirkuma konkursa rezultātiem.
Jau ziņots, ka iepirkumā pieteikumus bija iesnieguši pieci pretendenti - LNK Industries Group, AS Kauno tiltai, SIA Tilts, personu apvienība Salu tilts un SIA Binders.
Iepirkuma dalībnieki konkursa rezultātus var apstrīdēt līdz jūnija sākumam. Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dišlere pauda cerību, ka sūdzību nebūs un būvdarbus būs iespējams sākt bez aizķeršanās plānotajā laikā.
Salu tilta rekonstrukcijas tehniskais projekts paredz brauktuves demontāžas darbus, jaunu dienesta ietvju izbūvi, deformācijas šuvju ierīkošanu, jaunas brauktuves hidroizolācijas un seguma izveidošanu, brauktuves sadalošā posma izbūvi, apakšējo gājēju ietvju remontēšanu, tilta apgaismojuma rekonstrukciju, tilta balstu remontu, laiduma konstrukciju betona virsmu remontu un laiduma konstrukcijas augšējās plātnes pastiprināšanu tilta galos, kā arī ekspluatācijas aprīkojuma rekonstrukciju.
Salu tilta remontdarbus paredzēts sākt, tiklīdz ar iepirkuma konkursa uzvarētāju būs noslēgts būvdarbu līgums, būs saņemts paziņojums par finansējuma un aizņēmuma pieejamību 2014.gadam, kā arī būs saņemta būvatļauja. Iepirkuma nolikumā sākotnēji minēts, ka remonts jāsāk 1.jūnijā.
Tilta remontdarbiem jābūt pabeigtiem ne vēlāk kā līdz 2015.gada 30.novembrim, taču šis termiņš varētu tikt pagarināts nepietiekama finansējuma dēļ.
Būvdarbu veicējiem izvirzīts priekšnoteikums, ka darbi jāveic, nepārtraucot satiksmi. Remontdarbu laikā satiksme tiks nodrošināta pa divām braukšanas joslām katrā virzienā, tāpēc autovadītājiem jārēķinās ar satiksmes ierobežojumiem.
Tilts pār Daugavu un pār Mazo Daugavu būvēts no 1968. līdz 1976.gadam. 2000.gadā tika veikta speciālā pārbaude, kuras atskaites slēdzienā dotas rekomendācijas tilta ilgizturības saglabāšanai. Tilta atsevišķām konstruktīvām daļām un elementiem konstatēti defekti un nolietojums, kurus nelikvidējot turpmākajā ekspluatācijas gaitā var pazemināt tilta nestspēju un ilgizturību.
Pēc Satiksmes departamenta pasūtījuma Salu tilta no Daugavas labā krasta līdz Zaķusalai un no Zaķusalas līdz Lucavsalai rekonstrukcijas būvprojektu izstrādājusi pilnsabiedrība Salu tilts, būvdarbu uzraudzību veiks departamenta nolīgts būvuzraugs.
Salu tilta kompleksa atjaunošanas un pārbūves pirmās kārtas projekta Tiltu pār Daugavu un Mazo Daugavu renovācija un Salu tilta kompleksa Zaķusalas posma lietus ūdens novades un apgaismojuma renovācija īstenošanas izdevumi 70% apmērā tiks nodrošināti no aizņēmuma līdzekļiem un 30% apmērā - no Rīgas pilsētas pašvaldības budžeta līdzekļiem.